ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Με την Ευρώπη

Παρατηρητήριο

Όλα, όμως, κάποτε τελειώνουν. Όπως τελείωσε και η Σοβιετική Ενωση κάποτε – παρά τις μεγαλειώδεις παρελάσεις και παρά τις απανωτές νίκες επί του επάρατου καπιταλισμού. Και παρά τα υπέρλαμπρα εκείνα επιτεύγματα, μοναδικοί κληρονόμοι των οποίων έχουν μείνει σήμερα οι σύντροφοι Τσίπρας-Καμμένος της Ελλάδας, Μαδούρο της Βενεζουέλας και Kim Jong-un της Βόρειας Κορέας.


Πατριωτισμός σήμερα είναι η προάσπιση των δημοκρατικών θεσμών και ο αγώνας για παραμονή της χώρας στην ευρωπαϊκή ένωση.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Εμείς οι δάσκαλοι θα συνεχίσουμε μέσα στις πιο αντίξοες συνθήκες να μαθαίνουμε στα παιδιά μας γράμματα. Ο καθένας και η καθεμιά με το δικό του τρόπο και με εφόδιο τις όποιες γνώσεις και ικανότητες διαθέτει. Δεν το κάνουμε πάντα με επιτυχία και δεν θα το κάνουμε όλοι. Δεν περιμένουμε και πολλά από την όποια εξουσία, που συνήθως δεν ξέρει ούτε πού πατά ούτε πού βρίσκεται στον τομέα της Παιδείας. Ξέρουμε ότι κάθε καλή προσπάθεια εκσυγχρονισμού θα πολεμηθεί από μεγάλο μέρος του πολιτικού συστήματος και της συνδικαλιστικής νομενκλατούρας, που θέλουν τη νεολαία ημιμαθή άρα και διαχειρίσιμη. Αλλά θα το παλέψουμε. Θα κρατήσουμε το σχολείο ανοιχτό και, αν και λαβωμένο, ζωντανό. Εσείς φυσικά θα συνεχίσετε να περιφέρετε την πεθαμένη ολοκληρωτική σας ιδεολογία. Ευτυχώς έχει περάσει πλέον η μπογιά της. Ούτε καν μυρίζει.

Αthens Voice

Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Διακομματικό μέτωπο για την παιδεία


Την συγκρότηση ενός διακομματικού μετώπου με αφορμή «την αλλαγή του Νόμου για την Παιδεία που ανακοινώθηκε από τον Υπουργό κ. Μπαλτά» αναλαμβάνει να συγκροτήσει η επικεφαλής του Δικτύου για την Ελλάδα και την Ευρώπη, Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία απέστειλε σχετικές επιστολές σε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς. Πολύ σωστά. Αν δεν μπορούμε ακόμα να σχηματίσουμε ένα φιλοευρωπαϊκό μέτωπο για τη σωτηρία της χώρας μας ας το κάνουμε στην Παιδεία. Γιατί δεν πρόκειται απλά για αντιμεταρρύθμιση πρόκειται για καταστροφή.
Αναλυτικά, η επιστολή:
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Η ανακοίνωση των προτάσεων από το Υπουργείο Παιδείας για την αλλαγή του νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα Πανεπιστήμια όλων των ανεπτυγμένων χωρών. Επισφραγίζει την επιστροφή στο Πανεπιστήμιο του κρατικού ελέγχου και της κομματικής ασυδοσίας.
Προφανώς, δεν υπάρχει τέλειος νόμος και κανένας Υπουργός, όπως και κανένα κόμμα μόνο του, ιδιαίτερα μέσα στη βαθειά αυτή κρίση που περνάει η χώρα μας, δεν κατέχει την απόλυτη γνώση του σωστού και του καλού.
Προφανώς, αναγνωρίζουμε όλοι ότι κάθε Κυβέρνηση έχει το δικαίωμα της πρωτοβουλίας και της πρότασης για αλλαγές στο υφιστάμενο πλαίσιο, ακόμη και για μεγάλες ανατροπές, εφόσον αυτές υπηρετούν το μέλλον της Παιδείας και της νέας γενιάς της χώρας μας.
Όμως, πιστεύω ακράδαντα ότι κάθε σημαντική αλλαγή πρέπει να θεμελιώνεται στην όσο πιο ευρεία συναίνεση, όπως συνέβη με τον ισχύοντα – ακόμη – νόμο για τα ΑΕΙ.
Να επιδιώκει, δηλαδή, ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας την ευρύτατη θεσμική, κοινωνική και κοινοβουλευτική διαβούλευση που θα διαρκεί έως και ένα χρόνο και στη συνέχεια τη συναίνεση των 2/3 της Βουλής, δηλαδή την υπερψήφιση της πρότασης του από 200 τουλάχιστον Βουλευτές.
Η προώθηση των συγκεκριμένων προτάσεων του Υπουργείου Παιδείας χωρίς καμία διαβούλευση, χωρίς καμιά επιστημονική τεκμηρίωση και με πλήρη άγνοια του τι συμβαίνει διεθνώς εν έτει 2015, δεν έχει προηγούμενο και είναι η μεγαλύτερη ιδεοληπτική οπισθοδρόμηση σε βάρος της νέας γενιάς και της Ανάπτυξης της χώρας.
Πιστεύω ότι είναι εθνική ανάγκη να αναλάβετε πολιτική πρωτοβουλία ώστε να πετύχουμε τη μέγιστη δυνατή θεσμική κατοχύρωση στο ζήτημα των ρυθμίσεων και των αλλαγών στην Παιδεία και η οποία μπορεί να αποτελέσει σημαντικό θετικό προηγούμενο και για άλλες ανάλογες συμφωνίες σε μείζονα θέματα που απασχολούν τη χώρα και την κοινωνία. Συνεχίζω να πιστεύω ότι το μέγεθος τη κρίσης που διέρχεται η χώρα επιβάλλει την επίτευξη των μέγιστων δυνατών συναινέσεων.
Με εκτίμηση,
Άννα Διαμαντοπούλου»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου