ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

Άνθρωποι και σκουπίδια


Ένα δικό μου σχόλιο και ένα κείμενο του Νίκου Μπίστη, πάνω στο φασισμό και τη μετανάστευση.

Σχόλιο του Λεωνίδα Καστανά

Ήρθε η ώρα και της Χρυσής Αυγής. Η ανάδειξή της σε κεντρική πλέον φιγούρα του πολιτικού σκηνικού ξενίζει τους δημοκράτες και τους αριστερούς επειδή το κόμμα αυτό είναι θιασώτης του ναζισμού. Η ελληνική όμως κοινωνία δεν έχει τέτοιες έγνοιες. Και βέβαια ξέρει ποια είναι η ΧΑ, ποιο είναι το ιδεολογικό και πολιτικό της οπλοστάσιο. Της έδωσε ένα 7%, ακριβώς για να παίξει το ρόλο που αυτή με προθυμία ανέλαβε. Να «προστατεύσει» τους νοικοκυραίους  από τους μετανάστες με όπλο την ωμή βία. Στην Κόρινθο, οι τοπικοί άρχοντες προσπάθησαν αρχικά να αποφύγουν τη μετατριοπή του στρατοπέδου σε κέντρο κράτησης των μεταναστών με «πολιτικά μέσα». Γιατί είχαν κέρδη από το στρατόπεδο. Δεν τα κατάφεραν και τότε  έδωσαν την εργολαβία στη ΧΑ. Στο φαρ ουέστ της ελληνικής επικράτειας, το νομό Ηλείας,  οι εξωφρενικές μέθοδοι τρομοκράτησης των μεταναστών στοχεύουν στη διατήρηση του καθεστώτος δουλείας. Γιατί εκεί τους θέλουν τους μετανάστες, αλλά για να δουλεύουν τσάμπα στα χωράφια τους.
Θα ακολουθήσουν και άλλα παρόμοια φαινόμενα που θα ενισχύσουν πολιτικά το φασιστικό εσμό και θα τον καταστήσουν σύμμαχο του κάθε «αδικημένου». Υπάρχουν κοινωνικά αίτια για την ανάδυση του φασισμού στην σημερινή Ελλάδα.
Φτηνός δανεισμός, επιδόματα και φοροδιαφυγή, οικονομική φούσκα, γρήγορος και εύκολος πλουτισμός της μεσαίας τάξης, κατανάλωση και κουλτούρα σκυλάδικου.
Και «ξαφνικά» κόβεται το ρεύμα. Αγανάκτηση, πολιτικό ανάθεμα στους μέχρι χτες πάροχους, διάθεση τιμωρίας, επιλογή των βίαιων άκρων. Κάποιοι δεξιοί ή απολίτικοι πήγαν και στο φασισμό. Και αν δεν πήγαν, τον χρησιμοποιούν, Θα πάνε στο μέλλον.

«Γιατί όχι και Χρυσή Αυγή καλέ Λίτσα; Να μας καθαρίσει τον τόπο από τους σάπιους πολιτικούς που μας φάγανε τα λεφτά, και τα σκουπίδια αυτούς τους μαύρους, καλέ.»  Αμ πως;

Νίκος Μπίστης, από τη Μεταρρύθμιση


Η προσφιλής έκφραση των νεοναζιστών της Χρυσής Αυγής όταν αναφέρονται στους μετανάστες είναι « σκουπίδια που μετέτρεψαν την Ελλάδα σε απέραντο σκουπιδότοπο». Και επειδή τα σκουπίδια τα πετάμε το ίδιο πρέπει να γίνει και εδώ όπως κατ’ επανάληψη διευκρινίζει ο γνωστός για τις ανθρωπιστικές του απόψεις εκπρόσωπος τύπου του ακροδεξιού κόμματος. Όταν πριν χρόνια μαθαίναμε ότι τέτοιες εκφράσεις και ανάλογες εκκαθαριστικές πρακτικές χρησιμοποιούσε η Κου – Κλουξ – Κλαν στην μακρινή Αλαμπάμα και τον Μισσισιπή εξοργιζόμασταν και εξ αποστάσεως εκφράζαμε την αντιρατσιστική οργή μας. Όταν όμως το πρόβλημα έφτασε σπίτι μας με την μορφή της μετανάστευσης με όλα τα επακόλουθα διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχει αντιβιοτικό ευρέως φάσματος κατά του ρατσισμού και ότι ένα κομμάτι της κοινής γνώμης δεν έχει πρόβλημα να συνυπάρχει με τους ναζί και τις απόψεις τους. Μόλις , λοιπόν, σε μια προσπάθεια της πολιτείας να αρχίσει να αντιμετωπίζει το πρόβλημα της μετανάστευσης έμαθαν ότι συγκεντρώνονται «σκουπίδια» στο στρατόπεδο της Κορίνθου, συγκεντρώθηκαν οι «άνθρωποι» με επικεφαλής τους Χρυσαυγίτες. Και κατά την ελληνική συνήθεια απαίτησαν τα «σκουπίδια» να φύγουν από την δική τους αυλή και να πάνε στου γείτονα.

Το να καταδικάσει η Πολιτεία , στην πράξη με συλλήψεις και παραπομπές στην δικαιοσύνη τα φασιστικά τάγματα εφόδου είναι η αναγκαία απάντηση της Δημοκρατίας μας. Και περιμένουμε εκτός από φραστικές καταδίκες έργα. Μόνο που οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε και το υπόβαθρο πάνω στο οποίο αναπτύσσονται φασιστικές συμπεριφορές. Γιατί υπάρχει και ο καμουφλαρισμένος καθημερινός φασισμός, η καθημερινή αντικοινωνική συμπεριφορά και αυτή δεν είναι αποκλειστικότητα της Χρυσής Αυγής. Όποιος για παράδειγμα ψάξει πίσω από τα γεγονότα της Κορίνθου θα ανακαλύψει ενδιαφέροντα στοιχεία. Ο Πάνος Μπεγλίτης ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας και σε μια προσπάθεια περιστολής των δαπανών έκλεισε το στρατόπεδο του νομού στον οποίο εκλέγεται. Μαζί και άλλα στρατόπεδα σε άλλες περιοχές. Και πολύ καλά έκανε. Μόνο που με επικεφαλής τον βουλευτή της ΝΔ κο Κόλλια και μια διακομματική ομάδα πολιτών που είχαν οικονομικά συμφέροντα από την λειτουργία του στρατοπέδου οργανώθηκε η «αντίσταση» της λεγόμενης τοπικής κοινωνίας στο κλείσιμο του στρατοπέδου. Αντίσταση που ευοδώθηκε και το στρατόπεδο δεν αξιοποιήθηκε ώστε να στεγάσει όλες τις υπηρεσίες του νομού( 3.000.000 ευρώ ετησίως καταβάλλει σήμερα το κράτος σε νοίκια) αλλά άνοιξε εκ νέου με μικρότερη δύναμη. Και μετά ήρθαν οι μετανάστες και η Χρυσή Αυγή να αξιοποιήσουν την οργή που έσπειραν σε ανύποπτο χρόνο και δι ίδιον όφελος οι Κορίνθιοι ραντιέρηδες. Και κάτι τελευταίο για τον κ.Δένδια για να είναι πειστικός και να αντέξει στις πιέσεις . Καλό είναι το μέτρο που εγκαινίασε στην Κόρινθο να απλωθεί και σε άλλες περιοχές όπου υπάρχουν στρατόπεδα τα οποία έκλεισαν. Και στην Τρίπολη και στην Καλαμάτα , στον νομό καταγωγής του πρωθυπουργού. Έτσι θα αντιμετωπιστούν πειστικά οι φόβοι των Κορινθίων ότι λόγω της γειτνίασης με την πρωτεύουσα θα σηκώσουν μόνοι τους το βάρος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου