ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Με την Ευρώπη

Παρατηρητήριο

Όλα, όμως, κάποτε τελειώνουν. Όπως τελείωσε και η Σοβιετική Ενωση κάποτε – παρά τις μεγαλειώδεις παρελάσεις και παρά τις απανωτές νίκες επί του επάρατου καπιταλισμού. Και παρά τα υπέρλαμπρα εκείνα επιτεύγματα, μοναδικοί κληρονόμοι των οποίων έχουν μείνει σήμερα οι σύντροφοι Τσίπρας-Καμμένος της Ελλάδας, Μαδούρο της Βενεζουέλας και Kim Jong-un της Βόρειας Κορέας.


Πατριωτισμός σήμερα είναι η προάσπιση των δημοκρατικών θεσμών και ο αγώνας για παραμονή της χώρας στην ευρωπαϊκή ένωση.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Εμείς οι δάσκαλοι θα συνεχίσουμε μέσα στις πιο αντίξοες συνθήκες να μαθαίνουμε στα παιδιά μας γράμματα. Ο καθένας και η καθεμιά με το δικό του τρόπο και με εφόδιο τις όποιες γνώσεις και ικανότητες διαθέτει. Δεν το κάνουμε πάντα με επιτυχία και δεν θα το κάνουμε όλοι. Δεν περιμένουμε και πολλά από την όποια εξουσία, που συνήθως δεν ξέρει ούτε πού πατά ούτε πού βρίσκεται στον τομέα της Παιδείας. Ξέρουμε ότι κάθε καλή προσπάθεια εκσυγχρονισμού θα πολεμηθεί από μεγάλο μέρος του πολιτικού συστήματος και της συνδικαλιστικής νομενκλατούρας, που θέλουν τη νεολαία ημιμαθή άρα και διαχειρίσιμη. Αλλά θα το παλέψουμε. Θα κρατήσουμε το σχολείο ανοιχτό και, αν και λαβωμένο, ζωντανό. Εσείς φυσικά θα συνεχίσετε να περιφέρετε την πεθαμένη ολοκληρωτική σας ιδεολογία. Ευτυχώς έχει περάσει πλέον η μπογιά της. Ούτε καν μυρίζει.

Αthens Voice

Πέμπτη, 6 Αυγούστου 2015

Κώστας Κουκουμάκας: «Φυτώριο» χαρισματικών παιδιών


Καλά που υπάρχει και η ιδιωτική εκπαίδευση σε αυτούς τους άνυδρους καιρούς να το παλεύει. Η καταστροφή της δημόσιας διακόπηκε προς το παρόν λόγω της διεθνούς κατακραυγής και της παρέμβασης των θεσμών. Επιτέλους πήραν και αυτοί χαμπάρι τι πήγαινε να κάνει ο Μπαλτάς και τον σταμάτησαν. Ας ελπίσουμε σε όχι πολύ χειρότερες μέρες. (leo)
από την Καθημερινή
Δεν βρίσκομαι σε μια συνηθισμένη σχολική αίθουσα. Οι μαθητές Δημοτικού φορούν λευκές ποδιές και κινούνται γύρω από πάγκους εργαστηρίου. Εχοντας στα προηγούμενα μαθήματα διδαχθεί τις βασικές αρχές της Μηχανικής, σήμερα πρέπει να κατασκευάσουν με λεπτά ξύλινα πηχάκια μια γέφυρα η οποία θα αντέχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βάρος. Κάνουν μαθηματικούς υπολογισμούς στα τετράδιά τους, συζητώντας για τη στατική επάρκεια της κατασκευής τους. «Το προηγούμενο ρεκόρ αντοχής μιας τέτοιας ξύλινης γέφυρας ήταν 18 κιλά. Είμαι σίγουρος ότι θα προκύψουν πολλά ακόμα· κάθε φορά εκπλήσσομαι με αυτά τα παιδιά», λέει εμφανώς ικανοποιημένος ο δάσκαλος της Μηχανικής, Αντώνης Χρυσός.
Οι καλοκαιρινές μέρες στο Κέντρο για Χαρισματικά-Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη (Center for Talented Youth - CTY Greece) κυλούν και φέτος σαν νεράκι. Για δεύτερη χρονιά, 185 παιδιά από κάθε γωνιά της Ελλάδας παρακολουθούν το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα διάρκειας τριών εβδομάδων, το οποίο υποστηρίζεται επιστημονικά από το διεθνούς φήμης αμερικανικό Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, γίνεται με την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και τελεί υπό την αιγίδα του ελληνικού υπουργείου Παιδείας.
Ο διευθυντής του CTY Greece, Αντώνης Αποστόλου, αναλαμβάνει να με ξεναγήσει στην αχανή καταπράσινη έκταση του Κολλεγίου Ανατόλια, στα σύνορα Πυλαίας-Πανοράματος. «Ο αριθμός των παιδιών είναι φέτος διπλάσιος από την περσινή, παρθενική χρονιά. Επελέγησαν μεταξύ 3.000 μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου κατόπιν εξετάσεων -όχι γνώσεων, αλλά ακαδημαϊκών δεξιοτήτων- που πραγματοποιήθηκαν σε 14 πόλεις ανά την Ελλάδα», μου εξηγεί. Οι 135 μαθητές Γυμνασίου μέχρι και Α΄ Λυκείου παρακολουθούν το θερινό πρόγραμμα, φιλοξενούμενοι στο Οικοτροφείο του Ανατόλια. Για τα υπόλοιπα 50 παιδιά της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού προβλέπονται μόνο πρωινά μαθήματα. Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές έλαβαν υποτροφία με βάση το οικογενειακό εισόδημα. Μεταξύ των χορηγών είναι οι εταιρείες Aegean και Lidl Hellas, ενώ υποστηρικτές είναι το Κοινωφελές Ιδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και το Ιδρυμα Hellenic Hope.
Τι διδάσκονται λοιπόν τα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά; Μπορούν να επιλέξουν ένα από τα μαθήματα που ετοίμασαν ειδικά γι’ αυτό το πρόγραμμα καθηγητές του Πανεπιστημίου Johns Hopkins και του CTY Greece: Κρυπτολογία, Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, Πιθανότητες και Θεωρία Παιγνίων, Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς, Χημεία και Κοινωνία, Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Γενετική, Εισαγωγή στη Φιλοσοφία και Αρχές Μακροοικονομίας! Για τους μαθητές του Δημοτικού το «μενού» περιελάμβανε: Επιστήμη και Μηχανική, Το Μυστήριο της Αντίληψης: Αισθήσεις και Ερεθίσματα, Η Μαγεία της Μαθηματικής Σκέψης και Στο Εργαστήρι του Συγγραφέα.
Στο διάλειμμα συζητάμε με τους μαθητές. Είναι ενθουσιασμένοι γιατί σήμερα διδάχτηκαν Κρυπτολογία χρησιμοποιώντας ως κώδικα τις βάσεις του DNA που έμαθαν στη Γενετική. Λίγο αργότερα, παίρνουμε μια μικρή γεύση από το μάθημα της Χημείας. «Τώρα αναλύουμε τη θεωρία. Στο τέλος της εβδομάδας θα παραγάγουμε βιοκαύσιμα», μου λένε η καθηγήτρια, Ελσα Εξηνταβελόνη, και οι δύο βοηθοί της. Στη γειτονική αίθουσα, της Μηχανικής, τα παιδιά σχεδιάζουν ένα αμφίβιο όχημα.
Ενα από τα πιο δημοφιλή μαθήματα φέτος είναι η Θεωρία των Παιγνίων, που πολύ ακούστηκε τους τελευταίους μήνες. «Πολύ απλά, μαθαίνουμε πόσο κοντά πρέπει να πλησιάσουμε κάποιον για να τον χτυπήσουμε με μια μπάλα. Ομως, όχι τόσο κοντά ώστε να μπορεί να μας πετύχει εκείνος», μου εξηγούν τα παιδιά. Με το που χτυπάει το κουδούνι, στην αίθουσα μπαίνει ο καθηγητής της Θεωρίας των Παιγνίων, Θοδωρής Ανδριόπουλος. «Σήμερα θα χρησιμοποιήσουμε ένα γρίφο. Θα αναπαραστήσουμε μια ιστορική μάχη και θα προσπαθήσουμε να μπούμε στη σκέψη των στρατηγών, να καταλάβουμε το σχεδιασμό και τις επιθέσεις, την άμυνα και τις μπλόφες. Θα είναι φοβερό το μάθημα!» λέει με απροσποίητη λαχτάρα και συνδέει το λάπτοπ του με τον προτζέκτορα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου