5 στα όρθια ( 15-11-2013)


1. Αυτές οι οπερετικές προτάσεις δυσπιστίας στη Βουλή των Ελλήνων είναι τελικά χρήσιμες. Όχι γιατί φέρνουν πολιτικό αποτέλεσμα, ούτε γιατί εμπλουτίζουν το διάλογο. Αλλά γιατί μας εκθέτουν με τον πιο γλαφυρό τρόπο όλο το πολιτικό ανθρώπινο δυναμικό που εκλέξαμε δημοκρατικά στις εκλογές του Μαΐου 2012. Ήταν τότε που η οργή και οι μούντζες προς το πολιτικό σύστημα περίσσευαν  και η αντισυστημική στάση ήταν του συρμού. Κάθε ορθολογική πρόταση ήταν αντιδραστική ενώ το αντιμνημονιακό μένος, οι θεωρίες συνομωσίας και οι κατάρες δείγματα προοδευτικότητας.  Οι Έλληνες ανακάλυπταν  το μικροαστικό αναρχισμό και έφερναν στο προσκήνιο όλες αυτές τις απίθανες πολιτικές περσόνες που παρέλασαν από το βήμα της βουλής προσφέροντας στους τηλεθεατές ένα πλούσιο θέαμα. Δυστυχώς οι λαοί έχουν τους πολιτικούς εκπροσώπους που τους αξίζουν. Δυστυχέστερα, οι εκπρόσωποι της μπαλαφάρας δεν ανήκουν μόνο σε λαϊκιστικά δεξιά κόμματα, αλλά και σε αριστερά. Αυτό κάνει ακόμα δυσχερέστερη την έξοδο από την κρίση. Προσφέρει όμως γέλιο που εξουδετερώνει την κατήφεια λόγω της οικονομικής δυσπραγίας. Γι αυτό πρέπει να συμβαίνουν συχνότερα.

2. Είχα  πει σε ανύποπτο χρόνο ότι δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε αν η ΔΗΜΑΡ, έτσι στα ξαφνικά, σπάσει τη μέση σαν το Μέσι και αλλάξει τελείως κατεύθυνση, στα πλαίσια πάντοτε του πολιτικού σλάλομ. Στα ξαφνικά μεν αλλά με αιτία. Διότι, η απόπειρα να ενισχυθεί το ρόστερ με ξεθωριασμένα πράσινα παλτά δεν περπατάει. Το «γιαμαμότο», δηλαδή η ακατάληπτη «κορεάτικη» πολιτική  διάλεκτος βάσει της οποίας πορεύθηκε μέχρι τώρα, κάποια στιγμή τερματίζει. Έτσι, κάτι το γλυκό πιοτό της εξουσίας, κάτι η ισχυρή πίεση των μεταρρυθμιστών από εντός, κάτι η Ντόρα και η Θεοδώρα από εκτός, τη σπρώχνουν να κάνει το ανάποδο ψαλίδι από την αριστερή πλευρά και να στείλει τη μπάλα στο δεξιό παραθυράκι του Αντώνη  ξεσηκώνοντας και πάλι τις κερκίδες. Η ιστορία μπορεί να επαναλαμβάνεται μόνο ως φάρσα αλλά προέχει η ανάγκη να μείνει η ομάδα στην Α Εθνική. Τώρα, αν ο γκολκήπερ κατεβάσει τα ρολά ή αν αφήσει τη μπάλα να περάσει είναι μια άλλη ιστορία. Αν όμως την αφήσει να περάσει αυτό θα σημαίνει ότι ψάχνει αριστερό άλλοθι για να μην κάνει ούτε τις ελάχιστες από τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται. Και αυτό θα είναι ήττα για όλους μας. 

3.  Όπως είχαν προβλέψει πολλοί, η Μέση Εκπαίδευση λειτουργεί χωρίς κενά, παρόλη την έλλειψη διορισμών και τις αθρόες συνταξιοδοτήσεις. Αντιθέτως, έχει και μερικές χιλιάδες πλεονάζοντες. Το πρόβλημα με τους καθηγητές του καταργημένου Τομέα Υγείας των ΕΠΑΛ λύθηκε εν μέρει αφού γύρισαν πίσω, προσωρινά, μέσω δικαστικών αποφάσεων όσοι είχαν μπει σε διαθεσιμότητα. Στα μέσα του Νοέμβρη βέβαια, αλλά το Υπουργείο δεν μας έχει συνηθίσει σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Έχει άλλες σκοτούρες και σιγά μην ασχοληθεί έγκαιρα και σοβαρά με τα «παιδιά του Τεχνικού». Όμως όλοι αυτοί που είχαν ξεσηκωθεί από το καλοκαίρι για να προλάβουν να κλείσουν τα σχολεία πριν τους τα κλείσει η έλλειψη δασκάλων μάλλον δεν είχαν δίκιο. Αλλά δεν έχουν και τη γενναιότητα να το παραδεχτούν. Τα παιδιά δεν τους έκαναν το χατίρι παρόλο το επαναστατικό μασάζ που τους έγινε ήδη από τον αγιασμό. Φέτος έγιναν οι λιγότερες καταλήψεις. Έρχεται η στιγμή που στην κοινωνία κάποια πράγματα ωριμάζουν, έστω και αργά. Αν τα δημόσια σχολεία δεν δουλέψουν επί της ουσίας, αν οι νέες και οι νέοι δεν αποκτήσουν μόρφωση και κυρίως κουλτούρα υψηλού επιπέδου δεν πρόκειται να δούμε φως. Δεν ξέρω πόσοι το έχουν συνειδητοποιήσει.  

4. Αυτήν την εποχή συζητιέται στη Μέση Εκπαίδευση μια διαταγή του Υπουργείου Παιδείας που υποχρεώνει τους διευθυντές να φροντίζουν για την άμεση αναπλήρωση του καθηγητή που απουσιάζει από το σχολείο για οποιοδήποτε λόγο. Και  αναπληρωτής θα είναι όποιος συνάδελφος είναι εκείνη την ώρα διαθέσιμος. Διότι δεν είναι σωστό ούτε να χάνονται μαθήματα, ούτε τα παιδιά να γυρνάνε στους δρόμους. Δηλαδή το «έχουμε κενό» τέλος. Όποιος νόμιμα ή παράνομα απουσιάζει θα ξέρει ότι βισματώνει ηθελημένα ή άθελα τους συναδέλφους του και φυσικά όλα εδώ πληρώνονται. Πρόκειται για μια τελείως αντιδραστική απόφαση που επιβεβαιώνει την κατεύθυνση της Παιδείας προς την ιδιωτικοποίηση. Διότι δίνει προτεραιότητα στην ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη - μαθητή και όχι στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζόμενων - καθηγητών. Και όλα αυτά στην Ελλάδα, στη χώρα που η λέξη «Δημόσιο» σημαίνει προσήλωση στο νομότυπο και εξυπηρέτηση των εργαζομένων σε αυτό. Άσε που κάνει τον ένα να υποβλέπει τον άλλο. Παλιά κανείς δε νοιάζονταν για τον απόντα, ούτε για τα κενά λόγω μιας σοβαρής ασθένειας. Όλοι έλεγαν «ας τον καλύψει το Υπουργείο με ωρομίσθιο» και ανασήκωναν τους ώμους. Με αυτήν την απόφαση ο σύλλογος διδασκόντων αναλαμβάνει την ευθύνη να λύνει άμεσα και εκ των ενόντων προβλήματα προσωρινής έλλειψης προσωπικού και αυτό για το ελληνικό δημόσιο σχολείο είναι φυσικά απαράδεκτο. Γιατί δεν είναι ούτε Ιδιωτικό, ούτε φροντιστήριο να δουλεύει ορθολογικά. Νομίζω ότι το προοδευτικό εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα πρέπει να επιτρέψει τέτοιο πισωγύρισμα. Να μια καλή ευκαιρία για μια απεργία ακόμα. Γιατί πολύ κάτσαμε, στις τάξεις. Και τα Χριστούγεννα έχουν δρόμο ακόμα.



5. Η γελοιογραφία του φίλου Δημήτρη Χατζόπουλου σχετικά με το έπος της ΕΡΤ ενόχλησε κάποιους στην Αριστερά. Και θεώρησαν σωστό να τον καταγγείλουν ως φερέφωνο του εργοδότη του, ο οποίος κατά τη γνώμη τους έχει πρόβλημα με τα πρόσωπα που σατιρίζει ο Μίμης. Είναι χαρακτηριστικό της κομμουνιστικής αριστεράς να ανακαλύπτει συναλλαγές και συνομωσίες πίσω από όσους την αντιπολιτεύονται ή τη σατιρίζουν. Μπορεί να μη γουστάρει το underground χιούμορ του Μίμη, που προσωπικά λατρεύω, αλλά η όποια Αριστερά δεν έχει δικαίωμα να σπιλώνει ωραίους ανθρώπους με αψεγάδιαστη διαδρομή στα δημόσια πράγματα. Αυτό είναι ψυχολογικό σύνδρομο που το κληρονόμησε από τη Δεξιά όταν «ανακάλυπτε» ιστούς της αράχνης, προδοσίες και Σοβιετικό δάκτυλο πίσω από το κομμουνιστικό κόμμα. Τώρα, «να σπιλώνει», είναι μεγάλη κουβέντα. Γιατί βάση στα όσα γράφουν τα απολιθώματα δίνουν μόνο άλλα απολιθώματα. Η κοινωνία απλά απολαμβάνει τις δημιουργίες του Χατζόπουλου και ξεκαρδίζεται. Νάσαι καλά Μίμη.

By Leo


Σχόλια

  1. Δυστυχώς ο αρθρογράφος κάνει πολλά λάθη. Πχ γράφει πως δεν υπάρχουν κενά καθηγητών. Σας ενημερώνω πως υπάρχουν πολλά τμήματα τα οποία ακόμα κάνουν μέχρι και 10 (από τις 35) ώρες λιγότερες την εβδομάδα λόγω έλλειψης καθηγητών.
    Επίσης, στο φροντιστήριο όταν σου πει ο ιδιοκτήτης να κάνεις έξτρα εργασία (όπως και παντού όπου υπάρχουν οποιαδήποτε εργασιακά δικαιώματα) σε πληρώνει και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις υπερωριακά. Εδώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μας ενημερώνεις λάθος εκτός κι αν πρόκειται για δύσκολες περιπτώσεις, όπως η Γ τάξη του Τομέα Υγείας των ΕΠΑΛ που τόχουμε αναδείξει εδώ και μέρες και το αναφέρω. Η ευθύνη του υπουργείου είναι ακέραια. Αλλά για σκέψου τι έλεγες εσύ και οι αντίστοιχοι σαν εσένα το Σεπτέμβρη; Για χιλιάδες κενααααα. Στο φροντιστήριο όμως αν μια μέρα δεν πας δεν πληρώνεσαι πράγμα που στο δημόσιο δεν συμβαίνει. Εξάλλου πότε θα λείπει ο ένας πότε ο άλλος και θα υπάρχουν οι αμοιβαίες καλύψεις. Διαφορετικά θάπρεπε όποιος λείπει να μην πληρώνεται και τα λεφτά του να τα μοιράζονται οι αναπληρωτές. Γιαυτό ας βοηθάμε ο ένας τον άλλο και όλοι μαζί τους πολίτες που μας πληρώνουν. Τι λες δεν είναι λίγο πιο αριστερό αυτό;

      Διαγραφή
    2. Υπάρχουν περιπτώσεις ελλείψεων σε κλασικές ειδικότητες όπως Μαθηματικοί και Φιλόλογοι, ακόμα και τώρα. Τι φταίει; Κακός προγραμματισμός; Έλλειψη διορισμών; Δε ξέρω, αλλά δε θα το φορτώσουμε ΚΑΙ αυτό στον καθηγητή που κάνει τη δουλειά του.
      Κατά δεύτερον, να επαναλάβω την ενημέρωση και παρακαλώ να την ελέγξετε.
      1) Ναι, υπάρχουν κενά, τουλάχιστον στην Κρήτη σε σχολεία που γνωρίζω.
      2) Απέλυσαν σχεδόν κάθε καθηγητή που δίδασκε στον τομέα γραφικών τεχνών αλλά ΔΕΝ καταργήσανε τον τομέα γραφικών τεχνών. Αυτό αποφασίστηκε εν τέλη κάπου τέλος Σεπτέμβρη ή αρχές Οκτώβρη. Τα παιδιά γράφονται κανονικά στην Β' Λυκείου όπου τους κάνουν καθηγητές που έχουν Β ανάθεση ενώ τα παιδιά στην Γ Λυκείου δεν κάνουν μάθημα (στο σχολείο που γνωρίζω) Τρίτη καθόλου, Πέμπτη 2 από τις 7 ώρες και τις άλλες μέρες από 4-6 ώρες. Μαθήματα ειδικότητας Πανελλαδικά καθόλου!
      Γενικότερα, αρκετά τμήματα ακόμα και Α και Β Λυκείου έχουν ελλιπές πρόγραμμα.
      Πάρτε τηλέφωνο στο 5ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου για παράδειγμα αλλά φαντάζομαι σε πολλά αντίστοιχα ΕΠΑΛ και θα δείτε την εικόνα που περιγράφω.
      Για το "πότε θα λείπει ο ένας πότε ο άλλος" νομίζω πως είναι εντελώς άκυρο σχόλιο και θυμίζει κοπανατζίδες που αλληλοκαλύπτονται και δε με εκφράζει.
      Νομίζω πως μιλάμε όμως και για περιπτώσεις αναρρωτικής άδειας, πολύμηνης άδειας λοχείας κτλ. Ας αποφασίσει το κράτος και η κοινωνία αν τα δίνει μεταποδοχών ή όχι. Ας αποφασίσει το κράτος και η κοινωνία πόσες ώρες πρέπει να εργάζεται ο εργαζόμενος γενικά και ο καθηγητής ειδικότερα. Ας αποφασίσει το κράτος και η κοινωνία εν τέλη αν επιτρέπει τις καταλήψεις γενικά και τις απεργίες (όπου χάνονται ένα σωρό λεφτά από τους εργαζόμενους) . Ας μη μας φορτώνει όμως σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση με καταναγκαστικό ΆΜΙΣΘΟ έργο.
      Και την υπερωρία που είναι 5 ευρώ περίπου καθαρά η ώρα (Και ΑΝ την πληρώσουν) ας την βάλουν εκεί που ξέρουν. Ευχαριστώ, δε θα πάρω (αν μου δώσουν επιλογή)

      Διαγραφή
    3. Για τα ΕΠΑΛ το γράφει η ανάρτηση και το έχουμε επισημάνει εδώ και μέρες. Για αναρρωτικές, λοχείας κλπ είναι προφανές ότι καλύπτονται από άλλο καθηγητή που αποσπάται ή τοποθετείται στη θέση αυτού που λείπει. Μιλάμε για μικρές απουσίες, ωρών ή λίγων ημερών, λόγω κάποιοιυ σεμιναρίου, μιας αδιαθεσίας, μιας αβαρίας κλπ. Το παράδειγμα της Πρωτοβάθμιας είναι γνωστό. Το αναφέρει πιο κάτω η Angela. Ο καθηγητής εργάζεται 8πμ-2μμ. Μέσα στο διάστημα αυτό διδάσκει ή κάνει διοικητικές δουλειές. Αν χρειαστεί θα κάνει και μια ώρα παραπάνω απλήρωτη, Για τα παιδιά μας είναι.

      Διαγραφή
    4. Λεωνίδα καλημέρα, σήμερα διάβασα το 5 στα όρθια και πραγματικά απόρησα με το 3.

      Δε θα μιλήσω για τα ΕΠΑΛ διότι δεν έχω γνώση αλλά στα γυμνάσια και στα λύκεια του Ηρακλείου έχει πολλά κενά σε βασικές ειδικότητες (μαθηματικοί, φυσικοί.....)

      Και πραγματικά αναρωτιέμαι πως μπορεί να συμβαίνει αυτό......

      Τσέκαρε το και περιμένω μια απάντηση...

      Καλημέρα

      Δημήτρης

      Διαγραφή
    5. Leo καλημέρα

      Σήμερα διάβασα τη στήλη και να σου πω την αλήθεια απόρησα με το 3.

      Ακούω συνεχώς για κενά βασικών ειδικοτήτων (φυσικών, μαθηματικών....) στη δευτεροβάθμια Ηρακλείου τα οποία δεν καλύπτονται ....

      Να προέκυψαν όλα εκτάκτως (κυήσεις, ασθένειες...);;;

      Θα ήθελα μια ενημέρωση διότι θα έχεις σίγουρα μια παραπάνω πληροφόρηση.

      Τι θα γίνει επίσης με τους αναπληρωτές διότι ακούω διάφορα (π.χ. υπάρχουν λεφτά από ΕΣΠΑ αλλά θα πάνε αλλού....... δεν θα ξαναπάρουν κανένα φέτος....κ.α.)

      Δημήτρης (εκπαιδευτικός)

      Διαγραφή
    6. Φίλε DF δεν έχω καμιά δυνατότητα να τσεκάρω κενά. Σε πιστεύω προφανώς. Και βέβαια θα υπάρχουν περιπτώσεις σαν αυτή που αναφέρεις και σίγουρα είναι οι καταργημένοι τομείς των ΕΠΑΛ. Ειδικά στην Κρήτη που οι ξένοι συνάδελφοι την αποφεύγουν. Αλλά τα σχολεία συνολικά δουλεύουν. Γιατί ότν ξεκινούσε η χρονιά άλλα ακούγαμε. Αυτή είναι η αφορμή για να γραφτεί το 3. Ευχαριστώ για τα σχόλια. Αν κάποια στιγμή μάθεις κάτι νεότερο θα θάθελα να μου το αναφέρεις. Δεν έχω καμιά εμπιστοσύνη ούτε στις διευθύνσεις ούτε στο Υπουργείο.

      Διαγραφή
  2. 2. Λες???

    ΥΓ: Η "ακαταληπτη κορεατικη πολιτικη διαλεκτος" ολα τα λεφτά!

    5. Αλλη μια απόδειξη της σταδιακής στροφής του ΣΥΡΙΖΑ προς το χώρο του Δημοκρατικού Κέντρου -την οποία ευαγγελιζονται εσχάτως βαθυστοχαστοι αναλυτές και bloggers.

    Αλικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλίκη δεν θάθελα νάμαι στη θέση του ΣΥΡΙΖΑ. Να θες να πας κέντρο για να μαζέψεις Πασόκους κεντριστές αλλά και να κρατάς Αριστερό προφίλ για τους οργισμένους και αριστερίστικο για τις συνιστώσες. Είναι τριπλή διάσπαση προσωπικότητας. Δύσκολο.

      Διαγραφή
    2. Για το 4 Λεωνίδα, διορίστηκα, κατά τύχη, στην Πρωτοβάθμια πριν από 20 χρόνια.Ποτέ δεν αφήνουμε τμήμα χωρίς δάσκαλο, την αυλή χωρίς εφημερία. Ποτέ δεν κατάλαβα τι σημαίνει "τα παιδιά στο Δημοτικό είναι μικρά, γι αυτό". Δηλαδή τα παιδιά του Γυμνασίου είναι μεγάλα για αν τα αφήνετε στο έλεος του θεού στην αυλή και να κάνουν κενά;Δουλεύουμε με το ωράριο των δασκάλων, 21 με 24 ώρες και σε 2 σχολεία, καλύπτουμε πάντα τους απόντες συναδέλφους, πράγματα αυτονόητα για μας, είναι πρωτοφανή για τους συναδέλφους της Δευτεροβάθμιας.Γιατί; Δεν κατάλαβα!
      Welcome to the club, babies!

      Διαγραφή
    3. Πάντοτε προσαρμόζεις το λόγο σου ανάλογα με το ακροατηριό σου. Επίπλέον, νομίζω δεν έχει και πολύ νόημα να αλληλοκολακευόμαστε.
      Στην Αλίκη και τον Λεό λοιπόν λέω ότι, ναι, απεχθάνομαι τον ΣΥΡΙΖΑ, ωστόσο υποστηρίζω ξανά ότι δεν προσφέρει η δαιμονοποίησή του, πόσω μάλλον όταν στους 58 αναγράφεται σαφώς ότι "η πληγή θα κλείσει αργά και θα χρειαστεί συμφιλιωτική διάθεση απ'όλες τις πλευρές". Πρέπει να απευθυνθούμε και στον (κόσμο του) ΣΥΡΙΖΑ, καλώς ή κακώς αυτός είναι ο ελληνικός λαός, βραχυπρόθεσμα δε θα αλλάξει, και του δίνει 27%.
      Δλδ, φοβάμαι πως η στάση αυτή δεν είναι και πολύ διαφορετική από το μένος των απέναντι έναντι στο ΠΑΣΟΚ, που κρατάει δυστυχώς πολλούς μακριά από την πρωτοβουλία.
      Εννοείται προφανώς ότι αυτά τα λέω εδώ. Αλλού λέω άλλα.

      Σας χαιρετώ συντροφικά και εγκάρδια,

      Αντωνής Φ

      Διαγραφή
    4. Αντώνη έτσι είναι και έχεις δίκιο. Το μένος δεν βόηθησε κανένα. Κριτική σκληρή αλλά μένος όχι. Το θέμα είναι να θέλει και ο άλλος να συζητήσει. Φοβάμαι πως το είδος των ανθρώπων του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι διαλεκτικό με το δεξιότερο. Είναι άνθρωποι με ισχυρά βιώματα στην Αριστερά επί πολλά πολλά χρόνια και τους είναι αδύνατον να δουν αλλιώς την κατάσταση. Θα προτιμήσουν να τα τινάξουν όλα στον αέρα παρά να αναθεωρήσουν. Μη ξεχνάς ότι και στη ΔΗΜΑΡ υπάρχουν αντίστοιχοι, σε όλη την Αριστερά όπως και στη Δεξιά. ΟΙ 58 θέλουν να συζητήσουν με όλους. ΚΑι να συνεργαστούν αλλά πάνω σε κάποια βάση. Σου θυμίζω τις προσφατες δηλώσεις του Βούτση. Τι να πεις με τον κύριο Βούτση, όταν μιλά για πόλεμο;

      Διαγραφή
    5. @ Αντώνη Φ: Το σχόλιο σας με προβλημάτισε. Σε κάποιο βαθμό έχετε δίκιο. Πιστεύω ομως οτι η συμφιλιωτικη διάθεση όταν δεν εχει έδαφος στήριξης, δηλαδη κοινή βαση, οπως λέει ο Λεο, μπορει να μετατραπεί σε κενολογια που θολώνει το στίγμα εκείνου που την απευθυνει στην αλλη ολευρα.

      Με λιγα λόγια, δεν ξέρω κατα πόσο θα ηταν ορθο να υποδύεται η πρωτοβουλία των 58 οτι θεωρεί τον ΣΥΡΙΖΑ κεντροαριστερο κόμμα, κατι που ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ διαψευδει με καθε τροπο. Σε καθε περιπτωση, δεν θα πρεπει να αφήσουμε στους ίδιους την πρωτοβουλια του αυτο προσδιορισμού;

      Αν η βαση του ΣΥΡΙΖΑ γοητευεται απο τα κομμουνιστικά η και αριστεριστικα στοιχεια του κόμματος αυτού η προσέγγιση τους δεν μπορει, κατα τη γνώμη μου, να γινεται παρά μονον με αναγνώριση αυτής της πραγματικότητας και οχι με την άρνηση της.
      Απομενει στην κεντροαριστερα να δώσει τις δικές της απαντήσεις, με την ελπίδα οτι μπορει στην πορεία να αποδειχθούν πειστικότερες.
      Και βέβαια, επειδή η πολιτικη αντιπαράθεση δεν διεξάγεται σε συνθήκες εργαστηρίου θα υπάρξει και σκληρή κριτική, και συγκρούσεις και εκατερωθεν απαξίωση. Αυτο, κατα την γνώμη μου, ειναι πιο ρεαλιστικη προσέγγιση απο λεκτικες προσκλήσεις για συμφιλίωση, τις οποίες δεν πιστεύει αυτος που τις απευθυνει και τις απορριπτει αυτος στον όποιον απευθύνονται.

      Θα έλεγα, να αφήσουμε τα πραγματα να δείξουν, χωρις προειλημμενες αποφάσεις, αλλα με αποδοχή της υπάρχουσας σήμερα πραγματικότητας.
      Και αυτη ειναι οτι ο ΣΥΡΙΖΑ ζηταει πόλεμο.

      Ομως η κεντροαριστερα οφειλει να εχει αυτοτελή φυσιογνωμία, οπότε θεωρει δεδομένο τον πόλεμο στην παρούσα φάση και συνεχιζει με τη δική της ατζέντα που δεν πρεπει να ετεροκαθοριζεται απο τον ΣΥΡΙΖΑ. Αυτο ίσως ειναι και το νόημα της πρωτοβουλίας: ένας νέος πόλος αυτοκαθοριζομενος

      Πολυ φιλικά και συντροφικα

      Αλικη

      Διαγραφή
    6. @ Αντώνη Φ: με προβληματισε το σχόλιο σας και ίσως εν μέρει νε έχετε δίκιο.
      Πιστεύω ομως οτι η συμφιλιωτικη διάθεση, όταν δεν παταει σε στερεο έδαφος, δηλαδη καποια κοινή βαση, κινδυνευει να μετετραπει σε κενό λόγο, πράγμα που θα θολώνε το στιγμα της εκκολαπτομενης κεντροαριστεράς.

      Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εντάσσει τον εαυτό του στην κεντροαριστερα, ούτε προγραμματικα, ουτε στην πράξη. Πρεπει, λοιπόν να σεβαστούμε τον αυτοκαθορισμο του. Επισης, ζηταει πόλεμο, δηλαδη απορριπτει με πολεμικους όρους καθε σκεψη προσέγγισης. Κι αυτο πρεπει να το σεβαστουμε ως πραγματικότητα.

      Αν η βαση του ΣΥΡΙΖΑ γοητευεται απο τα κομμουνιστικά και αριστεριστικα στοιχεια του κόμματος κι αυτο ειναι μια πραγματικότητα.

      Η προσέγγιση τους μένει να γινει μέσω διατύπωσης διαφορετικών θέσεων, με την ελπίδα να πεισθούν, και οχι με εκκλήσεις για συννενοηση επι ανύπαρκτης βασης, πιστεύω.

      Η πρωτοβουλια για την κεντροαριστερα δεν πρεπει, κατα την γνώμη μου να προσδιοριζεται σε σχεση με τον ΣΥΡΙΖΑ -να ειναι δηλαδη ετεροκαθοριζομενη. Πρεπει να εχει δικη της αυτοτελή ατζέντα, και στη βαση αυτη να προσπαθησει να πείσει.

      Και στην πορεία αυτη θα πρπει να εχει σαφη επίγνωση όλων των δεδομένων. Αν η αλλη πλευρά θελει πόλεμο, αυτο ειναι μια πραγματικότητα, στην οποια θα πρεπει να προσαρμοστεί, οχι με πολεμικες πράξεις, βεβαίως, αλλα με σκληρη κριτικη και αποσυρση προς το παρον καθε βλλεψης συμφιλίωσης, η οποια θα ηταν εκτος τόπου και χρόνου.

      Στην πορεία θα φανει αν μπορούν να αλλάξουν τα πραγματα. Κανεις δεν μπορει να προδικάσει τη δυναμική των γεγονότων, ομως τωρα η κατάσταση ειναι αυτη και -κατα την γνωμη μου- δεν οφελει να την εξωραισμου με.

      Πολυ φιλικά

      Αλικη

      Διαγραφή
    7. Αλίκη,
      ουσιαστικά δε διαφωνούμε σε τίποτα. Για να το πω και ελαφρώς αγοραία, και για μένα ο ΣΥΡΙΖΑ "δεν αντέχεται" :)
      Δε μιλώ για "συμφιλιωτική διάθεση" με την έννοια του χαριεντίσματος με τον ΣΥΡΙΖΑ. Μιλώ για λείανση του πολιτικού μας λόγου, όταν πρέπει να απευθυνθούμε σε ένα κοινό που δεν είναι ακόμη ταυτισμένο με τον ΣΥΡΙΖΑ και το οποίο -καλώς ή κακώς, αυτη είναι η πραγματικότητα- απαρτίζεται σε σημαντικό βαθμό από νεαρές ηλικίες, ενώ οι υπάρχοντες φορείς της Κεντροαριστεράς είναι μάλλον γερασμένοι. Υπ'αυτήν την έννοια, δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι η εκλογική βάση του ΣΥΡΙΖΑ έλκεται από τα κομμουνιστικά-αριστερίστικα στοιχεία του κόμματος αυτού, δεν είναι γενικά ταυτισμένη με το κόμμα που έχει ψηφίσει.
      Σε κάθε περίπτωση, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μια πραγματικότητα. Δε μπορεί μόνο να ξορκίζουμε το ενδεχόμενο να έρθει πρώτος στις εκλογές. Αν συμβεί αυτό, τί θα γίνει; Προτιμάμε συγκυβέρνηση με τους ΑΝΕΛ για το τελειωτικό χτύπημα στον ορθό λόγο;; Στη θαυμάσια συνέντευξη του Γ. Βούλγαρη στην ΕφΣυν, ο ΓΒ υποστηρίζει ότι μια υπολογίσιμη Κεντροαριστερά θα ενισχύσει τις φιλοευρωπαϊκές τάσεις στον ΣΥΡΙΖΑ και "θα έδινε ειρμό στην επιδίωξη της ηγεσίας Τσίπρα να μετασχηματίσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε κόμμα εξουσίας".
      Συμφωνώ απόλυτα για την πολιτική αυτονομία του εγχειρήματος των 58, χρειάζεται όμως προσοχή. Αυτή δε μπορεί να είναι ταυτισμένη με την ΝΔ της συγκεκριμένης ηγετικής ομάδας. Κι εδώ, υπό το φόβο των επερχόμενων Βίκινγκς (ΣΥΡΙΖΑ), η Κεντροαριστερά κινδυνεύει να ταυτιστεί και άρα να ετεροκαθοριστεί. Με άλλα λόγια, λέμε πολλά για την Ζωή, ελάχιστα όμως για τον Φαήλο.

      Φιλικά,

      Αντώνης Φ

      Διαγραφή
  3. Για το 4 ήθελα να πω Λεωνίδα, ότι ανακαλύπτει τώρα η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τον τρόπο που λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια η Πρωτοβάθμια, οι ταπεινοί "δάσκαλοι και δασκαλίτσες". Είχα την τύχη να διοριστώ στην Πρωτοβάθμια, όπου δεν υπάρχει απολύτως καμία περίπτωση να μείνει τμήμα χωρίς δάσκαλο, ούτε αυλή χωρίς εφημερία. Πέφτουν από τα σύννεφα, οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας; Θέλουν και συμπαράσταση; Εμείς που κάνουμε εδώ και 20 χρόνια Αγγλικά, Φυσική Αγωγή και άλλα στα Δημοτικά, με το ωράριο των δασκάλων (21 με 24 ώρες, σε δυο και τρία σχολεία), που πολύ το σκεφτόμαστε να λείψουμε ακριβώς επειδή θα βισματώσουμε τους συναδέλφους, που μένουμε παραπάνω ώρες αν χρειαστεί να καλύψουμε απόντα συνάδελφο, είμαστε δευτέρας κατηγορίας συνάδελφοι; Δε θυμάμαι ποτέ την ΟΛΜΕ να μιλήσει για μας.Ούτε να μας στηρίξει στην αδικία που υποστήκαμε.
    Welcome to the club, babies!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστό και το έχω αναφέρει. Πάντοτε στις αναρτήσεις μου μιλώ για ΔΕ. Η πρωτοβάθμια προσφέρει τα μέγιστα στην ελληνική εκπαίδευση εδώ και χρόνια,, υπό πολύ δύσκολες συνθήκες. Και σας αξίζουν συγχαρητήρια.

      Διαγραφή
  4. Παει χαλασε ο κοσμος. Ο Λεω θελει ιδιωτικα πανεπιστημια, ο Χαντζο εγινε αυλικος και η Αυγη εγινε Αυριανη. Και για μας που δεν καταλαβαινουμε καλα Ελληνικα, τι θελει να πει η ανακοινωση της ΠΟΕΣΥ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τωρα είδα οτι αναρτήθηκαν δυο δικά μου σχόλια που λένε τα ίδια πραγματα. Εγραψα το δευτερο επειδή νόμιζα οτι το πρωτο δεν είχε αποθηκευτει. Καλημέρα.

    Αλικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Προς ενημέρωση. Κενά (μόνο τα βασικά) μόνο στα σχολεία που ανήκουν στην Α' ΕΛΜΕ Αθήνας:
    19ο Λύκειο: 15h Οικονομολόγου
    20ο Λύκειο: 11h Μαθηματικά, 11h Χημεία
    27ο Λύκειο: 13h Βιολογία (και κατεύθυνση), 3h Φυσική
    41ο Λύκειο: 5h Βιλογία (και κατεύθυνση)
    42ο Λύκειο: 12h Βιολογία (και κατεύθυνση)
    52ο Λύκειο: 20h (και κατεύθυνση)
    54ο Γυμν. : 14h Βιολογία
    67ο Γυμν. : 11h Βιολογία - Χημεία
    67ο Λύκειο: 8h Φυσική
    Πολλά ακόμα κενά σε "δευτερεύοντα" μαθήματα. που δεν αναφέρονται εδώ για οικονομία χώρου.
    Αυτά για τη λειτουργία των σχολείων "χωρίς κενά" .... και μόνο στην Α' ΕΛΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ.Πράγματι δεν "υπάρχουν" αν αναλογιστεί κανείς ότι η Α ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ έχει πολλά σχολεία. Αλλά και μόνο ότι υπάρχουν έστω αυτά τα λίγα είναι απαράδεκτο. Φαντάσου να μην είχαμε και την αύξηση του ωραρίου.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίμων Χατζημπίρος: Ύστατος πόρος: Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι μια πρόταση για το μέλλον.

Βάσω Κιντή: Παραιτούμαι από μέλος της ΚΕ και αποχωρώ από το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς

Κίμων Χατζημπίρος: Ατελέσφορη Οικολογία