tag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post1215743659772015544..comments2024-02-10T17:24:39.478+02:00Comments on μη μαδας τη μαργαριτα: Πως βλέπει ο ΟΟΣΑ το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;Leo Kastanashttp://www.blogger.com/profile/04012263911320790874noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-52207112343625008902013-12-24T09:25:21.337+02:002013-12-24T09:25:21.337+02:00Δέκα ψέματα και μία αλήθεια<a href="http://www.youtube.com/watch?v=036cfLnNVmI" rel="nofollow">Δέκα ψέματα και μία αλήθεια</a>Κ.Θ.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-55072385579232496742013-12-22T23:22:24.289+02:002013-12-22T23:22:24.289+02:00Μάκη, αλίμονο αν ενα αριστερό μπλόγκ δεν γράφει γι...Μάκη, αλίμονο αν ενα αριστερό μπλόγκ δεν γράφει για τα κόμματα και τις κινήσεις της αριστεράς - ακόμη και στον σύριζα υπάρχουν παλιοί καλοί σύντροφοι. Προσωπικά και τα διαβάζω τα σχετικά άρθρα του Λεο και κάποτε τα σχολιάζω κι όλας. Καλές γιορτές και σε σένα.<br />ΜπάμπηςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-13228912811522059892013-12-22T23:15:01.592+02:002013-12-22T23:15:01.592+02:00Τις απόψεις μου για το γυμνάσιο θα τις περιγράψω σ...Τις απόψεις μου για το γυμνάσιο θα τις περιγράψω σε μια επόμενη ανάρτηση. Συμφωνώ με το Θωμά στα περισσότερα. Νομίζω ότι το κυριότερο κίνητρο για την ύλη τα βιβλία και τη διδασκαλία είναι η δήθεν επιστημονική ορθότητα. Αν παρατηρήσετε τα βιβλία φυσικής πχ θα δείτε ότι η ύλη είναι αυτή του λευκείου χωρίς τα πολλά μαθηματικά και του λυκείου είναι αυτή του κολλεγίου χωρίς τις διαφορικές και τα ολοκληρώματα. Η αυστηρότητα της διατύπωσης είναι ένα πρόβλημα. Το άλλο που το είπατε είναι η λογική ότι όλα αυτά διδάσκονται ως προστάδιο του λυκείου και εν τέλει του πανεπιστημίου. Δεν μας απασχολεί να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν την επιστήμη για να μαθαίνουν τον κόσμο, το σώμα τους, τις σχέσεις κλπ. Γιαυτό θεωρούμε και το πείραμα ή την παρατήρηση χαμένο χρόνο και τα αποφεύγουμε. Ετσι ο μαθητής νομίζει ότι όλα αυτά δεν τον αφορούν, δεν θα κερδίσει τίποτα αν τα μάθε, παρά μόνο ένα βαθμό και ένα προβάδισμα για το ΑΕΙ και την καριέρα. Γιαυτό θεωρούμε ότι τα βασικά είναι ευτελή πράγματα και πρέπει γρήγορα να πάμε παρακάτω στα "δύσκολα" Αν δείτε τα θέματα στις εξετάσεις του πανελλήνιου διαγωνσιμού Φυσικής για Γ γυμνασίου θα διαπιστώσετε ότι είναι θέματα Β λυκείου για μέτριους μαθητές. Όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες στοχεύουν στις εισαγωγικές εξετάσεις και μάλιστα πιεστικά και βιαστικά. Θέλουμε λιγότερη ύλη, περισσότερο παιχνίδι με τις γνώσεις και επαφή με τη ζωή. Αλλά η φούσκα της εκπαίδευσης δεν μας το επιτρέπει. Ενα άλλο μάθημα όμως όπως λέιε και ο Μάκης θέλει αλλη συγκρότηση και άλλη διάθεση από τους δασκάλους και αυτά είναι ζητούμενα. Στην Α λυκείου λέω. Δεν σας κάνω Φυσική. Σας διδάσκω πως να πηγαίνετε σπίτι σας. Τα παιδιά γελάνε αλλά όταν κάνω ερωτήσεις PISA καταλαβαίνουν ότι δεν ξέρουν πραγματικά πως να πηγαίνουν σπίτι τους.Leo Kastanashttps://www.blogger.com/profile/04012263911320790874noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-26494198157539481992013-12-22T21:58:47.353+02:002013-12-22T21:58:47.353+02:00 7η επαναληψις-βελτιωμενη
Κρινεται εντελως απραιτ... 7η επαναληψις-βελτιωμενη<br /><br />Κρινεται εντελως απραιτητη, εφοσον συμφωνα με την αναρτηση, τα 15χρονα ελληνοπουλα “πατωσαν” σε βασικες εννοιες, λογω ελλειψης κοινης λογικης και στοιχειωδους κριτικης σκεψης. Στην ηλικια αυτη, ηδη ειχαμε μαθει (εμεις οι απλως καλοι μαθητες του 15/20) αν οχι ολους, αλλα τους περισσοτερους γεωμετρικους τοπους, ενω η κοινη λογικη μας περισσευε ηδη απο την 6η Δημοτικου, ακομη και σ’ αυτους που τελειωναν την 3η Γυμνασιου με 12/20.<br /><br />“Μερικες παρατηρησεις για την καλη και την… κακη εκπαιδευση<br /><br />Εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση Ε.Παπανουτσου 1964-1980<br />Αναπτυξη της κριτικης σκεψης δηλ. μαθαιναμε να μαθαινουμε, εκμαθηση αρχαιων, μαθηματικων κια ιδιαιτερα γεωμετριας,φυσικης , χημειας, γλωσσας,ιστοριας, ακομη και στοχειωδως ζωγραφικης ,μουσικης, τεχνικων,... και ολα αυτα σε Δημοσιο Σχολειο των Αθηνων. Το ιδιο συνεβαινε σε καθε Δημοσιο Σχολειο της επαρχιας, στο 6-ταξιο Γυμνασιο της φτωχης Ελλαδας (1967-1973).<br /><br />Στα ιδιωτικα πηγαιναν οι ατακτοι και οι κακοι μαθητες, με σκοπο να λαβουν το απολυτηριο.(Εξαιρειται το Κολλεγειο Αθηνων κια ισως ελαχιστα αλλα ιδιωτικα)<br /><br />Εκπαιδευτικη αντιμεταρρυθμιση 1981-2012 (διπλασια διαρκεια)<br />Δημοτικο για τις κλωτσιες, Γυμνασιο παπαγαλια, Λυκειο δυσκολοτερα αλλα αποστηθηση. Μεσος ορος βαθμολογιας μαθητων 16 με 17 (“αριστουχοι αγραμματοι”), ενω εμεις 13 με 14.<br /><br />Απαιτουνται 2(δημοτικο) +6(γυμνασιο+λυκειο) = 8 ετη για να εφαρμοσθουν ξανα εισαγωγικες εξετασεις με θεματα κλιμακωτης δυσκολιας επι παντος επιστητου , αφου πρωτα αλλαξει η πρωτοβαθμια και δευτεροβαθμια εκπαιδευση απο την 5η δημοτικου.(+ 2ετη επιπλεον).<br /><br />Βασικη παραδοχη συστηματος εκπαιδευσης : η βελτιστη εκπαιδευση εκαστου/ης αναλογα με τις δεξιοτητες/ενδιαφερον/προσπαθεια και -επ ουδενι- η καλυτερη εκπαιδευση για ολους, ασχετα με το ατομικο, οικογενειακο η κοινωνικο φανατασιακο δηλ. επειδη το επιθυμουν, ασχετα αν δυνανται η οχι.<br /><br />Πρεπει να αντιμετωπισθει αμεσως, ο περιορισμος και λιγοτερο η σπανιοτητα ειδικοτητων,με ρυθμιση του πληθους εισαγομενων(λ.χ. αντι του ιδιου πληθους νηπιαγωγων και δασκαλων η σχεση να γινει 1/3).<br /><br />Να ληθουν δεδομενα οπως:<br />-σε πολλες σχολες οι αποφοιτοι ειναι ως και 30% των εισαγομενων<br />-η οικονομικη κριση, η υφεση, οι αξονες τυχον αναπτυξης<br />-στις “ευγενεις σχολες” οι αποφοιτοι ειναι τουλαχιστον τριπλασιοι των απαιτουμενων<br /><br />Ομως γρηγορα, γιατι μετα 10 ετη , μολις που προλαβαινουμε πριν την συνταξη τους τελευταιους δασκαλους και καθηγητες ολων των βαθμιδων που ηταν ευγενη προιοντα της Εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση Ε.Παπανουτσου!!!!<br /><br /><br /><br />Αφώτιστος Φιλέλλην<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-17146142897295907552013-12-22T21:11:22.082+02:002013-12-22T21:11:22.082+02:00Κ. Βογιατζη,
Η διαπιστωση σας οτι στο δημοτικο γι...Κ. Βογιατζη,<br /><br />Η διαπιστωση σας οτι στο δημοτικο γινεται καλη δουλεια ισχυει και για αλλες χωρες. Η εξηγηση δεν ειναι (μονο) σε καλυτερα βιβλια. Ειναι κυριως στο διδακτικο προσωπικο. Δηλαδη, το υποβαθρο και η μορφωση του διδακτικου προσωπικου ειναι αναλογα και αρκετα για τις απαιτησεις του δημοτικου αλλα δυστυχως οχι του γυμνασιου.<br /><br />Επισης, συμφωνω με τη συσταση που κανατε προχθες στο Λεωνιδα να σταματησει να δημοσιευει αρθρα για τη ΔΗΜΑΡ. Δεν τα διαβαζουμε και δεν σχολιαζουμε!<br /><br />Καλες γορτες και Καλη Χρονια.<br />Μακηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-26185160644714537892013-12-22T19:26:51.397+02:002013-12-22T19:26:51.397+02:00Ο απαισιοδοξος ειναι απλα ενας πολυ καλα πληροφορη...Ο απαισιοδοξος ειναι απλα ενας πολυ καλα πληροφορημενος αισιοδοξος. Η κουρελαρια που εγραψες τις προαλλες, δεν ειναι μονο πολιτισμικη. Τα παντα ειναι κουρελαρια. <br /><br />Ναι, οι Ευρωεκλογες θα ενεργησουν πολυ αρνητικα και θα επιτεινουν τη παραλυση(*). Σε Ευρωπαικο επιπεδο θα ειναι πολυ ενδιαφερουσες επισης: θα ανεβασουν τους εθνικιστες και ευρωσκεπτικιστες. It is the Euro, stupid!<br /><br />(*) Αν ο τυπος που κυκλοφοραγε καποτε με τη Monde Diplomatique παραμασχαλα τις κανει και εθνικες τοτε μπορει να δουμε τον Πελεγρινη βουλευτη και υπουργο παιδειας. Ετσι θα τα εχουμε δει ολα.Μακηςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-29127182656853411042013-12-22T15:46:56.643+02:002013-12-22T15:46:56.643+02:00Εάν είχαν εξεταστεί στα Θρησκευτικά όμως θα τους σ...Εάν είχαν εξεταστεί στα Θρησκευτικά όμως θα τους σκίζαμε...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-76027881149293443812013-12-22T11:02:42.579+02:002013-12-22T11:02:42.579+02:00Εξαιρετικό το σχόλιο του κ. Κούτρα για τα αποτελέ...Εξαιρετικό το σχόλιο του κ. Κούτρα για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού της ΠΙΖΑ. Θα ήθελα να συμφωνήσω με το Λεωνίδα ότι ο μεγάλος ασθενής στην ελληνική εκπαίδευση είναι το Γυμνάσιο. Επειδή έχω παιδιά που πέρασαν από το Δημοτικό και βρίσκονται τώρα στο Γυμνάσιο το ένα και στο Λύκειο το άλλο, αλλά και από συζητήσεις με συναδέλφους καθηγητές, θα ήθελα να καταθέσω την εμπειρία μου.<br />Τα δημοτικά σχολεία στην Ελλάδα είναι γενικά σε καλό επίπεδο, με κάποιες εξαιρέσεις. Λειτουργούν σε παιδαγωγικό κλίμα και οι δάσκαλοι ασχολούνται με όλους τους μαθητές. Τα βιβλία των Μαθηματικών, για παράδειγμα, συσχετίζουν όλα τα θέματα με την πραγματική ζωή. (Ένα παράδειγμα είναι ο υπολογισμός της έκπτωσης στις αγορές ρούχων). <br />Όταν το παιδί πάει στο Γυμνάσιο, ανοίγει το βιβλίο των Μαθηματικών και βλέπει, μετά τις πρώτες σελίδες, δεκάδες ασκήσεις της μορφής: «λύστε αυτές τις εξισώσεις», οι οποίες καμιά σχέση με τη ζωή δεν έχουν. Οι περισσότεροι καθηγητές δεν έχουν τις κατάλληλες παιδαγωγικές γνώσεις και την υπομονή, γι αυτό καταφεύγουν στην αυστηρότητα με τις απειλές του βαθμού και της αποβολής. Το παιχνίδι παιδαγωγικά χάνεται. Οι καλοί μαθητές προχωρούν επειδή ο καθηγητής κάνει μάθημα μόνο με αυτούς ή/και επειδή κάνουν ιδιαίτερο μάθημα, ενώ οι υπόλοιποι «χάνουν το τρένο» και δεν μαθαίνουν τίποτα. Παπαγαλίζουν κάτι στη θεωρία και περνούν την τάξη με συμψηφισμό με τα άλλα μαθήματα ή χάρη στη «συμπόνια» των καθηγητών. Ακόμα και οι καλοί ή μέσοι μαθητές, που μπορούν να λύνουν δύσκολες εξισώσεις, όταν έχουν να αντιμετωπίσουν ένα θέμα σαν αυτό με τη επιλογή του αυτοκινήτου, δυσκολεύονται, επειδή ξεφεύγει από τη συνηθισμένη μεθοδολογία. <br />Τα Μαθηματικά (ύλη και βιβλία), από το Δημοτικό ακόμα και πολύ περισσότερο στη μέση εκπαίδευση, είναι πιο δύσκολά στην Ελλάδα από ότι σε όλες τις άλλες χώρες του ΟΟΣΑ. Όσοι γράφουν (και όσοι ελέγχουν) τα βιβλία αυτά, κατά τη γνώμη μου, τα γράφουν τόσο δύσκολά επίτηδες, επειδή και οι ίδιοι κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα. Εξασφαλίζουν έτσι την «πελατεία» τους. Γι αυτό οι ελπίδες για βελτίωση της κατάστασης είναι ελάχιστες. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι (βλέπε το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία) που πιστεύουν πως, αν γίνουν όλα εύκολα χωρίς «εξεταστικούς φραγμούς» και αρνηθούμε τη συμμετοχή στην αξιολόγηση της ΠΙΖΑ, όπως και κάθε αξιολόγηση, όλα θα γίνουν πολύ καλά. Τέτοια γράμματα μάθανε (ή δεν μάθανε), τέτοιες ηλιθιότητες λένε! <br />Συγνώμη αν σας κούρασα. Ευχαριστώ και καλά Χριστούγεννα!<br />ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΘΩΜΑΣhttps://www.blogger.com/profile/15026834858841047360noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-91737568623507172742013-12-22T09:40:49.674+02:002013-12-22T09:40:49.674+02:00Οχι ρε σύντροφε κάτι μπορούμε να κάνουμε, μην είσα...Οχι ρε σύντροφε κάτι μπορούμε να κάνουμε, μην είσαι τόσο απαισιόδοξος. Αν όμως πάμε σε σύντομες εκλογές φοβάμαι ότι θα καταρρεύσουμε τελείως. Κυρίως φοβάμαι το κράτος. Κακοπληρωμένοι, καταρρακωμένοι, βαριεστημένοι ΔΥ δεν έχουν διάθεση για τίποτα. Leo Kastanashttps://www.blogger.com/profile/04012263911320790874noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-45944007858424579202013-12-22T08:16:48.634+02:002013-12-22T08:16:48.634+02:00Εξαιρετικο αρθρο. Δυστυχως στο τωρινο τοπιο της γ...Εξαιρετικο αρθρο. Δυστυχως στο τωρινο τοπιο της γενικευμενης, πολυδιαστατης χρεωκοπιας δεν μπορει να δωθει λυση στο προβλημα της παιδειας. Γενικοτερα, δεν μπορει να δωθει λυση σε κανενα προβλημα. Η χωρα ειναι σε γενικη παραλυση.<br /><br /> Μακηςnoreply@blogger.com