ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

ομαδάρα

ομαδάρα

Παρατηρητήριο

Εκπαιδεύοντας του πολίτες

Το ελληνικό πολιτικό σύστημα αρνήθηκε να κοινωνήσει την αλήθεια και να εκπαιδεύσει τους πολίτες του στις νέες συνθήκες, δηλαδή στην «τεχνολογία των μνημονίων». Τώρα, μετά από επτά χρόνια ύφεσης αυτό φαντάζει ακόμα πιο δύσκολο. Το γεγονός ότι ο ορθολογισμός και οι φιλοευρωπαϊκές ιδέες δεν δημιουργούν κοινωνικό ρεύμα, παρόλη την κυβερνητική αποτυχία των λαϊκιστών, έγκειται στην αδυναμία των αντίστοιχων ταγών να πείσουν για τα προφανή. Και δεν πείθουν, γιατί ακόμα και σήμερα δεν θέτουν ως προτεραιότητα τη διακίνηση της αλήθειας, απεναντίας την αποφεύγουν. Καταφεύγουν και αυτοί στην ευκολία της καταγγελίας των μόνιμα κακών κυβερνητικών πρακτικών αναμένοντας την πτώση του ώριμου φρούτου.

Athens Voice

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Όσα Brexit και να γίνουν, όσες Λεπέν ή Μελανσόν, Πέπε Γκρίλο και Αλέξηδες κι αν παρελάσουν από τη σκηνή, το Τείχος έχει πέσει και η Κίνα όπου νάναι θα κάνει εκλογές. Ο δρόμος της Ελευθερίας είναι ανοικτός, έστω και αν ακόμα κυκλοφορούν Ζόμπυ του προηγούμενου αιώνα. Power to the free people

Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015

Τρία ψέματα και μία αλήθεια για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία


του Ν. Σ. Μαυρογιάννη από το alfavita

Αν τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) επιλέγουν τους μαθητές τους με κλήρωση,  τότε προκύπτει τυχαίο δείγμα μαθητών το οποίο είναι κατάλληλο για δοκιμές και πειραματισμούς.
  
Ψέμα! Οι μαθητές που προσέρχονται στην κλήρωση ήδη δεν είναι τυχαίο δείγμα. Σημαντικές κατηγορίες μαθητών για διάφορους λόγους δεν μετέχουν στην κλήρωση. Οι σπουδές σε ένα ΠΠΣ απαιτούν μεταξύ άλλων και αποχωρισμό του σχολείου της γειτονιάς κάτι που δεν είναι από όλους επιθυμητός. Συνήθως στην κλήρωση προσέρχονται μαθητές που προέρχονται από περιβάλλοντα με κάποιο είδος φιλοδοξίας για σπουδές. Αυτή η φιλοδοξία όπως γνωρίζουν όσοι έχουν διαβάσει έστω και ένα βιβλίο κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης  δεν διαχέεται το ίδιο στην κοινωνία και στατιστικά μιλώντας την συμμερίζονται περισσότερο οικογένειες μορφωμένων. Το δείγμα των μαθητών που προκύπτει από κλήρωση μεταξύ όσων προσέρχονται σε ένα ΠΠΣ αντιπροσωπεύει τον μαθητικό πληθυσμό της χώρας όσο αντιπροσωπεύει τον πληθυσμό της χώρας ένα δείγμα που προκύπτει από κλήρωση που διενεργείται στο κυριακάτικο εκκλησίασμα μίας ενορίας. 

Αν οι μαθητές επιλέγονται με εξετάσεις όποιος πειραματισμός και να γίνει δεν έχει αξία αφού δε μπορεί να γενικευθεί για το σύνολο των μαθητών.

Ψέμα! Το ότι το δείγμα δεν είναι τυχαίο, δηλαδή είναι ένα «δείγμα ευκολίας», δεν μειώνει την δυνατότητα επιτυχούς διάδοσης εκπαιδευτικών μεθόδων που «δούλεψαν». Εξ άλλου η διασύνδεση των ΠΠΣ με τα άλλα σχολεία της χώρας και τα πανεπιστήμια επιτρέπει μία μέθοδος να επαναξιολογηθεί. Η «θεοποίηση» του τυχαίου δείγματος είναι προσχηματική. Η ιστορία των κοινωνικών και άλλων επιστημών είναι γεμάτη από σημαντικά αποτελέσματα  που αρχικά προέκυψαν από  δείγματα ευκολίας. Λ.χ. του  Πιαζέ σε παιδιά σχολείων της Γενεύης με πολύ μικρά δείγματα, του Φρόυντ  σε ασθενείς του στην Βιέννη. Επιπλέον πολλά ευρήματα που σχετίζονται με την τέχνη του διδάσκειν στηρίζονται σε μελέτες περιπτώσεων (case studies).

Με τις εξετάσεις και την αριστεία των ΠΠΣ συντάσσεται ένα μικρό αντιδραστικό μέρος της κοινωνίας.     

Ψέμα! Από έρευνα του ραδιοσταθμού «Στο κόκκινο 105.5» προκύπτει ότι μόνο το 27%  των πολιτών συντάσσεται με την άποψη ότι τα ΠΠΣ πρέπει να πάψουν να λειτουργούν με την μορφή που έχουν. Αντίθετα το 45% θεωρεί ότι πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν όπως τώρα δηλαδή με εξετάσεις. Αξιοσημείωτο είναι ότι μεταξύ των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ το 47% συντάσσεται με την συνέχιση της λειτουργίας των ΠΠΣ με την σημερινή τους μορφή! (εδώ). Εκτός από την προτίμηση χιλιάδων οικογενειών για τα ΠΠΣ που εκφράζεται με την συμμετοχή στις εξετάσεις εδώ και ένα μήνα καθημερινά βλέπουν το φως της δημοσιότητας γνώμες σημαντικών επιστημόνων, λογίων κ.α. που επιχειρηματολογούν υπέρ της ανάγκης να διατηρηθούν αλλά και να επεκταθούν τα υπάρχοντα ΠΠΣ.

Η επιχειρούμενη από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  αλλαγή του τρόπου λειτουργίας  των 60 περίπου υπαρχόντων ΠΠΣ εκφράζει τα συμφέροντα πολύ λίγων ανθρώπων.

Αλήθεια! Ικανοποιείται το αίτημα των οικογενειών μίας μικρής κατηγορίας μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου περίπου 15 Προτύπων Πειραματικών Γυμνασίων που επιθυμούν, παρά τον ισχύοντα νόμο, να εισαχθούν στο αντίστοιχο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο χωρίς εξετάσεις. Είχαν προηγηθεί πριν δύο χρόνια κάποιες κινητοποιήσεις με αυτό το αίτημα. Ακολούθησε και δικαστική προσφυγή που δεν δικαιώθηκε. Προφανώς το δικαστήριο θεώρησε ότι το γενικό συμφέρον υπερισχύει του μερικού. Επίσης ικανοποιεί το αίτημα μίας μερίδας συνδικαλιστών που βλέπει τα ΠΠΣ με κακό μάτι λόγω της ύπαρξης αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς τους, ευέλικτων διοικητικών δομών και για το γεγονός ότι αντιστρατεύονται την ήσσονα προσπάθεια. Τέλος η διάλυση, διότι περί αυτού πρόκειται, του δικτύου των 60 ΠΠΣ εξυπηρετεί και τα ιδιωτικά σχολεία που εδώ και δύο χρόνια βλέπουν μερικούς από τους ικανότερους μαθητές τους να τα εγκαταλείπουν προς χάριν των ΠΠΣ που είναι, μην το ξεχνάμε, δημόσια σχολεία!


Ν.Σ. Μαυρογιάννης, Μαθηματικός (MSc, PhD) καθηγητής στην Ευαγγελική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου