ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Παρατηρητήριο

Ποια αξιολόγηση όμως; Μήπως αυτή που θα κάνει μια εξωτερική ανεξάρτητη αρχή, ένας ανάλογος ΑΣΕΠ; Ή καλύτερα, μια ιδιωτική εταιρία σε σύμβαση με το δημόσιο; Με μετρήσιμους ποσοτικούς δείκτες; Μια αξιολόγηση συνεχής της οποίας οι μετρήσεις θα επιφέρουν αποτελέσματα ανεξαρτήτως κυβέρνησης; Ή μήπως αυτή που θα λαμβάνει υπόψη και τη γνώμη των πολιτών και των επιχειρήσεων που συναλλάσσονται με το δημόσιο; Αλλά για να θεσμοθετηθούν όλα αυτά απαιτείται κοινωνική βούληση που δεν υπάρχει. Η κοινωνία δεν καίγεται για τέτοια πράγματα, δεν έχει μάθει να τα ζητά.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Χτες ήταν οι καταλήψεις, σήμερα το «άσυλο» της βίας, αύριο η διάλυση των μεταπτυχιακών. Οι θλιβεροί φαιοί ή κόκκινοι κομισάριοι μισούν τους άριστους γιατί τους φοβούνται και πασχίζουν να τους σταματήσουν. Γιατί είναι αυτοί που θα χτίσουν την επόμενη ελεύθερη, δημοκρατική και δημιουργική Ελλάδα. Είναι αυτοί που θα τους αποστρατεύσουν, θα τους στείλουν επιτέλους στη λήθη της ιστορίας. Είναι αυτοί που με την αξιοσύνη τους θα αλλάξουν το παράδειγμα στην έρμη τούτη χώρα. Μην ανησυχείτε. Δεν έρχεται κανένα άλλο κόμμα, πράσινο, κόκκινο ή γαλάζιο. Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε.

Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε

Τετάρτη, 7 Ιουλίου 2010

Μπες στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Μπορείς





Του Αλέκου Λασκαράτου από το protagon 


Τα στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε για τις πανελλήνιες εξετάσεις το υπουργείο Παιδείας δείχνουν μια κακή, έως πολύ κακή, εικόνα για το επίπεδο των υποψηφίων. Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος. (Θα ήταν πολύ χρήσιμο και διδακτικό να ψάξει κανείς τα αίτια αυτής της κακής εικόνας που παρουσιάζουν οι απόφοιτοι των λυκείων). Ποιά είναι η εικόνα αυτή; Το 15.51% των γραπτών βαθμολογήθηκε μεταξύ 18-20. Το 19% μεταξύ 15-18. Το 37.09% των γραπτών βαθμολογήθηκε κάτω από 10, ενώ σχεδόν τα μισά από αυτά (16.48%) βαθμολογήθηκαν κάτω από 5.

Οι αριθμοί αυτοί αφορούν γραπτά και όχι υποψήφιους. ‘Ετσι ένας υποψήφιος μπορεί, θεωρητικά, να έχει γραπτά που ανήκουν σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες. Όμως στην πράξη ένας καλός ή πολύ καλός υποψήφιος θα έχει τα περισσότερα γραπτά του στις πάνω κατηγορίες. Αντίστοιχα τα γραπτά ενός κακού ή πολύ κακού υποψήφιου θα στοιβάζονται στις κάτω κατηγορίες. Με άλλα λόγια μπορούμε να πούμε ότι τα παραπάνω ποσοστά αφορούν χοντρικά και την κατανομή των υποψήφιων και ότι συνεπώς το 37% περίπου των υποψηφίων θα έχουν γενική βαθμολογία κάτω του 10.

Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι η εγκληματική κατάργηση της βάσης του δέκα στην οποία προχώρησε το υπ. Παιδείας για λόγους ψηφοθηρικούς και μόνο. Χάρις σ’αυτή τη ρύθμιση το σύνολο σχεδόν των υποψηφίων θα τα ‘καταφέρει’ να μπεί σε κάποια από τις ανώτατες σχολές. Οι περισσότεροι βέβαια από εκείνους που έχουν βαθμό κάτω από τη βάση θα μπούν σε σχολές ΑΕΙ ή ΤΕΙ με χαμηλό επίπεδο και χαμηλή ζήτηση. Μα εδώ ακριβώς βρίσκεται το έγκλημα και η βόμβα στα θεμέλια της ανώτατης παιδείας. Πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για ανώτατη εκπαίδευση με φοιτητές/σπουδαστές που είναι τόσο χαμηλού επιπέδου με μέση βαθμολογία στις εισαγωγικές 5.6.7,8 κλπ. στα είκοσι; Πώς είναι δυνατό η ίδια η πολιτεία, που για ψηφοθηρία και μόνο, καταργεί κάθε έννοια αξιοκρατίας, να έρχεται στη συνέχεια και να ανακοινώνει τη δημιουργία νέου φιλόδοξου νόμου πλαίσιου για την ανώτατη εκπαίδευση! Αιδώς Αργείοι.

Το χειρότερο ή φαιδρότερο δεν ξέρετε ποιό είναι... Πολλά από αυτά τα αστέρια που θα μπούνε σε περιφερειακά ιδρύματα μπορεί να τα δείτε αύριο καμαρωτά-καμαρωτά να φοιτούν στην Αθήνα στο ΕΜΠ ή σε άλλες περιζήτητες σχολές. Πώς; Μα είναι απλό. Με τη φάμπρικα που έχει στηθεί με τις υιοθεσίες. Αν έχουμε συγγενή που να έχει δύο παιδιά και που μένει στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη ή άλλη πόλη που μας ενδιαφέρει με τη βοήθεια δικηγόρου (έχουν εμφανιστεί δικηγόροι τσακάλια που αναλαβάνουν τέτοιες υποθέσεις) γίνεται πράξη υιοθεσίας του ενδιαφερόμενου από τον συγγενή μπάρμπα κλπ. οπότε με τρία παιδιά η οικογένεια είναι πιά πολύτεκνη και ο ενδιαφερόμενος δικαιούται μετεγγραφής στον τόπο της «οικογένειας» του. Δεν το πιστεύετε; Να το πιστέψτε, είναι αλήθεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου