Τι είναι Αριστερά σήμερα;




Όσο βαθαίνει και απλώνεται η κρίση και η αριστερά μηρυκάζει παλιά τσιτάτα, τόσο ανοίγει ο διάλογος για το τι είναι η Αριστερά στη σύγχρονη εποχή. Η κρίση δεν επιτρέπει να κλείσει η συζήτηση με τα γνωστά ταρατατζούμ σε κόκκινο φόντο, γιατί είναι παρούσα παντού και συνεχώς και θέτει ερωτήματα που μένουν αναπάντητα. Σίγουρα Αριστερά δεν είναι μια οντότητα που αποφεύγει ν’ απαντήσει.

Δουλεύει στο δημόσιο σχολείο, διατείνεται ότι είναι Αριστερός. Τι κάνει ένας Αριστερός στο σχολείο την εποχή της κρίσης. Τουλάχιστον, φροντίζει το σχολείο να μένει ανοιχτό, να λειτουργεί. Μα είναι ριγμένος από τις εφαρμογές του βάρβαρου μνημονίου, έχει χάσει 200 € από το μισθό του μηνιαίως, δεν θα πάρει εφάπαξ, δεν …. Σύμφωνοι. Το απόγευμα μαζεύει άλλους 100000 δάσκαλους και περικυκλώνει το σπίτι του πρωθυπουργού, ανάβουν χιλιάδες κεριά και μένουν σιωπηλοί και καθισμένοι όλοι νύχτα, ή ουρλιάζουν σαν τσακάλια, ή λένε συνθήματα…. Το πρωί όμως ανοίγει το σχολείο. Δεν ξέρω αν λύνει εξισώσεις, αν περιγράφει τη μεταρρύθμιση Κλεισθένη, αν αναλύει το μνημόνιο, αλλά το σχολείο είναι ανοικτό, αυτός είναι εκεί,  τα παιδιά  βρίσκονται μέσα στο χώρο, εκεί όπου συμβαίνει.

Είναι φοιτήτρια, σπουδάζει οικονομικά. Η ανεργία της χτυπά την πόρτα πριν πάρει το πτυχίο. Νοιώθει να έχει επαγγελματικές αγωνίες πριν γνωρίσει το κορμί της. Θέλει να φύγει και από το σπίτι της, μα της λείπουν τα χρήματα. Η εξουσία θέλει να μεταρρυθμίσει το πανεπιστήμιο και αυτή δεν συμφωνεί με κάλπικες αλλαγές. Επαναστατεί, δεν πάει άλλο. Κρατά τη σχολή της ανοικτή, απαιτεί να ανοίξει διάλογο με τον καθηγητή μακροοικονομίας μέσα στο αμφιθέατρο, την ώρα του μαθήματος. Μα ο καθηγητής σήμερα την κοπάνησε γιατί είχε πρόβλημα, απαιτεί κάποιος να τον αναπληρώσει. Ένα αμφιθέατρο προβληματίζεται πάνω στην οικονομική ύφεση, φωνάζουν και τον Λ. να αναλύσει τη θέση του για τη στάση πληρωμών, ή τον Μ για την κρίση του καπιταλισμού, κανείς δεν σκέφτηκε να σπάσει μια καρέκλα, να χτίσει μια πόρτα, κάποιος είπε να φτιάξουν ένα blog, ένας άλλος να στήσουν μια ομάδα, να μελετήσουν  ένα νέο πρόγραμμα σπουδών, όλα τα παιδιά βρίσκονται μέσα, εκεί όπου συμβαίνει.

Πήρε κάποτε ένα κουτσό πτυχίο, δουλεύει σε μια ιδιωτική εταιρία, έχει δυο παιδιά, ο άλλος δεν είναι συνεπής με τη διατροφή, τρέχα βρες τον. Θέλει να τα σπουδάσει, οι φίλες της θυμίζουν χρόνια ηρωικά, τα χρόνια περάσανε.  Έκανε μια απεργία, πήγε και φώναξε, είδε τους άλλους να καίγονται, μα είναι αριστερή, μα τώρα είναι απολυμένη και κάτι πρέπει να κάνει, κάποιος της είπε να ψηφίσει ΚΚΕ γιατί… Βρήκε άλλες απολυμένες, είπαν να φτιάχνουν κάτι στο σπίτι να το πουλάνε παράνομα στις λαϊκές, μήπως πάρουν κάποια επιδότηση, ίσως να γυρίσει στο χωριό της να ζητήσει ένα μεροκάματο μέχρι κάτι ν’ αλλάξει, δεν μπορεί θα υπάρχει μια λύση, πρέπει να επιβιώσουν αξιοπρεπώς, αναγκαστικά είναι μέσα εκεί όπου συμβαίνει.

Την ίδια στιγμή στον κόσμο, ο Φινλανδός Signmark (http://signmark.biz) γεννήθηκε κωφός, μα έγινε τραγουδοποιός και rapper.

Θέληση, επινοητικότητα και αντεπίθεση, τεχνολογία, τέχνη, μα και ευαισθησία, συνεργασία και αλληλεγγύη, θραύση του πιο φυσικού αυτονόητου .Τι παραπάνω σημαίνει αριστερά τον 21 αιώνα, φίλε μου Γιάννη (LLS); Μήπως να είσαι ζωντανός εκεί όπου συμβαίνει;

Σχόλια

  1. Ακριβώς όπως τα λες Leo. Και για μένα, αριστερός είναι αυτός που κάνει και όχι μόνο λέει. Και συνεχίζει να προσπαθεί να κάνει, παρά την παρουσία των άλλων που δεν κάνουν και απλά λένε, παρά την αδιαφορία των περισσότερων που ούτε κάνουν ούτε λένε. Και αν καταφέρει να πείσει και άλλους να κάνουν κάτι, θα έχει πετύχει. Αν όχι, τουλάχιστο θα έχει προσπαθήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστά Leo.
    Ένας κωφός rapper,σε μια συναυλία κωφών,είναι η μοναδική μουσική για ένα ανοικτό συνεργατικό σχολείο, μια συνεργατική δουλεία πρώην ανέργων, ένα εργοσταστιο που επαναλειτουργεί με αυτοδιαχείριση κλπ.
    Η διεθνής τα ανταρτικα και ο μαχητικός Θεοδωράκης είναι (μουσικά πάντα) υπόκορουση για μόνο ντοκυμανταίρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό είναι, αριστερά. Πολύ σωστά, Leo.

    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Leo
    Όντως,αυτή είναι η αριστερά,αλλά δυστυχως για όλους μας δεν βρίσκεται ούτε στο ΣΥΡΙΖΑ,ούτε στο ΚΚΕ και ακόμη δυστυχέστερα ούτε στη Δ.Α.
    Λυπάμαι που διαψευστηκαν οι ελπίδες μου για τη ΔΑ και επιβεβαιώθηκαν οι χειρότεροι φόβοι μου.

    Σαββίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ γρήγορη είσαι βρε Σαββίνα.
    Ακόμα δεν ξέρουμε τον διπλανό με το όνομά του, ακόμα δεν υπάρχουν έτοιμα προγράμματα και θέσεις, ούτε καν σώματα και συνελεύσεις κι εσύ διαψεύστηκες!

    Για μένα αριστερά έξω από μας απλά δεν υπάρχει.

    "Εκεί που συμβαίνει" λέει ο leo και σωστά.
    Την πιθανή αποτυχία της ΔΑ δεν πρόκειται να την χρεώσω στον Φώτη και την παρέα του αλλά σε όσους από μας περιμένανε το καινούργιο κι όταν τους δόθηκε Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ την άφησαν να περάσει... Γιατί;
    Για να περιμένουν άλλα είκοσι χρόνια ή γιατί το ζήτημα "αριστερά" το αφήνουμε πάντα στους άλλους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πρώτοι στα μαθήματα, πρώτοι στους αγώνες!

    Τι μου θύμησες; Παλιές καλές ημέρες της πσκ.

    dimitris t

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλε Γιώργο
    δεν βιάζομαι εγώ,άλλοι βιάστηκαν να συναντηθούν με τις "μεγάλες μάζες"και τα "εθνικά ακροατήρια",πριν καλα-καλά διαμορφωθεί ο νεος φορέας.Βιάστηκαν,και τον στιγμάτισαν σα δεκανίκι του ΠΑΣΟΚ!Αυτό που υποστηρίζω δεν αφορά το πρόσωπο του Καμίνη αλλά τι εκπροσωπεί,τι συμβολίζει.Μην υποτιμάς τη συμβολική διάσταση στην πολιτική και μάλιστα για έναν χώρο που ακόμη δεν έχει προλάβει να δώσει δείγματα γραφής.
    Όσο για την αιχμή σου περί ευκαιριας που μας δόθηκε και ,δήθεν ,κάποιοι την αφήσαμε να περάσει τη θεωρώ άστοχη για δύο λόγους:Πρώτον η ΄σύσταση της ΔΑ δεν προέκυψε από παρθενογένεση αλλά μετά από τραυματικές,επώδυνες διαδικασίες εντός του ΣΥΡΙΖΑ και εκείνοι που ανέλαβαν την πρωτοβουλία ,καλως ή κακώς,ήταν άνθρωποι γνωστοι για τις απόψεις τους και κυρίως γεννήματα ενός μηχανισμού.Θεωρώ ,λοιπόν,ότι ήταν απολύτως φυσικό, άνθρωποι σαν και εμένα,που βλέπαμε με ενδιαφερον το εγχείρημα,να περιμένουμε τα πρωτα δείγματα γραφής πριν δρομολογήσουμε τη συμμετοχή μας σ αυτό.Δεύτερον,όποιος μιλάει δημόσια(πρόσωπο,κόμμα ή ο,τι άλλο) υπόκειται σε κριτική,ανεξάρτητα αν αυτός που κρίνει συμμετέχει ή όχι!!Διαφορετικά,η ελευθερία λόγου περιορίζεται στα μέλη των κομμάτων!!Δεν μού ακούγεται πολυ δημοκρατικό αυτό.
    Τελειώνοντας, μακριά από μένα η επίρριψη ευθυνων σε πρόσωπα.Άλλο πολιτικές ευθύνες ,η πολιτικα λάθη και άλλο σταύρωμα ή χυδαιολογία.

    Σαββίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλοι καλησπέρα, είδα τα σχόλια αλλά είχα δουλειές. Χαίρομαι που συμφωνούμε, ότι αριστερά σε είναι οι βερμπαλισμοί, θάλεγα ούτε κ'αν οι συμβολισμοί του παρελθόντος. Να κάνουμε κάτι λοιπόν, αφού το διαλέξουμε μετά από ώριμη σκέψη και νάμαστε ανοιχτοί σε κάθε άποψη. Η αριστερά υπάρχει παντού, αρκεί εκεί να συμβαίνει κάτι. Πχ στην διχοστασία Μητρόπουλος ή Αλαβάνος δεν συμβαίνει τίποτα. Κανείς δεν θα βγει, οι συμβολισμοί είναι άχρηστοι, όλοι ξέρουν τις απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ για το μνημόνιο.
    Στο επίδικο όμως Καμίνης ή Πριόνης συμβαίνει κάτι. Αν βγει ο Καμίνης και σε 2 χρόνια έχει βελτιωθεί η κατάσταση στην Αθήνα, δεν θα μου πείτε ότι ήταν λάθος που συνεργαστήκαμε με το Πασόκ. Το αποτέλεσμα που είναι σε όφελος του λαού μετράει και αυτό είναι αριστερό. Συνεργασία με τον πολιτικό αντίπαλο αλλά για κάτι που ξεπερνάει τους δήθεν συμβολισμούς, και την ίδια τη συνεργασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η ΔΑ έχει ένα παρελθόν που το σηματοδοτούν τα στελέχη της. Πολλά έχει να επιρρίψει ο καθένας σε αυτά,αλλά εμένα δεν με ενδιαφέρει. Συνεργάζομαι στην επιτροπή παιδείας με καμιά 30αριά ανθρώπους και ανταλλάσσω ένα διανοητικό πλούτο με βοηθάει να κάνω καλύτερα τη δουλειά μου, να στήνω επιχειρήματα, να νιώθω καλά πάνω απ'όλα. Συμβαίνει κάτι. Ακούω σωστά και λάθη, αριστερά και δεξιούλια, μα όλα είναι ανοικτά, δεν μπαίνουν στο μέτρο του μαρξισμού και της αριστεροσύνης. Στο τέλος θα μείνει κάτι. Κανείς δεν αποκαλεί τον άλλο σύντροφο αλλά με τόνομά του και έχει απαγορευτεί να κλείνει ο εισηγητής, έτσι Γιώργο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. dimitris t
    Σου μοιάζει κάτι τέτοιο έ; Μπορεί μεγάλε, μ'αρέσει να επαναλαμβάνεται η ιστορία ακόμα και σαν φάρσα. Δεν υπήρξα όμως ποτέ μου Κνίτης, αν και δεν είναι ούτε αυτό κακό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η δημιουργία της Δ.Α. ήταν αναγκαία συνθήκη για τον απεγκλωβισμό ενός στελεχιακού δυναμικού, το οποίο δεν είχε πλέον περιθώρια δημιουργικής λειτουργίας και παραγωγής πολιτικής μέσα στο ασφυκτικό κλίμα του μορφώματος , κατά την άποψή μου εκτρώματος , με την επωνυμία ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ.
    Ταυτόχρονα, άνοιξε ο δρόμος για την συσπείρωση και την πολιτική έκφραση μιας σκεπτόμενης, απογοητευμένης και εν πολλής αηδιασμένης από την μεταπολιτευτική πορεία και κομματική έκφραση της ευρύτερης κεντροαριστεράς και μη δογματικής αριστεράς.
    Η «μαγιά» του «μηχανισμού», ο οποίος κληρονομήθηκε από τον ΣΥΝ, λειτουργεί με τις καταβολές του και τις εμπειρίες του. Πολύ ανθρώπινο, και με ότι συνεπάγεται για την αρχική πορεία του σχηματισμού Δ.Α. Οι κίνδυνοι αναπαραγωγής του μικρόκοσμου της κομματικής νομενκλατούρας της νεοκομμουνιστικογενούς καθοδήγησης είναι και ορατοί και προσδιορίσιμοι.
    Η ανάγκη ανοίγματος της Δ.Α. στην ευρύτερη κοινωνία, το ανοικτό δημοκρατικό κόμμα του αύριο, μπορεί μόνον να επιτευχθεί με την διεύρυνση των ενεργά συμμετεχόντων στην διαμόρφωση της πολιτικής αλλά και την λειτουργία του κόμματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό προϋποθέτει ότι, όλοι πρέπει να συμμετέχουμε και να συνδιαμορφώσουμε. Παίρνοντας πρωτοβουλίες και πιέζοντας καταστάσεις.
    Εμείς που δεν είμαστε οι επαγγελματίες της πολιτικής, εμείς που έχουμε αποδείξει ότι δεν συνδέουμε την κοινωνική μας πορεία και τον βιοπορισμό μας στον μηχανισμό λειτουργίας ενός κόμματος, εμείς που δεν εξαργυρώσαμε, την όποια μικρή ή μεγάλη συνεισφορά μας για την δημοκρατία και για μια προοδευτική εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας, πρέπει να κινητοποιηθούμε και να συμμετέχουμε.
    Παραμερίζοντας τις τραυματικές εμπειρίες που ο καθένας μας μπορεί να έχει, και σίγουρα έχει, από την επαφή του και την εμπλοκή του με την πολιτική.
    Έχουμε υποχρέωση προς την οποιαδήποτε προσωπική ιστορία έχει ο καθένας μας αλλά και, πάνω απ΄όλα, στην υποχρέωση την οποία έχουμε ως πολίτες και γονείς.
    Την χώρα αυτή την έχουμε δανειστεί από τα παιδιά μας και το μέλλον.
    Την έχουμε συλλογικά κακοποιήσει, ανεξάρτητα του μεριδίου ευθύνης του καθενός μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οφείλουμε να συμμετέχουμε στην προσπάθεια της δημιουργίας ενός σύγχρονου πολιτικού σχηματισμού, το οποίο θα παράγει πολιτική προοδευτική, απελευθερωμένη από κουμουνιστικογεννή συμπλέγματα και κατάλοιπα.
    Μια πολιτική, η οποία θα είναι συμβατή με την λογική και την σύγχρονη πραγματικότητα και όχι κατασκευάζοντας μια ψευδαισθητική πραγματικότητα, η οποία δεν έχει καμία σχέση με την τρέχουσα, επαναλαμβάνοντας, και προβάλλοντας «αξιώματα» και «αλήθειες» της μαρξιστικολενινιστικής εποχής, απαρνούμενοι μια τρέχουσα πραγματικότητα ως βαθιά θρησκευόμενοι.
    Και για ένα πολιτικό σχηματισμό, το οποίο δεν παραμένει εγκλωβισμένο στο ατελείωτο παιχνίδι ισορροπιών και διευθετήσεων στο ηγετικό κονκλάβιο κόμματος του δημοκρατικού συγκεντρωτικού, αλλά είναι ανοικτό στα μέλη του και στην κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σε αυτή την περίοδο, κατά την οποία κλείνει η περιπέτεια της μεταπολιτευτικής περιόδου και η χώρα βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση, σε όλους τους σημαντικούς τομείς λειτουργίας ενός κοινωνικού συνόλου, θέση στην οποία η μεταπολιτευτική πολιτική ηγεσία την έχει φέρει, οι δισταγμοί δεν έχουν θέση, αιτιολογία και δικαιολογία.
    Ας ανοίξουμε, όλοι μαζί, το εγχείρημα της Δημοκρατικής Αριστεράς στην κοινωνία συμμετέχοντας ενεργά και συνυπεύθυνα.
    Για να αποκαταστήσουμε την επικοινωνία της ευρύτερης δημοκρατικής αριστεράς με την πολιτική και την κοινωνία .
    Για να δώσουμε πειστική πρόταση και διέξοδο στην μουδιασμένη και απογοητευμένη ελληνική κοινωνία.
    Δεν πρέπει το εγχείρημά μας να προστεθεί στις αποτυχημένες προσπάθειες και στην περιθωριοποίηση.
    Οι συνθήκες είναι κρίσιμες και για αυτό ευνοϊκές.
    Η ελληνική κοινωνία, η χώρα μπαίνει σε μια καινούργια περίοδο.
    Μπορούμε να το αντιληφθούμε??? Θέλουμε να το αντιληφθούμε ???

    Παναγιώτης Κουτσοπίνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Παναγιώτη νομίζω πως η κοινωνία το αντιλαμβάνεται αργά αλλά σταθερά. Απλά πολλοί δεν πιστεύουν ότι ένα ακόμα εγχείρημα, όπως αυτό της ΔΑ, μπορεί να φέρνει κάτι διαφορετικό. Ο κόσμος είναι δύσπιστος και δεν τον κακίζω. Ωστόσο αν ο λόγος της ΔΑ αρχίσει να απλώνεται, υπάρχει ελπίδα. Απλά χρειάζεται επιθετική πολιτική και πολιτικό θάρρος να πεις τα πράγματα όπως ακριβώς είναι. Νομίζω ότι κάτι κινείται.
    Τα σχόλιά σου αποτυπώνουν την ανικανοποίητη δίψα της ανανέωσης. Δείχνουν μπροστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Απ' ό,τι φαίνεται, όλοι πιστεύετε ότι ο ρόλος της σύγχρονης Αριστεράς είναι να φροντίσει ώστε το τρένο των 8.15 να έρχεται στις 8.15. Ίσως να σας έχουν πάρει τα χρόνια και να το 'χετε ξεχάσει, αλλά η Αριστερά παντού και πάντα δεν είναι για να φροντίζει να έρχονται τα τρένα στην ώρα τους. Είναι για να ξηλώσει τις παλιές ράγιες και να χαράξει καινούργιες γραμμές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. To LeftG700
    Φίλτατε, πιστεύω ότι και καινούργιες γραμμές είναι ανάγκη να χαράσσονται και να υλοποιούνται! και το τραίνο να υπάρχει! και να λειτουργεί ανθρώπινα! και να φτάνει στις 8.15.
    Αυτό τουλάχιστον είναι το ζητούμενο σε ότι με αφορά, αλλά νομίζω και το point στην τοποθέτησή μου. Ίσως δεν το εξέφρασα με τον τρόπο που θα γινόταν άμεσα αντιληπτό...και ζητώ την συγγνώμη σου... όσο για τα χρόνια ...ε αυτά μου έμαθαν ότι πρίν ξηλώσεις τις ράγες πρέπει να έχεις όχι μόνο χαράξει καινούργιες αλλά και να τις έχεις υλοποιήσει για το παρόν και το μέλλον...και το τραίνο να είναι μοντέλο, νέας τεχνολογίας και σύγχρονων προδιαγραφών και όχι τσαπατσούλικα ανακαινισμένο ιστορικής συλλεκτικής - μουσειακής αξίας και με καμουφλάζ "πιασάρικα" μοντέρνα χρώματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ευτυχισμένοι άνθρωποι κατά πως δείχνουν αγαπητέ LeftG700...

    Δε ζουν ανάμεσα μας αλλά στο μακρινό Κουβελιστάν. Εκεί το μόνο πρόβλημα είναι ο 'Δήμος' να έχει μαζέψει μέχρι το πρωί τα σκουπίδια.

    Στο μακρινό Κουβελιστάν, δεν υπάρχουν άστεγοι που να μπερδεύονται με τα σκουπίδια. Ένας τέως συνήγορος του πολίτη φρόντισε για όλα...
    Καληνύχτα σε όσους παραμένουν ξύπνιοι.
    αλέκτωρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Για τον αλέκτωρ και κάθε «αλέκτωρα» ή ομοειδές…

    Φαίνεται ότι κάποιοι δεν έχουν μόνο το όνομα αλλά και την χάρη…
    Προφανώς με την οξυδέρκεια ενός αλέκτορος αυτά μπορεί να «διακρίνει» και αυτά μπορεί να «λαλήσει» …

    …Και αν το μείγμα τροφής περιέχει εκτός από το κλασικό καλαμπόκι και το χορταράκι και άλλα « πολιτικά ματζούνια» για να μεγαλώσει το λοφίο..,
    που είναι της μόδας…και με μπόλικο ζελε…

    …και φοριέται και από τον «με το δακτυλίδι της αρχηγίας κοσμημένο και από τα έγκατα της Γκράβας βγαλμένο πετεινάρι των καταλήψεων » ηγέτη…

    τότε οι παραισθήσεις οδηγούν και σε «νεολογισμούς» κακαρίσματος…

    Τότε τι να πεις … ή τι να αποκριθείς…και τι να κελαηδήσεις…

    Π. Κουτσοπίνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. left που ήσουνα φίλε χάθηκες. Εσύ θα ξηλώσεις τις ράγες και μεις θα φροντίζουμε για το συνεπές ωράριο, η συνεργασία της αριστεράς στην πράξη.
    αλέκτωρ
    Για τους άστεγους έχουμε πρόγραμμα, θα τους εγκαταστήσουμε σε κατοικίες που θα φτιάξει ο Τσίπρας. Τα σκουπίδια άστα σε μας. Και επειδή οι άστεγοι έχουν και ψυχολογικά προβλήματα θα τους διασκεδάζει ο Μητρόπουλος με μια συνέντευξη κάθε βράδυ στην ΤV.
    Όλα βολεύονται σύντροφοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Φίλε leo,


    Ίσως πήρες κατά γράμμα το σχόλιό μας (όπως και ο φίλος Π. Κουτσοπίνης[1]). Όταν γράφαμε ότι "[...] η Αριστερά παντού και πάντα δεν είναι για να φροντίζει να έρχονται τα τρένα στην ώρα τους. Είναι για να ξηλώσει τις παλιές ράγιες και να χαράξει καινούργιες γραμμές!" δεν εννοούσαμε ότι πρέπει να αδιαφορεί για το σήμερα. Εννοούσαμε ότι δεν πρέπει να ξεχνάει το πού θέλει να φτάσει αύριο όταν δρα στο σήμερα. Αυτό δηλαδή που εσείς της Δημοκρατικής Αριστεράς, συνειδητά, ηθελημένα και αποφασισμένα έχετε αφήσει πίσω σας ανεπιστρεπτί. Πράγμα που για μας, εξ ορισμού και αντικειμενικά, σας κατατάσσει εντός δημοκρατίας βέβαια, αλλά εκτός εκτός Αριστεράς οπωσδήποτε.


    Τα λέμε (είδες που σου λείψαμε;) ;-)


    [1] Ο οποίος, επιπλέον, μας παρεξήγησε και νόμιζε ότι κυριολεκτούσαμε όταν μιλήσαμε για χρόνια και, ίσως, ακόμα χειρότερα, ότι αναφερόμαστε σ' αυτόν. Θα θέλαμε να τον διαβεβαιώσουμε ότι σεβόμαστε τον χρόνο. Άρα και τα χρόνια του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Φίλε Λεφτ
    μάλλον δεν μπορείς να μας κατατάσσεις πουθενά ούτε εξ' ορισμού ούτε βέβαια αντικειμενικά. Αυτά τα έκαναν άλλοι την εποχή της δόξας και της φρίκης τους. Αν Αριστερά είναι η σοβιετία την οποία ονειρεύεστε πολλοί εξ υμών και εκεί θέλετε να φτάσετε, τότε σύμφωνοι δεν είμαστε αριστερά. Εμείς απλά θέλουμε να περνάνε όλοι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. "Εμείς απλά θέλουμε να περνάνε όλοι καλά."

    Συγνώμη που ρωτώ αλλά αυτό το θεωρείς πολιτική θέση και μάλιστα ενός αριστερού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ναι γιατί στα μοντέλα της παραδοσιακής αριστεράς περνάνε λίγοι καλά και οι πολλοί δύσκολα. Ας κατακτήσουμε αυτό το λίγο και μετά βλέπουμε. Ο μαξιμαλισμός είναι η ιδεολογία των βολεμένων και καλά αριστερών που δεν θέλουν να χάσουν τα προνόμιά τους. Αλλά εσύ ρε dimitri τι ζόρι τραβάς αν εγώ είμαι αριστερός ή μαιμού αριστερός κλπ. Φτάνει εσύ που είσαι καθαρός. Άσε εμένα να βαυκαλίζομαι με ότι θέλω. Επί της ουσίας και πάνω στο πνεύμα του άρθρου έχεις κάτι να μας πεις για να γίνει παιχνίδι; Μην κάνουμε πηγαδάκι μεταπολίτευσης για το ποιος έχει τα πιο πολλά γαλόνια αριστεροφροσύνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ενώ στα μοντέλα του καπιταλισμού τρώμε όλοι με χρυσά κουτάλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Έγραψα την γνώμη μου στο πρώτο σχόλιο μου: πρώτοι στα μαθήματα πρώτοι στους αγώνες.

    Σταλινικός ο σούπερ ήρωας της πσκ, πολιτικά ορθός και ακίνδυνος ο δικός σου. Σοσιαλιστικός ρεαλισμός η επιλογή της παλιάς καλής κνε, τεχνικές μάρκετινγκ η δική σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίμων Χατζημπίρος: Ύστατος πόρος: Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι μια πρόταση για το μέλλον.

Βάσω Κιντή: Παραιτούμαι από μέλος της ΚΕ και αποχωρώ από το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς

Κίμων Χατζημπίρος: Ατελέσφορη Οικολογία