Έκαψαν το σπίτι των μεταναστών, έτσι για πλάκα



Παιδιά, μαθητές σχολείου, τα παιδιά μας, κάψανε  το κατάλυμα οικονομικών μεταναστών στην Σπάρτη, έτσι για πλάκα. 

Αναδημοσιεύω από την Αυγή την είδηση:
Ημερομηνία δημοσίευσης: 09/03/2010

Δικογραφία σε βάρος δέκα παιδιών 14 έως 17 ετών και τριών ενηλίκων 18,19 και 23 ετών σχηματίζει η Ασφάλεια Σπάρτης για την εμπρηστική επίθεση σε κατάλυμα όπου διέμεναν δέκα οικονομικοί μετανάστες από το Μπαγκλαντές στη Σπάρτη. Όπως έγινε γνωστό, όλοι εκτός από τον 23χρονο είναι μαθητές. Ο εμπρησμός του σπιτιού στο οποίο έμεναν μετανάστες από το Μπαγκλαντές έγινε πριν ένα μήνα, νωρίς το βράδυ της 5ης Φεβρουαρίου, αλλά η αστυνομία ξεκίνησε τις έρευνές της μετά από την προκαταρκτική εξέταση που διέταξε ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Σπάρτης. Στο διάστημα αυτό, σύμφωνα με την αστυνομία, δεν υπήρξε καμία έρευνα, γιατί δεν έγινε καταγγελία από τους μετανάστες ούτε είχε κληθεί μετά τον εμπρησμό η Πυροσβεστική για να σβήσει τη φωτιά. Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό, είχαν πραγματοποιηθεί στη Σπάρτη αντιρατσιστικές εκδηλώσεις και είχε εκδοθεί φυλλάδιο με τίτλο "Αλληλεγγύη στους μετανάστες", που διανεμήθηκε στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης και αναφερόταν στον εμπρησμό. Σύμφωνα με την Αστυνομική Διεύθυνση Λακωνίας, οι 13 κατηγορούμενοι κατά την εξέτασή τους από τους αστυνομικούς ισχυρίστηκαν ότι έβαλαν τη φωτιά χάριν... αστεϊσμού. Η δικογραφία βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης και αναμένεται να σταλεί στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Σπάρτης.

Το μόνο σίγουρο είναι αυτό που ισχυρίστηκαν τα παιδιά. Βάλανε τη φωτιά για πλάκα. Αντίστοιχα γεγονότα γίνονται παντού και στις μεγάλες πόλεις. Πιτσιρίκια σπάνε τα τζάμια σπιτιών που μένουν πακιστανοί μετανάστες με πέτρες και νεράτζια , έτσι για πλάκα.

Ποιος τάκανε τα παιδιά αυτά, τα παιδιά τα άλλα, τα δικά μας, τόσο σκληρά;
Ποιος φώλιασε μέσα στις ψυχές τους τόσο φόβο για το άγνωστο και το ξένο, που παραλύει τη σκέψη, ακυρώνει την ηθική και μετά  φαντάζει σαν αστείο στα μάτια τους;

Οι γονείς, οι δάσκαλοι, η τηλεόραση, οι μεγάλοι, όλοι δούλεψαν για να θεριέψει η φωτιά και να κάψει το σπιτι μας, όλοι βάλαμε το χεράκι μας.. Αυτά τα γεγονότα έστω και ακραία έρχονται για να μας δειξουν ότι η κρίση που βιώνουμε σα λαός, είναι πάνω απόλα κρίση, πολιτισμική.

Το κυνήγι της φαύλης οικονομικής ανάπτυξης, δεν κατέστρεψε μόνο την οικονομία μας αλλά και τη συλλογική ηθική μας, τον πολιτισμό.  Η κοινωνική αδικία δεν έχει μήτρα μόνο το κεφάλαιο, η το κράτος., αλλά απλώνεται ολοένα σε περισσότερους πολίτες κάνοντας το δόγμα της οικονομικής επιβίωσης πρωταγωνιστή. 
Αργά αλλά σταθερά το κυνήγι του τάληρου, στερεί τη χαρά ακόμα και της απόκτησής του, εξαφανίζει τον ελεύθερο χώρο και χρόνο, σκοτώνει την έγνοια για τον αδύναμο, απομονώνει και οπλίζει με βία τα χέρια των παιδιών μας. Ελπίζω να στρέψουν τα όπλα τους πρώτα σε εμάς.

Σχόλια

  1. Μου θύμισε την ταινία του Χάνεκε.
    " Η λευκή κορδέλα", Leo.
    Προπολεμική εποχή, στην Γερμανία. Το ξεκίνημα του "αβγού του φιδιού" Από πραγματική ιστορία.

    Αν δεν την έχεις δει, δες την. Η καλύτερη της χρονιάς, μακράν.

    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οταν καταστρεψουν τη μεσαια ταξη με την οικον. πολιτικη τους,τοτε θα σκασει και το σχετικο αυγουλακι στο Ελλαντα.mike

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εσεις οι ευαισθητοι
    γιατι δεν του περνετε σπιτια σας?

    ξεχασα
    τους θελετε για δουλους

    πανος
    πρωην συνασπιστης
    και οχι δημοσιος υπαλληλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σύμφωνώ απόλυτα mike.Να είσαι καλά !!! Dim.Pap.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλαδή, οι δημόσιοι υπάλληλοι έφεραν τους μετανάστες στην Ελλάδα ; Dim.Pap.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Προς Πάνο πρώην και όχι
    (Αχ αχ αυτοί οι πρώην, οι δήθεν, οι όχι.....)
    Φίλε μου μπορεί να μην τους παίρνουμε στα σπίτια μας όπως λες -δεν τους έχουμε όμως ούτε και για δούλους- και ίσως μέχρι τώρα παρακολουθούσαμε αμήχανοι και μαγκωμένοι τέτοια γεγονότα αλλά -σκέψου- ευθύνεται η Αριστερά ΚΑΙ για το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσηs; Μπορεί στα καμπανάκια να μην ακούγαμε αλλά στις καμπάνες πρέπει να αντιδράσουμε .Γιατί λοιπόν σε ενοχλεί μια δημοσίευση που θέτει τέτοιο προβληματισμό;
    Σου απαντώ και κάνω την αυτοκριτική μου, θεωρώντας ότι κατηγορείς τους "ευαίσθητους " , για αργοπορημένη αντίδραση στα φαινόμενα ρατσισμού που Θεριεύουν αν και σε πληροφορώ ότι σαν δημόσιος υπάλληλος και μάλιστα εκπαιδευτικός τα πολεμώ όπου τα συναντήσω.
    Τώρα αν εκφράζεις απόψεις του ΛΑΟΣ άκυρη η απάντησή μου γιατί έτσι κι αλλιώς δεν συναντιόμαστε πουθενά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σπίθα καλησπέρα. Δεν την είδα μα την έχω για να τη δω. Ξέρω το θέμα έχεις δίκιο.

    mike συντροφάκο, καιρό έχουμε να τα πούμε. Έχεις δίκιο, η μεσαία τάξη, πηγή καλών και κακών σαν τις γυναίκες που εξ αυτων πηγάζουν τα κρείττα και τα φαύλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πάνο καλησπέρα. Νομίζω σου απάντησε η Ράλλια.

    Ράλλια αυτό που με εντυπωσίασε είναι ότι το έκαναν παιδιά. Αυτό σημαίνει ότι το σκουλίκι χώθηκε βαθειά μέσα και μας τρώει. Μου τόχουν πει και στο σχολείο, κάποιοι το κάνουν για πλάκα. Ευτυχώς οι πακιστανοί αντιδρούν και αυτός είναι ο λόγος που πολλοί θεωρούν ότι έχουν αγριέψει και ενοχλούν. Αφήσαμε τους Αλβανούς πιάνουμε τους Ασιάτες. Ευτυχώς κάποιοι αγρυπνούν. Να δούμε τι θα πει και ο Φωτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και ακομα χειροτερα στη Σπαρτη κυκλοφορει οτι δεν ηταν για αστεισμο αλλα γιατι καιρο τωρα οι φημες λενε οτι οι ξενοι κανουν βιασμους καιτα παιδια τους τιμωρησαν και αρα καλα τους εκαναν. Οι σπαρτιατες με δημοκρατικοι συνειδηση ανησυχουν πολυ.
    Μαρινα Φ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λίγο καιρό πριν μου έλεγε μαθήτρια με καμάρι "εγώ είμαι ρατσίστρια, μισώ τους Αλβανούς". Και φυσικά η συζήτηση που έκανα μετά μαζί της πήγε στο βρόντο. Το να ρίξουμε στους ξένους όλα τα κακά της μοίρας μας είναι πολύ εύκολο. Και παρά τα λεγόμενα διαφόρων ότι και καλά οι Έλληνες δεν έχουν το μικρόβιο του ρατσισμού, εγώ υποστηρίζω το αντίθετο για τον απλό λόγο ότι όλοι έχουμε μπολιαστεί με την ιδέα πως είμαστε γαμάτοι επειδή είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων. Άρα ο μη ρατσισμός, είναι ότι κάποιοι ανέχονται τους "καημένους" τους ξένους και τους εκμεταλλεύονται. Όταν βλέπω τέτοιες αντιλήψεις και δράσεις από μικρά παιδιά, στεναχωριέμαι και νιώθω άσχημα γιατί δεν ξέρω πως να αντιδράσω. Εμένα το όπλο μου είναι η λογική και δυστυχώς αυτή δεν κάνει τίποτα πολλές φορές, αντιθέτως δημιουργεί αντιδράσεις. "Εμένα έτσι με έμαθαν από το σπίτι μου", "εμείς εδώ έτσι κάνουμε", είναι φράσεις που δύσκολο να τις αντιμετωπίσεις.
    Χρειάζεται υπομονή. Αλλά, όπως πάντα, δεν είμαι αισιόδοξος για το τελικό αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Στην αρχή νόμισα ότι ο Πάνος ήταν ο Φωτό που έδινε.... παραπλανητικά στοιχεία ταυτότητας. Αλλά δεν μου ταιριάζει το επίπεδο του λόγου.Ξεσπάθωσε πάλι στην συνέλευση Θα σου τα πω από κοντά.
    Τα παιδιά πάντα αντιγράφουν την κοινωνία στην οποία μεγαλώνουν.Κι επειδή η κρίση τους δεν είναι ακόμη αναπτυγμένη είναι και πιο σκληρά (και μέσα στην σκληρότητα τους αφοπλιστικά .....αθώα.Το έκαναν για... πλάκα σχεδόν το πιστεύω) .Εξάλλου τα παιδιά δεν νομίζω ότι μπορούν να αντιληφθούν την ιερότητα της ανθρώπινης ζωής από τόσο νωρίς.Το θέμα είναι ότι τα οπλίζουν οι ανά τον κόσμο φανατικοί εθνικιστές και άλλοι.Ακόμη και ο Φωτο την δουλίτσα του την κάνει . Και επειδή αναφερθήκαμε στο " αυγό του Φιδιού" και στην "Λευκή κορδέλα"(να αναφέρω και εγώ το Peeling the onion του Γκύντερ Γκρας που διάβασα πρόσφατα "ξεφλουδίζοντας το κρεμμύδι" ο ελληνικός τίτλος ) και να πω ότι η γερμανική ιστορία του 20ου αιώνα νομίζω πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία γιατί είναι συμπυκνωμένη Ευρωπαική ιστορία Τα έχει όλα,Οσα ήρθαν κι όσα θα έρθουν τηρουμένων των αναλογιών πάντα.Αν μπορούμε μέσα από τη γνώση κάτι να αποτρέψουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν και λίγο ...έξω από τα ...νερά των προηγούμενων σχολίων, αλλά όχι και πολύ μακριά από το ...πνεύμα τους, διακινδυνεύω τα παρακάτω: Όταν αυξάνουν οι απαγορεύσεις, οι άνθρωποι γίνονται φτωχότεροι, όταν τα όπλα πλεονάζουν ,το χάος επικρατεί, όταν πληθαίνουν οι επιδέξιοι, αυξάνουν τα συστήματα, όταν οι νόμοι πολλαπλασιάζονται παράνομοι ξεπηδουν ! Λάο Τσέ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ναι Ράλλια απο τη γνώση, ίσως. Πιο πολύ θάλεγα από την επαφή, να ταφήσουμε να ρολάρει, να περπατήσει η ανάμειξη. Ο sfiltros είναι δάσκαλος σε νησί, κλειστή κοινωνία, ο φόβος, η περιχαράκωση τρόπος ζωής. Ο τουρισμός δεν τους έχει απελευθερώσει είναι γιατί εκεί η σχέση με τον ξένο είναι επιφανειακή, δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Με τον Αλβανό όμως πάνε στο ίδιο σχολείο. Η αντίφαση. Επαφή για να συνηθήσουμε αλλά η επαφή φέρνει και κόντρα και πάλι η σχέση κλονίζεται. Δύσκολα πράγματα. Τα παιδιά είναι σκληρά μέσα στην αθωότητά τους , καλά το βάζεις συμφωνώ.
    Η Μαρίνα Φ που είναι ειδικός και έχει ζήσει τόσα χρόνια έξω θάχε να μας πει περισσότερα και έγκυρα.
    Μήτσο καλό αυτό του Λάο Τσε, μα που τον θυμήθηκες;
    Βλέπω η ομάδα πετάει και σας ενδιαφέρουν τα σχετικά με το ρατσιμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μικρο ψυχαναλυτικο σχολιο, Σε μια συνεντευξη το 70 ο Λακαν επιχειρει μια συντομη αρθρωση, περαν απο κοινωνικο οικονομικες συνθηκες, σχετικα με το ρατσισμο χρησιμοποιωντας την εννοια της προβολης συμφωνα με την οποια προβαλλουμε στον αλλο κατι ενδομυχα δικο μας. Προτεινει λοιπον οτι στο φαινομενο του ρατσισμου ο ρατσιστης προβαλλει στον ξενο ο,τι χειροτερο έχει ο ιδιος, το δικο του κακο αντικειμενο, το κακόν, όπως λεμε στην ψυχαναλυση χρησιμοποιωντας παγκοσμιως την ελληνικην λεξη, το οποιο αρνειται να αναγνωρισει ως δικο του. Κι ετσι κρατα συγκροτημενο το απειλουμενο,απο ενα δικο του ενδομυχο κακο αντικειμενο, εγω του. Με αυτη τη λογικη σε ενα εφηβο, το φαινομενο ειναι ακομα πιο παθιασμενο. Ας φαινονται κλειστοι οι εφηβοι ειναι όμως και οι πιο ευαισθητοιστις αλλαγες. Ο σκοπος δεν ειναι ισως να τους μεταπησει κανεις. Εξαλλου αντιδρουν αρνητικα στα επιχειρηματα. Αλλα σιγουρα αυτο που εχει να τους πει κανεις έχει μεγαλη αξια, μικρα σπορια ειναι και σε εναν να φυτρωσει...Και απο την εμπειρια μου απο τη δικια μου ειδικοτητα με εφηβους, οι δασκαλοι στους οποιους εχουν εμπιστοσυνη τους επηρεαζουν παρα πολυ.
    Και απο τη μακρα μου διαμονη εξω στην οποια αναφερεται ο Λεο ,ξερετε ποιοι ειναι οι μεγαλυτεροι ρατσιστες στη Γαλλια? Οι γαλλοι πορτογαλλικής και ιταλικης καταγωγης. Αυτοι δηλαδη που πριν 30, 40 ή 50 χρονια, οι ίδιοι ή οι γονεις τους αντιμετωπισαν το ρατσισμο ως μεταναστατες όταν ήρθαν Γαλλια. Σα να ενισχυουν με αυτον τροπο την υποτιθεμενη γαλλικη τους ταυτοτητα.
    Μαρινα Φ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Mαρίνα, πολύ σημαντικά αυτά που μας έγραψες, αυτή η ερμηνεία του ρατσιστικού φαινομένου μου ήταν άγνωστη. Είναι όμως απόλυτα λογική, τώρα που τη βλέπω. Συνεπώς πρέπει να επιμένουμε, ίσως όχι δασκαλίστικα, σαν μάθημα, μα σα συζήτηση, σαν κάτι πιο χαλαρό αλλά καίριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίμων Χατζημπίρος: Ύστατος πόρος: Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι μια πρόταση για το μέλλον.

Βάσω Κιντή: Παραιτούμαι από μέλος της ΚΕ και αποχωρώ από το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς

Κίμων Χατζημπίρος: Ατελέσφορη Οικολογία