ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Σάββατο, 22 Ιουνίου 2013

Ροζέ ή κόκκινο; Τίποτα, απλά γυμνή.


Βγήκε στα πέριξ.
Αλλά, κάτι η ζέστη, κάτι η σκόνη του δρόμου, κάτι ο ίδρωτας που κόλλαγε στα σκέλια της, κάτι εκείνος ο λεκές, έφεραν την ανάγκη της κάθαρσης και την οδήγησαν στο καθαριστήριο, στο καθαρτήριο.

Δεν είχε πρόβλημα να εκτεθεί στον υπάλληλο.

Έβγαλε το ροζέ πτι καρώ φουστανάκι και τόδωσε για πλύσιμο.

Μετά συνέχισε τη βόλτα της στην πόλη. Γυμνή.

Άλλοι την αντιμετώπισαν με αδιαφορία, άλλοι κουφάθηκαν, κάποιοι στέκαν και κοιτάζαν σαν χαζοί, μερικοί έκαναν πως δεν τρέχει τίποτα.
Πολλοί φωτογράφιζαν μετά μανίας τους χυμούς της, σίγουρα τέτοιο πράγμα δεν  τόχαν ματαδεί. Ήθελαν να κρατήσουν για πάντα την εικόνα της, μιας και σύντομα αυτή θα χάνονταν από μπροστά τους.

Μα κείνη αγέρωχη, ευθυτενής συνέχιζε τη βόλτα της στην πόλη. Γυμνή.

Μπήκε σένα κατάστημα από κείνα που πουλάνε ρούχα, τα ρούχα πουχει ανάγκη ο καθένας για να κρύψει τη γύμνια του. Ψώνισε και πάλι κάτι σε ερυθρά απόχρωση, αλλά σε μικρότερα μήκη κύματος, κάτι πιο κόκκινο, μα δεν το φόρεσε.

Το πήρε στη σακούλα και βγήκε και πάλι στην πόλη. Γυμνή.

Κράτησε το ερυθρό στις αποσκευές της.

Δεν θα μάθουμε ποτέ αν ξαναγύρισε στο καθαριστήριο, στο καθαρτήριο.

Αν φόρεσε και πάλι το ροζέ ή αγάπησε το κόκκινο.

Ίσως αν βγούμε απόψε στην πόλη να τη δούμε να τριγυρνά αμέριμνη και γυμνή.


Την αγαπάμε.

Οι απαντήσεις στο καταπληκτικό video που ακολουθεί. Πάσα ομοιότητα με πραγματικές καταστάσεις είναι εντελώς τυχαία.

by Leo

12 σχόλια:

  1. Κώστας Σπύρου22 Ιουνίου 2013 - 6:30 μ.μ.

    Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. " Όσα ρούχα κι αν αγοράσεις εγώ θα σε σκέφτομαι πάντα γυμνή..." ή με δικά μου λόγια όταν ένας σοσιαλδημοκράτης συναντά το καυστικό χιούμορ των αναρχικών, κάπου, στον ξύπνιο ή στον ύπνο του κυκλοφορεί μιαν ερωμένη, μιαν οπτασία, μιαν αναζήτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λεωνίδα δεν μας είπες εάν θα ανασυνταχθεί με φεουδαρχική δομή και ποιός θα είναι ο νέος φεουδάρχης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για πολυ προxωρημενους :
    “anarchie, c’est la plus haute expression de l’ordre”
    Συνθημα απο φωτογραφια σε τοιχο του Παρισιου που εντοπισα τυχαια μεσω του google earth.

    Αφώτιστος Φιλέλλην

    ΥΓ Καλουνται οι πολιτικοι επιστημονες, δημοσιολογουντες και λοιποι να εκφρασουν γνωμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις


    1. Για πολυ προxωρημενους- βελτιωμενο.
      Oταν ηδη στην "ελευθερη ΕΡΤ" εχουν απελευθερωθει -πλεον- ολοπλευρα οι ξεχυλιζουσες/υπεραριθμες "παραγωγικες δυναμεις" (βυσματα διορισμενα απο τον Κ.Καραμανλη, Α.Παπανδρεου, επαρκεις απο Μ.Χατζηδακη, πασοκοι απο τον Δ.Μαρουδα, στελεχη του ενιαιου Συνασπισμου το βρωμικο 89, Πασοκοι απο την Μιμη, απο τον Βενιζελο, τον Σημιτη,τον Κ.Καραμανλη ανηψιο, τον ΓΑΠ, τον Α.Σαμαρα, παλαιοι/ες μεγαλουπαλληλοι που διοριζαν συγγενεις, γκομενες , κολλητους, που το 2009 ελαμβαναν απο 3.000 εως 7.000 μηνιαιως, αλλα και ηδη κακοπληρωμενοι συμβασιουχοι και πρωην συμβασιουχοι, ολοι αδελφωμενοι πλεον, καταργωντας προσωρινα τις μισθολογικες διακρισεις , τις παραταξεις, τις κατηγοριες αμοιβης...., εμπροσθεν του μεγιστου κινδυνου) και παρατηρειται ολο και πιο γοργη αναπτυξη τους ωστε αναμενεται μια πραγματικα απεριοριστη αυξηση της ιδιας της παραγωγης*, ισχυει το εξης:
      “anarchie, c’est la plus haute expression de l’ordre”
      Συνθημα απο φωτογραφια σε τοιχο του Παρισιου που εντοπισα τυχαια μεσω του google earth.
      * Φ.Εγκελς Αντι-Νυρινγκ, εκδ. Αναγνωστιδη, 1963, σελ. 419

      Αφώτιστος Φιλέλλην

      ΥΓ Καλουνται οι πολιτικοι επιστημονες, δημοσιολογουντες και λοιποι να εκφρασουν γνωμη.

      Διαγραφή
    2. Οι προχωρημενοι, παρα τις αοκνες προσπαθειες μας, κουρασμενοι να περιμενουμε το προλεταριατο να αρθει στο υψος του, αποσπασθηκαμε απο την κοινωνια την ιδια, απελευθερωσαμε “πλερια” τις παραγωγικες μας δυναμεις οι οποιες αυξανονται εκθετικα και θα πρεπει -κατα διαστηματα-
      να τις επιβραδυνουμε και προχωρησαμε -πλεον-στην “πειθαρχημενη αναρχια” :) .

      Αφώτιστος Φιλέλλην

      Διαγραφή
  5. http://www.youtube.com/watch?v=TSxXJxqYZOU
    Δες τι βρισκει καποιος ψαχνοντας.Εχω μπερδευτει .Για ποτε αναφερεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πριν τις εκλογές του Μαίου. Μετά τις εκλογές του Ιουνίου πήρε την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας, την ευθύνη που αντιστοιχούσε στην Αριστερά.Την ώρα που έκλανες μέντες ότι δεν θα βρίσκεις γάλα στο σούπερ μάρκετ. Αλλά δυστυχώς δεν άντεξε. Ελπίζω να αντέξουν οι 2. Στη δική σου μακρινή Βραζιλία και Αργεντινή ξημερώνουν καλύτερες μέρες.

      Διαγραφή
    2. Αν είναι να γράψουν και άλλα ανώνυμα σκουλίκια σήμερα στη μαργαρίτα να το κάνουν. Είναι η μέρα των σκουλικιών και δημοσιεύουμε τις απόψεις τους.

      Διαγραφή
  6. Ωραίο!

    Με έβαλε σε σκέψεις το γριφωδες απόφθεγμα των ημερών. Ομως αυτή ειναι η γοητεία του αφηρημενου λόγου. Επιδέχεται πολλές ερμηνείες.


    Αλικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή