ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012

Και δυσλεκτικοί μαϊμού


 Τρεις γυναίκες υπάλληλοι του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης και του Σισμανογλείου κατηγορούνται ότι από το 2011 ώς σήμερα εξέδωσαν έναντι αμοιβής (από 300 ώς 900 ευρώ) 121 πλαστογραφημένα πιστοποιητικά δυσλεξίας, ακόμη και σε μαθητές της Γ' Λυκείου, που εξετάζονται με ευνοϊκούς όρους (προφορικά) προκειμένου να εισαχθούν στα ΑΕΙ. 

To κύκλωμα που εξέδιδε τα πλαστά πιστοποιητικά δυσλεξίας σε μαθητές εξάρθρωσε η Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, 59 από αυτά τα πιστοποιητικά φέρονται να έχουν εκδοθεί από το Νοσοκομείο Παίδων Πεντέλης και τα άλλα 62 από το Σισμανόγλειο. Κεντρικό ρόλο στην υπόθεση φέρεται να έχει μία 72χρονη, συνταξιούχος υπάλληλος του Σισμανογλείου.
Όπως αναφέρει το Εθνος, για τα πλαστά πιστοποιητικά ενημερώθηκε το υπουργείο Παιδείας και οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεδομένου ότι κάποια από αυτά τα πλαστά πιστοποιητικά αφορούν μαθητές της φετινής Γ' Λυκείου. Από το in gr.

Το σχόλιο της "μαργαρίτας"

Η μηχανή είναι γνωστή στους κύκλους της Μέσης εκπαίδευσης εδώ και χρόνια. Μόνο στους υπεύθυνους «δεν» ήταν. Ας είναι. Κάλιο αργά παρά ποτέ. Τα τελευταία χρόνια γέμισαν τα σχολεία μας από δυσλεκτικούς μαθητές και μαθήτριες. Παιδιά με μαθησιακά προβλήματα, παιδιά αδιάφορα για το σχολείο, αλλά και παιδιά καθ’ όλα υγιή και με αξιόλογες επιδόσεις, κατέθεταν ένα επίσημο χαρτί δυσλεξίας και έτσι αποκτούσαν το δικαίωμα να εξετάζονται προφορικά, τόσο στις ενδοσχολικές όσο και στις πανελλαδικές εξετάσεις. Τι κέρδος είχαν, αφού η προφορική εξέταση δεν διαφέρει ουσιαστικά από τη γραπτή;
Απλά τη, χωρίς δόλο, εύνοια των εξεταστών τους. Γενικά οι καθηγητές - εξεταστές  διάκεινται ευμενώς προς τα παιδιά που εξετάζονται προφορικά ανεξάρτητα από το βαθμό και το είδος του προβλήματος που έχει το καθένα. Είναι γνωστό ότι στα περισσότερα λύκεια της χώρας οι βαθμοί μοιράζονται απλόχερα. Ειδικά στην Γ λυκείου όλες και όλοι παίρνουν απολυτήριο με βαθμό από λίαν καλώς έως άριστα. Αφού ο βαθμός μετρά έστω και λίγο στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, οι καθηγητές βάζουν βαθμούς προφανώς για να βοηθήσουν τους μαθητές τους. Το κάνουν σχεδόν όλοι. Όποιοι δε συμμορφώνονται, δέχονται αφόρητες πιέσεις από τους γονείς και συνήθως υποκύπτουν.  Το σύστημα αξιολόγησης έχει πλέον ισοπεδωθεί. Η ίδια φιλοσοφία έχει περάσει σε ανάλογο βαθμό και στις προφορικές εξετάσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που όλο και περισσότεροι γονείς φροντίζουν να πάρουν ένα χαρτί δυσλεξίας με νόμιμο ή παράνομο τρόπο. Και η πελατειακή πατρίδα τους το δίνει, ενίοτε και με το αζημίωτο.
Το γεγονός ότι το σπυρί έσκασε είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό. Μπράβο σε αυτούς που τόλμησαν.  Το ζήτημα είναι ότι κάποιοι και κάποιες μπήκαν με αυτόν τον κάλπικο τρόπο στα ΑΕΙ. Τι θα γίνει με αυτούς; Θα θεωρηθεί η εισαγωγή τους άκυρη; Θα κληθούν να ξαναδώσουν εξετάσεις; Υπάρχει τρόπος να διορθωθούν οι αδικίες και να τιμωρηθούν οι ένοχοι; Μάλλον ζητάμε πολλά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου