ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Παρατηρητήριο

Ποια αξιολόγηση όμως; Μήπως αυτή που θα κάνει μια εξωτερική ανεξάρτητη αρχή, ένας ανάλογος ΑΣΕΠ; Ή καλύτερα, μια ιδιωτική εταιρία σε σύμβαση με το δημόσιο; Με μετρήσιμους ποσοτικούς δείκτες; Μια αξιολόγηση συνεχής της οποίας οι μετρήσεις θα επιφέρουν αποτελέσματα ανεξαρτήτως κυβέρνησης; Ή μήπως αυτή που θα λαμβάνει υπόψη και τη γνώμη των πολιτών και των επιχειρήσεων που συναλλάσσονται με το δημόσιο; Αλλά για να θεσμοθετηθούν όλα αυτά απαιτείται κοινωνική βούληση που δεν υπάρχει. Η κοινωνία δεν καίγεται για τέτοια πράγματα, δεν έχει μάθει να τα ζητά.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Χτες ήταν οι καταλήψεις, σήμερα το «άσυλο» της βίας, αύριο η διάλυση των μεταπτυχιακών. Οι θλιβεροί φαιοί ή κόκκινοι κομισάριοι μισούν τους άριστους γιατί τους φοβούνται και πασχίζουν να τους σταματήσουν. Γιατί είναι αυτοί που θα χτίσουν την επόμενη ελεύθερη, δημοκρατική και δημιουργική Ελλάδα. Είναι αυτοί που θα τους αποστρατεύσουν, θα τους στείλουν επιτέλους στη λήθη της ιστορίας. Είναι αυτοί που με την αξιοσύνη τους θα αλλάξουν το παράδειγμα στην έρμη τούτη χώρα. Μην ανησυχείτε. Δεν έρχεται κανένα άλλο κόμμα, πράσινο, κόκκινο ή γαλάζιο. Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε.

Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε

Σάββατο, 2 Οκτωβρίου 2010

Πρόχειρες σκέψεις για τις κυοφορούμενες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση





Διαβάζω διάφορες διαρροές σχετικά με το νέο πρόγραμμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντιγράφω από την Καθημερινή:

1. -  Η πρόσβαση στα ΑΕΙ θα γίνεται με πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα (από τα έξι σήμερα).
2. - Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τα εξεταζόμενα μαθήματα και τη στάθμιση της βαθμολογίας κάθε μαθήματος.
3. - Θα συνυπολογίζεται ο βαθμός της Β΄ και Γ΄ τάξης Λυκείου, που θα προκύπτει και από ενδοσχολικές εξετάσεις.
4 - Οι εισακτέοι θα εισάγονται σε σχολή (π.χ. Οικονομικών Σπουδών, Νομικών Σπουδών κ.λπ.). Μετά το πρώτο έτος θα κατανέμονται στα επιμέρους τμήματα.
5.- Προτείνεται η ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης.
6. - Δίνεται η δυνατότητα σε αποφοίτους ΙΕΚ να εισαχθούν σε ΤΕΙ μέσω ειδικών εξετάσεων και αφού έχουν πιστοποιήσει τις γνώσεις τους.

Μερικές πρόχειρες παρατηρήσεις:

1. Τα 4 μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά πρέπει να έχουν αυξημένες ώρες διδασκαλίας στο σχολείο. Όχι όπως τώρα, πράγμα που αναγκάζει τα παιδιά να πηγαίνουν φροντιστήριο και τους διδάσκοντες καθηγητές να ζουν με το άγχος ολοκλήρωσης της ύλης. Ακόμα πρέπει να υποστηρίζονται από σοβαρά σχολικά βιβλία και εποπτικό υλικό. Με παλιά υλικά δεν χτίζονται καινούργια σχολεία. Τα αναλυτικά προγράμματα πρέπει να μπουν σε δημόσια διαβούλευση, καθότι το παιδαγωγικό ινστιτούτο που είναι καθ’ ύλη αρμόδιο δεν μας έχει δώσει καθόλου καλά δείγματα γραφής στο παρελθόν. Επιτέλους, είναι τόσο δύσκολο να γραφούν σχολικά βιβλία που να διαβάζονται από τους μαθητές; Η πείρα έχει δείξει ότι τα καινούργια βιβλία, όπως αυτά του γυμνασίου, είναι τελείως αποτυχημένα.

2. Τα ΑΕΙ να καθορίζουν τα εξεταζόμενα μαθήματα και τη στάθμιση της βαθμολογίας. Προφανώς αυτά ξέρουν.

3. Ποιες ενδοσχολικές εξετάσεις, σε τι θέματα και ποιοι βαθμολογούν; Ποιος εξασφαλίζει το αδιάβλητο; ο σύλλογος καθηγητών; ο διευθυντής, ο δήμαρχος, ποιος; Τα θέματα ποιος τα επιλέγει; και ποιος τ’ αξιολογεί; Φαντάζομαι να έχει το υπουργείο μια πειστική απάντηση. Όποτε  μετρούσε η βαθμολογία για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όλη Ελλάδα είχε απολυτήριο με 20.

4. Κατανομή μετά το πρώτο έτος που γίνεται από τα ΑΕΙ. Προφανώς με κάποιες εξετάσεις, με κάποια κριτήρια. Λίγοι θέλουν να γίνουν μεταλλειολόγοι ή ναυπηγοί. Οι πολλοί θέλουν, να γίνουν αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί, μηχανολόγοι. Ποιος εξασφαλίζει το αδιάβλητο του καταμερισμού; Στην Ελλάδα ζούμε. Ποιος μηχανισμός θα αποσβένει τις πιέσεις;

5.  Ελεύθερη πρόσβαση σε τι; Θα είναι σχολές ή θα ισχύει ότι το «φτηνό το κρέας τα σκυλιά το τρώνε»; Μια σχολή μπορεί να μην είναι δημοφιλής για δέκα λόγους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας, να τιμάει τον τίτλο της. Διαφορετικά ο ανταγωνισμός θα γίνει πιο σκληρός, αφού οι πραγματικές αξιόπιστες σχολές θα έχουν λιγοστέψει υπερβολικά.

6. Το μέτρο εισαγωγής των αποφοίτων ΙΕΚ σε ΤΕΙ είναι σωστό αρκεί με κάποιο τρόπο να ελεγχθούν τα ιδιωτικά ΙΕΚ, πολλά από τα οποία δεν πληρούν τις πραγματικές προϋποθέσεις λειτουργίας. Αντίθετα υπάρχουν δημόσια και ιδιωτικά  ΙΕΚ που κάνουν σοβαρή και αξιέπαινη δουλειά.
Προφανώς θα επανέλθουμε όταν έχουμε βάσιμες και ακριβείς πληροφορίες για όλες τις αλλαγές στο λύκειο. Η διαρροή και τα μισόλογα στα οποία αρέσκονται οι υπεύθυνοι στο Υπουργείο δεν βοηθούν στο διάλογο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου