ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2011

Αθήνα, ως ιδανικός τουριστικός προορισμός



Aπό το blog  Cynical

Ο χθεσινός μολοτωφ-πόλεμος αμαύρωσε για ακόμα μια φορά τη μέρα, κηλίδωσε την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό, και υποβίβασε κατά 5 βαθμίδες την αξιοπιστία της τουριστικής βιομηχανίας και του τουριστικού προϊόντος της πατρίδας μας, στο ΒΒ-. Οι ξενοδόχοι του κέντρου της Αθήνας για ακόμα μια φορά διαμαρτυρήθηκαν μυξοκλαίγοντας για την απώλεια κρατήσεων και κερδών, παρά τις αυξήσεις που επέβαλαν στην τιμή της διανυκτέρευσης, και τη ελάττωση της συχνότητας αλλαγής των σεντονιών.

Ενώ όμως, όλοι εμείς οι υπόλοιποι έλληνες έχουμε αλλάξει πνεύμα, μετατρέποντας την κρίση σε ευκαιρία, και βγάζοντας κέρδος απ’ αυτήν, οι αγαπητοί μας ξενοδόχοι αδυνατούν, ως φαίνεται να το πράξουν, και αντί να βάλουν μπρος το καινοτόμο πνεύμα τους και να εκμεταλλευτούν το νέο διεθνές οικονομικο-κοινωνικό περιβάλλον, μένουν προσκολλημένοι και αδρανείς στα παλιά, περιμένοντας από την Τρέμη και τον Καψή να βγάλουνε το φίδι από την τρύπα. Βέβαια, ό,τι και να λένε αυτοί, είναι στα ελληνικά και τίποτε δεν φτάνει προς τα έξω.

Αυτό που φτάνει, σ’ όλα τα πέρατα της γης είναι ο λαμπαδιασμένος αττικός ουρανός, που συναγωνίζεται σε ομορφιά τα φημισμένα πορφυρά αττικά δειλινά, οι φλογερές, εξώκοσμες τροχιές των μετεώρων-μπουκαλιών με τη βενζίνα, η πυκνή βροχή των πεντελικών μαρμάρων, οι φλεγόμενοι κάδοι, και η ηρωική, σώμα με σώμα μάχη των σφριγηλών ελληνικών κορμιών, τρισδιάστατες θαρρείς αναπαραστάσεις πάλης, όπως απεικονίζονται στους αμφορείς του παρακείμενου μουσείου.

Θέαμα μοναδικό, που ιντριγκάρει τις αισθήσεις, ανεβάζει την αδρεναλίνη, προσκαλεί σε συμμετοχή, και θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει το Νέο τουριστικό προϊόν της πατρίδας μας, αν μπορούσε να συσκευαστεί και να πλασαριστεί καταλλήλως. Είναι γνωστό, ότι κάθε χρόνο οι τουριστικοί πράκτορες στύβουν το μυαλό τους για να παρουσιάσουν κάτι τις το νέο στο πρόγραμμά τους, όχι μόνο σαν προορισμό αλλά και σαν περιεχόμενο, εξειδικευμένο. Έτσι είδαμε να ανθούν νέοι κλάδοι, όπως θρησκευτικός τουρισμός, ιαματικός τουρισμός, συνεδριακός τουρισμός, πολιτιστικός τουρισμός, αθλητικός τουρισμός, ορειβατικός τουρισμός, τουρισμός για σπα, τουρισμός για αναρρίχηση, τουρισμός για κανό, τουρισμός για παγετώνες, σπήλαια, και πηγάδια, και ό,τι άλλο βάνει ο νους του ανθρώπου. Απ’ όλη αυτή τη γκάμα όμως λείπει ο αγωνιστικός τουρισμός, διαβαθμισμένος μάλιστα και κατά κατηγορίες, για αρχαρίους, μεσαίου επιπέδου, προχωρημένους κλπ. Οι ξενοδόχοι μάλιστα θα μπορούν να εκδίδουν εκ των προτέρων προγράμματα στο εξωτερικό με ορισμένες ημερομηνίες κλειδιά. Φερ’ ειπείν, οι ημέρες των συλλαλητηρίων της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ θα προσφέρονται για αγωνιστικό τουρισμό αρχαρίων, ενώ η 6η Δεκέμβρη θα προσφέρεται μόνο για όσους έχουν φτάσει στο προχωρημένο level και έχουν αποκτήσει και κάποιες ειδικές τεχνικές γνώσεις.

Οι τουρίστες θα κατασκηνώνουν στα πέριξ της πλατείας Συντάγματος ξενοδοχεία, και θα μπορούν ανενόχλητοι και αφ’ υψηλού να παρακολουθούν τα δρώμενα στη θεατρική σκηνή της έμπροσθεν πλατείας. Οι ξενοδόχοι μαζί με το πρωινό θα προσφέρουν και τα απαραίτητα αξεσουάρ προφύλαξης από τις πέτρες, χημικά κλπ, όσοι δε το επιθυμούν θα μπορούν να εκδράμουν στο πεδίο των μαχών, να πετάξουν την πετρούλα τους και μετά, αφού εκτονωθούν να μπορούν να επιστρέψουν στην ασφάλεια του μπαλκονιού τους.

Είναι κρίμα να συμβαίνουν τόσα πράγματα εκεί γύρω και κανείς να μην μπορεί να βγάλει κάποιο ουσιαστικό κέρδος.

2 σχόλια:

  1. Το κείμενο είναι φοβερό. Από το καλύτερα της cynical και σίγουρα το πιο σαρκαστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δείμο
    εμ τι κυνική θα ήτανε αν δεν έγραφε και κανένα τέτοιο. Και μένα μου άρεσε πολύ, γιατί πέρα από το σαρκασμό αναδεικνύει μια τραγική πραγματικότητα. Η Ελλάδα των χιλίων προβλημάτων έχει κουράγιο ακόμα να σπάει και να σπάζεται χωρίς κανένα λόγο. Η επιμονή σε αυτήν την ηλιθιότητα καταρρίπτει την οποιαδήποτε υπόνοια συνωμοσίας. Απλά είναι βλακεία που ως γνωστόν είναι άπειρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή