ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2011

Βlood, sweat and tears


Στη συντρόφισσα Δάφνη

 Ένας νεκρός, 70 τραυματίες. Καλά πάμε. Έχουμε δρόμο, μπορούμε να τους πολλαπλασιάσουμε. Χύθηκε αίμα, ο αγώνας τώρα δικαιώθηκε. Από αύριο θα αρχίσουν οι αναλύσεις, το ποιος άρχισε, ποιος έφταιγε, ποιος είναι ο προβοκάτορας και ποιος ο λαϊκός αγωνιστής.
Όταν γράψαμε, μέσα στην απελπισία μας, για την ανάγκη μιας σοβαρής κυβέρνησης διαχείρισης της κρίσης, μας την έπεσαν φίλοι και εχθροί με την ίδια περίπου συνταγή. Δεν είναι αριστερά πράγματα αυτά. Τι θα πει σοβαροί, αφού είναι φιλελεύθεροι; Με την Ξαφά και το Δοξιάδη; Να πάτε στη Δράση κλπ.
Ε! τα αριστερά πράγματα τα βλέπετε.
Είναι κρεμασμένα στο Σύνταγμα, στους δρόμους -σκουπιδότοπους, στο δίκαιο αγώνα των τελωνειακών, στα σπασμένα εργαστήρια των καταλήψεων, στις ομηρίες των δασκάλων, στη στοχοποίηση της αντίθετης άποψης. Αυτά είναι τα έργα και οι ημέρες της Αριστεράς σας σύντροφοι και φίλοι. Κάτι, από Χήρα του Μάο, Μπρεζνιεφική νομενκλατούρα και  αιμοσταγή κλίκα του Πολ Ποτ. Αλλά σε ελληνική version, κωμικοτραγική, καραγκιοζίστικα υπερβολική, ελαφρολαϊκή και συνεπώς επικίνδυνη.

Είναι η φάση που η Ιστορία χασμουριέται και επιβεβαιώνει την «μαρξιστική» ανάλυση, ότι όταν ο λαός ζορίζεται οικονομικά, ωριμάζουν οι υποκειμενικές συνθήκες και ο σοσιαλιστικός μετασχηματισμός της κοινωνίας είναι προ των πυλών. Και τότε «το αίμα κυλάει εκδίκηση ζητάει». Και τότε δώσε μπιζάρισμα στους ΠΟΕ-ΟΤΑ να πνίξουν την πόλη στο σκουπίδι, και δώσε ανοχή στις μαφίες να διαλύσουν τα σχολεία, και δώσε προτροπή στους ταξιτζήδες να ανατινάξουν τον τουρισμό, και δώσε πολιτική κάλυψη στους πιτσιρικάδες να χτίσουν τα πανεπιστήμια, και δώσε γραμμή στους εφοριακούς και στους δικαστές να γονατίσουν τα έσοδα του κράτους και δώσε δύναμη στους τελωνιακούς να κόψουν το πετρέλαιο για να παγώσουν οι γέροι και να βγουν στους δρόμους. Και κυρίως δώσε στην κυβέρνηση το άλλοθι να χτυπήσει τους αδύναμους και να περισώσει τους πελάτες της που είναι και πελάτες δικοί μας ή τέλος πάντων μπορούν να γίνουν.  
Η φρίκη πληρώνει το χώρο, όταν η πολιτική απουσιάζει.
Όταν η κοινή λογική φεύγει, η βία έρχεται.
Είναι τότε που η αριστερά παρακαλάει να γίνει πρώτο θέμα στα δελτία των 8μμ. Όχι, γιατί βρήκε μια λύση στο πρόβλημα. Όχι, γιατί ο λόγος της ηγεμονεύει στις μάζες, ενάντια στις πολιτικές της καταστροφής. Αλλά γιατί έχει νεκρούς και μπόλικο αίμα στους δρόμους.
Γιατί μονάχα έτσι ο φόβος θα καλύψει την πόλη. Μονάχα έτσι θα σκύψει ο πολίτης το σβέρκο και θα παραδεχτεί την ήττα του. Μονάχα έτσι θα έρθει στην ζεστή αγκαλιά σας. Όταν νιώσει την κρυάδα του θανάτου.
Αυτή είναι η Αριστερά σας, όχι η δική μας.
Αυτή είναι η παραχάραξη της ιστορίας της και όχι η δικαίωσή της.
Τυχοδιώκτες, κρατικοδίαιτοι, επιδοτούμενοι και ανεπάγγελτοι πολιτικοί νάνοι, παίζουν τον Λένιν τον Οκτώβρη και αναζητούν μέσα από τους καπνούς των δακρυγόνων, τους νεκρούς που θα τους ανεβάσουν στον ουρανό της ολοκληρωτικής τους εξουσίας.
Ουτιδανοί, παίζουν στους δρόμους τους θεούς της επανάστασης.
Είμαστε απέναντι.

6 σχόλια:

  1. ΝΑΙ. Είμαστε απέναντι. Καιρός είναι να λέγονται με το όνομά τους κάποιες αλήθειες. Ότι εκτός από τις κυβερνήσεις και τις αξιωματικές αντιπολιτεύσεις, που έχουν τις πιο βαρειές ευθύνες (και με διαφορά!), φταίνε και κάποιοι άλλοι για την βαθειά παρακμή της χώρας. Και αυτοί οι κάποιοι άλλοι έχουν όνομα και αυτοί.
    Είναι η κατ'όνομα αριστερά, κκε και σύριζα, που προσπαθούν να δημιουργήσουν πιο πολλούς δυστυχισμένους για να αλιεύσουν ψήφους. Διότι για να φωνάζεις για επιστροφή στη δραχμή (που συνεπάγεται τρομακτική μείωση αγοραστικής δύναμης και θα μας κάνει όλους ΠΟΛΥ φτωχούς, εκτός από όσους έχουν βγάλει ευρά έξω) και ταυτόχρονα να καταγγέλεις τις μειώσεις μισθών (αλλά σε ευρώ) πρέπει να είσαι ή ντιπ ηλίθιος, ή καραμπινάτος ψεύτης.
    Είναι οι συντεχνίες του δημοσίου τομέα, ιδίως οι "εργαζόμενοι" (όχι όλοι ασφαλώς, υπάρχουν και φιλότιμοι) στις δέκο (που μετά από περικοπή 35% σκίζονται να μην μπει πλαφόν 3 χιλιάρικα στις αμοιβές τους, δηλαδή πόσα έπαιρναν πριν αυτά τα παιδιά;;; Αλλά και πόσα παίρνουν τώρα;;;).
    Είναι όσοι απομυζούν τους υπόλοιπους Έλληνες με κοινωνικούς πόρους (π.χ. οι δημοσιογράφοι με το αγγελιόσημο).
    Είναι όλοι οι ανεπάγγελτοι και αργόμισθοι κομματικοί γλύφτες που μπήκαν και εισπράττουν μισθούς στο δημόσιο χωρίς να κάνουν τίποτα, ακόμη και κάνοντας κακό γιατί με την παρουσία τους χειροτερεύουν την γραφειοκρατία...
    Είναι οι καραγκιόζηδες της ΠΟΣΠΕΡΤ που αναίσχυντα έγραφαν στην οθόνη της δημόσιας τηλεόρασης ότι "η ΕΡΤ δεν είναι ελλειματική και δεν επιβαρύνει τον δημόσιο προϋπολογισμό".
    Και ο κατάλογος είναι μακρύς...
    Μην παρασυρόμαστε λοιπόν και διαδηλώνουμε ΜΟΝΟ κατά της κυβέρνησης, που προ αλλά και λίγο μετά από τις εκλογές έλεγε το αναίσχυντο "λεφτά υπάρχουν".
    Πρέπει να είμαστε απέναντι σε ΟΛΟΥΣ όσους απαιτούν να παίρνουν περισσότερα από όσα προσφέρουν. Με την εξαίρεση των κοινωνικά αδυνάτων.
    Χρωστάμε πολλά. Δεν φταίμε εμείς, αλλά δυστυχώς πληρώνουμε και εμείς. Να πληρώσουν όμως και αυτοί που τα έπαιρναν χοντρά μέχρι τώρα. Πολλοί από αυτούς είναι γύρω μας, πρωτοπόροι στον αγώνα κατά της τρόικας και του μνημονίου, για το οποίο αυτοί οι ίδιοι είναι υπεύθυνοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πέστα ρε χρυσόστομε ανώνυμε πέστα γιατί μονάχα Συριζαίοι μπαίνουν εδώ μέσα και μου τα χώνουν, για δεξιά παρέκλιση.
    Νόσφυ, Χρήστο Μαύρο είναι το χάλι τους. Εμείς θα επιβιώσουμε γιατί τα βλέπουμε αλλιώς, φωτεινά, έγχρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Διατεταγμένη υπηρεσία Λεωνίδα!
    Συριζαίοι είναι αυτοί.
    Η δημοκρατία όμως μας αντέχει όλους!
    Και το ξαναλέω. Δεν υπάρχουν πλέον ούτε δεξιές ούτε αριστερές παρεκλίσεις παρά μόνο το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ!
    Αυτό λειπει από την πατρίδα μας, η συγκροτημένη λαλιά και πράξη!
    Προς το παρόν προς αναζήτηση και τα δύο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χρήστο:
    Εδώ που βρισκόμαστε αν είχαμε το αυτονόητο θα ήμασταν σχεδόν ευτυχείς.
    Αν το κράτος προστάτευε τον άνεργο με ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα.
    Αν τα ταμεία μπορούσαν να εγγυηθούν τις συντάξεις και τα εφάπαξ.
    Αν τα πανεπιστήμια και τα σχολεία αναζητούσαν τη γνώση και θεράπευαν τις επιστήμες και την έρευνα.
    Αν οι δημοτικές υπηρεσίες φρόντιζαν την καθαριότητα και τους δημόσιους χώρους.
    Αν οι εφορίες μάζευαν στην ώρα τους και από όλους τους νόμιμους φόρους.
    Αν.......................
    Θα ξεκινούσαμε από άλλη αφετηρία για να συζητήσουμε αν η κοινωνία ήθελε να πάει παρακάτω, σε άλλες μορφές οργάνωσης κλπ. Τώρα χωρίς να έχουμε κατακτήσει τα βασικά της εποχής του διαφωτισμού, μονάχα άναρθρες κραυγές μπορούμε να βγάζουμε και να σκοτωνόμαστε μεταξύ μας.
    Και όλα αυτά τα αν θα μπορούσαν αν είχαν καλυφθεί όχι με τίποτα περίεργες ή αριστερές πολιτικές, αλλά με τα στοιχειώδη εργαλεία του αστικού πολιτεύματος. Για μένα αυτό δεν είναι το τέλος. Οι κοινωνίες σαν ζωντανοί οργανισμοί αλλάζουν και αυτοθεσμίζονται, δεν μένουν. Αλλά κάθε φορά καλύπτουν το κοινό περί δικαίου αίσθημα.Η κοινωνία μας είναι γυμνή. Μόλις στέρεψε το χρήμα βγήκαν τα μαχαίρια. Επιστρέφουμε στην εποχή των κοτζαμπάσηδων/

    ΑπάντησηΔιαγραφή