Συγκρίνοντας νεκρούς









Συγκρίνοντας νεκρούς του Φώτη Γεωργελέ (στην Athens Voice)
Τον Δεκέμβρη του 2008 κατέβηκα εκείνο το βράδυ στο δρόμο που δολοφονήθηκε ο μικρός μαθητής. Είχε ήδη μαζευτεί κόσμος, την άλλη μέρα στο πλακόστρωτο υπήρχαν κεράκια αναμμένα για μια ζωή που έσβησε. Χθες βράδυ πήγα στη Σταδίου. Κανείς. Σήμερα το πρωί, το ίδιο. Που είναι τώρα τα κεράκια για τους τρεις νεκρούς; Που είναι η οργή; Στο διαδίκτυο κάποιοι αντί να γράφουν για τη δολοφονία τριών ανθρώπων, μιλάνε για τα συστήματα πυρασφάλειας. Άσε που φταίνε και οι νεκροί, γιατί δεν απεργούσαν κι αυτοί.

Σήμερα θα ‘πρεπε 3 εκατομμύρια αθηναίοι σε μια σιωπηλή διαδήλωση να θρηνούν τους συμπολίτες τους. Όμως, όπως και το 15χρονο αφγανάκι, θα πάνε άκλαυτοι. Παράπλευρες απώλειες… Όταν βλέπεις τη βία επιλεκτικά, δεν είσαι ποτέ εναντίον της βίας.







Ο κόσμος της Αριστεράς και ειδικότερα της εναλλακτικής αριστεράς δείχνει μεγάλη ευαισθησία στη βία της ακροδεξιάς και στη βία της κρατικής εξουσίας και καλά κάνει.
Την ίδια στιγμή ένα μεγάλο μέρος της ίδιας αριστεράς δείχνει ανοχή και συχνά ενδόμυχη υποστήριξη στη βία του "αναρχισμού", στη βία με αριστερό προσωπείο. Τη θεωρεί κομμάτι της δικής του ιστορίας, μαμμή της επαναστατικής διαδικασίας. Έστω και αν η βία καίει  και σκοτώνει αθώους. Δεν κλαίει για το Αφγανάκι, δεν κλαίει για τους χτεσινούς νεκρούς, τους θεωρεί παράπλευρες απώλειες στο δίκαιο αγώνα για το ψωμί και τη δουλειά, για την επανάσταση. Με βάση αυτήν τάση ο καθένας βρίσκει άλλοθι ,ευθύνες, δικαιολογίες, φτηνές ή ακριβές για να τινάξει την ευθύνη του φόνου από πάνω του.


Το αυγό του φιδιού δεν έχει πολιτικό χρώμα, αλλά ένα μέρος της αριστεράς δεν θέλει να το ξέρει. Στη χώρα αυτή δεν είναι στρεβλή μόνο η ανάπτυξη, είναι ευνουχισμένος και ο πολιτισμός, συμπλεγματική η Αριστερά, διαβασμένη ανάποδα η Ιστορία. Κανείς δεν θέλει να μιλά για αριστερίζουσα ή αναρχίζουσα τρομοκρατία που σκοτώνει, μιλά για προβοκάτορες και σκοτεινούς κύκλους. Δεν θέλει να δείξει αυτούς που νομίζει για  συγγενείς του.


Για τα αδιέξοδα της κοινωνίας όλοι έχουν βάλει το χέρι τους.


Το blog αυτό,  θα συνεχίσει να μάχεται τη βία απ'όπου και αν προέρχεται, αναζητώντας ψήγματα αλήθειας. Αλλά και θα μάχεται όσους ανοικτά και με ιδιοτέλεια φαλκιδεύουν την αριστερή συνείδηση, έστω και αν και αυτό την αναζητά χρόνια τώρα. Και σίγουρα δεν είναι το μόνο.

Σχόλια

  1. leo,καλησπερα.
    @@@@@@@@@
    'Την ίδια στιγμή ένα μεγάλο μέρος της ίδιας αριστεράς δείχνει ανοχή και συχνά ενδόμυχη υποστήριξη στη βία του "αναρχισμού", στη βία με αριστερό προσωπείο. Τη θεωρεί κομμάτι της δικής του ιστορίας, μαμμή της επαναστατικής διαδικασίας. Έστω και αν η βία καίει και σκοτώνει αθώου'
    ................................................
    Θα συμφωνησω απολυτα μαζι σου, δεν ξερω αν θα συμφωνησεις μαζι μου πως το παραπανω φαινομενο εμφανισθηκε την τελευταια πενταετια!!!Τουλαχιστον στην δικη μου Αριστερα!!!!!!!!! Με ικανοποιηση διαπιστωσα σημερα το πρωι στη ΝΕΤ πως ο Τσιπρας αρχισε οχι απλως να παιρνει αποστασεις αλλα κατι περισσοτερο.
    Μια ακομη φορα 'ελπιζω'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε leo,


    Τίποτα από αυτά που γράφεις στο παράπλευρο κείμενο ("Η χλιαρή αντίδραση της επίσημης αριστεράς στην τραγωδία") δεν επιβεβαιώνεται από τα κείμενα που λινκάρεις, παρά μόνο αν θεωρήσουμε ότι ασκείς αντιπολίτευση και όχι κριτική. Και νομίζουμε ότι αντιπολίτευση στην Αριστερά από αριστερό δε λέει...


    Τα λέμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τάσπα: οι άνθρωποι πεθαίνανε και απέξω το πλήθος φώναζε να καείτε απεργοσπάστες. Υπάρχει και μια καταγγελία του Παπαχρήστου στα Νέα που περιμένει απάντηση από το ΚΚΕ και Σύριζα.
    Είναι περισσότερα χρόνια από 5 αυτή η ιστορία. Είναι ένα ιδεολογικό πλιάτσικο. Δεν μας αφορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Left μάλλον δε βλέπεις ή δεν καταλαβαίνεις ή και τα δύο. Ασκώ πολεμική απέναντι στους δολοφόνους και όσους τους καλύπτουν και τους υποστηρίζουν ιδεολογικά. Αν είσαι και συ μέσα σ'αυτούς να έχει τ' αρχίδια να το δηλώσεις ανοιχτά.
    Δεν ασκώ αντιπολίτευση στην "Αριστερά" αυτή ασκώ πολεμική και δεν είμαι "αριστερός" προσπαθώ να είμαι άνθρωπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. leo,προφανως και δεν μας αφορα το πλιατσικο!!!!
    Γι' αυτο και συνεχιζουμε να παραμενουμε στις επαλξεις, της ιδεολογιας και του ανθρωπισμου.
    Ειναι πολυ περισσοτερο απο ρεαλισμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Taspa είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε. Αντίσταση στο ψέμα, το φασισμό, στην πολιτική αλητεία, στις επιθέσεις του κεφαλαίου, στην άπειρη βλακεία, στον κονφορμισμό. Να δικαιώσουμε την ύπαρξή μας.
    Ο θάνατος αυτών των ανθρώπων με έχει καταβάλει. Αλλά περισσότερο ο όχλος που φώναζε " να καείτε". από τι είμαστε φτιαγμένοι ρε Τασούλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. φίλε leo
    Επειδή και εγώ φιλοξένησα στο blog μου μια "επιστολή εργαζόμενου της Μarfin", χωρίς μάλιστα να έχω τη δυνατότητα να ελέγξω τη γνησιότητά της, θέλω να γράψω δυό λόγια.
    Τα θέματα που βγήκαν στην επιφάνεια με αφορμή την τραγωδία της Πέμπτης είναι πολλά. Κάποια παλιά (όπως η αμήχανη στάση τμήματος της αριστεράς απέναντι στη βία των αυτοαποκαλούμενων αντιεξουσιαστών) αλλά και νέα.
    Η αυτονόμηση μεγάλων τμημάτων της πορείας από τις ηγεσίες, η κυριαρχία συνθημάτων του είδους "να καεί να καεί το μπουρδέλο η Βουλή", το "ντου" στη Βουλή, ακόμη και από δυνάμεις του ΠΑΜΕ, είναι φαινόμενα που απλώς τα είδαμε προσώρας.
    Φοβάμαι πως ούτε να προβλέψουμε μπορούμε που μπορεί να οδηγήσει η εξαθλίωση που έρχεται.Σίγουρα όχι σε στοιχιμένες αποτυχημένες πρακτικές χρόνων. Ίσως η θεωρία του χάους είναι η καταλληλότερη να μας δώσει απαντήσεις.
    Αν όμως περιορίσουμε τη συζήτηση στην τραγωδία τα πράγματα γίνονται λίγο πιο απλά.
    Χωρίς τις μολότωφ δεν θα είχαμε νεκρούς.
    Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να θάψουμε ερωτηματικά που δημιουργήθηκαν σε όλους μας. Μόνο από την κεντρική κλειδωμένη πόρτα μπορούσαν να φύγουν οι υπάλληλοι; Για παράδειγμα.
    Τα ερωτήματα διατυπώνονται σίγουρα εντονότερα μετά την σιωπή των εξαρτώμενων από τις κάθε είδους Marfin ΜΜΕ.
    Αυτό δεν σημαίνει πως θα το δούμε και σαν εργατικό ατύχημα.
    Σόρι για την κατάχρηση του χώρου σου -:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φταίει ο Βγενόπουλος για το θάνατο των τριών υπαλλήλων.
    Φταίει η μάνα του Αλέξη Γρηγορόπουλου που δεν του φορούσε αλεξίσφαιρο γιλέκο και τον άφησε να κυκλοφορεί στα Εξάρχεια
    Φταίει ο Λαμπράκης που πέρασε το δρόμο με κόκκινο…
    Γραμμή Κούγια.
    Δυστυχώς, ολοι έχουμε ένα Κούγια μέσα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φίλε leo,


    Το μένος είναι κακός σύμβουλος και δεν βοηθάει στην εξαγωγή συμπερασμάτων με πραγματολογική θεμελίωση. Συγκεκριμένα:

    Σε κανένα κείμενο από αυτά που λινκάρεις, ούτε σ' αυτό του ΚΚΕ, ούτε σ' αυτό του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουμε ανάληψη ευθύνης για τον εμπρησμό. Και κανένα κείμενο δεν καλύπτει ή στηρίζει ιδεολογικά το μπουρλότο. Επομένως, τι τους ανακατεύεις;

    Και σε ποια λόγια μας στηρίζεις την υπόνοιά σου ότι μπορεί να είμαστε μέσα σ' αυτούς που τους καλύπτουν ή τους στηρίζουν; Τέτοια "εντιμότητα" διδάσκεις τους μαθητές σου να ακολουθούν όταν βρίσκονται σε διαφωνία;

    Φίλε leo, δεν υπάρχει κανένα κομμάτι της Αριστεράς που να καλύπτει ή να στηρίζει ιδεολογικά ό,τι έγινε. Αυτό το ισχυρίζονται μόνο οι ορκισμένοι εχθροί της Αριστεράς.

    Και το κείμενο ενός από αυτούς φιγουράρει σήμερα πάνω-πάνω δεξιά στο μπλογκ σου. Αν νομίζεις ότι αυτό σε κάνει πραγματικό αριστερό και άνθρωπο και όχι "αριστερό" και απάνθρωπο με γειά σου και χαρά σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για να το δούμε και λίγο πιο ελαφρά. Αυτή η παρωπίδα κάποιων αριστερών για την βία, θυμίζει την κλασική ατάκα "άλλο εγώ" της ζηλιάρας γκόμενας που δεν αφήνει τον φίλο της να κάνει πράγματα που κάνει αυτή γιατί αυτή εμπιστεύεται τον εαυτό της, αλλά όχι τον άλλον. Όταν τα σπάμε "εμείς" τα σπάμε για καλό σκοπό, γιατί ξέρουμε. Όταν τα σπάνε οι άλλοι είναι κακοί. Επίσης στο μυαλό μου έρχεται και η άποψη πολλών αριστερών για το μη δικαίωμα των φασιστών σε συγκεντρώσεις. Αν ήμασταν "μάγκες" την επόμενη ημέρα ας κατεβάζαμε πολλαπλάσιο κόσμο στο ίδιο σημείο ειρηνικά για να κάνει ο κόσμος την σύγκριση. Αλλά έτσι δεν γίνεται να πλακωθούμε... Πολλές φορές με κάτι τέτοια κολλήματα χάνουμε το δίκιο μας.
    Και για να συνδέσω την πραγματικότητα του νησιού που ζω με τα προηγούμενα γεγονότα και το προηγούμενο σχόλιο μου σε ανάρτηση σου, απλά έγινε αυτό που περίμενα. Την επόμενη μέρα των επεισοδίων 3-4 από τους καθηγητές το συζητήσαμε για 10 λεπτά, ενώ η προσπάθεια μου να συζητήσω με κάποια παιδιά του λυκείου για τα γεγονότα στέφθηκε από παταγώδη αποτυχία γιατί όλοι ασχολούνται με το τουρνουά βόλεϋ του σχολείου. Χτες, την Παρασκευή καμία λέξη από κανέναν.
    Τα όμορφα μέρη λειτουργούν σαν ναρκωτικό, σε κάνουν να χάνεις κάθε επαφή με την πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. leo,εχεις θεσει ενα ερωτημα.
    Τι α;νθρωποι ειμαστε!!!!
    Ειμαστε αυτοι που αργησαμε ν' αντιδρασουμε καθως βλεπαμε την θυελα να εχεται.
    Ειμαστε αυτοι,που μειναμε να στηριζουμε καποιους που εξαντλουσαν την Αριστερα εκφραση σε καταγγελιες γενικολογες.
    Ειμαστε αυτοι που διαπιστωνουμε χρονια τωρα το Αριστερο Υποκειμενο να εχει γινει επαθλο των Ελιτιστων,που προκειμενου ν' αναδειχθουν σε ηγετες αρνουνται να πλησισουν τον χωρο της εγασιας και ψαρευουν στον χωρο μιας δηθεν αναρχιας.!!!!!!!!!!!!!
    Αυτοι ειμαστε χρονια τωρα ως Αριστεροι.
    @@@@@@@@@@@@@@@
    Ως 'υποκειμενα' που ακουν στο ονομα ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ειμαστε αυτοι που 'αποστηθιζουμε' ΑΤΑΚΕΣ του Καβαφη,του Βαρναλη,του Ελιτη,του Ριτσου ,που παρακολουθουμε την Αντιγωνη και τον Πλουτο ,που διαβαζουμε τον Βασιλεια Ληρ, κι ολα αυτα για ενα και μονο λογο.
    Ν' αποδειξουμε την θηθεν κουλτουρα και δημιουργησουμε ενα ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΤΑΤΟΥΣ προκειμενου να μας βοηθησει σε Δημοσιες σχεσεις.
    Ενα ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΚΕΝΟ ειμαστε φιλε leo.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Kαλώδιο καλώς ήρθες

    θα συμφωνήσω μαζί σου για το ανεξέλεγκτο των διαδηλωτών. Αλλά θα προσθέσω ότι το κλίμα για ξένη κατοχή και κυβέρνηση κουίσλινγκς το έφτιαξαν τα κόμματα της αριστεράς που τώρα βγάζουν την ουρά τους απέξω.
    Και στις πορείες του Δεκέμβρη οι μπάχαλοι έβγαιναν μέσα από μπλοκ του Σύριζα και σπάγανε τζάμια.
    Οι ηγεσίες του Σύριζα και του ΚΚΕ επιλέγουν την ακρότητα στα πλαίσια ενός λαικισμού που πιστεύουν ότι θα τους φέρει ψήφους, άρα και χρήμα σε μια επικείμενη εκλογική αναμέτρηση. Ο χυδαίος οπορτουνισμός τους τους κάνει να βγάζουν την ουρά τους απέξω επίσημα, ενώ ανεπίσημα ανέχονται τη βία των μπάχαλων.

    Οι εφημερίδες των κομμάτων έθαψαν το θέμα των φόνων την επόμενη μέρα,λες και δεν ήταν και αυτό το σημαντικό. Μαζί τους και η Ελευθεροτυπία.

    Περιμένω να απαντήσουν στα Νέα.
    Όσο για τους χρυσαυγίτες που έκλεψαν σημαίες του ΠΑΜΕ, τι να πω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Left δεξιός είμαι και απάνθρωπος γιαυτό δεν έχει και νόημα να συζητάς μαζί μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φίλε leo,


    Κατά τα φαινόμενα παρεξήγησες. Η τελευταία πρόταση στην πλήρη της εκδοχή θα ήταν «Αν νομίζεις ότι αυτό σε κάνει πραγματικό αριστερό και άνθρωπο και όχι “αριστερό” και απάνθρωπο [όπως εμείς] με γειά σου και χαρά σου...».

    Το ‘όπως εμείς’ το παραλείψαμε ως αυτονόητο. Προφανώς κάναμε λάθος· δεν ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ κακό πράγμα ο δογματισμός...
    Πολύ κακό πράγμα η διαστρέβλωση της αλήθειας μόνο και μόνο επειδή ραγίζει ή γκρεμίζει μέρος ή το όλον της οποιασδήποτε ιδεολογίας μας.
    Πολύ κακό πράγμα η μόνιμη άρνηση. Το "ΟΧΙ στο ΝΑΙ" ή το "ΝΑΙ στο ΟΧΙ", σε μια προπάθεια να υπερασπιστούμε κάτι που ούτε οι ίδιοι πιστεύουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. chrigio
    Πως τα κατάφερε η αριστερά τον 21ο αιώνα να γυρίσει στον αριστερισμό, τη δογματίλα τις κραυγές και τη βία, μόνο αυτή το ξέρει.Φίλος χτες μου έλεγε, "το κόμμα του Φλωράκη δεν ήταν έτσι" μιλώντας για το ΚΚΕ. Αλλά και η μετεξέλιξη του ΚΚΕ εσ, και της ΕΑΡ σε ΣΥΝ και Συριζα και η πολιτική εξαφάνιση της σκεπτόμενης αριστεράς έκανε κακό και στον τόπο και στον προοδευτικό και αριστερό χώρο. Καπετάνιε έχω την αίσθηση ότι όλοι θέλουν το καράβι ακυβέρνητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίμων Χατζημπίρος: Ύστατος πόρος: Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι μια πρόταση για το μέλλον.

Βάσω Κιντή: Παραιτούμαι από μέλος της ΚΕ και αποχωρώ από το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς

Κίμων Χατζημπίρος: Ατελέσφορη Οικολογία