ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

Κάθε εργαζόμενος στη χώρα αυτή πρέπει να έχει τα νόμιμα δικαιώματα




Και πριν αλέκτωρ λαλήσει  άρχισαν οι υπαναχωρήσεις, και τα μάλλον δεν ήταν και η καλύτερη ιδέα που κλείστηκαν στη Νομική και εμείς τους συμπαραστεκόμαστε, αλλά «και όλοι να επιδείξουν ψυχραιμία και αυτοσυγκράτηση»  και άλλα τέτοια ανάποδα ψαλίδια Μαραντονίστικα που μόνο αυτοί ξέρουν. Τάπαμε χτες, τι να λέμε, γνωστοί οι τύποι.

Το ιστολόγιο οφείλει μια ξεκάθαρη τοποθέτηση που λόγω φόρτου εργασίας δεν έγινε, χτες.

Κάθε άνθρωπος που ζει και εργάζεται σε αυτή τη χώρα, «νόμιμος» ή «παράνομος» πρέπει να απολαμβάνει των νόμιμων εργασιακών του δικαιωμάτων. Να είναι ασφαλισμένος και να αμείβεται τα νόμιμα. Αυτό δεν αρέσει στην Ελλαδάρα και στους Ελληνάρες είναι σίγουρο, αλλά οι αρχές της ισότητας της δημοκρατίας και της ανθρωπιάς αυτό λένε.

Τώρα οι μεταναστευτικές πολιτικές και οι συνολικές λύσεις που πρέπει να δοθούν κλπ είναι λόγια του αέρα, που λέγονται από τους πολιτικούς για να συσκοτίζεται το πρόβλημα. 
Η θα τους απελάσεις με κάθε τρόπο, ή θα τους δώσεις χαρτιά να φύγουν να πάνε όπου θέλουν, ή θα τους συλλάβεις ως παράνομους μετανάστες και θα τους βάλεις φυλακή, ή αν θα μείνουν στην Ελλάδα και  τους έχεις ελεύθερους θα τους δώσεις τα στοιχειώδη δικαιώματα. Αλλιώς εσύ ως κυβέρνηση, ως κράτος παρανομείς, γιατί αφήνεις τους επιτήδειους νοικοκυραίους να τους εκμεταλλεύονται με το χειρότερο τρόπο και στερείς από τα ταμεία, τις νόμιμες εισφορές τους.

Καλά έκαναν και ήρθαν στην Αθήνα.
Λάθος που πήγαν στη Νομική και μπλέχτηκαν με το άσυλο.
Λάθος τους που μπλέχτηκαν με τους «σωτήρες τους αντιρατσιστές, τους κινηματικούς». Πήγαν να ζητήσουν υποστήριξη για εργασιακά από τύπους που δεν δούλεψαν ποτέ.
Είναι πολλοί και έχουν δύναμη, έχουν δίκια, έχουν και κότσια, ας συγκρουστούν και ας διεκδικήσουν τα νόμιμα. Δεν είναι μόνοι.

3 σχόλια:

  1. Δεν είναι αν απλά δε μας αρέσει. Μας αρέσει να τους βλέπουμε να φυτοζωούν ώστε εμείς να αισθανόμαστε υπερήφανοι και να απολαμβάνουμε τη δική μας καταναλωτική μανία. Όταν όμως οι μετανάστες αρχίσουν να διεκδικούν και η φτώχεια μας να οδηγεί στο δικό τους επίπεδο, τότε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Leo
    To προβλημα είναι οντως περίπλοκο. Ας το περιγράψω με μια μεταφορά
    Μια γειτόνισσα μου, υποκριτική , στερημένη,ανηδονική, κεκεντρεχής,φιλυποπτη ασχολείται με μανιακό τρόπο με όλες τις φιλανθρωπίες της ενορίας.
    Δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία οτι η φιλανθρωπία της είναι ισως εκφραση και μιας ψυχοπαθολογίας, αλλά τελικά είναι και από τις λίγες που ασχολείται με αστεγους, αρρώστους κλπ
    Εγώ καλως κακώς δεν έχω επαφή με τις ίδιες ομάδες με τον ίδιο τρόπο.
    Ερχεται η πραγματικότητα και με βάζει να κρίνω την γειτονισα.
    Εχω να κρίνω διαφορετικά πραγματα .Σε κάθε περίπτωση για μένα, και για σενα και για καθε ανθρωπο η προτεραιότητα είναι ο αδύνατος, και ότι σχετιζεται με αυτόν.Μετά αρχίζει η κρίση για την γειτόνισα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επί αυτού δεν χωρά αμφιβολία. Η αριστερά κάνει καλά που αναδεικνύει το θέμα. Το πρώτο είναι τα δικαιώματα των ανθρώπων. Ο τρόπος όμως που βρήκαν οι συμπαραστάτες είχε σκοπό να αναδείξει τη σύγκρουση και όχι το θέμα. Εκεί είναι όλη δική μου αντίθεση. Πριν μιλήσουν καν οι μετανάστες, είχε βγει ο Τσίπρας και ακιζότανε κομπορημονούσε, αδημονούσε να συγκρουστεί με τον Καρατζαφέρη να αναδειχθεί η αριστεροσύνη του. Όταν κατάλαβε ότι το πράγμα χόντρυνε και τα ρατσιστικά αντανακλαστικά της κοινωνίας αντέδρασαν, το γύρισε και έψαχνε λύση. Σύμφωνα με τη λογική του είναι κότα λυράτη. Ας οδηγούσε στη σύγκρουση και ας έπαιρνε την ευθύνη, ας τόκανε 2008. Αλλά το ξανασκέφτηκε και μαζεύτηκε.
    Θα μου πεις και σένα τι σε νοιάζει; Αλλού είναι το θέμα. Έλα ντε. Αρρώστια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή