ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

των νιάτων μας την εκδικήτρα ορμή την ξεφλούδησαν οι έσχατοι

Παρατηρητήριο

Ούτε μια σοβαρή αριστερά δεν μπορούμε να ’χουμε. Τους πρότεινε ο άλλος να βγάλουν ψεύτικα λεφτά σαν τη Μonopoly να κάνουν αυτοί πως μας πληρώνουν και μεις πως τους πληρώνουμε κι αυτοί ενθουσιάστηκαν και του ζήτησαν να γίνει υπουργός των Οικονομικών. Ουάου yes, το κινηματικό χρήμα… Και συ περίμενες αυτό το νηπιαγωγείο να σε σώσει και να σε οδηγήσει ξανά στη γη της επαγγελίας. Να διαπραγματευτεί με τη Μέρκελ και τον Σόιμπλε και να τους τουμπάρει. Πόσο αφελής μπορείς να είσαι; Αλλά και πόσο επικίνδυνος;

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Κακώς αναστατώνεστε με την υπόθεση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές. Βρισκόμαστε στη μακρά και επώδυνη φάση της αποκομμουνιστικοποίησης και ο θόρυβος λογικά θα είναι ισχυρός. Φανταστείτε να εφαρμοστεί η αξιολόγηση των ΔΥ, να πωληθούν όλες οι ΔΕΚΟ, να γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια κλπ. Μεγάλο μέρος της κοινωνίας θα αντισταθεί μέχρις εσχάτων. Η Ελλάδα κοιλοπονάει την ελευθερία της.

Σάββατο, 19 Ιανουαρίου 2013

O «περί, εν Δυτική Θράκη, Χοτζάδων, Ιμάμηδων και ιεροδιδασκάλων»…λόγος !!



 Μια εμπεριστατωμένη ανάλυση για το χρόνιο Μουφτειακό ζήτημα στη Θράκη από έναν ειδικό και  πολύ καλό γνώστη του θέματος, το φίλο μας, Συμεών Σολταρίδη.

Συμεών Σολταρίδης

Πρόσφατα, κατά την διάρκεια της συζήτησης της τροπολογίας για τους « ιεροδιδασκάλους» στο Εθνικό Κοινοβούλιο , γίναμε μάρτυρες  σκηνών, μεταξύ των εκπροσώπων του έθνους,  απείρου κάλλους, διαγωνισμού «εθνικής ευαισθησίας», αλλά  και άγνοιας  για τα τεκταινόμενα  στην Θράκη.
Πρωτίστως ας κάνουμε μια ιστορική αναδρομή. Το 2007 ψηφίσθηκε  ο νόμος 3536 , όπου μεταξύ των πολλών άρθρων γίνεται λόγος στην επιλογή και πρόσληψη «ιεροδιδασκάλων» στα άρθρα 36 έως 39. Σε αυτό το νόμο  προτείνονταν ότι η επιτροπή που θα επέλεγε τους «ιεροδιδασκάλους»  θα ήταν πέντε Έλληνες πολίτες Ορθόδοξοι, τρεις  εκπρόσωποι Υπουργείων και δύο μελη ΔΕΠ Ελληνικών Πανεπιστημίων «ειδικών σε θέματα της Ισλαμικής θρησκείας»,   οι οποίοι και στην συνέχεια θα πρότειναν τον διορισμό τους. Με τον τρόπο αυτό ο νόμος υποβάθμιζε και αφαιρούσε τις ήδη αφαιρούμενες, προ πολλού,  αρμοδιότητες του νόμιμου Μουφτή , τον οποίο η επίσημη Πολιτεία έχει «αποδυναμώσει» . Και αυτό διότι  σε κάθε Μουφτεία  υπάρχει από το 1920 , χρονιά ενσωμάτωσης της Θράκης στον εθνικό κορμό, επιτροπή αποτελούμενη από πέντε Μουσουλμάνους πρωθιερείς οι οποίοι ελέγχουν τον  υποψήφιο Χότζα και Ιμάμη σε περίπου δέκα τομείς, όπως α) ορθοφωνία ανάγνωσης Κορανίου, β) γνώση της Ισλαμικής Θεολογίας, γ) οι υποχρεώσεις του Μουσουλμάνου, δ) οι διαφορές μεταξύ προσευχής της Παρασκευής και των εορτών του Μπαϊραμίου κ.λ.π. Πολύ ορθά λοιπόν ο Μουφτής Κομοτηνής δεν υπέγραψε για την εφαρμογή του Νόμου , αφού μια τέτοια πράξη  θα τον «γελειοποιούσε».Και όχι μόνο δεν υπέγραψε για την εφαρμογή του Νόμου, αλλά «απείλησε» την τότε Κυβέρνηση ότι θα παραιτηθεί σε περίπτωση που θα εφαρμόζονταν ο νόμος , χωρίς την έγκριση του. Οπότε και η τότε Κυβέρνηση παρέπεμψε στις καλένδες τον «εν λόγω νόμο».
Πριν από όλα  λοιπόν  οι βουλευτές που θα ψήφιζαν την τροπολογία  θα έπρεπε να γνωρίζουν το όλο θέμα και ταυτόχρονα  ότι στο Ισλάμ δεν υπάρχει επίσημος τίτλος ιεροδιδασκάλου και ότι  , όπως αναφέρει και ο σεβαστός μας καθηγητής στην Κωνσταντινούπολη στο λεξικό το οποίο είχε εκδόσει , Αντ. Θεοφυλακτίδης , οι Χοτζάδες και οι Ιμάμηδες  ηγούνται θρησκευτικών τελετών και της προσευχής και ταυτόχρονα είναι ιεροδιδάσκαλοι, αφού διδάσκουν το Κοράνιο.

Το ζήτημα λοιπόν είναι οι Χοτζάδες και οι Ιμάμηδες των τεμενών της Θράκης. Γιατί όμως  υφίσταται τέτοιο ζήτημα; Η απάντηση είναι απλή : διότι στην Θράκη υπάρχει ο νόμιμος Μουφτής που διορίζει το κράτος , τον οποίο δεν αποδέχεται η Τουρκία και μεγάλο μέρος της μειονότητας και ο έτερος , ο λεγόμενος «εκλεγμένος» τον οποίο δεν αναγνωρίζει το κράτος , αλλά αναγνωρίζει η Τουρκία και το μεγαλύτερο μέρος της μειονότητας. Το 90% των υφιστάμενων  λοιπόν Χοτζάδων και Ιμάμηδων  στην Θράκη είναι κάτω από την επιρροή και τον έλεγχο του λεγόμενου «εκλεγμένου» Μουφτή και  μισθοδοτούνται  από αυτόν. Αν όμως τεθεί το ερώτημα γιατί μισθοδοτούνται από μία μη θεσμοθετημένη και μη αναγνωρισμένη «αρχή» , η απάντηση  είναι απλή : διότι η Ελληνική Πολιτεία δεν εφάρμοσε το νόμο, δεν συνομίλησε με τους νόμιμους Μουφτήδες και με τους εκπροσώπους των Μουφτειών για την άμεση τροπολογία του νόμου «επί τω βελτίω» , άφησε έκθετους τους Μουσουλμάνους πρωθιερείς και φυσικά τους άφησε απλήρωτους. Και επειδή οι πρωθιερείς στο Ισλάμ επιλέγονται από την ενορία , ελέγχονται και διορίζονται από την νόμιμη Μουφτεία με διοριστήρια και πληρώνονται από τις ενορίες, ήταν φυσικό η πληθώρα αυτών των ανθρώπων να καταφύγουν  στον «εκλεγμένο» και μη αναγνωρισμένο Μουφτή.
Ποιος λοιπόν ευθύνεται  για την κατάσταση ; ποιος ευθύνεται που η νόμιμη Μουφτεία έχει αποδυναμωθεί; ποιος ευθύνεται  ότι οι άνθρωποι αυτοί μισθοδοτούνται από τον «εκλεγμένο» και μη αναγνωρισμένο Μουφτή;
Η απάντηση είναι απλή : « μα …η πολιτική του Τουρκικού Προξενείου» !! Εύκολη απάντηση και αληθινή. Θα συμπλήρωνε όμως κάποιος « μα …το Προξενείο κάνει την δουλειά του !!  Το Ελληνικό κράτος τι κάνει;  Η απάντηση θα ήταν « λάθη και παραλήψεις»!!!
Έρχεται λοιπόν το κράτος μετά από μία πενταετία και ζητά να διορθώσει τα λάθη του παρελθόντος. Τι κάνει λοιπόν ; Φέρνει μια τροπολογία στο νόμο 3536/2007, χωρίς να ζητήσει την γνώμη των νόμιμων Μουφτήδων,   και  με μια ατεκμηρίωτη  επιχειρηματολογία , η οποία  οδηγεί σε προβληματισμό , θέλει να ψηφιστεί και να γίνει νόμος. Τι κάνει λοιπόν ; Καταργεί  την αποτελούμενη από πέντε Ορθοδόξους επιτροπή  και την μετατρέπει σε τρεις Μουσουλμάνους και δύο Ορθοδόξους. Στην ουσία  διατηρεί την κατάργηση της  Μουφτειακής επιτροπής  που υπήρχε από το 1920 . Δηλαδή για όποιον γνωρίζει έστω λίγα από τα Μουφτειακά ζητήματα στην Θράκη, προ πολλού η Ελληνική πολιτεία  αφαίρεσε από τον οικείο Μουφτή ζητήματα που αφορούν τα θρησκευτικά ήθη και έθιμα των Μουσουλμάνων στην Θράκη και αλλοίωσε το πνεύμα του νόμου 1920/91 που βασίζονταν στο νόμο 2345/20, στους οποίους νόμους έλεγε ότι « ο Μουφτής διορίζει και παύει τους θρησκευτικούς λειτουργούς». Θέλοντας δε να προλάβει ,το κράτος,  πιθανή άρνηση των νόμιμων  Μουφτήδων , δηλαδή των φίλα προσκείμενων προς το κράτος Μουφτήδων,  με το άρθρο 37 σημειώνει ότι «οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας 9 μηνών, θα υπογράφεται  άμεσα από τον υποψήφιο και τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων». Με τον τρόπο αυτόν αφαιρεί άλλη μια δικαιοδοσία του νόμιμου Μουφτή. Βέβαια κανένας δεν διερωτήθηκε αν στους υπόλοιπος 3 μήνες πεθάνουν πιστοί ποιος θα τελέσει την κηδεία τους !!!!!
Και ερχόμαστε στο περίφημο άρθρο 36 , με το οποίο δύναται ο προσληφθείς αν το επιθυμεί και υπάρχει ανάγκη στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , να διορίζεται στα σχολεία για την διδασκαλία του θρησκευτικού μαθήματος του Ισλάμ σε μουσουλμανόπαιδες, με την υποχρέωση να μειωθούν οι ώρες εργασίας τους από τα τεμένη !!!
Δηλαδή ένας Χότζας μέσα στο δημοσιουπαλληλικό του ωράριο  θα τελεί την πρωινή προσευχή για παράδειγμα στις 06.00, θα διδάσκει στα σχολεία, θα τελεί την μεσημβρινή προσευχή και στην συνέχεια θα πηγαίνει σπίτι του μια και θα έχει ολοκληρώσει το ωράριο του, αφήνοντας τους πιστούς χωρίς προσευχή τα απόγευμα και το βράδυ !!!!!
Θα μπορούσαμε να φέρουμε πολλά παραδείγματα αναλύοντας τον ήδη ψηφισμένο νόμο  για να  σημειώσουμε ότι και η παρούσα τροπολογία δεν λύνει το πρόβλημα. Απεναντίας θα δημιουργηθούν νέα και σοβαρότερα. Έχοντας υπόψη μας το Ισλαμικό δίκαιο , το εθιμικό δίκαιο , τον τρόπο επιλογής και διορισμού των πρωθιερέων στην Θράκη, ας σκεφθούμε ότι   και με την οικονομική κρίση που υπάρχει, εκατό άτομα θα υποβάλλουν αίτηση , θα επιλεγούν και θα διοριστούν ( στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπολογίσουμε και ποια στάση θα τηρήσει για παράδειγμα ο νόμιμος  και μη αρεστός στην Τουρκία Μουφτής Κομοτηνής  !!!!!). Δηλαδή ποιος θα τους διορίσει , αν ο Μουφτής δεν υπογράψει τα διοριστήρια τους ;;;;;;; 
Συνεχίζοντας το ενδεχόμενο σενάριο, σηκώνονται οι εκατό αυτοί επιλεγμένοι και μεταβαίνουν στις ενορίες που τους τοποθέτησαν, Τι θα συμβεί , αν οι ενορίες και τα διοικητικά συμβούλια των ενοριών δεν τους αποδεχθούν ;;;; ή τι θα συμβεί αν  οι πρωθιερείς αυτοί δεν έχουν μαθητές στα σχολεία γιατί οι γονείς θα αντιδράσουν στον τρόπο επιλογής τους ;;;;;
Για να μην μακρολογούμε. Η ύπαρξη  σήμερα στην Θράκη  νομίμων και μη νομίμων Μουφτήδων  οφείλεται στο γεγονός ότι η Πολιτεία αδιαφορεί ή  δεν επιθυμεί  να το θέσει σε μία νέα βάση. Το Μουφτειακό ζήτημα η Πολιτεία θα το βρει μπροστά της και όσο το καθυστερεί τόσο μεγαλύτερο κίνδυνο εγκυμονεί. Με την τροπολογία αυτή θα ανακύψουν νέα  προβλήματα. Και όπως σήμερα υπάρχουν οι νόμιμοι και οι μη νόμιμοι Μουφτήδες, έτσι θα προκύψουν και οι νόμιμοι και οι μη νόμιμοι Χοτζάδες, Ιμάμηδες και διδάσκαλοι του Κορανίου.

Το τελικό συμπέρασμα είναι : ή η τροπολογία κατατέθηκε χωρίς εμβάθυνση στο ζήτημα και με μόνο το σκεπτικό  μισθοδοτώντας Χοτζάδες και Ιμάμηδες να αποδυναμωθεί ο «εκλεγμένος» και μη νόμιμος Μουφτής με προέκταση του σκεπτικού να μην επηρεάζει το Τουρκικό Προξενείο τους πρωθιερείς  ή κατατέθηκε για να δημιουργηθεί σιγά σιγά  εν δυνάμει ένα εκλεκτορικό σώμα  και να ζητηθεί η βοήθεια του στην περίπτωση  εκλογής ενός νέου Μουφτή.
Και στις δύο περιπτώσεις  θεωρείται μια προσπάθεια που θα δημιουργήσει την χρονική αυτή περίοδο  ζήτημα κατά την εφαρμογή του. Φυσικά αν εφαρμοσθεί !!!!!
Όσο για τις εθνικιστικές κορώνες και τα εθνικιστικά κείμενα που γράφτηκαν στα διάφορα μπλογκ  μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι  «οι γράφοντες και ομιλούντες» μάλλον είναι άσχετοι και  το μόνο που κάνουν είναι να εκτίθενται έναντι της ιστορίας προκαλώντας  θυμηδία.

Συμεών Σολταρίδης
Δημοσιογράφος- Δρ. Θρησκειολογίας ( Ισλαμολόγος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου