ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

1973 Νίξον - Μπρέζνιεφ

1973 Νίξον - Μπρέζνιεφ
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ρίτσαρντ Νίξον και ο γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Σοβιετικής Ένωσης, Λεονίντ Μπρένζιεφ, κατά τη διάρκεια περιπάτου στην αυλή της έπαυλης του πρώτου στην Καλιφόρνια, το 1973. Στο βάθος, ο Ειρηνικός Ωκεανός. Από την Καθημερινή

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2011

Κίνημα καταλήψεων και στα φροντιστήρια




Έκτακτο δελτίο ειδήσεων

 "Αργά το απόγευμα σήμερα άρχισε το κίνημα των καταλήψεων των φροντιστηρίων. Μικρές αλλά δυναμικές ομάδες μαθητών, ως άλλοι ερυθροί χμερ, αφού εμπέδωσαν το μάθημα της αριστεράς περί εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, εισέβαλαν στα φροντιστήρια και πέρασαν αλυσίδες στις πόρτες. Μαζί τους συντάχθηκαν αμέσως και δυνάμεις των καθηγητών τους που διαμαρτύρονται για τα χαμηλά μεροκάματα  και την ανασφάλιστη εργασία στα φροντιστήρια. Πληροφορίες ότι θα μπουν στο χορό των απεργιών και καταλήψεων και οι ιδιαιτεράδες ελέγχονται ως ανακριβείς. Προσπάθειες των ιδιοκτητών να φέρουν τον εισαγγελέα και την αστυνομία να ανοίξει τα μαγαζιά τους, απέβησαν άκαρπες. Οι αρχές δήλωσαν απρόθυμες να συγκρουστούν με μαθητές αλλά και με τις πολιτικές δυνάμεις που τους υποστηρίζουν και κυβερνούν τον τόπο, χρόνια τώρα. Τα όμορα συνδικάτα δήλωσαν συμπαράσταση στο δίκαιο αγώνα των μαθητών για δημόσια και ιδιωτική δωρεάν εκπαίδευση. Δηλώσεις συμπαράστασης έκαναν και οι καταληψίες των ΧΥΤΑ. Τα υπουργεία τηρούν σιγή ιχθύος. 
Τα αιτήματα των καταληψιών μαθητών είναι:
1. Όχι στην εντατικοποίηση των σπουδών, λιγότερες και ευκολότερες ερωτήσεις - ασκήσεις.
2. Όχι στα αυταρχικά μέτρα  των ιδιοκτητών. Να επιτραπεί εδώ και τώρα το γράψιμο στους τοίχους και τους διαδρόμους και γενικώς η καταστροφή των χώρων του φροντιστηρίου σε όποιον το επιθυμεί. Είναι απαράδεκτη η καθαριότητα και η τάξη στους φροντιστηριακούς χώρους.
3. Να επιτραπεί το στρίψιμο και το κάπνισμα σε όλους τους χώρους.
4. Να μειωθεί η τιμή συμμετοχής των μαθητών στα πάρτυ που διοργανώνουν τα φροντιστήρια στα πολιτιστικά κέντρα της παραλιακής.
5.  Κάτω τα χέρια από το πανεπιστημιακό, σχολικό και φροντιστηριακό άσυλο.
6. 12χρονο δωρεάν ιδιωτικό φροντιστήριο. Εδώ και τώρα δωρεάν κουπόνι από το υπουργείο.
7. Έξω η τρόικα και το ΔΝΤ. Αντίσταση και ανυπακοή. Αντεπίθεση τώρα.

Αγαπητοί τηλεθεατές θα σας κρατάμε ενήμερους για όλες τις εξελίξεις.
……………………………………………………………………………………………….
Μετά από μια ώρα…….
Έκτακτο δελτίο ειδήσεων

Συνδεόμαστε αμέσως με το μέτωπο των καταλήψεων των φροντιστηρίων. Ο συνεργάτης μας έχει το λόγο:

Αγαπητοί τηλεθεατές
Μέσα σε μια ώρα, χωρίς καμιά προειδοποίηση και κανένα συντονισμό, ένα αλλοπαρμένο πλήθος από γονείς εισέβαλαν, χωρίς καμιά δημοκρατική νομιμοποίηση, μέσα σε κάθε κατειλημμένο φροντιστήριο, έσπασαν κυριολεκτικά με τα χέρια τους τις αλυσίδες, άνοιξαν βίαια τα οδοφράγματα, πλάκωσαν στα σκαμπίλια τα παιδιά που πήγαν να τους φέρουν αντιρρήσεις και αποκατέστησαν την τάξη στο χώρο της ιδιωτικής φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Στο πλάι των αγανακτισμένων γονέων και η πλειοψηφία των λεγόμενων καλών μαθητών των φροντιστηρίων, των αυριανών γιατρών και μηχανικών της χώρας. Μάλιστα, οι γονείς ζήτησαν και συγγνώμη από τους ιδιοκτήτες και πλήρωσαν επί τόπου τις ζημιές που τα παιδιά τους προκάλεσαν. Από αύριο τα μαθήματα στα φροντιστήρια συνεχίζονται κανονικά. Ομάδες γονέων δήλωσαν ότι θα περιπολούν σε βάρδιες όλη τη νύχτα γύρω από τα φροντιστήρια προκειμένου να αποτραπούν προσπάθειες μαθητών να επανακαταλάβουν τους χώρους. Επιτέλους η παιδεία λειτουργεί και πάλι κανονικά.
Δηλώσεις έκαναν η υπουργός, τα κόμματα και ο πρόεδρος…….

19 σχόλια:

  1. τρομερό χιούμορ, τι να σου πω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. χαχα Πω πω σουρεάλ αίσχος!!! Λεό τα έχεις παίξει έτσι δεν είναι? Χαλάρωσε, όλα θα φτιάξουν, απλά θέλει καιρό :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι ρε Λεό, κουλάρισε φίλε μου, το ξέρεις χρειάζεται καιρός.
    Πάω για αναδημοσίευση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προβοκάτορα, της "επανάστασης" των σχολείων, το κόμμα της "εκπαίδευσης" (ΟΛΜΕ και σια) θα σε καταγγείλει στο ανώτατο επαναστατικό συμβούλιο το οποίο θα συνεδριάσει πάραυτα. Αυτό ήταν το τελευταίο σου "λάθος", θα μπεις στο ίδιο "κάδρο" με το ΔΝΤ, ΤΡΟΙΚΑ, και τους υπόλοιπους αντεπαναστάτες ευρωπαϊστές. Ομοίωμα σου θα καεί στην πλατεία συντάγματος από "Αλαβανικούς αγνακτισμένους" και μέλη της ΣΠΙΘΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχο χιούμορ, εφάμιλλο του Ιδρύματος του ΣΚΑΙ.
    Τη γαργαλιέρα στο 10!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μα δεν κάνω χιούμορ, πραγματικότητα είναι. Ολόκληρη η κοινωνία προστατεύει ουσιαστικά τις καταλήψεις, όχι μόνο των σχολείων αλλά και των υπουργείων και των ΧΥΤΑ κλπ.Ούτε ένα γονιός δεν πήγε έξω από τα σχολεία να ζητήσει από τα παιδιά του να τα ανοίξουν. Γιατί πιστεύει ότι η εκπαίδευση δεν κατοικεί σε αυτά. Αντίθετα προτρέπει τα παιδιά του να κάθονται το πρωί στο σπίτι να διαβάζουν την ύλη που παραδίδουν στο φροντιστήριο. Αντίθετα ζητάει να πληρώσει περισσότερες ώρες ιδιαίτερο τώρα που υπάρχει χρόνος ελεύθερος. Φοβάμαι ότι φέτος τα σχολεία δεν θα ανοίξουν ποτέ, πραγματικά. Αντίθετα αν κάποιος πείραζε τα φροντιστήρια θα υπήρχε πρόβλημα. Η κοινωνία καταρρέει και το πανηγυρίζει. Σαν τον ανώνυμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μια κι ο ανώνυμος που θέλει τη γαργαλιέρα στο 10 δε μας λέει γιατί χρειάζεται γαργαλιέρα για να αντιληφθεί τι γίνεται, εμείς που δεν χρειαζόμαστε γαργαλιέρα να τον ρωτήσουμε αν έχει δει ποτέ τοίχο σε φροντιστήριο γραμμένο; Η απάντηση είναι πασιφανής - όχι, δεν έχει δει. Κι ο λόγος είναι πολύ απλός: Αν κάποιος μαθητής γράψει εκεί, ο φροντιστής παίρνει τηλέφωνο σπίτι του, το αναφέρει στο γονιό του και ΑΠΑΙΤΕΙ να του αποκαταστήσει τη ζημιά που έκανε το βλαστάρι του. Και τι γίνεται; Ο γονιός πηγαίνει ως βρεγμένη γάτα στο φροντιστήριο και πληρώνει τη ζημιά στην (ιδιωτική) περιουσία. Για να το κάνει αυτό ένας εκπαιδευτικός σε δημόσιο σχολείο και να δούμε πώς θα αντιδράσει ο γονιός (και πιθανόν και ο σύλλογος γονέων): Θα καταγγείλει το (δημόσιο) σχολείο ως αυταρχικό κλπ κλπ, το σχολείο που ΑΥΤΟΣ πληρώνει για να καταστρέφεται από το βλαστάρι του. Πώς να τον χαρακτηρίσεις μετά; Βάλε λοιπόν ανώνυμε τη γαργαλιέρα στην πρίζα, θα σου χρειαστεί (η πρίζα, όχι η γαργαλιέρα, για ευνόητους λόγους). Πολύ ωραίος ο Leo, έχει πιάσει το νόημα του ελληνάρα, όσο κι αν αυτό χαλάει το "ίματζ" μερικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμε 11:11μμ γιατί θέλεις να σε μπερδεύουμε με τον... άλλον ανώνυμο τον ΤΕΡΑΣΤΙΟ, τον ΜΕΓΑ, τον ΤΙΤΑΝΑ Ελληνάρα με τις 46 ζάχαρες, δικέ μου!!! Βάζε τουλάχιστον ένα ψευδώνυμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι εύκολο για όσους δεν έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία, ή αν έχουν τα στέλνουν σε καλά ιδιωτικά, να βλέπουν πολύ "ψύχραιμα" αυτά που γίνονται στα σχολεία σήμερα.
    Αυτοί έχουν την άνεση να περιμένουν την οριστική λύση στην εκπαίδευση μετά την επικράτηση του σοσιαλισμού επι της γής.
    Μέχρι τότε, ευτυχώς που υπάρχουν τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. αγαπητοί φίλοι.
    Είναι πλέον φανερό ότι σήμερα έχουν διαμορφωθεί οι εξής 3 Μεγάλες Παρατάξεις – Πολυκατοικίες στην Ελλάδα:
    - αυτή του “Λεφτά Υπάρχουν” (ΝΔ_,ΚΚΕ, βαθύ ΠΑΣΟΚ)
    - αυτή του “Λεφτά Δεν Υπάρχουν” (ρηχό ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, ΔHΣY, Δράση,διάφοροι σκοτεινοί κύκλοι, ντόπια και ξένα κέντρα αποφάσεων) και
    - αυτή του “Μια Ωραία Πεταλούδα” (ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Ο-Π, ΛΑΟΣ, Χρυσή Αυγή, Άρμα, Σπίθα, αγανακτισμένοι, αναρχικοί, μπάχαλοι)

    Όλοι Εμείς οι αγνοί φιλοτροικανοί, οι ξενόδουλοι, οι δωσίλογοι, τα παπαγαλάκια, οι ντόπιοι τοποτηρητές, οι πράκτορες, τα δεκανίκια του καθεστώτος, οι γλύφτες των αφεντικών, οι έσχατοι προδότες, τα λαμόγια, οι κερδοσκόποι, οι πλουτοκράτες (ντόποιοι και ξένοι), οι στυγνοί τεχνοκράτες, η ελίτ, οι μάνατζερς του κώλου, οι προιστάμενοι της πλάκας, τα golden boys, οι ατενίστας, οι πρόσκοποι, οι κηπουροί της εξουσίας, οι ιδεολόγοι της παρακμής, οι πουλημένοι διανοούμενοι, οι απολογητές της φασιστικής λαίλαπας, τα μέλη της λέσχης Bilderberg, οι αμερικανοεβραίοι τραπεζίτες, οι μεγαλοεργολάβοι, οι ρομαντικοί ευρωλιγούρηδες, τα καθίκια, τα πρόβατα, οι ηλίθιοι, οι εύπιστοι, οι βαλτοί, οι σαδιστές, οι μεροκαματιάρηδες ασφαλίτες, οι δειλοί και άτολμοι, οι ΠρετεντεροΜανδραβέληδες και ΜοσιαλοΧωμενίδηδες – με δυό λόγια οι υγιείς δυνάμεις των υπέρμαχων της κρατικής καταστολής και της κοινωνικής αναλγησίας – πρέπει επιτέλους να παραμερίσουμε τις όποιες διαφορές Μας (απόπου κι αν προέρχονται) και να οργανωθούμε σε ένα πλειοψηφικό αντιλαικό Μέτωπο υπόγειας πάλης, δολοπλοκιών και ανατροπής της νομιμότητας.


    Το καθήκον Μας ως προς τους ξένους Αφέντες μας είναι να συνταχθούμε ενωμένα, περήφανα και μίσθαρνα στη ΦιλοΜνημονιακή και Σοσιαλφιλελεύθερη Παράταξη του “Λεφτά Δεν Υπάρχουν”. Απώτερος και ανομολόγητος στόχος Μας να είναι να καταπνίξουμε την ογκούμενη λαϊκή οργή και αγανάχτηση, όχι μόνο με την ωμή βία και την γκαιμπελική προπαγάνδα των καναλιών Μας – καλοδεχούμενες κι αυτές και πάντα χρειάζονται-, αλλά και με νομότυπα κυνοβουλευτικά μέσα. Όσο βέβαια Μας ταλαιπωρούν ακόμα με τέτοιες διαδικασίες, που δεν τις έχουμε σε υπόληψη, αλλά ο Καιρός γάρ ΕγγύC – και αυτό είναι δέσμευση. Με αυτό το τρόπο Εμείς, αλλά και οι Προστάτες Μας, επιδιώκουμε να παρατείνουμε την Ξένη Κατοχή της Πατρίδας Μας, να θυμηθούμε (και ευχής έργον – να ζήσουμε αν αξιωθούμε) πράγματι άλλες εποχές και να εξυπηρετήσουμε δουλικά ξένα με τον λαό συμφέροντα.

    Του Πέτρου Σαραντόπουλου
    http://syndesi.wordpress.com/2011/10/01/syriga/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τα σχολεία, Leo, είναι "κλειστά" εδώ και χρόνια. Ποιος ενδιαφέρεται [από γονιούς, μαθητές και ως τους εκπαιδευτικούς], όχι ν' ανοίξουν, αλλά και να λειτουργήσουν ουσιαστικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χαριτολογείτε και ναρκισσεύεστε με κακής ποιότητας χιούμορ εκμεταλλευόμενοι τη σημερινή ασαφή κατάσταση των σχολείων. Εφαρμόστε λοιπόν το σαρκασμό σας στις τάξεις, καλλιεργείστε το διαχωρισμό μεταξύ περιττών και άξιων! Κι αν κάποια στιγμή θυμηθείτε ότι υπάρχει κι ένας εγκάρδιος κοινωνικός ρόλος επανατοποθετηθείτε απέναντι στο ερώτημα σε τι χρησιμεύουν τα σχολεία σήμερα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φοβούμαι ότι εάν σας ρωτήσει μαθητής "γιατί να μάθω γράμματα;", θα σας μπλοκάρει! θα θέλατε πιθανόν να του απαντήσετε στα γερμανικά και ίσως να έχετε μια μικρή δυσκολία στην επικοινωνία! Αλλά αφήστε τα, αυτά είναι ερωτήματα για άλλους πολιτισμούς άλλωστε όπως λέει και ο οικοδεσπότης: "δεν έχουμε καιρό για παιδαγωγικές". Σωστά εμείς βιαζόμαστε να φτιάξουμε μετανάστες! Οι αριστεροί κάποτε σκέφτονταν διαφορετικά. Θα ήθελα να προσθέσω ότι όσοι είναι εναντίον των καταλήψεων έχουν ένα λόγο παραπάνω να είναι δίπλα στους μαθητές τους είτε συμφωνούν είτε διαφωνούν μαζί τους. Γιατί διστάζετε να τους δείξετε ένα άλλο ήθος; Τι λόγο έχετε να επαναλαμβάνετε τα επιχειρήματα της Χριστοφιλούλου ή της "Κρουέλας" που βρήκε να κάνει την πρώτη της εμφάνιση στα σχολεία μαζί με τον Γεωργιάδη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμε (εσύ ο απόπάνω μου). Σέχω μήπως μες την τάξη μου και δεν το ξέρω; Ξέρεις εσύ τι εγώ απαντώ στα ερωτήματα των μαθητών μου; Ξέρεις που είμαι εγώ όταν τα παιδιά κάνουν κατάληψη; "Ασε μας μεγάλη(ε) και παίξε παρακάτω. Αν δεν γράφουμε σοσιαλιστικές δήθεν, παπαριές και αναζητάμε την αλήθεια, είμαστε όργανα του υπουργείου και του Γεωργιάδη. Αυτή ακριβώς η ηλίθια νοοτροπία έριξε την Αριστερά στην ανυποληψία και τη χώρα στα τάρταρα. Ζητάμε λύσεις και για τα δικά σου παιδιά όταν θα κάνεις με το καλό, Ως τότε διάβαζε και ακου να μαθαίνεις και πές μας τη γνώμη σου, αν έχεις. Επί της ουσίας όμως. Τα άλλα τα βαρέθηκα φιλαράκι. Το δημόσιο σχολείο είναι νεκρό και η ευθύνη είναι όλης της κοινωνίας. Τη μεγαλύτερη ευθύνη όμως την έχουν οι δάσκαλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητέ μου, η ένδεια των επιχειρημάτων σας φαίνεται στα εκφραστικά σας μέσα. Ησυχάστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ρε σύ Τεό, η δουλεία του δασκάλου είναι πάρα πολύ δύσκολη. Εγώ το ξέρω γιατί την έκανα για λίγο και διαπίστωσα οτι δεν έκανα για αυτή τη δουλειά. Και ήμουν τυχερός γιατί μου ήρθαν τα πράγματα έτσι που μπόρεσα και στράφηκα αλλού (καθαρή τύχη).

    Πολλοί όμως δε μπορούν να στραφούν αλλού και αναγκάζονται να κάνουν μια δύσκολη δουλειά που τελικά δεν τους αρέσει. Εχουν ευθύνες; Σε ένα μικρό βαθμό μόνο.

    Μη ψάχνουμε τωρα τί έφταιξε, όλοι ξέρουμε. Ας δούμε τι θα γίνει να τα φτιάξουμε.

    (Για τη ΟΛΜΕ πές ότι θές, ευνοημένοι καραγκίόζηδες του συστήματος είναι..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Teό ( από το Ανώνυμος καλύτερο είναι)
    Έτσι είναι συμφωνώ. Αλλά επειδή μιλάμε για παιδεία θα μπορούσε το ίδιο το σχολείο να έχει βρει μηχανισμούς αξιολόγησης, ελέγχου, αυτοοργάνωσης, ή να τα ζητήσει από την πολιτεία. Αλλά αντίθετα τα αποφεύγει, για ευνόητους λόγους. ΑΠό εκεί αρχίζει η ευθύνη της πολιτείας που για δικούς της λόγους ( πολιτικούς και οικονομικούς) άφησε την δημόσια εκπαίδευση να απαξιωθεί τελείως. Αυτό θέλει να πει αλληγορικά και η ανάρτηση. Αν η κοινωνία ένιωθε ότι στα σχολεία γίνεται κάτι σημαντικό θα άνοιγε μόνη της τα σχολεία, ή μάλλον δεν θα τα έκλεινε ποτέ. Στο φροντιστήριο δεν νοείται κατάληψη όχι απλά γιατί πληρώνει αλλά γιατί νιώθει ότι εκεί κάτι γίνεται. Συνεπώς τα βέλη μου είναι εναντίον του συνολικού συστήματος και των υπηρετών του που είναι και μέλη της κοινωνίας αυτής. Αλλά κάποιοι θεωρούν ότι οι εχθροί είναι μόνο οι υπουργοί και όλοι οι άλλοι είναι αθώοι και σύμμαχοι του κινήματος . Και τα χρόνια περνάνε και πάμε όλο και πιο πίσω, κυνηγώντας το τάληρο και χάνοντας το στόχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπητέ Leo να είσαι σίγουρος ότι το σχολείο και θέλει και μπορεί να βρει μεθόδους αυτοελέγχου, αυτοοργάνωσης και αυτοαξιολόγησης και δεν τις αποφεύγει πλην ελαχίστων αντιδραστικών (διάβαζε λουφαδόρων), που κάνουν και τη μεγαλύτερη σχετική φασαρία: Ο απλός δάσκαλος που κάνει τη δουλειά του ευσυνείδητα και σοβαρά δεν έχει κάτι να φοβηθεί από τις μεθόδους αυτές, αντίθετα έχει να ωφεληθεί και αυτός και οι μαθητές του. Απλά έχει "κοπεί" η αυτενέργεια στα σχολεία, για λόγους που θα δεις πιο κάτω. Και θα διαφωνήσω ότι νιώθει η κοινωνία ότι "στα φροντιστήρια κάτι γίνεται" - απλά από κάπου πρέπει να πιαστεί, και μια και πληρώνει αμέσως και σε πολλές περιπτώσεις αδρά, πιάνεται από εκεί. Όχι βέβαια, δε φταίνε οι υπουργοί, πιο πολύ φταίνε οι παρατρεχάμενοί τους, που μη έχοντας πατήσει ποτέ το πόδι τους σε τάξη εισηγούνται διάφορα "μέτρα", που σπρώχνουν το δημόσιο σχολείο ακόμα πιο κάτω και δεν επιτρέπουν στη φωνή του κάθε σχολείου να ακουστεί - δε μιλώ για τους ΟΛΜΕΔΕΣ βέβαια ε; Η καρέκλα τους τρίζει και το έχουν καταλάβει, γι' αυτό φωνάζουν, αλλά τους ακούει πλέον κανείς; Ας αναρωτηθεί κι ο ανώνυμος που κάνει λόγο περί ένδειας επιχειρημάτων και εκφραστικών μέσων - απορία ψάλτου βηξ. Και θα συμφωνήσω πως όποιος δε λέει σοσιαλιστικές παπαριές θεωρείται όργανο των υπουργών και των Γεωργιάδηδων - αυτά κάνουν οι ταμπέλες που αντί να τις κάνουμε καυσόξυλα τις ανακαινίζουμε κιόλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή