tag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post957915850326478823..comments2024-02-10T17:24:39.478+02:00Comments on μη μαδας τη μαργαριτα: Για δες ποιος μιλάει! (μονόλογοι και διάλογοι γύρω από τα ΑΕΙ)Leo Kastanashttp://www.blogger.com/profile/04012263911320790874noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-56454463602887581912012-08-11T21:14:53.791+03:002012-08-11T21:14:53.791+03:00Μια χαρα ειναι η αναλυση.Ειδικοτερα τονιζω οτι εχε...Μια χαρα ειναι η αναλυση.Ειδικοτερα τονιζω οτι εχει καθυστερησει επι tουλαχιστον μια δεκαετια το εξης:<br />"....σχεδιασμό ενός νέου «ακαδημαϊκού χάρτη». Αναφέρομαι στο «σχέδιο Αθηνά», ή αλλιώς στον «Καλλικράτη για τα πανεπιστήμια», ..... Στους αμέσως επόμενους μήνες, το πανεπιστήμιο καλείται να σκεφτεί, να συζητήσει και κυρίως να σχεδιάσει γεωπολιτικά, οικονομικά και επιστημονικά το μέλλον του, προσπαθώντας να απαντήσει στις προκλήσεις της κρίσης αλλά και στη μακροπρόθεσμη επένδυση των ελλήνων πολιτών στην παιδεία. Στην κατεύθυνση αυτή, είναι σαφές πως κάθε Ίδρυμα, κάθε Σχολή και κάθε Τμήμα πρέπει, την επόμενη τριετία, να αναστοχαστεί τη λειτουργία του με άξονα τη μακροπρόθεσμη επένδυση στις ιδέες, στη γνώση και στην έρευνα με πολλαπλά κριτήρια : την αυτονομία του πανεπιστημίου, τις διοικητικές υπερδομές, την επιστημολογική συνάφεια των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, την εργασιακή ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του, τους «πόλους αριστείας» και τις «οικονομίες κλίμακας» που ενισχύουν την ανάπτυξη της χώρας. " <br /><br />Τα σημαντικοτερα ομως τα ξεχασε ο συντακτης και διδασκων στο Πανεπιστημιο.Συνοπτικα :<br />1. Χωρις σοβαρη μεταρρυθμιση στην α'βαθμια και β'βαθμια εκπαιδευση,ωστε οι αποφοιτοι λυκειου να εχουν μαθει να μαθαινουν (λ.χ. κατι σαν επικαιροποιημενο συστημα Παπανουτσου) με αυστηρη πλην δικαια βαθμολογια που να ακολουθει την κανονικη κατανομη τοσο στις εξετασεις γυμνασιου και λυκειου οσο και στις εισαγωγικες εξετασεις, σωστο και σοβαρο Πανεπιστημιο δεν προκυπτει<br />2. Η βελτιστη εκπαιδευση αναλογα με τις δεξιοτητες/προσπαθεια/επιδοσεις και οχι η υψηλοτερης σταθμης δηθεν για τους περισσοτερους αποφοιτους λυκειου.<br />3. Σοβαρη αναβαθμιση των τεχνικων λυκειων και των ανωτερων τεχνικων και επαγγελματικων σχολων<br />4.Καταργηση/συγχωνευση πολλων ΤΕΙ και ΑΕΙ με συναφη υλη ή με σημαντικη επικαλυψη υλης απο ΑΕΙ<br />5. Δραστικη μειωση των σχολων, των θεσεων εισαγομενων ανα σχολη στις ηδη απο δεκαετια κορεσμενες κατευθυνσεις (μηχανιικοι, ιατροι, νομικη,...)με παραλληλη αναβαθμιση του περιεχομενου των σπουδων.<br /><br />Παντως αρκετοι καθηγητες ας αποχαιρετησουν με αξιοπρεπεια, τα μεγαλα παρτυ που χαθηκαν και στα οποια συμμετειχαν, για πολλα χρονια.<br /><br />Παρ΄ολα αυτα ειναι απο τα πλεον τιμια, νηφαλια και αναλυτικα κειμενα που εχω διαβασει για το θεμα αυτο, χωρις αριστερο λαικισμο, συνδικαλιστικη υστερια και δηθεν "πεφωτισμενο" λαικιζοντα αυταρχισμο.<br /><br />Αφωτιστος ΦιλελληνAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2947403144618158502.post-33791837536958961842012-08-10T19:44:35.674+03:002012-08-10T19:44:35.674+03:00Μια μόνο ένσταση στο εισαγωγικό σου σημείωμα Λεωνί...Μια μόνο ένσταση στο εισαγωγικό σου σημείωμα Λεωνίδα:<br />Τα γραφόμενα στο κείμενο του Γιάννη Παπαθεοδώρου δεν είναι αυτά που θα ανέμενε κανείς από μια ¨νηφάλια φωνή¨. Περισσεύουν οι βαρείς χαρακτηρισμοί εναντίον πολλών καλοπροαίρετων (τουλάχιστον).<br />Αυτό και μόνο αρκεί.Anonymousnoreply@blogger.com