Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ο λαός της.




Πέρα από τις τεχνικές του κουρέματος που οδηγούν στη σταθεροποίηση της δραματικής μας κατάστασης, η αλήθεια είναι ότι είμαστε μια συνολικά χρεοκοπημένη χώρα. Θα ζήσουμε πάνω από δέκα χρόνια εκτός αγορών, σε διαρκή οικονομική ύφεση, με μη ανταγωνιστική  οικονομία, με κράτος αναποτελεσματικό και άκρως διεφθαρμένο και πολιτικό σύστημα που ενδιαφέρεται μόνο για την εκλογική  πελατεία  και τα ποσοστά του. Στο τέλος της δεκαετίας θα έχουμε  ακόμα, ένα τερατώδες χρέος, στα 120% του ΑΕΠ. Τι άλλο θέλουμε;
Η Ευρώπη δεν μας εγκαταλείπει, το αντίθετο. Αλλά είναι αδύνατο στο εγχώριο πολιτικό προσωπικό, να καταρτίσει ένα οδικό χάρτη για τα επόμενα χρόνια.  Φαντάζει αδύνατο στους πολιτικούς ταγούς δεξιά και αριστερά να πείσουν τον ελληνικό λαό για μια κοινή οργανωμένη προσπάθεια, ώστε να αλλάξει ο τρόπος που η κοινωνίας μας αντιλαμβάνεται τον εαυτό της.  Αλλά ακόμα και αν υποθέσουμε ότι τα πολιτικά κόμματα εύρισκαν σημεία επαφής, φαντάζει αδύνατο να συμφωνήσει ο λαός σε ένα κοινό σχέδιο δράσης.

Ποια είναι η θέση του λαού;

Η πλειοψηφία του ελληνικού λαού βρίσκεται  σε κομφούζιο. Αυτό το βλέπεις στις απεργιακές κινητοποιήσεις και τις μαζικές πορείες. Όταν στο ίδιο μπλοκ συνωστίζονται, άνεργοι του ιδιωτικού τομέα, προνομιούχοι υπάλλήλοι των ΔΕΚΟ, χαμηλόμισθοι δάσκαλοι, υψηλόμισθοι εφοριακοί, «σκληρά εργαζόμενοι» στους Δήμους και ταξιτζήδες, με κοινά συνθήματα, υπό την ηγεσία των Παναγόπουλου, Λυμπερόπουλου, Μπαλασόπουλου και Φωτόπουλου καταλαβαίνεις γιατί το εργατικό κίνημα είναι και αυτό μέρος του προβλήματος. Μαζί με την ΕΕ, τις οικονομικές ελίτ και το πολιτικό σύστημα έβαλε και αυτό το χέρι του στην διάλυση της χώρας. Όταν στις κινητοποιήσεις της 28ης Οκτωβρίου, βλέπεις ακροαριστερές οργανώσεις, κοινοβουλευτικά κόμματα, απόστρατους, πατριώτες, «δεν πληρώνω», οπαδούς του Ηρακλή και χρυσαυγίτες να αποκαλούν προδότη τον πρόεδρο της δημοκρατίας και ένα μεγάλο μέρος του κόσμου να χειροκροτεί, καταλαβαίνεις ότι τα επίδικα και η πολιτική έχουν γίνει μαρμελάδα και η κοινωνική συνοχή, γλιστράει πάνω της και διαλύεται.  Ο φασισμός είναι εδώ.

 Ο λαός αδυνατεί να παραδεχθεί την ήττα του μοντέλου ανάπτυξης που υποστήριξε με φανατισμό σε όλη την ύστερη μεταπολιτευτική περίοδο. Και αυτό είναι ως ένα βαθμό δικαιολογημένο. Σε ολόκληρη την περίοδο αυτή, ο λαός διαμόρφωσε την πεποίθηση ότι, η κατανάλωση είναι ο πρώτος και κύριος στόχος της ζωής του ανθρώπου. Η κατανάλωση χωρίς την αντίστοιχη παραγωγή. Πίστεψε στο αεικίνητο 1ου είδους, στο αδύνατο. Μέχρι χτες, η πλειοψηφία του λαού δεν ήξερε ότι η χώρα ζούσε με δανεικά. Σήμερα που το έμαθε, δεν θέλει να τα γυρίσει πίσω. Μέχρι χτες, η λέξη έλλειμμα της ήταν άγνωστη. Σήμερα που την έμαθε, θέλει να τη μεταφράσει σε πλεόνασμα, αλλά χωρίς να χάσει τίποτα από τα κεκτημένα. Γίνεται;
Αύριο, να μηδενιστεί το χρέος, να φύγουμε από την ΕΕ και το ευρώ, να γεμίσουν τα ασφαλιστικά ταμεία, να κυβερνήσει η πιο φιλεργατική Αριστερά, να καταργηθούν οι μπάτσοι και τα ΜΑΤ, να φύγουν τα χαράτσια, να φορολογηθεί αγρίως το μεγάλο κεφάλαιο ( το είδε κανείς;),  να έρθουν εκατομμύρια μετανάστες, θα δούμε άσπρη μέρα; Θα έχουμε κάτι χειροπιαστό να πουλήσουμε σε Άγγλους, Ρώσους, Κινέζους, Αιγυπτίους, ώστε να εισάγουμε αυτοκίνητα, πετρέλαιο, σκόρδα και πατάτες και να διατηρήσουμε και την «εθνική μας κυριαρχία»; Θα θέλει κανείς να πληρώνει έστω και λίγους φόρους; Θα γυρίσουν τα παιδιά στα θρανία και οι δάσκαλοι στον πίνακα; Θα πάψουμε να ζητάμε 1400 Ευρώ πρώτο μισθό, σύνταξη στα 40 με ανήλικο παιδί και επίδομα πλυσίματος χεριών; Θα μαζεύουμε τα σκουπίδια μας, θα κλείνουμε τα φώτα μέρα μεσημέρι;

Μέχρι σήμερα:
Ο λαός ήθελε ένα εύρωστο και ανεκτικό κράτος - χορηγό, πολυδαίδαλο και πολυάνθρωπο να παρέχει άριστες και δωρεάν  υπηρεσίες. Αλλά ποτέ του δεν θέλησε, την αξιολόγηση των υπηρεσιών, τον έλεγχο των υπαλλήλων, τη μέτρηση της απόδοσης.
Ο λαός ήθελε να σπουδάζουν τα παιδιά του με κάθε τίμημα και θυσία, και μετά το κράτος να τους εξασφαλίζει αντίστοιχη δουλειά στο δημόσιο, με υψηλές αποδοχές.
Ήθελε παντού ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά δεν νοιάστηκε ποτέ για την έρευνα που αυτά κάνουν. Ποτέ του δεν αναρωτήθηκε, αν η επιστήμη μπορούσε να φέρει ευημερία, να παράγει πλούτο και πως γίνεται αυτό. Ήθελε την τεχνολογία και τα πλεονεκτήματά της, αλλά ποτέ του δεν αναρωτήθηκε, αν αυτή μπορεί να πατεντάρεται και να κατασκευάζεται στο εσωτερικό.
Ζητούσε ολοένα και περισσότερη ενέργεια, καταναλωτικά προϊόντα, εξωτικά υλικά, παντός είδους μηχανήματα, αλλά ποτέ του δεν σκέφτηκε ότι  αυτά εισάγονται και κοστίζουν.
Κανένα κόμμα, ομάδα, όμιλος σκέψης, δεν ζήτησε  από τις κυβερνήσεις να στήσουν, να επιδοτήσουν, να ενθαρρύνουν, ανταγωνιστικές παραγωγικές μονάδες. Αντίθετα όλοι υιοθετούσαν  συχνά τις ρετσέτες του ΚΚΕ περί ληστρικού κεφάλαιου και ξένων καταπατητών της χώρας.
Κανένας δεν σκέφτηκε ότι η χώρα πρέπει να παράγει την τροφή της και πως θα γίνεται αυτό, όταν όλοι οι γόνοι των αγροτών γίνουν αρχιτέκτονες και δικηγόροι. Τα φληναφήματα περί πλούσιας χώρας αδυνατούν να κρύψουν την εγκατάλειψη ή και την ακύρωση όλων εκείνων των πλεονεκτημάτων που θα μπορούσαν να την κάνουν πραγματικά και όχι μεταφυσικά, πλούσια. Δηλαδή τη γεωγραφική της θέση και ότι αυτή συνεπάγεται στον τουρισμό, τις εναλλακτικές καλλιέργειες, την «πράσινη» ενέργεια. Το επιχειρηματικό και εμπορικό δαιμόνιο των κατοίκων της και ότι αυτό συνεπάγεται σε προώθηση και εμπορική εκμετάλλευση των καινοτομιών που θα  ανακαλύπτουν και θα κατασκευάζουν τα παιδιά της.

Αντίθετα, ο ελληνικός λαός ένιωσε λύτρωση, όταν η είσοδος των μεταναστών τον απάλλαξε από κάθε είδους χειρωνακτική εργασία. Στην ύστερη μεταπολίτευση, ο Έλληνας έμαθε να μισεί τη φάμπρικα και το χωράφι. Αντίθετα έμαθε να αγαπά τις υπηρεσίες και δη τις δημόσιες. Στους 10 εργαζόμενους Έλληνες οι 3 είναι ΔΥ, οι 4 παρέχουν ιδιωτικές υπηρεσίες και μόνο οι 3 παράγουν κάτι, για να θρέψουν και τους 10. Όποτε έκλεινε μια φάμπρικα, η Αριστερά πανηγύριζε για τη νίκη της κατά του καπιταλισμού. Νόμιζε ότι οι απολυμένοι θα «πυκνώσουν τις γραμμές της». Μετά ζητούσε να διοριστούν όλοι στο δημόσιο. Και γέμιζαν τα υπουργεία, οι Δήμοι, οι ΔΕΚΟ. Και όταν αυτά γέμιζαν, έφτιαχναν καινούργια. Και όλα αυτά τα πλήρωναν με δανεικά.  Πως να βγει το μοντέλο; Ήρθε η φούσκα και έσκασε.

Ο ελληνικός λαός δεν είναι λαός ηλιθίων. Ξέρει καλά ότι το προηγούμενο μοντέλο ηττήθηκε. Δεν θέλει όμως να το παραδεχτεί. Ήταν ωραία στο παράδεισο, καθένας έβρισκε ότι πάντοτε ζητούσε, ή τουλάχιστον μπορούσε να ελπίζει ότι θα το βρει. Σήμερα κάποιοι τον βγάζουν βίαια από τον παράδεισο, του ξεσκίζουν το όνειρο. Και αυτοί δεν είναι, ούτε η τρόικα, ούτε η κυβέρνηση, ούτε οι πιστωτές, ούτε ο καπιταλισμός. Είναι οι νόμοι της φύσης, η αρχή διατήρησης της ενέργειας. Σήμερα, ο λαός διαδηλώνει, μουτζώνει, βρίζει, τσαμπουκαλεύεται, «κόβει» τα χέρια του και απειλεί, αλλά ξέρει ότι όλα αυτά είναι αδιέξοδα, απλές εκτονώσεις που γίνονται ως ομαδική ψυχοθεραπεία.
Η κρίση μας βοηθά να δούμε πτυχές της ηθικής μας που τις έχουμε απωθήσει.
Δυσκόλεψε η κατάσταση και αυξήθηκαν κατακόρυφα οι ληστείες, οι βιασμοί, οι φόνοι για λίγα ευρώ. Και πολλοί σπεύδουν να τους δικαιολογήσουν ως αποτέλεσμα της κρίσης.
Αντί οι δήμοι να οργανώσουν δίκτυα αλληλεγγύης για τους ασθενέστερους των δημοτών τους, φρόντισαν να πνίξουν τις πόλεις στο σκουπίδι, κάνοντας απεργία, αλλά και εισπράττοντας ταυτόχρονα το μεροκάματο. Οι περισσότεροι δημοτικοί άρχοντες ήταν στο πλευρό των απεργών, αφού αυτοί τους διόρισαν, είναι πελάτες τους.
Αντί οι καθηγητές να κάνουν δωρεάν και εθελοντικά την πρόσθετη διδακτική στήριξη, που έκοψε το υπουργείο, καλούνται από την ΟΛΜΕ να μην κάνουν ούτε την αναπλήρωση των χαμένων ωρών των καταλήψεων. Αντί οι συνδικαλιστές να υπερασπιστούν αυτοί πρώτοι τις σχολικές εγκαταστάσεις, στοχοποιούσαν τους συναδέλφους τους που αγωνίζονταν να κρατήσουν τα σχολεία ανοικτά και να αποτρέψουν τις καταστροφές. Διψάνε τα δημόσια ταμεία από φορολογικά έσοδα και οι δικαστές αποφάσισαν να δουλεύουν λιγότερο,  συσσωρεύοντας έτσι χιλιάδες εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις. 

Μέσα στον ορυμαγδό, καταστρέφονται ζωές, διαλύονται περιουσίες, καταρρέουν σχέδια, άνθρωποι φτωχαίνουν και αυτό δεν είναι απλά κακό, είναι ολέθριο, αλλά δεν γίνεται αλλιώς. Αν γινόταν, κάποιος θα έβρισκε τη λύση. Πληρώνουμε την ύβρι, δίκαιοι και άδικοι. Όσοι ακολουθούσαν και όσοι απλά κοίταζαν. Αλλά μέσα στον ορυμαγδό αναζητούμε και την αντίδραση στη δράση του κακού, τη στόφα και το μέταλλο των θιγομένων, την ποιότητα της αυτοκριτικής, την προσπάθεια ανάταξης των θρυμματισμένων ιστών. Και δεν βλέπουμε τίποτα που να μας κάνει να ελπίζουμε. Μονάχα την επανάληψη της ύβρεως. Ξαναμμένους αγύρτες και λαοπλάνους που καμώνονται τους επαναστάτες και προτρέπουν σε ακρότητες, σε εμφύλιο πόλεμο, πανικόβλητοι, γιατί βλέπουν την ήττα του μοντέλου τους και προαισθάνονται και τη δική τους εξαφάνιση.

Ο παράδεισος χάθηκε, αλλά η κόλαση είναι εδώ. 

Καλά θα κάνει, ο λαός, να αναζητήσει από εδώ και μπρος μια άλλη πορεία ζωής και όχι σωτήρες εν λευκώ. Πριν αποφασίσει την επόμενη σύναξη παλουκοφόρων και πετροβολητών καλά θα κάνει να αναστοχαστεί τα πεπραγμένα του και να κοιτάξει μήπως και βρει συλλογικές και ατομικές λύσεις μέσα στον μικρόκοσμό του, για να τη βγάλει στα χρόνια που έρχονται. Μην περιμένει βοήθεια από τους πολιτικούς του, τουλάχιστον  από αυτούς που φόρτωνε μέχρι χτες με ψήφους. Αυτοί τον έφεραν έως εδώ, με την άδειά του, βεβαίως. Μην περιμένει τίποτα καλό από αυτό το κράτος.
Αλλά και οι λύσεις που ήδη δρομολογούν οι πιστωτές του, λύσεις δυσβάσταχτες, θα απαιτούν σκληρή δουλειά, λιτότητα, διαφάνεια, συνέπεια, συνεργασία, ευθύνη, πρωτοβουλία, αξίες που έχει ξεχάσει. Αυτές θα είναι τα όπλα του, οι παντιέρες του, οι αντιστάσεις του στην πτώση.
Ας αυτοοργανωθεί για να επιβιώσει, ας σταθεί αλληλέγγυος στον διπλανό του και ας αφουγκραστεί αυτούς που λένε κάτι διαφορετικό, μήπως και σ’ αυτόν τον άλλο λόγο υπάρχει ίχνος κοινής λογικής, υπάρχει ζωή. Ας αποδεχτεί ότι ο πρότερος μη έντιμος βίος του συνεπάγεται και επιτήρηση και τεχνική βοήθεια και συμβουλές από τους ξένους που μάλλον καλύτερα τα κατάφεραν στο χωριό τους.
Διαφορετικά, θα κυλιέται μέσα στα σκουπίδια, τη βία, το φασισμό και τη φτώχια που επέρχεται.  Και θα νομίζει ότι έτσι αντιστέκεται.   

Σχόλια

  1. Φίλε μου δάσκαλε leo,
    Προσυπογράφω το πνεύμα και το γράμμα του κειμένου !!!
    Παναγιώτης Κουτσοπίνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όμως δεν είναι δυνατόν, ως γνωστόν, να αλλάξουμε τον λαό της χώρας, ας προσπαθήσουμε όμως να συνεισφέρουμε στην αλλαγή της παρούσης λατάστασης. Αυτό νομίζω ότι κάποια στιγμή και με πολύ κόπο νομίζω ότι μπορεί να γίνει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ακριβώς έτσι.
    Πρώτα επικρατούν οι λανθασμένες ιδεολογίες, μετά χρεωκοπεί η κοινωνία και στο τέλος ακολουθεί και η οικονομία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εξαιρετικό! Το μοιράζομαι με φίλους και "φίλους"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Leo
    Προσυπογραφω και εγώ με τη σειρα μου. Χτες στη δική μου αναρτηση αυτα ακριβώς σκεφτόμουν. Και αυτή η ρημαδα η έννοια της αλληλεγγύης πόσο δύσκολη υπόθεση είναι για μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λόγια απλά και σωστά, που δεν χαϊδεύουν αυτιά, που θα ενοχλήσουν κάποιους, αλλά κυρίως γιατί ισχύουν. Ας κοιτάξουμε πρώτα όλοι μας την προσωπική μας ευθύνη και μετά ας σταθούμε στις (πραγματικά μεγάλες) ευθύνες και των άλλων που τώρα κράζουμε. Το θέμα είναι το πως θα διαχειριστούμε την κατάσταση από εδώ και πέρα. Εκεί θα δείξουμε τον πραγματικό μας χαρακτήρα και ως άτομα και ως λαός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ απόλυτα και είναι αυτά για τα οποία διαφωνώ με φίλους. Δεν θέλω να είμαι απαισιόδοξη! Ένας μεγάλος πληθυσμός της χώρας περιμένει να σταθεί αλληλέγγυος στη χώρα του. Δεν έχει πεισθεί ακόμα, αυτό είναι το πρόβλημα...όσο βλέπει αυτά τα πρόσωπα στις εξέδρες αφιονίζεται και δεν μιλώ για τους Ηρακλειδείς και τα ακραία στοιχεία, αλλά αυτούς που βρήκαν τους εαυτούς τους να τους χειροκροτούν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το θέμα είναι κι εμείς να μη τους ανεχόμαστε πλεον...γιατί από γραφικοί γίνονται επικίνδυνοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γι΄αυτο ακριβως εφυγα τροχαδην απο την πατριδα πριν απο εικοσι επτα ετη, μολις εκπληρωσα την στρατιωτικη μου θητεια. Ειχα εντονο το αισθημα του Ραγια. Ολα αυτα, ολη τη σαπιλα την εζησα δυο χρονια στο στρατο ξηρας και με την προτροπη του πατερα μου που ειχε ζησει την κατοχη, τον εμφυλιο και τη δικτατορια εφυγα.

    Συμφωνω με πολλους απο σας τους ρητορες της "Δημοκρατικης Αριστερας"αλλα θα ηθελα ενας απο σας να μου στειλει το κυβερνητικο προγραμμα που θα παρουσιασετε στους πολιτες ψηφοφορους. Σας παρακαλω. Με φιλικους και πατριωτικους χαιρετισμους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θα το εύρισκα εξαιρετικό το κείμενό σας, αν δε σκεφτόμουν ότι ΟΛΕΣ ΚΙ ΟΛΕΣ ΔΕΚΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ Ο Λ Α ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ.

    ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΕΚΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΝΑ ΖΟΥΝΕ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΜΕ ΤΟΣΟ ΑΝΟΜΟ ΠΛΟΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΝΑ ΙΔΡΩΚΟΠΑΝΕ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝΕ ΜΙΑ ΑΣΠΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΡΑ;

    Μπορείτε να μας εξηγήσετε πόσο ΛΟΓΙΚΟ αυτό σας φαινεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εξαιρετικό κείμενο!
    Δεν φοβάσαι, όμως, ότι κάποιοι θα σε χαρακτηρίσουν «προδότη» με αυτά που γράφεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τελευταία συμφωνώ με όλες σχεδόν τις δημοσιεύσεις του Leo στο blog αυτό!! Γιατρέ μου, είναι σοβαρό; Μήπως πρέπει να το κοιτάξω;
    Και για να σοβαρευτούμε λίγο: Σαφώς το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ο λαός της. Αυτό το «μαζί τα φάγαμε» του γνωστού ηλίθιου χοντρού ήταν τελικά αλήθεια. Όχι στο «φάγαμε», γιατί πολύς κόσμος δεν έφαγε τίποτα. Αλλά ως προς το ότι ο λαός έδωσε την πλήρη έγκριση (προσοχή: όχι ανοχή, ΕΓΚΡΙΣΗ) σε κάποιους να τα φάνε. Με την ανόητη και υστερόβουλη λογική ότι αν αυτοί τρώνε στο τραπέζι το καταπέτασμα, σ’ εμάς που κυκλοφορούμε κάτω από το τραπέζι σαν σκυλάκια, όλο και κάποιο ψίχουλο θα πέσει. Άρα δώστους την έγκριση να τρώνε!
    Κι έρχεται η παραδοσιακή αριστερά κι αντί να τραβήξει μερικά αυτιά και να διαπαιδαγωγήσει τον κόσμο, προτιμά να χαϊδέψει αυτιά! Λαϊκισμός, συντηρητισμός, στενοκεφαλιά! Το τρίπτυχο της λογικής της αριστεράς.
    Κι από την άλλη, έρχεται η Δ.Α., η νέα αριστερά, με σκοπό να θεραπεύσει αυτές τις παθογένειες και ενώ κάνει σωστή διάγνωση, δίνει λάθος θεραπεία στον ασθενή. Είναι πολύ μεγάλο το θέμα αυτό για να συζητηθεί εδώ αλλά κάποτε πρέπει να το δούμε, μια και έρχονται και εκλογές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο τίτλος σου θα έπρεπε να είναι "το πρόβλημα της Ελλάδας είναι μέρος του λαού της" που πνίγει τους υπολοίπους. Δεν είναι όλος ο ελληνικός λαός αυτό που περιγράφεις ούτε όλοι οι αγανακτησμένοι αδικαιολόγητοι.

    Συμφωνώ χρειάζεται πειθαρχία αλλά ένα παιδί που το μεγάλωσε η Ευρώπη με γλυκά δεν μπορεί να απορεί που έγινε χοντρό. Κάτι σαν το αρνί που το παχαίνεις για να το φας για Πάσχα.

    Επίσης, άκου και την ανησυχία μου: ο ξένος, τα κατάφερε καλά στο χωριό του γιατί ήταν σπίτι του και βελτίωνε τη ζωή του. Στο δικό μου σπίτι δεν ξέρω τι θα καταφέρει αλλά φαντάζομαι και πάλι τη δική του ζωή θα προσπαθήσει να βελτιώσει και όχι τη δική μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητοί φίλοι καταρχήν χαίρομαι για την ομοφωνία, αν και συνήθως γόνιμη είναι η διαφωνία. Χαιρετίζω πολλούς καινούργιους φίλους και χαίρομαι ιδιαίτερα που ο Σπύρος επέστρεψε στο σχολιασμό. Δεν άντεξε μακρυά μας. ( γέλια).
    - Σίγουρα φίλες ανώνυμε ένα μέρος του λαού της. Το ποσοστό δεν το ξέρω αλλά σίγουρα είναι ένα μεγάλο μέρος. Αλλά είναι αυτό που είχε φωνή και έβαζε τη σφραγίδα του στις εξελίξεις. Κόμματα, ΔΥ,οικονομικές ελίτ, μεγαλοαγρότες,ΜΜΕ, διανοούμενοι, αυτοί αποτέλεσαν τον ενεργό λαό που ουσιαστικά έπαιρνε τις αποφάσεις. Αυτοί έκαναν την πλύση εγκεφάλου στο σύνολο.
    - Τα κατάφερε ο ξένος στο χωριό του αλλά σε μας θάχει άλλα συμφέροντα. Μπορεί. Γιαυτό νάμαστε πάντα στην τσίλια, να προσέχουμε και να ρωτάμε. Όταν μας έβαλαν να καταστρέψουμε μέρος της αγροτικής παραγωγής μας είχαν άλλα συμφέροντα. Κακώς το δεχτήκαμε. Πήραμε όμως τις επιδοτήσεις και τις κάναμε καγιέν, σπίτια και κωλόμπαρα. Η αλήθεια είναι πάντα στη μέση.Αλλά η ανησυχία σου είναι και όλων μας. Το χειρότερο; Ποιον δικό μας συμβουλεύουν οι ξένοι; Εκεί να δεις τρόμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κώστα Αλεξόπουλε θα σου στείλω τα υλικά, που λέγαμε παλιά, όταν θα τα έχω. Αλλά όπως και σένα ο πατέρας σου, έτσι και γω ώρες ώρες προτρέπω τους μαθητές μου να την κάνουν για έξω. Μετά μετανιώνω γιατί αν οι καλύτεροι φύγουν, ποιος θα μείνει εδώ, να τραβήξει το κάρο; Ωστόσο ο καθένας θα κάνει αυτό που θέλει. Το ζήτημα είναι να αλλάξει, θες από το σοκ, θες από αυτογνωσία, ο τρόπος που διαβάζουμε την πραγματικότητα. Να γίνουμε πιο πρακτικοί και συνεπώς πιο αληθινοί. Αλλά αυτό θέλει βαθιά μόρφωση, μονάχα αυτή μπορεί να ξεριζώσει από μέσα μας τις όποιες παθολογίες της φυλής. Δυστυχώς την εγκαταλείψαμε. Από εκεί ξεκινάνε όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πιγκουίνε.
    Προδοσία λένε τη ρήξη με το γόρδιο δεσμό που κρατά την αριστερά δέσμια με το κομμουνιστικό της ( σοβιετικό) παρελθόν. Ανανεωτική, δογματική εναλλακτική αριστερίστικη, οικολογική κλπ, η αριστερά είναι κομμουνιστογενής και δη σοβιετογενής. Και εν πολλοίς αυτό αναπαράγεται στις συμπεριφορές της. Ο λαός έχει πάντα δίκιο ή νόμος είναι το δίκιο του εργάτη. Ο κομμουνιστής ως κάτι το ξεχωριστό της ιστορίας. Το εκλεκτό. Που δεν χρειάζεται να έχει νομιμοποίηση εκλογική, μπορεί να αποφασίσει και εν λευκώ. ¨Οχι απλά πρωτοπορία, αλλά αλήθεια αυταπόδεικτη. Δηλαδή η βάση του φασισμού. Αν δε σπάσουμε αυτά να δεν προδώσουμε τις αρχές αυτές δεν έχουμε λόγο ύπαρξης ως αριστερά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σπύρο. Θα σε προκαλούσα και παρακαλούσα να γράψεις κάτι σχετικό για τη θεραπεία και να το ανεβάσω εδώ να το συζητήσουμε. Το blog είναι ανοικτό σε όλους τους φίλους. Το έχω γράψει παλιότερα, αυτό που αναφέρεις για τα κόκκαλα και την έγκριση, ανοχή κλπ του λαού. Αυτή ακριβώς είναι και η διαφθορά ή παραφθορά του λαϊκού χαρακτήρα των μαζών. Κάποτε τους έλεγαν νεόπλουτους, ή βλάχους που έγινα πρωτευουσιάνοι κλπ. Εκεί είναι η άκρη του νήματος. Η αριστερά εντάχθηκε σε αυτήν την συναλλαγή. Γιατί; να γιατί η ηγετικές της ομάδες ήταν ακριβώς από την ίδια πάστα. Εχασαν τον εργατικό τους χαρακτήρα και έγιναν μεσαία τάξη. Δες τους τώρα πως ξεδιπλώνουν το μικροαστικό τους συντηρητισμό ή φασισμό; Τι άλλο είναι αυτή η άεργη βία; Αν είναι να καταλάβεις τη βουλή η βία έχει νόημα. Αν είναι για να λερώσεις ή να προσβάλλεις ή να φοβίσεις τον χψζ η βία γυρνάει σε σένα και σε απομονώνει. Αλλά είπαμε , η αριστερά είναι πάνω απ' όλα συνεχής ρήξη, για μένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Όποιος θέλει να διαβάσει και τον αντίλογο, μπορεί να το κάνει εδώ:
    http://alienpenguinsangryfeet.wordpress.com/2011/10/29/uprootnotjustpluck/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εξαιρετικό το άρθρο σας, συμφωνώ απολύτως. Έχω γίνει αντιπαθής στους περισσότερους φίλους υποστηρίζοντας ακριβώς αυτά. Είναι αλήθεια, δεν θέλουν να τα παραδεχτούν... Θα ήθελα, αν δεν έχετε αντίρηση, να αναδημοσιεύσω τμήματα του άρθρου σας (αναφέροντας βεβαίως την πηγή και τον συγγραφέα) στο blog που διαχειρίζομαι :
    Σύλλογος Θεραπευομένων ΟΚΑΝΑ (http://okanatherapevomenoi.blogspot.com/)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γεροπαράξενε: Ας είμαστε πιο κοντά τώρα που γνωριστήκαμε. Χάνομαι και γω στην πολιτική ενώ υπάρχουν δίπλα μας άνθρωποι και καταστάσεις που αξίζουν περισσότερης προσοχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φοβερός αντίλογος ανώνυμε 3.56!! Τι να σου πω, να τον χαίρεσαι!! Βρισίδι και ψευτομαγκιά χωρίς επιχειρήματα (κανένα!), ένα εμετικό κείμενο... Και άλλοι πολλοί εδώ έχουμε διαφωνήσει άγρια με κείμενα του Leo και του τα έχουμε χώσει, αλλά πάντα με επιχειρήμτα. Αυτό δεν είναι διαφωνία, είναι γελοιότητα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αυτό που διάβασα στο σύνδεσμο που μας απέστειλες 3:56, είναι ένα παραληρηματικό κείμενο γεμάτο μίσος. Συγγνώμην, ο τύπος άλλα διαβάζει και άλλα καταλαβαίνει. Το χειρότερο είναι ότι πιστεύει ότι είναι ο κάτοχος της απόλυτης αλήθειας.
    Αυτό δεν λέγεται αντίλογος.
    Leo, υπάρχει κόμμα, κίνημα, οτιδήποτε που να εκφράζει τις θέσεις σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Φυσικά και δεν είναι δυνατόν να φταίνε άλλοι (αόρατοι, πράκτορες, ξένοι - αν και έχουν και αυτοί κάποιο μερίδιο στον εμφύλιο και χούντα-), Ιστορικά όμως υπάρχει η ερμηνεία που παρουσιάστηκε και εδώ (Αξελός, Κονδύλης).
    Με δεδομένο την έλλειψη των στοιχείων αστικού κράτους και της ιδιαιτερότητας του μετεμφυλιακού κλίματος ή θα περιμένουμε χρόνια ή κάποια πολιτική ηγεσία θα κάνει την υπέρβαση.
    Η πρόοδος μέσω της παιδείας με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται αδύνατη. Η πλειοψηφία των σημερινών διδασκόντων είναι δημιούργημα ανίκανων πανεπιστημιακών, ως αποτέλεσμα του διωγμού της διανόησης από τα πανεπιστήμια, μέχρι το 74 λόγω φρονημάτων και στην συνέχεια λόγω οικογενειοκρατίας (θύμα της και ο Κονδύλης).
    Σε κάθε άλλη περίπτωση οι επαναλήψεις διαπίστωσης των στραβών και ανάποδων απλώς εκτονώνουν και οι προτάσεις του τύπου "Ας αυτοοργανωθεί ... , ας σταθεί αλληλέγγυος ... κλπ." δεν είναι παρά ευχολόγια.

    Και κάποιες παρατηρήσεις:
    1. Πριν το 2008 δεν ζούσαν όλοι σε παράδεισο. Αν οι σύγχρονες ευρωπαϊκές κοινωνίες είναι ή μάλλον ήταν των 2/3 η ελληνική ήταν κατ' αναλογία βέβαια, των 3/4. Ας μην ξεχνάμε το υπόλοιπο 1/4 που υπέφερε και πριν την κρίση.

    2."Στους 10 εργαζόμενους Έλληνες οι 3 είναι ΔΥ, οι 4 παρέχουν ιδιωτικές υπηρεσίες και μόνο οι 3 παράγουν κάτι, για να θρέψουν και τους 10."
    Μην νομίζετε ότι η σύνθεση αυτή είναι διαφορετική π.χ. στην Γερμανία. Το πρόβλημα έγκειται στο τι παράγουν και οι 10, όχι μόνον οι 3.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τώρα ανακάλυψα το ιστολόγιό σας, είμαι βλέπετε πολύ καινούριος στον κόσμο του internet... Αν θέλετε μπορείτε να επισκευτήτε και το δικό μας blog..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ε, όχι και κανένας δεν είχε μιλήσει...
    http://www.oakke.gr/krisi/afisa.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Εντυπωσιακό το κείμενο του ΟΑΚΚΕ!
    Όλα στον εθνικό εργολάβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ο ελληνικός λαός δεν είναι λαός ηλιθίων. Ξέρει καλά ότι το προηγούμενο μοντέλο ηττήθηκε.

    Απο το στόμα σου και στου Θεού το αυτί !

    Αν και εδώ που τα λέμε ο Θεός έχει άλλες δουλειές και στις επόμενες εκκλογές ο Ελληνικός λαός απλά θα ανακατέψει την τράπουλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΟΛΑ! ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ (ΒΟΛΕΥΤΩΝ)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ωραίο άρθρο. Μου θύμισε λίγο όλα αυτά που έλεγε εδω και χρόνια ο Θεοδόσης ο Τάσιος περί πολιτικού κονφουζιονισμού.

    Αυτό που έχει όλο το ζουμί είναι η τελευταία πρόταση παιδιά. Δράση. Γρίνια και περισσότερο αυτομαστίγωμα δεν προσφέρει τίποτα.

    Υ.Γ. @ Ανώνυμο 10:48 μ.μ. το ΟΑΚΚΕ είναι το πιο κουφό κόμμα που έχει υπάρξει. Οι τύποι ή είναι πανέξυπνοι ή τελείως αντιδραστικοί στο επίσημο ΚΚΕ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Τελικά, κάθε μέρα διαπιστώνω ότι ΟΝΤΩΣ οι Έλληνες έχετε υποστεί τηλε-blog-λοβοτομή με αυτά που γράφετε... ΚΡΙΜΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Οχι φίλε ανώνυμε δεν υπάρχει κανένα κόμμα που να εκφράζει τις θέσεις μου. Υπάρχουν όμως πολλοί εντός και εκτός κομμάτων που εκφράζουμε αντίστοιχες θέσεις. ΤΑ κόμματα του πολιτικού συστήματος είναι υποχρεωμένα να χαιδεύουν αυτιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @ Ανώνυμο
    Ο πυρήνας του άρθρου (και όχι μόνο αυτού του άρθρου) του ΟΑΚΚΕ αποτυπώνει με μεγάλη ακρίβεια και διορατικότητα την διαδικασία αποβιομηχάνισης της χώρας, μέσα απο βολικές πράσινοκόκκινες θεωρίες και κινήματα.
    Κρίμα που οι προεκτάσεις και τα συμπεράσματα, αντί να στηρίζονται στα γεγονότα που παραθέτουν, προκύπτουν κατευθείαν απο θεωρίες συνομωσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. minority παρακολουθώ τα άρθρα του ΟΑΚΚΕ και συμφωνώ μαζί σου. Η αποβιομηχάνιση της χώρας έγινε οργανωμένα και σαυτό συνεισέφεραν όλοι μα όλοι όλοι. Κερδισμένος βγήκε ο μεταπρατικός, λαμογιάρικος καπιταλισμός. Αυτός ακριβώς που τώρα πήγε τα λεφτά του στην Ελβετία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. @ minority opinion

    Νομίζω οτι το ΟΑΚΚΕ όταν μιλάει για συνωμοσίες δεν εννοεί οτι μαζευτήκανε σε ένα τραπέζι και βγάλανε ένα σχέδιο. Το σχέδιο προκύπτει αυτόματα σαν αναδύουσα ιδιότητα (emergent property στα μή γραμμικά δυναμικά συστήματα) λόγω των κοινών και ισχυρών συμφερόντων διαφόρων ομάδων.

    Απλά έχω την εντύπωση οτι η αφετηρία τους είναι να αντιτεθούν στο ΚΚΕ. Οπως και να έχει οι απόψεις τους είναι "εκτός πλαισίου" και ως εκ τούτου ενδιαφέρουσες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Μετά τα γεγονότα της 28ης άρχισε και πάλι μια συζήτηση-κομφούζιο για τη δημοκρατία, το λαό, το θεσμό της προεδρίας, το φασισμό και τις λαϊκές διαμαρτυρίες. Οι κοινές εκδηλώσεις ακρο δεξιών και ακροαριστερών υπό τα χειροκροτήματα ενός μέρους των παρευρισκομένων, μεταφράστηκαν αμέσως ως προοδευτικές λαϊκές διαμαρτυρίες. Την ίδια στιγμή χειροκροτήθηκαν ο ¨Ανθιμος, ο στρατός, οι φίλοι των απόστρατων, και οι οπαδοί του Ηρακλή. Κομφούζιο. Ο λαός φοβάται, μόνο φοβάται. Τα διάφορα μέρη του ανάλογα με το πολιτικό τους αισθητήριο και την κουλτούρα τους αντιδρούν και ανάλογα. Κάποιοι φλερτάρουν και με με το φασισμό. Αν τους υπόσχεται ευημερία είναι έτοιμοι να τον ενστερνιστούν. Το έξω οι κλέφτες πολιτικοί έχει πολλαπλές αναγνώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. leo
    Θα ακουστώ αιρετική αλλά πιστευω οτι στην ελληνική κοινωνία την ιδεολογική ηγεμονία έχει η άκρα δεξιά και μάλιστα πολύ πριν το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης.Θυμίζω το μακεδονικό, τον γενικότερο εθνικισμό,τη ραγδαία ανάπτυξη της ξενοφοβίας,τον σεξισμό στον χώρο του θεάματος,τις τρελές πωλήσεις του Λιακόπουλου,τις γελοίες δηλώσεις ολυμπιονικών και τόσα άλλα.Αλήθεια,στη Θεσσαλονίκη ποιοι φώναζαν "εξω οι μασόνοι απο την Ελλάδα"?
    Και βγαίνει χτες στο Μέγκα ο Μ.Γλέζος και ανάμεσα στα άλλα δηλώνει οτι η παρέλαση έγινε,γιατί παρέλασαν... οι μακεδονομάχοι!! Ο συμπαθής Μ.Γλέζος δεν ανάφερε βέβαια οτι εκτός απο τους απογονους των μακεδονομάχων παρέλασαν και οι...απόστρατοι υπο τα χειροκροτηματα του "αγανακτισμένου" πλήθους.Την ίδια ώρα ο Καρατζαφέρης έκανε δηλώσεις έξω απο το σπίτι του Μεταξά για το "οχι του μεγάλου ηγέτη".Το αυγό του φιδιού δεν έχει απλως σκάσει,το φίδι κόβει βόλτες στις πλατείες, μερικές φορές μεταμφιεσμένο σε αγανακτισμένο πολίτη.Πού είναι γαμώτο η αριστερα???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Σαββίνα η αριστερά ακόμα κλωσάει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Σαββίνα, τόχουμε περάσει αυτό το στάδιο... Η αριστερά είναι σπίτι της και ανησυχεί για τα κεκτημένα της (σε ψήφους). Τίποτε άλλο.

    υγ Ίσως και για τα κεκτημένα της στο κράτος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Εγώ τι να πω Σαββίνα; Τάπες όλα και με ακρίβεια. Ο καθένας στο χώρο του, στη γειτονιά στη δουλειά, στην παρέα του ας το παλέψει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Σαββίνα έχεις καμιά αμφιβολία οτι ένα κομμάτι όλων αυτών των αριστεριστών δεν είναι φασίστες; Ξέρουν ακράδαντα τι είναι καλό για μας, θέλουν να μας σώσουν ακόμα κι άν δε θέλουμε να σωθούμε και καίνε βιβλιοπωλεία και χρησιμοποιούν βία αβέρτα κουβέρτα.

    Το κόκκινο αυγό του φιδιού λοιπόν έχει εκκολαφτεί εδώ και χρόνια.

    Φυσικά "fere libenter homines id quod volunt credunt", και νομίζουν οτι οι ιδέες τους ανέβηκαν απο το 2% στο 10% γιατί ο λαός απο την φτώχεια είδε επιτέλους και αυτός το φώς το αληθινό. Δεν καταλαβαίνουν οτι οι απόψεις μερίδας του αγανακτισμένου κόσμου είναι πιό κοντά σε όσα έλεγαν οι εθνικοσοσιαλιστές στο μεσοπόλεμο και όχι στις ιδέες του ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

    Αυτές λοιπόν τις μέρες εκκολάπτεται και το άλλο αυγό, το μαύρο.

    Να κάνω λοιπόν τη μαύρη πρόβλεψη οτι λίαν συντόμως θα έχουμε θύματα απο τις συγκρούσεις μεταξύ αυτών των δύο φασιστοειδών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Συγκρούσεις για την κατάληψη ζωτικού χώρου μέσα στο εκλογικό και κοινωνικό σώμα. Ψαρεύουν από την ίδια περιοχή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Δεν θα διαφωνησω επι της αρχής, ωστόσο καταθέτω σοβαρή ένσταση. Οι λαοί εκπαιδεύονται, διδάσκονται και καθοδηγούνται απο πρωτεύοντα πνεύματα και αρχές που προβάλλονται απο τους ηγέτες τους. Αλήθεια, ποια πολιτική ηγεσία τις τελευταίες δεκαετίες προβαλε θετικα παραδειγματα στον "ερμο" αυτο λαο ειτε μαθήματα κοινωνικής συμπεριφοράς παρα μαθήματα διαφθοράς, ρεμουλας, κομματοκρατιας, επίδειξης πλούτου και άτομικισμου; Οι λαοί ανατασσονται και επιβιώνουν κάτω απο αξίες ηγεσίες, που δυστυχώς απουσιάζουν απο τη χώρα μας!!! Ούτε ένας υπάρχει αντάξιος!! Ούτε Πρόεδρος ούτε πρωθυπουργός ούτε αντιπολίτευση διότι αυτο το άθλιο και σάπιο σύστημα δεν αναδεικνύει τους αριστους αλλα τους πιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ακριβώς Λεό. Δίνουν τη μάχη ποιός θα μαζέψει περισσότερα πιτσιρίκια ώστε να τα ρίξουν βορρά στη σφαγή για να ικανοποιήσουν τις νεκροφιλικές φιλοδοξίες και τις ιδεοληψίες τους.

    Ηδη αυτό φάνηκε όταν οι φασιστοαριστεριστές απαγόρευσαν με το έτσι θέλω στην ΕΛΕΑ να παρελάσει. Αναρωτιέμαι πόσος χρόνος θα περάσει μέχρι να απαντήσει δυναμικά η απέναντι φασιστική φράξια. Υποθέτω μέχρι να σκάσει και το άλλο αυγό, και να νοιώσουν και οι μαύροι φασίστες αρκετά δυνατοί.

    Προσωπικά δε με νοιάζει τόσο το ενδεχόμενο να σφαχτούν μεταξύ τους. Ας πάνε και στη Θυρέα να σφαχτούν ως τον τελευταίο. Ο φόβος είναι μη τυχών και αποκτήσουν την κρίσιμη μάζα όπου πιά δε θα σε αφήσουν να σταθείς στη μέση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Ανώνυμε 4:30 μ.μ. Μη ξεχνάς όμως ότι έχουμε κι εμείς ο καθένας χωριστά μια μεγάλη ευθύνη. Το διάβασα κάπου και είναι απολύτως σωστό:

    Οταν βλέπουμε τενεκέδες επιδειξιομανείς ""πετυχημένους"" επιχειρηματίες του κόλου (σαν το Λαυρεντιάδη που κατέβηκε με Ελικόπτερο στα κεφάλια των ανθρώπων στη Σύμη) να μη τους χειροκροτούμε να μην υποκλινόμαστε αλλα να τους ρίχνουμε και ένα φάσκελο. Και να μαθαίνουμε και τα παιδιά μας να κάνουν το ίδιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ανώνυμε 4.30: Η σχέση των λαών με τους ταγούς τους είναι αμφίδρομη. Ο λαός διαμόρφωσε αυτούς αλλά και διαμορφώθηκε από αυτούς. Και οι ταγοί είναι μέρος του. Και γω που τα γράφω, κάποτε κάποιους ψήφισα. Και γω είμαι μέλος κόμματος, έχω και εγώ ευθύνη και συμμετοχή στο έγκλημα. Το ποσοστό% ψάξε βρέστο αλλά τι νόημα έχει πια; Σημασία έχει να αρχίσουμε να αλλάζουμε πορεία, να σώσουμε ότι σώζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Καλησπέρα, Leo!

    Οι αλήθειες είναι σίγουρα πάντα επώδυνες.
    Μόνο να προσθέσω κάτι. Δεν είναι εδώ μόνο ο φασισμός, αλλά και όλα τα απότοκα της "κουλτούρας ΠΑΣΟΚ" και τα πολιτικά επίδικα του μετανεωτερικού Αυριανισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Σαββίνα δυστυχώς έχεις απόλυτο δίκιο πως την ιδεολογική ηγεμονία κατέχει η ακρα δεξια. Μαλιστα οι θέσεις της-και όχι μόνο στο μακεδονικό, το μεταναστευτικό κλπ.- έχουν "κερδίσει" και την ταμπέλα της μετριοπαθειας και της λογικής. Κατι όχι παραλογο όμως σε ένα λαό που ανέκαθεν είχε στο "ιδεολογικό DNA" που καθόριζε η παιδεία του το αισθημα της υπεροχής.Τα παρελκόμενα της κρίσης απλα επιδεινώνουν αυτή την κατασταση. Το στοίχημα για όσους αντιδρούν σε αυτό και κυρίως για την αριστερα είναι η πολιτιστική αντιπαραθεση και η αναδειξη ενός καθαρού νέου λογου και όχι η λογική "ψαρευουμε στα ίδια νερα", ψιλοχαιδευουμε τα αυτια του λαού ακομα και με ακροδεξια συνθηματολογία και οτι πιασουμε. Και φυσικα συμφωνώ με το Leo πως και ο καθένας μας στο χώρο του έχει τις ευθύνες του και πρεπει να δρασει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. γρηγόρη στ. ναι η κουλτούρα ΠΑΣΟΚ καθόρισε εν πολλοίς και τη σημερινή αριστερά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Η κουλτούρα ΠΑΣΟΚ καθόρισε σχεδόν τα πάντα αφού διαφέντεψε τη ζωή μας τόσα χρόνια. Ακόμα και το lifestyle τύπου Κωστόπουλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. @leo
    Συγχαρητηρια για την ευστοχη και τιμια αναρτηση σου!!
    Μια παρατηρηση μονον.
    Eγραψες "Μέχρι χτες, η πλειοψηφία του λαού δεν ήξερε ότι η χώρα ζούσε με δανεικά. Σήμερα που το έμαθε, δεν θέλει να τα γυρίσει πίσω. Μέχρι χτες, η λέξη έλλειμμα της ήταν άγνωστη. "

    Νομιζω οτι το προβλημα του δημοσιου χρεους, ως συνεπεια των ελλειματων (δημοσιονομικου και εμπρικου) και της απο-αναπτυξης ηταν γνωστο σε ολους και απο εφημεριδες και απο την τηλεοραση πριν πολλα χρονια και μαλιστα υπηρχε ο δεικτης χρεος/ατομο και χρεος /οικογενεια, που συχνα δημοσιευαν οι εφημεριδες και η τιμη των οποιων αυξανε διαρκως με την παρελευση των ετων.

    «δαπανάμε ως κοινωνία πιο πολύ απ' όσο παράγουμε. Η κατάσταση αυτή μπορεί να συντηρηθεί μόνο με δανεισμό από το εξωτερικό. Μακροχρόνια όμως το επίπεδο δανεισμού από το εξωτερικό δεν μπορεί να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα χωρίς τη σοβαρή μείωση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας και, τελικά, χωρίς την απώλεια της οικονομικής ανεξαρτησίας της» (Δήλωση Ανδρέα Παπανδρέου, 12.10.1985).
    Ηδη επι ΑΓΠ εφαρμοσθηκε το πρωτο σταθεροποιητικο προγραμμα 1985-1987 που εγκαταλειφθηκε προωρα.

    "Μετά το «Τσοβόλα δώστα όλα» και το όργιο σπατάλης των συμμαχικών και οικουμενικών κυβερνήσεων (1988-1990) εφαρμόστηκε το σταθεροποιητικό πρόγραμμα 1991-1993. Σταθεροποιητικό πρόγραμμα είχαμε και την περίοδο 1994-2000 για να ενταχθεί η Ελλάδα στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση."
    Η οικονομία κύκλους κάνει,Του Πάσχου Mανδραβέλη,
    Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΥΓ Σχηματικα το προβλημα της μαυρης οικονομιας (35 εως 40% ΑΕΠ)και της διαφθορας (7 εως 10% ΑΕΠ)αφορα παρα πολλους απο τους οικονομικα ενεργους ελληνες και ελληνιδες.
    Και για τους αριτεροστροφους ας θυμησουμε οτι υπαρχουν λ.χ. 10.000 που κλεβουν 1.000.000/ετος και 1.000.000 που κλεβουν 10.000 και φυσικα ολες οι ενδιαμεσες διαβαθμισεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Ένα κείμενο γεμάτο γενικολογίες και ασάφειες που σκοπό έχει να τσουβαλιάσει και να ενοχοποίηση τον κόσμο. Όχι ότι δεν υπάρχουν ένοχοι, αλίμονο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι η πλειοψηφία του κόσμου. Μιλάς για καλομαθημένο κόσμο που ζούσε πλουσιοπάροχα με δανεικά και σου λέω ότι αυτό μέχρι τα 40 μου δεν μου είχε συμβεί ποτέ. Μεγάλωσα πολύ φτωχικά αλλά σκασίλα μου, σπούδασα με το σκατό παξιμάδι των γονιών μου αλλά και δουλεύοντας ταυτόχρονα. Από τότε μια ζωή δούλευα πάντα σκληρά και περνούσα άνετα αλλά με αρκετούς περιορισμούς. Και είμαι βέρα ελληνίδα ξέρεις και πολύ περήφανη γι αυτό και για πολλά άλλα. Γιατί με τσουβαλιάζεις? Θα μου πεις, φτωχό μου κοριτσάκι, όλα αυτά τα λες γιατί δεν σε καλέσανε στο πάρτυ αλλιώς θα είχες πάει και εσύ. Και θα σου απαντήσω όχι. Είχα θείο υπουργό για 2 τετραετίες και θείους βουλευτές για κάποιες δεκαετίες. Ποτέ δεν τους ενόχλησα για προσωπικά μου θέματα. ΠΟΤΕ. Απολύθηκα τώρα τελευταία από πολυεθνική όπου δούλευα 12 ώρες επί 10 χρόνια. Δικαιούμουν ταμείο ενεργείας για ένα χρόνο αλλά σε δύο μήνες με την αποζημίωσή μου άνοιξα δική μου επιχείρηση και το παλεύω… Θέλω να σου πω ότι έτρεχα 1 μήνα για την έναρξη (αυτή είναι η απάντηση μου στο γιατί ο κόσμος δεν επιχειρεί) και ενώ μέσα στην κρίση προσπαθώ να ορθοποδήσω με έχουν πεθάνει στις απρόβλεπτες εισφορές… Συγνώμη που το έκανα προσωπικό το θέμα, αλλά διαβάζοντας το κείμενο σου νιώθω βαθιά προσβεβλημένη. Και με πειράζει πολύ που όλα αυτά τα γράφει ένας έλληνας που ζει στην Ελλάδα. Αλλά μάλλον αν και ζεις εδώ ποτέ δεν γνώρισες άτομα σαν έμενα (εγώ γνώρισα σαν εσένα αλλά και άλλους σαν εμένα) γι’ αυτό δεν τα ξέρεις, δεν τα έχεις δει ποτέ και έτσι δεν τα αναγνωρίζεις σαν υπαρκτά πρόσωπα στο κείμενό σου. Οι δρόμοι μας μάλλον δεν διασταυρώθηκαν ποτέ, γιατί όταν εγώ σπούδαζα και δούλευα εσύ κοιτούσες σε ποιον θα ρίξεις το φταίξιμο ή ήσουν σε κάποιο πάρτυ. Και τελικά βρήκες που θα το ρίξεις … σε όλους τους έλληνες. Εύγε !!! (το τελευταίο είναι το συμπέρασμά μου όντας καλοπροαίρετη. Αν σκεφτώ κακοπροαίρετα πραγματικά δεν ξέρω που αποσκοπεί ένα κείμενο που τσουβαλιάζει όλους τους έλληνες).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. @ Ανωνυμη 30 Οκτωβρίου 2011 11:21 μ.μ.
    Δηλαδη εμεις που σπουδαζαμε στο ΕΜΠ και καναμε φροντιστηρια σε παιδια απανταχου Λεκανοπεδιου, παρατησαμε το διδακτορικο οταν καταλαβαμε τι παιζεται λ.χ. στο ΕΜΠ(λεκτορας που εισηχθη με την ΤΡΙΤΗ φορα στην σχολη του, αλλα ειχε θειο καθηγητη πανεπιστημιου, κ.λ.π. ), δεν υπηρξαμε ποτε υπαλληλοι, ανοιξαμε γραφειο χωρις καμια βοηθεια απο τους γονεις μας μολις τελειωσαμε την στρατιωτικη θητεια, χωρις καν να παρουμε τεχνογνωσια εργαζομενοι σε μεγαλυτερο γραφειο, ξενυχταγαμε 3 μερες συνεχως σε διαγωνισμους, αδικηθηκαμε καταφωρα απο τους πασοκο νουδου-συριζιασμενους λαμογια-μελετητες και τους ΔΥ συνεργατες τους και συμφωνουμε γενικα με τις διαπιστωσεις του leo πρεπει να παρουμε βραβειο επιχειρηματικοτητας ; Ελεος!!!

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΥΓ Εχω ιδρυσει το 1989 ομορρυθμη εταιρεια σε 2 μερες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Τα έχεις κάνει όλα αυτά αλλά συμφωνείς ότι δεν υπάρχουν εντιμοι και σκληρά εργαζόμενοι ελληνες που φυσικά επιχειρούν?! Αρα ΔΕΝ αναγνωρίζεις τον εαυτό σου? Αυτό μου λες? Ε τότε θα συμφωνήσω όμως μαζί σου στο .... "Ελεος"!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. ΥΓ: Κρίμα που δεν την άνοιξες τώρα την εταιρεία σου. Θα ήξερες ότι στον ίδιο χώρο (διπλανή πόρτα) στο εμπορικό επιμελητήριο λειτουργεί ενεχυροδανειστήριο. Είναι σαν να σου λένε κατάμουτρα αν δεν τα καταφέρεις έλα εδώ να πουλήσεις τα χρυσά δόντια της γιαγιά σου. Αυτό το επιτρέπει το κράτος, όχι οι πολίτες του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. ανώνυμε 30 Οκτωβριου 2011 11:46
    Επίσης ομολογείς ότι «αδικηθηκαμε καταφωρα απο τους πασοκο νουδου-συριζιασμενους λαμογια-μελετητες και τους ΔΥ συνεργάτες τους» αλλά πάλι οι πολίτες φταίνε και όχι το σύστημα όπως το έχουν στήσει.» Πραγματικά τι μου λες τώρα? Δεν ξέρω αν γενικά συμφωνείς με τον Leo εγώ διαφώνησα ειδικά στο συγκεκριμένο κείμενο. Εχω μάθει να συμφωνώ και να διαφωνώ με απόψεις και όχι με πρόσωπα γενικά ότι και αν πουν… Καληνύχτα φίλε μου, αν αυτά που γράφεις ισχύουν μην γίνεσαι ενοχικός, δεν έχεις κανένα λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. @ Ανωνυμη 30

    Επειδή μου βγήκε το δικηγορίστικο, καταλαβαίνεις οτι σε ένα άρθρο ο αρθογράφος θέλει να τονίσει κάτι και όχι να περιγράφει με επιστημονική ακρίβεια τον κόσμο έτσι δεν είναι?

    Οταν λέμε πχ οτι ο Ελληνικός λαός εθίστηκε στο Κωστοπούλιο lifestyle δεν εννοούμε όλος ο λαός.
    Τώρα αν έχεις αντιρρήσεις όσον αφορά το αν είναι πλειοψηφική ή όχι αυτή η μερίδα πληθυσμού είναι εντελώς άλλο θέμα.

    Εσένα προσωπικά δε σε γνωρίζω, αλλα αν κρίνω απο τον μικρόκοσμό μου ως ένα μικρό ομολογουμένως δείγμα, ο Λεο έχει δίκιο εις μακράν και όχι εσύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. niko νικο
    Ούτε εγώ γνωρίζω ούτε εσένα ούτε και τον Leo αυτό που λέω είναι ότι το σύστημα βάζει τους κανόνες και φροντίζει να τηρούνται. Για το σύστημα είναι υπεύθυνοι οι πολιτικοί και όχι το DNA οποιουδήποτε λαού. Βασικά οι μόνοι υπεύθυνοι είναι οι πολιτικοί, αυτή είναι η δουλειά τους και δεν την έκαναν καθόλου σωστά. Έχω ζήσει 5 χρόνια ΝΥ και πίστεψέ με αν αφήσεις παραθυράκια και εκεί θα το εκμεταλλευτούν. Η διαφορά μας είναι ότι εδώ η διαφθορά έφτασε από τέρμα πάνω μέχρι και τον κλητήρα. Αλλά για μένα δεν φταίει ο κλητήρας, γιατί δεν κάνει αυτός το σύστημα…. Αν ήταν δεδομένες οι αγαθές προθέσεις των ανθρώπων δεν θα χρειαζόταν το οποιοδήποτε σύστημα. Δεν είναι όμως και οι πολιτικοί είναι υπεύθυνοι για την θέσπιση και ΤΗΡΗΣΗ τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. @ Ανωνυμη 30

    Κοιτα, όλοι συμφωνούμε οτι οι ευθύνες δεν είναι ίδιες. Πολύς κόσμος δεν έχει απολύτως καμία ευθύνη ενώ οι πολιτικοί και πολιτικάντηδες έχουν πολύ μεγαλύτερη ευθύνη εκ θέσεως. Σ'αυτό έχεις απόλυτο δίκιο.

    Επίσης εγώ τουλάχιστον την έχω πεί στον Leo γιατί καλή η αυτοκριτική, σε βοηθάει να βελτιωθείς, αλλα δεν πρέπει να γίνει το αυτομαστίγωμα γιατί θα γίνουμε σαν κοινωνία ηττοπαθείς. Επιπλέον αυτά τα φαινόμενα μόνο Ελληνικά δεν είναι.

    Και νομίζω οτι το συγκεκριμένο άρθρο στο τέλος λέει αυτό ακριβώς.

    Να διαφωνήσω όμως μαζί σου έντονα στο εξής. Την εξουσία την ελέγχουμε εμείς, όχι αυτή τον εαυτό της. 9 στους δεκα πολιτικούς είναι ή θέλουν να γίνουν λαμόγια και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. 10 στους 10 πολιτικούς λατρεύουν την εξουσία μισούν τον έλεγχο, μισούν το σύστημα και θα κάνουν ότι περνάει απο το χέρι τους για να το εξασθενίσουν και να το διαβρώσουν.

    Η διαφορά είναι οτι στις οργανωμένες χώρες μπορεί να σε πιάσουν, και άν σε πιάσουν δύσκολα θα την γλυτώσεις. Αν στην Αγγλία κάποιος λαδώσει δημόσιο λειτουργό και τον πάρουν πρέφα οι συνάδελφοί του θα τον καταδόσουν στεγνά (μπορεί να ακούγεται άσχημο, αλλα κατα τη γνώμη μου κάνουν πολύ καλά). Αν κάποιος πολιτικός προσπαθήσει να πιέσει/εκβιάσει δημόσιο λειτουργό με δυσμενή μετάθεση και τον πάρουν πρέφα θα σηκωθούν και οι πέτρες. Και αν οι πολιτικοί προσπαθήσουν να περάσουν νόμους που κάνουν τσιφλίκι τους το δημόσιο ώστε να μεταθέτουν/προβιβάζουν τους εκλεκτούς τους θα γίνει επανάσταση.

    Προσπαθούν οι πολιτικοί? Φυσικά. Προσπαθούν να διαβρώσουν το σύστημα, δεν κοιτάνε να το φτιάξουν, εδώ είναι που γελιέσαι. Φυσικά και σιγά σιγά όλο και κάτι πετυχαίνουν. Υπάρχει όμως αντίδραση, και ακόμα βαστάει.

    Εδώ στην Ελλάδα κάναμε το λάθος να μη συνειδητοποιήσουμε πόση σημασία έχει αυτό. Τηλεφωνούσαμε στον πολιτικό για να μετατεθεί το παιδί σε στρατόπεδο αρντάν και κοντά στο σπίτι αδικώντας άλλους. Τηλεφωνούσαμε στον πολιτικό για κάποια δουλειά ή εκδούλευση. δίναμε φακελάκι στον δημόσιο γιατρό σα να του λέμε "αν ο άλλος δεν έχει να δώσει φακελάκι, fuck him, he's last priority". Γνωρίζαμε πολιτικούς που τα πέρναν και δεν κάναμε καμιά πορεία απαιτώντας εκπαραθύρωση. Οι υπάλληλοι στο χώρο τους γνωρίσαν συναδέλφους που τα πέρναν, γνωρίζαν πολιτικούς που εκβιάζανε με δυσμενείς μεταθέσεις αλλα δεν κάνανε ποτέ απεργία για να καθαρίσει η βρώμα. Και δεν καταλάβαμε πόσο κακό είναι αυτό για την κοινωνία και κυρίως για τους αδύναμους. Φερθήκαμε κοντόφθαλμα και εγωιστικά. Ή απλά δε νοικιαστήκαμε.

    Ως προς ετούτο φταίμε, αν και υπάρχει ένα ελαφρυντικό. Η Ελλάδα ποτέ δεν είχε κράτος δυτικού τύπου, όλοι το βλέπαν ή ως πατερούλη ή ως λάφυρο.

    Το κράτος όμως δεν πρέπει να είναι πατερούλης. Το κράτος υποτίθεται ότι είναι ένας μηχανισμός της συλλογικότητας μας που υπάρχει για πρακτικούς λόγους. Παιδεία, Υγεία, δικαιοσύνη, ίσες ευκαιρίες, ασφάλεια. Αυτή τη συλλογικότητα ποτέ δεν την είχαμε, αλλα δυστυχώς πολλοί απο μάς βοηθήσαμε ωστε να πεθάνει εντελώς.

    Ομως στο χέρι μας είναι να φτιάξουμε μια νέα συλλογικότητα, ένα νέο κράτος και να προσπαθήσουμε να ελέγξουμε τους πολιτικούς που σκοπός τους είναι να το διαβρώσουν.

    Σόρυ για το μήκος του κειμένου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Niko Νικο, μη ζητάς συγνώμη για το μήκος του κειμένου γιατί εγώ θα σε ευχαριστήσω για αυτό:) Γενικά συμφωνούμε.... Όμως θεωρώ πολύ επικίνδυνο το να ενοχοποιείς έναν ολόκληρο λαό κυρίως όταν ξέρεις ότι αδικείς πάρα πολλούς. Την ηττοπάθεια σήμερα την βλέπεις πλέον παντού, και είναι ένας καλός τρόπος να υποταχθούμε στην μοίρα μας. Όταν δε, αυτήν την εικόνα ακόμα και αν ήταν 100% αληθινή που δεν είναι, νόμιμοι εκπρόσωποί μας την βγάζουν εκτός συνόρων το θεωρώ έγκλημα και έχω φοβερό πρόβλημα με όποιον το κάνει…..
    Είναι σαν να είσαι στέλεχος εταιρείας που πληρώνεσαι για να προωθήσεις τα προϊόντα της και ενώ σαν insider ξέρεις που χωλαίνουν, αντί να συμβάλεις στο να βελτιώθουν πας και διαλαλείς τα κουσούρια τους. Στον χώρο των επιχειρήσεων αυτό θεωρείτε απιστία στην καλύτερη και βιομηχανική κατασκοπία στην χειρότερη περίπτωση. (Απλοϊκό το παράδειγμά μου αλλά δεν βρήκα καλύτερο για την ώρα) Καλή σου μέρα...

    Θα συμφωνήσω όμως απόλυτα με αυτό «Ομως στο χέρι μας είναι να φτιάξουμε μια νέα συλλογικότητα, ένα νέο κράτος και να προσπαθήσουμε να ελέγξουμε τους πολιτικούς που σκοπός τους είναι να το διαβρώσουν.»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Επς, τελικά συμφωνούμε. σφεράδην (σε bullets που λένε):

    α) Καλή η αυτογνωσία αλλα περαιτέρω αυτομαστίγωμα βλάπτει την υγεία. Τωρα που την πάθαμε θα έχουμε τα μάτια μας διάπλατα ανοιχτά.

    β) Φυσικά και δεν χρειάζεται να έχουμε ενοχές. Στην τελευταία ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος λαός είμαστε που τα κάνουμε ολίγον ρόιδο..

    γ) Ηττοπάθεια όχι. Θα περάσουμε κάπως δύσκολα αλλα μει αλληλεγγύη, καλή καρδιά και όρεξη θα βγούμε απο το βούρκο.

    Επίσης συμφωνώ οτι δεν κάνεις τη χώρα σου ρόμπα στο εξωτερικό. Τα εν οίκο μη εν δήμο..


    Ελπίζω να συμφωνεί και ο Λεο αλλιώς είναι αλήτης προδότης δωσίλογος και γερμανοτσολιάς. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Θα ήταν καλό να κλείσει η συζήτηση με την επωδό του Νίκου με την οποία συμφωνώ. Αλλά η διαστροφή του πολιτικολόγου με κάνει να αναφερθώ στη φίλη την ανώνυμη.
    Ε τώρα δεν έχει νόημα η προσωπική κριτική όταν δεν γνωριζόμαστε. Να πω αν πήγαινα σε πάρτυ, μα και βέβαια πήγαινα, μια ζωή rock n roll. Nα πώ από πότε δουλεύω, αν τα έχω κάνει όλα αν η Μαργαρίτα ( η σύντροφός μου) είναι άνεργη αν, αν κλπ. Δεν έχει νόημα.
    Όταν χρησιμοποιούμε την έννοια "λαός¨" κινδυνεύουμε να πέσουμε σε γενικεύσεις. Δεν το απέφυγα. Μα κάποιοι ψήφιζαν αυτό το πολιτικό σύστημα, όχι όλοι σαφώς, αλλά οι περισσότεροι. Γιατί το ΚΚΕ εσ, πχ που έλεγε άλλα πράγματα δεν το ψήφιζε κανείς; Αν ο λαός, η πλειοψηφία, αυτοί που καθόριζαν τις εξελίξεις, η μεσαία τάξη ήθελε θα έστρεφε αλλού τους ταγούς της. Αλλά ολιγώρησε και να το αποτέλεσμα. Πιστεύω στη συνισταμένη ( ως φυσικός) και αυτή δεν ήταν παραγωγική ήταν δανειοληπτική. Και βέβαια υπάρχουν τάξεις, κάστες, ομάδες, προνομιούχοι και αδικημένοι. Αλλά η κυριαρχούσα άποψη ήταν αυτή που περιγράφω νομίζω. Η έννοια λαός αντιπροσωπεύει αυτήν την άποψη. Αν θέλουμε να την ανατρέψουμε, πρέπει να αλλάξουμε την αντίληψη που έχει η πλειοψηφία, που αύριο θα ψηφίσει το Σαμαρά, τον Τσίπρα και την Αλέκα. Θέλει δουλειά πολύ. Και βέβαια το αυτομαστίγωμα δεν ωφελεί, ωφελεί όμως η αυτογνωσία. Σας ευχαριστώ για τη συμμετοχή στο διάλογο και βέβαια δεν τον τερματίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Συγνώμη για το σχόλιο αλλά η κ. Ανώνυμη, μου κάνει τέλεια για το ιδανικό profil του μέσου ¨αγανακτισμένού ¨

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. "Και αυτοί δεν είναι, ούτε η τρόικα, ούτε η κυβέρνηση, ούτε οι πιστωτές, ούτε ο καπιταλισμός. Είναι οι νόμοι της φύσης, η αρχή διατήρησης της ενέργειας."
    !!!
    Eχετε απόλυτο δίκαιο κ.Leo
    Όσο δε μπορούμε να καταλάβουμε πως το βιοτικό μας επίπεδο και η κοινωνική ηρεμία μας έχουν άμεση σχέση με τη παραγωγή....δεν έχουμε καμμιά τύχη ,όσα δισεκατομμύρια και να πάρουμε απ τους κουτόφραγκους

    Pagal

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. ας καθίσουμε μπροστά στον καθρέφτη να δούμε το είδωλο μας και ας αναλογιστούμε μήπως μας βόλευε η προηγούμενη κατασταση?επειδη με τη γλώσσα γλύφαμε τα ψίχουλα ενώ οι άλλοι έτρωγαν τα φιλέτα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Σχεδόν ενάμησι χρόνο μετά παραμένει επίκαιρο, δυστυχώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΓΙΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ...

      Διαγραφή
  66. Εξαιρετικό κείμενο! κάποιοι (λίγοι δυστυχώς) μιλάνε για τα αυτονόητα ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίμων Χατζημπίρος: Σχόλια για τις αξίες της αξίας

Οι καταλήψεις , ο δήμαρχος και ο άλλος άνθρωπος