ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Σάββατο, 5 Μαΐου 2012

Μιχάλης Σαμπατακάκης: Υπεράσπιση της κοινωνίας, μέσα στην Ευρώπη

Ένα χτεσινό κείμενο του Μιχάλη Σαμπατακάκη στο TVXS
Η μεγάλη πλειοψηφία του λαού μας αναζητά τη παραμονή στο ευρώ με ανάπτυξη, προς όφελος των πολλών. Ακριβώς αυτή είναι η πολιτική στόχευση των προτάσεων της ΔΗΜΑΡ και του προέδρου της Φώτη Κουβέλη : υπεράσπιση της δημοκρατίας, της κοινωνίας και της ευρωπαικής μας πορείας.

Το ΚΚΕ στοχεύει σε άλλη κατεύθυνση, εκτός Ευρώπης, εκτός ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ  θα έπρεπε να είναι συνεπής με τη ευρωπαική πολιτική παράδοση του Συνασπισμού. Φοβάμαι πώς δεν είναι, ταλαντεύεται – αυτό δείχνει η επιμονή του για συνεργασία με το ΚΚΕ.

Τη Κυριακή επιλέγουμε : Η ΔΗΜΑΡ με ευθύνη και συνέπεια στηρίζει τη παραμονή της χώρας στο ευρώ μαζί με το ξεκίνημα της πορείας απαγκίστρωσης από τις κοινωνικές πολιτικές των μνημονίων. Πολιτική που είναι και αναγκαία και γίνεται τώρα περισσότερο ρεαλιστική με τις διεργασίες που θα ξεκινήσουν από τη Δευτέρα, μετά τις γαλλικές εκλογές.

Χρειάζεται θετική διέξοδος στη βαθιά κρίση που βιώνει ο λαός μας. Για να αποκρουστεί  αποτελεσματικά η διάβρωση που επιχειρεί η φασιστική δεξιά και στη χώρα μας. Να μη μπεί η “Χρυσή Αυγή” στη Βουλή”.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΑΜΠΑΤΑΚΑΚΗΣ
Υποψήφιος της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ στην Α Αθήνας

2 σχόλια:

  1. Kali epitixia Mixali: Gia ena EΣY ktismeno apo tin arxi. To iparxon den perni metarithmisi. Ine opos lene alou "beyond any repair".

    San simera perisi i apogoni ton koukouloforon tis Kokinias ke tis Kesarianis, kegane 3 Elines se mia trapeza. To ksexase KE i Margarita?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οχι Μάκη δεν το ξέχασα απλά είπα να μην ξαναθυμήσω τη φρίκη ρε γαμώτο. Αλλά κάτι θα γράψω αφού το θες

    ΑπάντησηΔιαγραφή