ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Τετάρτη, 26 Δεκεμβρίου 2012

« Δεν υπάρχει Έλληνας φασίστας»



Ανταπόκριση από τη Θράκη
Συμεών Σολταρίδης

Αϊχάν Καράγιουσουφ ( βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ) : « δεν υπάρχει Έλληνας φασίστας» !!!!!!!

Συνηθίζεται από τους πολιτικούς και τα πολιτικά κόμματα  τις τελευταίες ημέρες του χρόνου να παραθέτουν ένα γεύμα στους δημοσιογράφους , όπου μεταξύ « τυρού και αχλαδιού» να κάνουν τον απολογισμό του πολιτικού τους έργου.
Σε μια παρόμοια λοιπόν συνεστίαση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ νομού Ροδόπης Αϊχάν Καράγιουσουφ, στην οποία «δεν παρευρίσκονταν» βασικά στελέχη του κόμματος της Ροδόπης , ο παραπάνω βουλευτής αναφέρθηκε σε πολλά και διάφορά  τα οποία όχι μόνο αλληλοαναιρούνταν αλλά και ταυτόχρονα ήταν αντίθετα με βασικές κομματικές αρχές του ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως δημοσιεύει  η εφημερίδα «Παρατηρητής της Θράκης» της 18 Δεκεμβρίου 2012 ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  , μεταξύ άλλων, χαρακτήρισε ξενόφερτη τη Χρυσή Αυγή αλλά και χρηματοδοτούμενη από ξένα κέντρα συμφερόντων και έμμεσα δήλωσε ότι « δεν είναι φασιστική, αφού δεν υπάρχει έλληνας φασίστας».
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο πολιτικός «στοχεύει» στις ψήφους των συμπολιτών του. Ο πολιτικά, όμως, σκεπτόμενος πολιτικός, αυτός που διακατέχεται από πολιτικό φρονηματισμό και  αυτός που δεν «επαγγέλεται»   την πολιτική , ακολουθεί πολιτική στην οποία να μην αυτοαναιρείται και πολύ περισσότερο να είναι προσεκτικότερος στις δηλώσεις του  και να μην προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Θα συμφωνούσαμε στο σκεπτικό ότι  λόγω των ιδιαιτεροτήτων της Ροδόπης, ο πολιτικός υποχρεούται να βρίσκεται επάνω σε τεντωμένο σχοινί. Να προσπαθεί να ικανοποιεί όλα τα σύννοικα στοιχεία. Με αυτή την λογική όμως δεν δικαιούται  να  «δικαιώνει ναζιστικές πολιτικές» .
Και αν οι παραπάνω θέσεις  θα μπορούσαν να «δικαιολογηθούν» με το σκεπτικό να «παρουσιαστεί ευχάριστος σε κάποιους ψηφοφόρους του» , τα σχόλια του για την Χρυσή Αυγή έκαναν  αλγεινή εντύπωση  και θορύβησαν τους πολίτες της Ροδόπης.  Σχολιάζοντας την Χρυσή Αυγή , είπε : « η Χρυσή Αυγή είναι οργάνωση που δεν εκφράζει το θυμό του ελληνικού λαού προς το ξένο», « δεν έχουν μια ιδεολογική βάση», «δεν υπάρχει έλληνας φασίστας, δεν υπήρξε ποτέ, ο έλληνας δεν είναι φασίστας», «ξενόφερτη είναι και η Χρυσή Αυγή».
Κατ’ αρχάς θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο συμπαθής κατά τα άλλα βουλευτής της Ροδόπης,  μάλλον δεν έχει διαβάσει τις επίσημες θέσεις του κόμματος του  για την Χρυσή Αυγή , οπότε και τον παραπέμπουμε στην επίσημη ιστοσελίδα του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλλον δεν έχει  προσέξει ούτε και τις εκατοντάδες δηλώσεις των «συντρόφων» του  για  το ναζιστικό αυτό μόρφωμα  το οποίο , βεβαίως, και  καλλιεργεί  τον ρατσισμό και την ξενοφοβία. Μάλλον  δεν διάβασε τον διεθνή τύπο , ούτε τις δεκάδες ανακοινώσεις που εξέδωσαν θεσμικά όργανα του εξωτερικού  τα οποία σημειώνουν ότι  « αποδοκιμάζουν την χρήση οποιουδήποτε ρατσιστικού, ξενοφοβικού, φασιστικού και εχθρικού λόγου». 
Είναι λυπηρό για τον κ. Καράγιουσουφ  να δηλώνει ότι « ο έλληνας δεν είναι φασίστας» στην προσπάθεια του να μην «κακολογήσει τον έλληνα» και να «βγάζει αθώες περιστερές τα μέλη και τα στελέχη της Χρυσής Αυγής» , για την οποία  δημόσια έχουν τοποθετηθεί εκατομμύρια άνθρωποι.
Μετά την τοποθέτηση του  αυτή, ο βουλευτής Ροδόπης, πώς θα χαρακτήριζε  τις μηχανόβιες  « επισκέψεις» μελών της Χρυσής Αυγής σε οικισμούς της μειονότητας και τα συνθήματα που έλεγαν ; πώς θα χαρακτήριζε την δραστηριότητα των μελών του κόμματος της Χρυσής Αυγής  στα τεμένη της Ξάνθης ; πώς θα χαρακτήριζε  τα λεγόμενα των μελών της  στα σοκάκια της Κομοτηνής όπου ζουν, εργάζονται και βιώνουν συμπολίτες μας από την μειονότητα ;  πώς θα χαρακτήριζε τις δράσεις των μελών της στα παζάρια εναντίων κάθε ανθρώπου ο οποίος δεν είναι Ελληνικής καταγωγής  ;
Θεωρούμε ότι ο βουλευτής Ροδόπης υπέπεσε σε πολιτικό λάθος και διολίσθησε. Με τις θέσεις του για την Χρυσή Αυγή  , οδήγησε το κόμμα του σε δύσκολη πολιτική θέση, η οποία τουλάχιστον θα πρέπει να μας πει « αν η Χρυσή Αυγή είναι φασιστική ή όχι» ;  Η άποψη του κ. Καράγιουσουφ « δεν υπάρχει έλληνας φασίστας» αφού δεν ευσταθεί , άρα θα πρέπει να μας πει ο ΣΥΡΙΖΑ τελικά πώς χαρακτηρίζει το κόμμα της Χρυσής Αυγής ;
Καταλήγοντας , θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ σε επίπεδο κεντρικό , καθώς και η τοπική οργάνωση  Ροδόπης μας οδηγούν  σε συχνές «θολούρες» και δεν μπορούμε να βγάλουμε πολιτικά συμπεράσματα , αφού την μια  «καυτηριάζουν» την πολιτική της Τουρκίας ,  καταγγέλλουν  τον βουλευτή της  επειδή συνέφαγε με τον Τούρκο Υπουργό Εξωτερικών ,«σεκοντάρουν» εθνικιστικές κορώνες ,  πορεύονται από κοινού για την κατάργηση της μειονοτικής εκπαίδευσης, ο τοπικός  βουλευτής της  τοποθετείται  με θέσεις που είναι αντίθετες με την κεντρική γραμμή  παρουσιάζοντας την Χρυσή Αυγή , ότι «πόρρω απέχει» φασιστικών και ναζιστικών θέσεων κ.λ.π  Από την άλλη ο ΣΥΡΙΖΑ   καταγγέλει  φασιστικές δράσεις και  αναζητεί  μέσα  στην μειονότητα στηρίγματα που θα φέρουν ψήφους στο κόμμα. Αν και τώρα τελευταία παρατηρούμε και μια αλλαγή πολιτικής στάσης με στόχο πρωτίστως τις ψήφους των χριστιανών , από όπου και αν προέρχονται , παραμερίζοντας την μειονοτική προτίμηση   !!!!  
Επειδή ,όμως ,  στον βωμό της ψηφοθηρίας έχει απαξιωθεί πλήρως το πολιτικό σύστημα , αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν κάποιοι στον βωμό της ψηφοθηρίας  να θεωρούν ότι μπορεί να  παίζουν και να υποβιβάζουν  τη νοημοσύνη μας !!!   

Συμεών Σολταρίδης
Δημοσιογράφος- Δρ. Θρησκειολογίας              

1 σχόλιο:

  1. Ο Σύριζα η Χρυσή Αυγή κι ο Χριστιανισμός είναι ιδεολογήματα, που εστιάζουν στο συναίσθημα. Ούτε από τον Σύριζα, ούτε απ' την Χρυσή Αυγή, ούτε απ' τον Χριστιανισμό δεν βλέπω ορθολογική διαχείριση μιας κατάστασης. Μόνον δογματισμούς, συναισθηματικές υπερβολές, μίσος της κοινής λογικής και προβολή
    των αναγκών που εξυπηρετούν ένα "άμεσο τώρα", κι όχι ένα σταθερά δομημένο μέλλον. Με μισές λύσεις, θα γεννάς αλλού προβλήματα. Δεν αρκεί οι θεωρίες σου να βολεύουν το τώρα και το εγώ. Τι είναι τελικά ορθολογισμός; Να πιστεύεις σε μια Συριζα'ι'΄κή κοινωνία δημοσίων υπαλλήλων με λεφτά απ' τον ουρανό; Να είσαι Καθαρόαιμος Έλληνας Χρυσαυγίτης με γραφεία που οργανώνουν ξυλοδαρμούς Ελλήνων και ξένων; Να είσαι Χριστιανός επειδή είναι οι γονείς κι ο περισσότερος κόσμος στην Ελλάδα λόγω μιμητισμού; Δηλαδή αν ήσουν Ιάπωνας θα ήσουν προγονολάτρης Βουδιστής με αγνωστικιστικές τάσεις; Η σκέψη σου δηλαδή δουλικά υπηρετεί την τυχαιότητα του γεγονότος ότι γεννήθηκες εδώ, κι όχι κάπου αλλού; Δεν αναζητάς σε ουδέτερη βάση την Συμπαντικότητα;

    Ο Έλληνας τελικά είναι αυτός που γρήγορα ταυτίζεται με ιδέες που έπλασαν άλλοι, (διαφορετικά πρόσωπα απ' τον ίδιο) και αυτός που φωνάζει δυνατά,
    υπερκαλύπτοντας την εσωτερική αυτογνωσιακή φωνή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή