ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

γιατί έτσι γουστάρουν

γιατί έτσι γουστάρουν

Παρατηρητήριο

Εκπαιδεύοντας του πολίτες

Το ελληνικό πολιτικό σύστημα αρνήθηκε να κοινωνήσει την αλήθεια και να εκπαιδεύσει τους πολίτες του στις νέες συνθήκες, δηλαδή στην «τεχνολογία των μνημονίων». Τώρα, μετά από επτά χρόνια ύφεσης αυτό φαντάζει ακόμα πιο δύσκολο. Το γεγονός ότι ο ορθολογισμός και οι φιλοευρωπαϊκές ιδέες δεν δημιουργούν κοινωνικό ρεύμα, παρόλη την κυβερνητική αποτυχία των λαϊκιστών, έγκειται στην αδυναμία των αντίστοιχων ταγών να πείσουν για τα προφανή. Και δεν πείθουν, γιατί ακόμα και σήμερα δεν θέτουν ως προτεραιότητα τη διακίνηση της αλήθειας, απεναντίας την αποφεύγουν. Καταφεύγουν και αυτοί στην ευκολία της καταγγελίας των μόνιμα κακών κυβερνητικών πρακτικών αναμένοντας την πτώση του ώριμου φρούτου.

Athens Voice

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Όσα Brexit και να γίνουν, όσες Λεπέν ή Μελανσόν, Πέπε Γκρίλο και Αλέξηδες κι αν παρελάσουν από τη σκηνή, το Τείχος έχει πέσει και η Κίνα όπου νάναι θα κάνει εκλογές. Ο δρόμος της Ελευθερίας είναι ανοικτός, έστω και αν ακόμα κυκλοφορούν Ζόμπυ του προηγούμενου αιώνα. Power to the free people

Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου 2015

Ο βουλευτής του ΠΟΤΑΜΙΟΥ, Γ. Μαυρωτάς ερωτά τον Υπουργό για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία


Προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Άμεση απόσυρση της εξαγγελίας για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία»
Κατά τη διάρκεια των προγραμματικών του δηλώσεων ο Πρωθυπουργός είπε ότι οι όποιες αλλαγές στην Παιδεία θα γίνουν σε μακροπρόθεσμη βάση μετά από γόνιμο διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς. Παρ’ όλα αυτά στις προγραμματικές του δηλώσεις ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Μπαλτάς χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους ενδιαφερόμενους φορείς, προανήγγειλε μεταξύ άλλων την κατάργηση των εξετάσεων για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Κι είπε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι αυτό δεν θα γίνει από φέτος (στη μέση της χρονιάς) καθότι κάποιες οικογένειες έχουν μπει στη διαδικασία και δεν θέλετε «να βάλετε πάγο στη στρεβλή αυτή φιλοδοξία τους». Παρόλα αυτά ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Κουράκης δήλωσε την Τετάρτη 18/2 ότι η εισαγωγή θα γίνει από φέτος με κλήρωση και όχι με εξετάσεις.
Το Ποτάμι πιστεύει ότι ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων είναι από τους λίγους θεσμούς για τα οποία μπορεί να καμαρώνει η δημόσια εκπαίδευση από το 2011 που επανασυστάθηκε ο θεσμός (Νόμος 3966/2011). Μάλιστα δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά ανεξάρτητα οικογενειακού εισοδήματος να συμμετέχουν σε ένα πολύ καλό και σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον και για το λόγο αυτό το Ποτάμι πιστεύει ότι ο θεσμός των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων πρέπει να επεκταθεί κι όχι να συρρικνωθεί.
Το συγκριτικό πλεονέκτημα αυτών των σχολείων προκύπτει από τις διαδικασίες αξιολόγησης των διδασκόντων, τις καινοτόμες πρακτικές μάθησης και βέβαια το επίπεδο των μαθητών. Το μυστικό είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την επιμέλεια, καλλιεργεί την άμιλλα κι επιβραβεύει την προσπάθεια. Επειδή το καλό επίπεδο ενός σχολείου το κάνουν οι μαθητές του, οι εξετάσεις εξασφαλίζουν ένα ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο έτσι ώστε να ανεβαίνει ο μέσος όρος της τάξης. Η κατάργηση των εξετάσεων ουσιαστικά σημαίνει και την κατάργηση της έννοιας του Πρότυπου. Αυτό έγινε φανερό το 1985 οπότε και καταργήθηκαν οι εξετάσεις με αποτέλεσμα να εκφυλιστεί ο θεσμός.
Ο κ. Μπαλτάς έχει εκφράσει την απαξίωσή του απέναντι στο θεσμό των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και μάλιστα με βαριές εκφράσεις («ρετσινιά της αριστείας», «στρεβλή φιλοδοξία», «εγχείρημα σχεδόν χιτλερικό»). Τίθεται λοιπόν το ερώτημα αν θα μετατρέψει τις προσωπικές του ιδεολογικές αντιλήψεις σε κυρίαρχη πολιτική για την Παιδεία στη χώρα μας.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο Υπουργός:
1) Σκοπεύει ο κ. Υπουργός να αποσύρει την εσπευσμένη εξαγγελία που έχει δημιουργήσει αρκετή αναστάτωση (αντιδράσεις οικογενειών, παραιτήσεις μελών Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων);
2) Σκοπεύει ο κ. Υπουργός να ξεκινήσει έναν διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς (συμπεριλαμβανομένης και της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων) προκειμένου να συζητηθεί το θέμα των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων λαμβάνοντας υπόψη τη γνώμη επιστημονικών φορέων κι αντλώντας παραδείγματα από τη διεθνή εμπειρία;
3) Υπάρχει κάποια έκθεση αξιολόγησης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή άλλο σχετικό όργανο για τα τρία χρόνια λειτουργίας του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων με τον Ν. 3966/2011 πάνω στην οποία να βασίζεται η εσπευσμένη ανάγκη αλλαγής/ κατάργησης του θεσμού ή ήταν απλώς εισήγηση συνδικαλιστικών φορέων;
4) Βρισκόμαστε στη μέση της σχολικής χρονιάς με αρκετές χιλιάδες οικογένειες να προετοιμάζονται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Σκοπεύετε οι όποιες αποφάσεις σας για κατάργηση των εξετάσεων να έχουν ισχύ από φέτος, ρίχνοντας στον κάλαθο των αχρήστων την έως τώρα προσπάθεια των παιδιών και των οικογενειών τους;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΩΤΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

1 σχόλιο: