ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

των νιάτων μας την εκδικήτρα ορμή την ξεφλούδησαν οι έσχατοι

Παρατηρητήριο

Ούτε μια σοβαρή αριστερά δεν μπορούμε να ’χουμε. Τους πρότεινε ο άλλος να βγάλουν ψεύτικα λεφτά σαν τη Μonopoly να κάνουν αυτοί πως μας πληρώνουν και μεις πως τους πληρώνουμε κι αυτοί ενθουσιάστηκαν και του ζήτησαν να γίνει υπουργός των Οικονομικών. Ουάου yes, το κινηματικό χρήμα… Και συ περίμενες αυτό το νηπιαγωγείο να σε σώσει και να σε οδηγήσει ξανά στη γη της επαγγελίας. Να διαπραγματευτεί με τη Μέρκελ και τον Σόιμπλε και να τους τουμπάρει. Πόσο αφελής μπορείς να είσαι; Αλλά και πόσο επικίνδυνος;

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Κακώς αναστατώνεστε με την υπόθεση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές. Βρισκόμαστε στη μακρά και επώδυνη φάση της αποκομμουνιστικοποίησης και ο θόρυβος λογικά θα είναι ισχυρός. Φανταστείτε να εφαρμοστεί η αξιολόγηση των ΔΥ, να πωληθούν όλες οι ΔΕΚΟ, να γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια κλπ. Μεγάλο μέρος της κοινωνίας θα αντισταθεί μέχρις εσχάτων. Η Ελλάδα κοιλοπονάει την ελευθερία της.

Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2014

Aς πούμε τα πράγματα με τ΄ όνομά τους


του Μπάμπη Κάρβελη

Στο εμπεριστατωμένο τετράτομο λεξικό του Ι. Σταματάκου (έκδοση 1971) ο όρος λαϊκισμός δεν υπάρχει. Αντίθετα, υπάρχει στο πιο πρόσφατο Τεγόπουλου – Φυτράκη , που σημαίνει ότι είναι ένα σχετικά νεώτερο φαινόμενο. Εμφανίζεται στην τέχνη (χαρακτηριστικό παράδειγμα το τραγούδι του Διονυσίου – αγαπημένο του Αντρέα Παπανδρέου - Ο λαός τραγούδι θέλει, φτάνουν τα προβλήματα, χόρεψε το τσιφτετέλι, κι όλα πια βλαστήμα τα!) κι εκεί λες δεν βαριέσαι. Εμφανίζεται όμως και στην πολιτική ως “η κολακεία των αδυναμιών και ελαττωμάτων του λαού και η υιοθέτηση θέσεων και τάσεων που τον ευχαριστούν και απαντούν στο συναίσθημά του χωρίς να τον ωφελούν ή/και που να τον βλάπτουν μακροπρόθεσμα”. Κατά τη γνώμη μου απαράδεκτο φαινόμενο καθώς τελικά ευνοεί όχι τον λαό αλλά τους έχοντες και κατέχοντες. 

Εξηγούμαι:

Διαμαρτυρόμαστε γιατί χάνουμε κάποια “κεκτημένα” (συντάξεις, εφ΄ άπαξ κλπ). Ας συνειδητοποιήσουμε ότι για όσα διατηρούμε, στην ουσία στέλνουμε τον λογαριασμό στους νέους. Τελευταία σκέψη η επιμήκυνση του κρατικού χρέους – που εμείς δημιουργήσαμε – σε βάθος 50 χρόνων, όχι στα παιδιά μας, στα δισέγγονα μας το στέλνουμε. Όταν βλέπω λοιπόν κόμματα, δημοσιογράφους κλπ να υπερασπίζονται την πρόωρη σύνταξη ή εφημερίδες να συμβουλεύουν για το πώς μπορεί κάποιος να βγεί στη σύνταξη στα 58 (!) μου τη δίνει.

Σχεδόν οι πάντες υποστηρίζουν την απαγόρευση πλειστηριασμών για την πρώτη κατοικία. Συμφωνώ απολύτως γι αυτόν που έχασε τη δουλειά του ή που μειώθηκε ο μισθός του και με δυσκολία τα βγάζει πέρα. Τι σχέση έχει όμως αυτό με την υπεράσπιση αυτού που έχει καθαρό εισόδημα 30000 ευρώ - περίπου 50000 αρχικό – και μεγάλη περιουσία; Γιατί πρέπει να τον βοηθούμε να “κρύβεται” πίσω απο τους πραγματικά αδύναμους; Οι τράπεζες να θυμίσω δεν ανακυκλώνουν κεφάλαια του Κωστόπουλου ή του Σάλλα. Αν δεν πάρουν πίσω τα δάνεια που έδωσαν, υπάρχει περίπτωση να δώσουν δάνειο σε κάποιον νέο για να φτιάξει το δικό του σπίτι ή να ανοίξει επιχείρηση; Προφανώς όχι. Γι αυτό λέω ότι έτσι πάλι τους έχοντες υπερασπίζονται οι λαϊκιστές.

Φόρος ακινήτων, δίκαιος ή άδικος; Θα μπορούσε κανείς να πεί πως όλοι οι φόροι είναι άδικοι – αλλά το κράτος για να δουλέψει χρειάζεται έσοδα. Μια φορά υπήρξε το “μάννα εξ ουρανού” σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη και τότε υπήρξε ο Μωϋσής που “καθάρισε”, έκτοτε ας το πάρουμε είδηση, το τσάμπα πέθανε. Αν λοιπόν κανείς βγάλει στην πάντα κάποια παλιόσπιτα, σε κάποια ορεινά χωριά, ακατοίκητα κλπ που πρέπει να εξαιρεθούν – θα έλεγα πως όσο πιο πλούσιος είσαι τόσο μεγαλύτερο σπίτι έχεις, άρα πλήρωσε κύριε περισσότερα. Ή σαν τον αγρότη που άκουγα κάποια μέρα στην τηλεόραση να διαμαρτύρεται για το πώς θα μπορούσε να πληρώσει το “χαράτσι” για τα 100 στρέμματά του (2 ευρώ το στρέμμα τον χρόνο). Μας δουλεύεις κύριε;

Να καταργηθεί λέει ο φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. Με συγχωρείτε αλλά εγώ που είμαι φτωχός παίρνω πίσω μέσω του επιδόματος αυτόν τον φόρο (μην αργείς κύριε Στουρνάρα, κύριε Θεοχάρη) – γιατί να πληρώσω τα ίδια με τούς έχοντες; Και τα 25 ευρώ για την περίθαλψη σε νοσοκομείο προφανώς έπρεπε να τα πληρώνει όποιος έχει τη δυνατότητα – για να μπορεί το νοσοκομείο να περιθάλπει δωρεάν τους φτωχούς, τούς άνεργους και τους μονίμως πάσχοντες. Η αποθέωση του λαϊκισμού: Άκουγα σήμερα το πρωί στον σκάϊ αυτούς που μέχρι χθές καταδικάζανε σαν χαράτσι το 25ευρω, σήμερα να το υπερασπίζονται και να καταγγέλουν την αύξηση στα τσιγάρα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι περνάμε δύσκολες ώρες πληρώνοντας την φτιαχτή ευδαιμονία του παρελθόντος. Πράγματι το ΑΕΠ έχει μειωθεί 25%, το οικογενειακό εισόδημα ακόμη περισσότερο (στο πετσί μου το έχω νοιώσει), η ανεργία είναι απελπιστικά υψηλή ιδιαίτερα στους νέους. Όμως με το να βαφτίζουμε χαράτσι κάθε μέτρο και να υπερασπιζόμαστε κάθε διεκδίκηση, με το να πιστεύουμε τις υποσχέσεις του κάθε λαϊκιστή τα πράγματα καλύτερα δεν γίνονται – μόνο χειρότερα.


7 σχόλια:

  1. Φόρος ακινήτων δίκαιος ή άδικος;;;
    Εσύ να το κρίνεις>>>είμαι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού εδώ κα 15 χρόνια,μου έδωσε η μάνα μου διαμέρισμα 95 τμ με 2.600 ε τιμή ζώνης,το έχω ξενοίκιαστοεπί 4 έτη στα αζήτητα,δεν είναι συνδεδεμένο με την ΔΕΗ και την ΕΥΑΘ ,χωρίς εισόδημα μου ζητάνε 800 ευρώ....γεια πές μου είναι δίκαιος ή άδικος ο φόρος;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε καμια χωρα του κοσμου δεν μπορεις να διατηρεις κλειστο ακινητο χωρις να πληρωνεις για αυτο φορους .Η το εκμεταλευεσε ή το πουλάς.

      Διαγραφή
    2. αστεία πράγματα...δεν υπάρχει ενοικιαστής ή δε αγορά ανύπαρκτη!!! διαμέρισμα 300000 δεν πουλιέται 120000.

      Διαγραφή
    3. κατά πρώτο στην αγγλία που ζώ δεν υπάρχει φόρος για ξενοίκιαστο σπίτι,και ειδικότερα δεν υπάρχει φόρος αντίστοιχος με τα ρωμέϊκα,εδώ είναι ο κεφαλικός φόρος για 18 και άνω.
      είναι ξενοίκιαστο γιατί δεν υπάρχει αγορά...πολύ μεγάλη γαρ η προσφορά το ίδιο και για πούλημα ένα διαμέρισμα 300000 ε δεν το πουλάς 120000 ε "το η το εκμεταλεύσαι ή το πουλάς" ως αντιλαμβάνεσαι δεν ισχύει.

      Διαγραφή
  2. Η αναλυση του Μπαμπη μας λεει οτι χρειαζεται μια ΕΑΔΕ (Εθνικη ΑΝΤΙΛΑΙΚΙΣΤΙΚΗ Δημοκρατικη Ενοτητα). Ολα τα αλλα ειναι δευτερευοντα. Δασκαλε ειμαι μαζι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σωστοτατος ο αρθρογράφος!

    Αλικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αναδημοσίευση:
    Ο λαικϊσμός ως υποστήριξη των εχόντων: Aς πούμε τα πράγματα με τ΄ όνομά τους
    (και κάποια αποσπάσματα “αισιοδοξίας”) - του Μπάμπη Κάρβελη
    (συν αποσπάσματα “αισιοδοξίας” του Φ. Γεωργελέ)
    http://aftercrisisblog.blogspot.gr/2014/01/blog-post_17.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή