ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2011

Κάποιοι μπλέξανε με τον Καμίνη είναι αλήθεια




Τις προηγούμενες μέρες ο Γ. Καμίνης, ο νέος Δήμαρχος της Αθήνας, βρέθηκε μόνος και στο στόχαστρο. Αιτία, τι άλλο, το ψήφισμα συμπαράστασης προς τους 300 που δεν ήταν πολιτικά ορθό σύμφωνα με την Αριστερά κάθε απόχρωσης. Γράψαμε γι’ αυτό εδώ, και νιώσαμε μια «ψυχρανσία» που έλεγε και ο Χατζηχρήστος. Ακούστηκαν διάφορα και μεταξύ άλλων, ότι ο Καμίνης είναι ο χειρότερος  Δήμαρχος όλων των εποχών, ότι είναι ένας τυπολάτρης, ένας νέος Σαρτζετάκης με τον οποίο η Αθήνα έμπλεξε άσχημα.

Και βέβαια μάγκες μου η Αθήνα έμπλεξε άσκημα και μαζί της και όλα τα τρωκτικά, και οι παντός είδους πολιτικάντηδες, αλλά πάντα πολιτικά ορθοί, αν πρόκειται περί ψηφισμάτων. Αν πρόκειται περί της διασπάθισης δημόσιου χρήματος υπάρχει ένα στυλάκι cool και μια αβαβά διάθεση, που μου αρέσει.

Παρακολούθησα όλη την προεκλογική διαμάχη γύρω από την Αθήνα. Διάβασα και άκουσα σεντόνια κατά του Νικήτα, αλλά το παρτάκι που είχε στηθεί στον 9,84 παραδόξως δεν το είδα να κυκλοφορεί πουθενά τουλάχιστον εμφανώς. Τόσος αριστερός κόσμος στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, τόσες παρατάξεις, τόσος αντικαπιταλισμός, τόσα σούρτα και φέρτα, τόσο κίνημα, τόσο εναλλακτική άποψη, τόσος σοσιαλισμός και αντισυστημισμός, τόση ανανέωση,  ρε παιδιά και κανείς δεν είχε πάρει χαμπάρι κάτι ψευτοεπώνυμους και ψευτοκοσμικούς που βυζαίνανε τη χρεωμένη Αθήνα από μακριά, αλλά και από κοντά, με τρελούς μισθούς και ελάχιστη, ή καθόλου εργασία; 9,5 εκατομμύρια Ευρώ το χρόνο είναι αυτά, πως να κρυφτούν; Και εντάξει ο Νικήτας είχε τους λόγους του να ταΐζει ένα στρατό δημοσιογραφούντων πραιτοριανών. Οι άλλοι όμως τι λόγο είχαν να μην αποκαλύπτουν; Να μην καταγγέλλουν;

Ήλπιζαν και αυτοί σε μια κάποια εύνοια των αργόμισθων γραφέων;
Είπαν το γνωστό « δε γαμιέται εμείς, θα βγάλουμε το φίδι από την τρύπα;»
Ή μήπως ήταν απασχολημένοι με την καταγγελία της τρόικας και τους διέφυγε η διαφυγή των μυρίων προς τσέπες διαφόρων;
Η αριστεροσύνη εδώ πήγε διακοπές, άραξε στο Θησείο στο παγκάκι με χιόνι και χάζευε τον άστεγο που πέθαινε;

Κανείς δε σκέφτηκε ότι τα πεταμένα μύρια στους χορτασμένους θα μπορούσαν να γλιτώσουν από το θάνατο τους νηστικούς;

Αλλά και μετά τις απολύσεις - αποκαλύψεις όλων αυτών των «αυστηρών τιμητών της κοινωνίας», δεν διάβασα μια δήλωση, ένα μπράβο, μια γενναία πολιτική στήριξη προς το δήμαρχο, κάτι που να δείχνει ότι επικροτούμε τις απολύσεις του Καμίνη. Καταλαβαίνω ότι το ολίσθημα με το ψήφισμα που δεν ήταν πολιτικά ορθό από αριστερής απόψεως, είναι σοβαρό, μη λέμε ότι θέλουμε, απαράδεκτο, σύμφωνοι, ναι, βεβαίως,
αλλά και με τη ρεμούλα δεν είμαστε αντίθετοι, ως δημοκρατικοί και αριστεροί πολίτες, ρε σύντροφοι;
Τη ρεμούλα των χορτάτων εννοώ.
Ή μήπως,  όπου υπάρχει απόλυση είμαστε κάθετα και ριζικά αντίθετοι;
Ή μήπως,  το δημόσιο χρήμα δεν μας αφορά;
Ή μήπως,  είναι αυτονόητο, ένας δήμαρχος να καθαρίζει τον κόπρο του Αυγεία;

7 σχόλια:

  1. Πέστα χρυσόστομε !!!!!!!
    Dimef

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς leo, η αριστερά όλων των αποχρώσεων θεωρεί ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟ ότι, "ό,τι είναι νόμιμο και ηθικό".
    Δεν την πειράζει ιδιαίτερα η συμμετοχή στο πάρτι όταν οι εμπλεκόμενοι είναι "δικοί μας".
    Κι αυτό είναι το μεγαλύτερο αγκάθι στην νομιμοποίηση της αριστεράς στον κόσμο της εργασίας - απέναντι στην βαθιά διαδεδομένη πια άποψη ότι "όλοι είναι ίδιοι".
    Εδώ βρίσκεται και ο τερατώδης στρουθοκαμηλισμός της.
    Εδώ είναι και το κλειδί της χειραφέτησής της: να μιλήσει ανοιχτά και να καταδικάσει την συμμετοχή στην ρεμούλα "αριστερών", να τους απονομιμοποιήσει για να νομιμοποιηθεί η ίδια - τότε πραγματικά θα περάσει στην άλλη όχθη.
    Όχι αφήνοντας τον Καμίνη και τον Καμπύλη να βγάλουν μόνοι τους το φίδι από την τρύπα... φθειρόμενοι οι ίδιοι και όχι η Πολιτική που τους στήριξε.
    Αριστερή πολιτική με μισόλογα και συμψηφισμούς δεν γίνεται! Πότε θα το καταλάβουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειδικά η αυτοαποκαλούμενη «ανανεωτική αριστερά» από την εποχή του ΚΚΕ εσωτ.- ΕΑΡ υπήρξε το τραίνο που μετέφερε και κατέβασε το -81 στο φαγοπότι – πάρτι που στήθηκε ορδές «λιγούρηδων» κάθε είδους και κάθε εμβέλειας.
    Το θέμα είναι ότι στις διεργασίες δημιουργίας σύγχρονου φορέα πραγματικής ευρωπαϊκής ελληνικής αριστεράς, της ΔΗΜ.ΑΡ, πρέπει να δοθεί η μάχη της απαλλαγής από τις συνήθειες του κακού παρελθόντος και του προβληματικού παρόντος.
    Και σωστά αναζητείται μια γενναία δήλωση στήριξης του Καμίνη.
    Τώρα γιατί δεν έγινε τουλάχιστον από αυτούς, που κατά την γνώμη μου θα έπρεπε???
    Τα σχόλια μπορεί να είναι ποικιλόμορφα, αλλά νομίζω ότι περιττεύουν… μια που θα «κομίζουν γλαύκαν».

    Παναγιώτης Κουτσοπίνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σωστός.... πες τα φίλε Leo, πέστα.
    δφν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άψογος... Διαφωνώ με την κίνηση του Καμίνη, αλλά πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι δεν εκφράζει μία διαφορετική θέση από εκείνη που είχε δείξει και προεκλογικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητοί φίλοι επιτέλους κάτι κινείται, ο ήλιος έδιωξε τη ψυχρανσία και ζεστάθηκε λίγο και το κοκαλάκι της γλαύκας που αναφέρει ο Παναγιώτης.
    Το σχόλιο του Γιώργου
    "να μιλήσει ανοιχτά και να καταδικάσει την συμμετοχή στην ρεμούλα "αριστερών", να τους απονομιμοποιήσει για να νομιμοποιηθεί η ίδια - τότε πραγματικά θα περάσει στην άλλη όχθη".
    Το υπογράφω.
    Τα υπόλοιπα αυτονόητα αλλά τόσο ακατανόητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλε Δείμο
    Ο Καμίνης πράγματι είναι αυτό που ο ίδιος "δήλωσε" εξαρχής. Αλλά και ο Φώτης Κουβέλης που τον πρότεινε αυτόν τον Καμίνη είχε υπόψην του και αυτόν πρότεινε και έπραξε καλά. Δεν είναι λαοπλάνος, δεν είναι αυτός που ανέξοδα θα χαϊδέψει τους 300, δεν είναι αυτός με το μεγαλύτερο δέντρο της Ευρώπης. Αντίθετα θα κοιτάξει να βοηθήσει τους άστεγους, και να μαζέψει τα έξοδα σουτάροντας τα λαμόγια από τα βυζιά της δημοτικής Αμάλθειας. Νομίζω ότι ο Δείμο, ότι ο Δήμος χρειάζεται ένα τέτοιο δήμαρχο. Για κοίτα και την Ανάβρα. Χόρτασα από λαμογιές πασπαλισμένες με αριστεροπαπαριές και δεν θα πάρω άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή