ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Σάββατο, 28 Απριλίου 2012

Μεταρρυθμιστικές κινήσεις σε δράση



Ακούγονται φωνές, φωνές μεταρρυθμιστικές που αναφέρονται στην 7η Μάη. Μιλούν για ενότητα, για μια προοδευτική διακυβέρνηση, για την κοινή λογική. Οι νουνεχείς οφείλουν να τις ακούσουν σοβαρά. Να σπάσουν τα στεγανά, τις κατάρες, τις προκαταλήψεις και να συζητήσουν μαζί τους. Ούτως ή άλλως όλοι είμαστε πια εκτεθειμένοι στην πιθανότητα να αναλάβουμε ευθύνες. Κάτι πρέπει να πούμε. (leo)

«Μέλη των κινήσεων «Για την Ελλάδα τώρα», «Μπροστά», «Νέοι Μεταρρυθμιστές», «Π80» και «Πολιτεία 2012» και μέλη ομάδας πολιτών, που υπογράφουμε το κείμενο αυτό, πιστεύουμε ότι στις εκλογές της 6ης Μαΐου δεν κρίνεται μόνο η ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας και η παραμονή της στην Ευρωζώνη, αλλά και η βιωσιμότητα βασικών αρχών και θεσμών του δημοκρατικού μας πολιτεύματος.


Το δημοκρατικό μας πολίτευμα απειλείται από το γεγονός ότι η σύγκρουση «μνημονιακών» – «αντιμνημονιακών» οξύνεται επικίνδυνα από τις πράξεις και τη ρητορική του μίσους ορισμένων κομμάτων, συνδικάτων, ομάδων, τα οποία επιδιώκουν τον διχασμό, αδιαφορώντας ή υποβαθμίζοντας τις καταστροφικές συνέπειες που θα έχει η αδυναμία συγκρότησης βιώσιμου κυβερνητικού σχήματος.

Φαινόμενα όπως ο προπηλακισμός πολιτικών ή απλώς γνωστών προσώπων, η βίαιη διακοπή δημόσιων εκδηλώσεων, οι καταστροφές στο κέντρο της Αθήνας, η παρεμπόδιση εφαρμογής νόμων και λήψης συλλογικών αποφάσεων συνδικαλιστικών οργάνων, το  κατευθυνόμενο διαδικτυακό υβρεολόγιο, δημιουργούν περιβάλλον που εκτρέφει την ανομία και τη βία. Πρόκειται για φαινόμενα ασύμβατα με τη λειτουργία της Δημοκρατίας, πολύ περισσότερο μάλιστα που η διέξοδος από τη σημερινή κρίση απαιτεί την ευρύτερη δυνατή συνεννόηση και συναίνεση σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο, παρά την οργή για τις ευθύνες ολόκληρου του πολιτικού-κομματικού συστήματος, και των προηγούμενων κυβερνήσεων για την αποτυχία αποτροπής της κρίσης, και για τις επιπτώσεις ή τις καθυστερήσεις της ασκούμενης πολιτικής. Για να υπάρξει όμως δημιουργική διέξοδος από την οργή, πρέπει πρωτίστως να καταπολεμηθούν οι παράγοντες που δημιούργησαν την κρίση: ο λαϊκισμός, ο κρατισμός και ο εθνικισμός.

Άρα, αυτό που προέχει σήμερα είναι να ενισχυθούν εκλογικά τα κόμματα και οι υποψήφιοι βουλευτές που μπορούν και θέλουν να συνεργαστούν για τη συγκρότηση μιας ισχυρής μεταρρυθμιστικής κυβέρνησης εθνικής συνεννόησης, με την ευρύτερη δυνατή στήριξη, σεβαστής στο εσωτερικό και το εξωτερικό.  Μιας κυβέρνησης ικανής να εξασφαλίσει τη δημοκρατική νομιμότητα, την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας και την υπέρβαση της κρίσης με πολιτικές και μέτρα για τη βελτίωση των επώδυνων όρων, των στόχων και των πολιτικών εφαρμογής του μνημονίου. Η κυβέρνηση αυτή πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την ανεργία, τις ανισότητες και τη φτώχεια και να προωθήσει την ανάπτυξη για μια ανταγωνιστική οικονομία διεθνώς, με την άμεση εφαρμογή των αναγκαίων διαθρωτικών αλλαγών, την αναμόρφωση του πολιτικού συστήματος και τη διαμόρφωση μιας νέας πολιτικής κουλτούρας, με νέα ήθη, νέες πρακτικές και νέα πρόσωπα.

Μόνο έτσι θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ανάδειξη σε μία επόμενη φάση μιας νέας συμμαχικής προοδευτικής πλειοψηφίας, με τη συμμετοχή πολιτικών δυνάμεων του μεταρρυθμιστικού κέντρου, του φιλελεύθερου χώρου, της σοσιαλδημοκρατίας και της ανανεωτικής αριστεράς, αλλά και των αντίστοιχων ανένταχτων ή συλλογικά οργανωμένων ενεργών πολιτών, που εκφράζουν μια νέα δυναμική διάσταση της κοινωνίας των πολιτών.

Με αυτές τις σκέψεις, όλοι εμείς που υπογράφουμε αυτό το κείμενο ελπίζουμε οι έλληνες πολίτες να ψηφίσουν με γνώμονα τη λογική και την ευθυκρισία, ώστε, επιδιώκοντας να τιμωρήσουμε όσους θεωρούμε υπεύθυνους για το παρόν, να μην τιμωρήσουμε το μέλλον της ίδιας μας της χώρας.

ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ

ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ ΔΑΝΑΗ

ΔΙΑΚΟΥΛΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ

ΔΟΛΓΕΡΑΣ ΛΑΚΗΣ

ΣΙΑΚΑΝΤΑΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΒΛΑΧΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

ΡΟΡΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ

ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΔΑΜΙΑΝΙΔΗ ΑΝΝΑ

ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

ΔΟΞΙΑΔΗΣ ΑΡΙΣΤΟΣ

ΔΡΟΥΖΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΚΑΒΟΥΝΙΔΗΣ ΣΠΥΡΟΣ

ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΛΑΜΠΡΟΥ ΤΑΚΗΣ

ΜΑΡΑΒΕΓΙΑΣ ΝΑΠΟΛΕΩΝ

ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ ΛΑΜΠΡΟΣ

ΠΑΠΠΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΠΙΤΣΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 

ΡΑΠΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΣΚΟΥΡΤΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

ΣΦΗΚΑΚΗΣ ΠΕΤΡΟΣ

ΤΟΥΝΤΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

1 σχόλιο:

  1. Tha elega oti "ο λαϊκισμός, ο κρατισμός και ο εθνικισμός" ton aksiologon sygrafeon tou arthrou ine TO politiko sistima tis Eladas. Se mia leksi mpaxalismos. Se dio leksis tritokosmikos mpaxalismos. Ekinos o makaritis o Makiavelikos laoplanos pou elege oti "i Elada aniki ston trito kosmo" iksere poli kala ti elege (ke se pio akroatirio to elege).

    Leo's "runaway train" keeps going and going and going...Ti piksida tou tin poulisane gia na dosoune dorakia stin GENOP. Ta takakia ton frenon ekpiithikane se iperories ton (merikis apasxolisis) mixanodixon. ALA, iparxi elpida. O Tsipras ke o Kamenos kseroun oxi mono apo Vespa ala ke apo trena. Ke ine ke pio poli patriotes apo kapious alous...

    Savato, ke exi pali sinefia edo pera...

    ΑπάντησηΔιαγραφή