ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

1973 Νίξον - Μπρέζνιεφ

1973 Νίξον - Μπρέζνιεφ
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ρίτσαρντ Νίξον και ο γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Σοβιετικής Ένωσης, Λεονίντ Μπρένζιεφ, κατά τη διάρκεια περιπάτου στην αυλή της έπαυλης του πρώτου στην Καλιφόρνια, το 1973. Στο βάθος, ο Ειρηνικός Ωκεανός. Από την Καθημερινή

Παρατηρητήριο

του Τέλη Σαμαντά για τη στήλη Παροράματα και ημαρτημένα

Εδώ και χρόνια επιμένω και θα συνεχίσω να επιμένω: οι μελέτες και οι αναλύσεις —πολιτικές, οικονομικές, κοινωνιολογικές, πολιτιστικές— που αφορούν την επτάχρονη Δικτατορία είναι ελάχιστες σε σχέση με τις αντίστοιχες που αφορούν την περίοδο της Μεταπολίτευσης. Κι όμως, θεωρώ πως στη διάρκεια της Χούντας διαμορφώθηκαν τα κύρια κοινωνικά ρεύματα που καθόρισαν τις μεταπολιτευτικές στρεβλώσεις. Η αποκοπή από το διεθνές περιβάλλον και η λαϊκιστική εσωστρέφεια· η ανάδυση νέων κοινωνικών στρωμάτων που απέκτησαν οικονομική ισχύ χάρη στα οικονομικά μέτρα των δικτατόρων (χωρίς όμως να έχουν και την αντίστοιχη πολιτική εκπροσώπηση, την οποία απέκτησαν στη συνέχεια κατά τη Μεταπολίτευση)· η απότομη διακοπή των πνευματικών αλλά και των πολιτικών αναζητήσεων σε όλους τους ιδεολογικούς χώρους· η σαφέστατη οπισθοχώρηση των προβληματισμών για τον εκσυγχρονισμό της πολιτικής ζωής της χώρας· η υποχρεωτική συνύπαρξη αντιθετικών και αποκλινόντων πολιτικών και πνευματικών προβληματισμών και η εκ των πραγμάτων σύγκλιση τους —στον ελάχιστο κοινό παρονομαστή— απέναντι στον «κοινό εχθρό» της Χούντας· η καθυποταγή μέσω της ανοχής της Δικτατορίας μεγάλων τμημάτων της κοινωνίας· ηκυριαρχία του κιτς σε πάμπολλους τομείς της πολιτιστικής ζωής — αυτά είναι μερικά μόνο από τα αποτελέσματα του επτάχρονου «γύψου».

Η σημαντικότατη αυτή έλλειψη μελέτης της Χούντας έχει σοβαρές επιπτώσεις: η περίοδος της Δικτατορίας έχει καταγραφεί στην κοινωνική συνείδηση απλώς ως μία «σκοτεινή περίοδος», καταπίεσης και βίας από τη μία και «αντιστασιακής πράξης» από την άλλη. Το αποτέλεσμα είναι η ουσιαστική άγνοια —και όχι μόνο των νεότερων γενιών— των παραμέτρων οι οποίες συνιστούν την ιστορική τομή που αποτελεί για την νεοελληνική ιστορία η Δικτατορία 1967-1974 και, κατ’ επέκταση, η ενοχοποίηση της Μεταπολίτευσης ακόμη και για φαινόμενα που στην πραγματικότητα η ημερομηνία γέννησής τους χρονολογείται στην περίοδο της Χούντας. Με λίγα λόγια: ο καλύτερος τρόπος για να «θυμηθούμε» την αυριανή επέτειο είναι να μελετήσουμε το τι σήμαινε στην πραγματικότητα για την νεοελληνική κοινωνία εκείνη η «σκοτεινή περίοδος». Πολλές αιτίες ακόμη και των σημερινών κακοδαιμονιών υποψιάζομαι πως θα ανακαλύψουμε.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

Για την υπεράσπιση της κοινωνίας και της δημοκρατίας χωρίς μεταρρυθμίσεις



του Τάκη Πατσάκη

Υπάρχει μία εκπομπή (κάτι σαν reality) σε τηλεοπτικό σταθμό, που παρουσιάζει διάφορους «περίεργους» τύπους, χρεωμένους ως τα μπούνια, που ζητούν από κάποιον χρηματοπιστωτικό σύμβουλο να τους σώσει.
Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε ένας από αυτούς, ο οποίος είχε στην κατοχή του 170 ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ, φυσικά υπερχρεωμένες, με συνολικά ποσά που ξεπερνούσαν τις 350.000€ !!
Ένας άλλος, γνωστός μου αυτή την φορά, έχει λάβει σε πάνω από 10 καταν/κά δάνεια, ποσά αξίας άνω των 200.000€ !! Ο τελευταίος δε, ήταν μέσα σε άλλα, ένα από τα …επίλεκτα μέλη των «πλαταιήστας» σε ρόλο «αγανακτισμένου» και …κατατρεγμένου από το σύστημα, πολίτη !!!! Αν αυτά τα δύο χαρακτηριστικά περιστατικά σας θυμίζουν κάτι από Ελλάδα σε μικρογραφία, δεν είναι καθόλου συμπτωματικό !!

Αυτοί λοιπόν και άλλοι πολλοί παρόμοιοι, εξυμνούνται μέσα απο μία κατάπτυστη για μένα (και όχι μόνο)  επιστολή που συνέταξαν κάποιοι …πνευματικοί (που ο θεός να τους κάνει τέτοιους) φωστήρες – «Ελληνίστας» !!!! Μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα από αυτή την επιστολή που την υπογράφουν, ως τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, περι τους 700, σας τα παραθέτω ευθύς, ενώ το πλήρες νεοελληναράδικης «επαναστατικής» γυμναστικής πόνημα θα σας το δώσω ως σύνδεσμο στο τέλος.

Τίτλος : «Για την υπεράσπιση της κοινωνίας και της δημοκρατίας»

·         « Υποχωρούν θεσμοί που συγκροτήθηκαν μέσα από πολλούς αγώνες και θυσίες στη μεταπολεμική Ελλάδα: οι κοινωνικές ασφαλίσεις, το σύστημα δημόσιας υγείας και περίθαλψης, η εκπαίδευση, οι συγκοινωνίες, το φυσικό και αστικό περιβάλλον, η δυνατότητα ασφαλούς διαβίωσης, στοιχειώδη δημόσια αγαθά που συνιστούν την ελληνική εκδοχή ενός ήδη λειψού και απαξιωμένου κοινωνικού κράτους κατεδαφίζονται, με αποτέλεσμα η κοινωνία να οδηγείται στην ασφυξία ».

·         « Η ανά τρεις μήνες απειλή αποβολής της Ελλάδας από την ευρωζώνη είναι ηθικά ανοίκεια και οικονομικά καταστροφική, γιατί ενισχύει την βαριά ύφεση, μετατρέποντας την Ευρώπη σε κεντρικό παράγοντα αβεβαιότητας, οικονομικής αστάθειας και βαθέματος της κρίσης ».

·         « Ταυτόχρονα, επανεμφανίζεται δυναμικά ο εθνικισμός ενώ εντείνονται ο ρατσισμός και η ξενοφοβία ».

·         « Η ψευδώνυμη χρήση της έννοιας της «μεταρρύθμισης» είναι ενδεικτική για την αδυναμία υπέρβασης της κρίσης. Και αυτοί ακόμη που ήλπιζαν ότι η κρίση θα αποτελούσε ευκαιρία εξυγίανσης και τολμηρής θεσμικής ανανέωσης αντιλαμβάνονται πλέον ότι οι επιβαλλόμενες «μεταρρυθμίσεις» διαλύουν την κοινωνία. Ο λόγος που κυριαρχούσε στο εσωτερικό και εντείνεται στο εξωτερικό είναι ηθικολογικός, τιμωρητικός και ενοχοποιητικός. Κάθε αντίρρηση και κριτική επισείει την κατηγορία του «λαϊκισμού», του «συντεχνιασμού» και του «αντιευρωπαϊσμού ».

Και το παρών …πόνημα, καταλήγει :

·         « Σ’ αυτήν τη μεταιχμιακή περίοδο είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι διακυβεύονται τόσο η έννοια του κοινωνικού, όσο και η δημοκρατία και τα δικαιώματα του πολίτη ».

Από πού να αρχίσει και που να τελειώσει κανείς με τα γραφόμενα αλλα και τα υπογραφόμενα του εν λόγο …αριστουργήματος.
Θεσμοί που κατακτήθηκαν και υποχωρούν, δημόσια αγαθά και πάει λέγοντας, η μάλλον …κλαίγοντας (κατά τη ρήση, «περασμένα μεγαλεία», του εθνικού μας ποιητή) !!!! Εδώ προφανώς οι συντάκτες να αναφέρονται, γράφοντας για τους θεσμούς, στις απεργίες των Δημ. υπαλλήλων  λ.χ. που ξεκινούν συμπτωματικά την Παρασκευή  και λήγουν την Τρίτη  (μιας και κατά διαβολική σύμπτωση και ώ του θαύματος, τη Δευτέρα ήταν του Αγ. Πνεύματος) !!!! Η επίσης μπορεί να εννοούν, ως καταρρέοντα θεσμό πάντα, την αναξιοκρατία, το ρουσφέτι, τον πολιτικαντισμό, τους ανίκανους και φοβικούς αρχηγίσκους που τους συντηρούν στην κομματική η συνδικαλιστική «καρέκλα» τους, όχι οι ιδέες τους αλλα η «πελατεία», το χρήμα και η κουτοπονηριά τους
και πόσα άλλα τέτοια άραγε δεν θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε στη βάση του,  τι μας μηνάν οι συγγραφείς ;;;;

Ακολούθως, σειρά έχει η καταραμένη Ευρώπη που αντί να συνεχίσει να μας χαρτζιλικώνει δια βίου χωρίς όρους και τσαλίμια, ώστε να συνεχίσουμε αμέριμνοι το party μας για την πάρτη μας,  άρχισαν να ζητάν και τα ρέστα !!!! Βέβαια συνεχίζουν  στο κείμενο με αντιρατσιστικές και αντιξενοφοβικές κορώνες, αφού φυσικά φρόντισαν προηγουμένως οι συγγραφείς να υποδαυλίσουν στο φιλοθεάμων κοινό τους, το μίσος για τους Γερμαναράδες, τους κουτόφραγκους και τις …παραφυάδες αυτών…

Και τέλος (κι εδώ είναι το ζουμί του όλου …ηθικοπλαστικού, «λογοτεχνικού εγχειρήματος) ρίχνουν και ένα καλό καταχέριασμα στους ανθέλληνες μεταρρυθμισταράδες !!!!
Ε ! Όχι βρε αδερφέ και να μας πάρετε τη μπουκιά από το στόμα…
Γενιές ολάκερες  χουντικών, Πασοκτζήδων, Νεοδημοκρατών, ΚΚΕδων και άλλων τινών, χύσαμε «αίμα» προκειμένου να χτίσουμε το «όνειρο» κι εσείς τώρα πάνω στο καλλίτερο πάτε να μας ξυπνήσετε ;;;;
Κληρονομικές επαγγελματικές, ολιγοπωλειακού χαρακτήρα, άδειες μας δώρισε η χούντα, Πολυφαρμακία, επίδομα καυσόξυλων σε τραπεζικούς, επιδόματα σε ολόκληρα χωριά τυφλών, σύνταξη στα 45, 3ωρη εργασία στους Δήμους με 8ωρου απολαβές + 150 ώρες το μήνα και άλλες «επαναστατικού» χαρακτήρα αργομισθίες, φοροκλοπές, φοροαπαλλαγές, 1.000.000 και βάλε αυθαίρετα και πόσα άλλα καλούδια δεν μας χάρισαν οι μετά τη χούντα δωρητές ξένων χρημάτων… Και πάτε τώρα εσείς να μας χαλάσετε την πιάτσα ;;;;

Εν κατακλείδι και για να μην σας κουράζω, ότι εγώ δεν έβαλα, προσθέστε το εσείς:
Διαβάστε αυτό το ιδεοληπτικό, όσο και καιροσκοπικό κείμενο,  που οι εμπνευστές του επιχειρούν να συμπορευθούν με τις πλέον αντιδραστικές, κοινωνικές και πολιτικές αντιλήψεις, εργασιακές συντεχνίες και άλλα ...εθνικοαπελευθερωτικά !!!!
Στόχευση τους είναι, αφ ενός μεν να …γαργαλίσουν τα, συνειδησιακά, κατεστημένα ώτα του κοινού στο οποίο και απευθύνονται αλλα γιατί όχι και ο ίδιος τους ο εαυτός, σαν ένα είδος αυτοψυχοθεραπείας και αφ εταίρου να ισχυροποιήσουν τις “ιδεολογικές” βάσεις του αντίστοιχου κομματιού της κοινωνίας (κομμάτι που ανήκουν και οι ίδιοι), που μάχεται λυσσωδώς για να μην αλλάξει ποτέ και  τίποτα σε αυτόν τον τόπο.

To πλήρες κείμενο της επιστολής, εδώ… http://koindim.wordpress.com

Ο Τάκης Πατσάκης είναι γραμματέας της ΔΗΜ.ΑΡ Κερατσινίου

14 σχόλια:

  1. Προφανώς τα επιδόματα του ΟΑΕΔ, οι παροχές σε ανέργους ή τις Εργατικής Εστίας, η δωρεάν περίθαλψη (και το κλείσιμο νοσοκομείων στην ύπαιθρο), το κλείσιμο/συγχωνεύσεις σχολείων και η ένταση των ταξικών φραγμών, δεν είναι κατακτήσεις... Ούτε οφείλονται σε μεταρρυθμίσεις. Η αξιοπρεπής διαβίωση δεν είναι κατάκτηση, αλλά ούτε σχετίζεται με μεταρρυθμίσεις... Το ότι με τόσες αντεργατικές και οικονομικές μεταρρυθμίσεις, ουσιαστικά το κράτος δεν εκσυγχρονίστηκε, δεν αναφέρεται. Μόνο να κατηγορήσουμε τη λογική των κατακτήσεων. Και αυτή η κριτική του μηδενισμού είναι "δημοκρατική" κι "αριστερή".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δείμο οι κατακτήσεις του πελατειακού κράτους είναι ένα από τα αίτια που μας οδήγησαν στο θάνατο και το κείμενο τις υποστηρίζει και δεν θέλει να τις χάσουμε. Η μάνα του ιδιωτικού τομέα έχει άδεια εγκυμοσύνης 3 μήνες και του δημόσιου 1,5 χρόνο. Το κίνημα κατέκτησε το 2ο αλλά δεν βελτίωσε το πρώτο. Οι αδικίες του παρελθόντος σήμερα μεγεθύνονται γιατί καταστραφήκαμε οικονομικά, τα ταμεία είναι άδεια και φταίμε όλοι, Πρόσεξε ότι το κείμενο δεν μιλάει για το πολιτικό σύστημα και την ενοχή του. Μιλάει για τους κακούς ξένους μόνο. Ο αριστερός εθνικισμός με νέο ένδυμα. Νοσοκομεία και σχολεία που δεν έχουν λόγο ύπαρξης στα χρόνια της φτώχειας να κλείσουν. Να μειωθούν οι μισθοί των ΔΕΚΟ και να αυξηθούν οι κατώτατοι μισθοί και το ταμείο ανεργίας. Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και ενίσχυση των ασφαλιστικών της εργατικής τάξης με πόρους που θα αφαιρεθούν από τα ευαγή ταμεία. Το κείμενο θέλει να τους υποστηρίξει όλους δηλαδή τα προνόμια των insiders. Γιαυτό δεν είναι τίμιο. Μέσα σε ένα δήθεν αριστερό λόγο πλασάρει εθνικισμό και συντεχνιασμό τα υλικά του Ανδρέα Παπανδρέου και της φαυλότητας του εγχώριου καπιταλισμού που μας οδήγησαν εδώ.

      Διαγραφή
    2. Δεν ξέρω αν οι αντιδράσεις είναι αριστερές ή δημοκρατικές πάντως σίγουρα δεν είναι αριστερό η υποστήριξη της αργομισθίας, των πλαστών υπερωριών, των μαϊμουδοεπιδομάτων, του βόλεματος των πάσης φύσεως κομματόσκυλων σε θέσεις που τον μόνο λόγο ύπαρξης που έχουν είναι η μισθοδοσία των δικών τους παιδιών, η συναδελφική αλληλεγγύη στους πάσης φύσεως μιζαδόρους και λαμόγια (βλέπε νοσοκομεία, όπου δεν θυμάμαι τους "αριστερούς" εργαζόμενους να κάνουν τίποτα για το όργιο διαφθοράς και καταλήστευσης του δημόσιου χρήματος), η υποστήριξη των διαφόρων συντεχνιών. Αριστερά που στέκεται μονίμως στο πλευρών των βολεμένων δεν είναι αριστερά.

      ΣΧ

      Διαγραφή
  2. "Γενιές ολάκερες χουντικών, Πασοκτζήδων, Νεοδημοκρατών, ΚΚΕδων και άλλων τινών, χύσαμε «αίμα» προκειμένου να χτίσουμε το «όνειρο» κι εσείς τώρα πάνω στο καλλίτερο πάτε να μας ξυπνήσετε ;;;;
    Κληρονομικές επαγγελματικές, ολιγοπωλειακού χαρακτήρα, άδειες μας δώρισε η χούντα, Πολυφαρμακία, επίδομα καυσόξυλων σε τραπεζικούς, επιδόματα σε ολόκληρα χωριά τυφλών, σύνταξη στα 45, 3ωρη εργασία στους Δήμους με 8ωρου απολαβές + 150 ώρες το μήνα και άλλες «επαναστατικού» χαρακτήρα αργομισθίες, φοροκλοπές, φοροαπαλλαγές, 1.000.000 και βάλε αυθαίρετα και πόσα άλλα καλούδια δεν μας χάρισαν οι μετά τη χούντα δωρητές ξένων χρημάτων… Και πάτε τώρα εσείς να μας χαλάσετε την πιάτσα ;;;;"

    Και λιγα λες!!!

    Το "βαρυ" υφος, η "στιβαροτητα"και η πεισμωδης εμμονη των αποψεων, εως βαθμου παιδικοτητας που -μερικες φορες-κατεληγε σε ξυλοδαρμους στα "πηγαδακια¨της δεκαετιας του 70 προερχεται απο την αγροτο-κτηνοτροφικη κι επαρχιωτικη καταγωγη μας και δυστυχως με την κριση αυτη φαινεται πλεον να ξεφευγει περαν πασης λογικης.

    Αν εισαι ανωριμη προσωπικοτητα θελεις τον συνδικαλιστη, πολιτευτη, κομματαρχη , βουλευτη, δημαρχο, μνομαρχη, υφυπουργο...πατερα ή μητερα να σου επιλυσει τα προβληματα, να σου βρει δουλεια, να σου γραψει φανταστικες υπερωριες να σου βρει το ετερον ημισυ,...

    Αφου δεν εχεις ωριμασει στην πραγματικη ζωη και δεν γνωριζεις πως να διαπραγματευεσαι στην εργασια σου, στην προσωπικη σου ζωη,στον συνδικαλισμο, στην πολιτικη,... τι να περιμενει πλεον κανεις.

    Ειμαι προετοιμασμενος για το καλυτερο και για το χειροτερο, ταυτοχρονως.

    Το καλυτερο : Συμβολικα η μαζικη προμηθεια πατατας νευροκιοπιου προς 0.25 ευρω/κιλο, χωρις μεσαζοντες.
    Βεβαια καποιοι προμηθευονται μεγαλυτερες ποσοτητες για μεταπωληση.

    Κατι ακουω για μαζικη προμηθεια λαδιου κια αλλων προιοντων.

    Θυμαστε την "μαχη της ντοματας"
    την πρωτη τετραετια του ΠΑΣΟΚ, που αφορουσε την καταπολεμηση των μεσαζοντων σε αγροτικα προιοντα;

    Αφου νικησαν κατα κρατος οι μεσαζοντες, υπο τις ευλογιες των διοικησεων των συνεταιρισμων , οι οποιες πλουτισαν ατιμωρητα , ενω οι περισσοτεροι(διεφθαρμενοι λιγοτερο η περισσοτερο)
    συνεταιρισμοι πτωχευσαν, χρειασθηκε οχι η πολιτικη και η κοινη λογικη, αλλα το ενστικτο επιβιωσης (η απειλη πεινας) ωστε να παρατηρηθουν οι πρωτες μικρες νικες κατα των μεσαζοντων μετα απο 30 ετη !!!

    Το χειροτερο : Να καταστουμε βαθμιαια η Κουβα της Ευρωπης.

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι συνεταιρισμοί Αφώτιστε είναι ένα διδακτικό στοιχείο που πιάνεις και καλά κάνεις. Είναι κάτι από τα πολλά που αποκρύβει το κείμενο όπως και όλα όσα πρέπει να είχαν αλλάξει εδώ και χρόνια. Όλα είναι προσχήματα για τους συντάκτες του. Το κυρίαρχο είναι αυτό που γράφουν: ¨"Απορρίπτοντας τη λογική του «μονόδρομου», τα ανιστόρητα στερεότυπα που ενοχοποιούν την ελληνική κοινωνία καταρρακώνοντας τη συλλογική αξιοπρέπειά μας, ....| Λες και μια κοινωνία με 350δισ δανεικά χρειάζεται βοήθεια για να είναι καταρρακωμένη από μόνη της. Αλλά είπαμε ευκολίες αριστερής μπαλαφάρας και ανευθυνότητας.

      Διαγραφή
  3. Δεν θέλω να υπερασπιστώ το κείμενο των 700, κάθε άλλο μάλιστα.

    Όμως το κείμενο το κ. Πατσάκη αναδεικνύει μια άλλη σοβαρή κατ' εμέ παθογένεια, αυτή της απουσίας του "Ορθού λόγου"

    Ο σχολιασμός των αποσπασμάτων που παρατίθενται πάσχει από "Λογική συνέπεια". Στο μεγαλύτερο μέρος συνάγονται συμπεράσματα που δεν προκύπτουν από αυτά, όπως "εδώ προφανώς οι συντάκτες να εννοούν ..." όπου το "τι εννοούν" είναι εντελώς αυθαίρετο.

    Το ότι σε κάποιο κείμενο δεν περιλαμβάνονται και αυτά που θα εμείς θα "θέλαμε" να περιλαμβάνονται δεν σημαίνει αυτόματα ότι υιοθετείται - προφανώς μάλιστα - η άρνησή τους.
    Π.χ. η κριτική στις "συγκεκριμένες" μεταρρυθμίσεις δεν έχει ως λογικό συμπέρασμα κατ' ανάγκην την άρνηση της ανάγκης μεταρρυθμίσεων.
    Με αυτήν την Μέθοδο όμως δεν πρόκειται να καταλήξουμε πουθενά.

    Τόσο το κείμενο όσο και ο σχολιασμός μου δημιουργούν την αίσθηση μιας (εκατέρωθεν) άρνησης αντίληψης του συνολικού, εστιάζοντας μόνο στην μία όψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημήτρη το κείμενο που κριτικάρει ο Πατσάκης γράφτηκε και κυκλοφόρησε με σκοπό να ενώσει Σύριζα και ΔΗΜΑΡ. Γιαυτό προσπαθεί να είναι ήπιο χωρίς να ξεφεύγει από τις ευκολίες κειμένων που έχουν σκοπό να καλύψουν όλους τους αντιμνημονιακούς. Το κατακριτέο του για μένα είναι ότι αναπαράγει δύο μύθους. 1. Η Ευρώπη φταίει για την κρίση και όχι εμείς, ούτε ο καπιταλισμός. Η Ευρώπη δεν μας αφήνει να ισιώσοουμε: "Η ίδια η Ευρώπη διαμορφώνει τις συνθήκες ώστε η Ελλάδα να μην τηρεί τις δανειακές της υποχρεώσεις".
      2. Οι μεταρρυθμίσεις είναι ψευδώνυμες και καταστρέφουν το κοινωνικό κράτος. Δηλαδή απορρίπτονται συλλήβδην όλες οι αναγκαίες αλλαγές που πρόκειται να γίνουν ή που έγιναν έστω και αν γίνονται με ελλείψεις. ¨Ολες δεν είναι αυτές που ονειρεύονται οι συντάκτες επειδή δεν έχουν αριστερό πρόσημο. λες και τις κάνουν αριστεροί. Αφού δεν είναι αυτές που θέλουμε να μην γίνουν να μείνουν τα πράγματα ως έχουν, να βυθιστούμε ακόμα περισσότερο στο χάος αρκεί να μην λερώσουμε τα χέρια μας με μπάσταρδα πράγματα που δεν έιναι "αριστερά". Είναι η λογική της ΔΗΜΑΡ, που έχει καταψηφίσει τα πάντα μετά πολλών επαίνων, διότι δήθεν δεν πέρασε ακριβώς η γραμμή της. Αλλά καταλήγει να συναντηθεί με τη γεαμμή του ΣΥΡΙΖΑ, να μην αλλάξει τίποτα για να καταστραφούμε ολοσχερώς ώστε να έρθει το μπάχαλο και εμείς να επιπλεύσουμε.Πολεμώ το κείμενο αυτό γιατί είναι το χτύπημα των μεταρρυθμίσεων και του ορθολογισμού από μέσα από τις τάξεις των οιονεί μεταρρυθμιστών. Το θεωρώ μια προδοσία.

      Διαγραφή
    2. leo,
      Η κριτική μου αφορούσε στο κείμενο του κ. Πατσάκη και κατ' επέκταση στον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται ο διάλογος. Συγγνώμη αλλά και η απάντησή σου εμπίπτει σε αυτόν. Από ποιο σημείο των αποσπασμάτων που παρατίθενται συνάγονται τα δικά σου συμπεράσματα;

      Διαγραφή
    3. Εννοείται από όλο το κείμενο Δημήτρη και όχι μόνο από τα παραθέματα του Τάκη. Αλλά κυρίως από όλα αυτά που δεν λέει.

      Διαγραφή
  4. Φυσικά και δεν είναι αυτά τα μόνα στοιχεία του ιδεολογικού του φορτίου. Αλλά αφήνω τα άλλα να τα περιγράψεις εσύ που δεν υπερασπίζεσαι το κείμενο. Αν ο Πατσάκης είναι κατά την αντίληψή σου άστοχος να το κουβεντιάσουμε, αλλά να δούμε και το κείμενο, όχι μόνο για όσα λέει αλλά για όσα αποκρύβει και συσκοτίζει. Κι επαναλαμβάνω δεν γράφτηκε από Συριζαίους. Υπογράφτηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλαδή εκείνα που ανέφερα στο σχόλιό μου, είναι κατακτήσεις πελατειακού κράτους κι όχι κράτους πρόνοιας υπό την πίεση του κινήματος; Συμφωνώ εν πολλοίς για τον αριστερό εθνικισμό (αν και δεν είναι μόνο έτσι) όπως και για τις περιορισμένες κατακτήσεις στον ιδιωτικό τομέα. Αλλά, αυτό δε σημαίνει ότι οφείλουμε να μηδενίσουμε τα πάντα στο όνομα του λαϊκισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και βεβαια όχι Δείμο. Εξάλλου δεν είπα ότι υποστηρίζεις κατακτήσεις του πελατειακού κράτους. Και βέβαια αν κάτι χρειαζόμαστε αλλά δεν τόχουμε έιναι το δίχτυ ασφαλείας. Την έχω την άνεργο μέσα στο σπίτι, το νιώθω και μάλιστα καλά το θέμα. Απλά πιστεύω ότι επειδή χρήμα δεν υπάρχει κάποιοι ευνοημένοι του παρελθόντος θα πρέπει να υποχωρήσουν για να σωθούν οι αδύναμοι.

      Διαγραφή
  6. "Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Νομού Πιερίας είχε ως αποτέλεσμα γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Κατερίνη να κατεβάσει, προ ημερών, την τιμή της πατάτας Νευροκοπίου στα 0, 34 ευρώ το κιλό, γεγονός, που όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος της Ομάδας, Ηλίας Τσολακίδης, «δείχνει ότι υπάρχουν αντιδράσεις προς όφελος των καταναλωτών»."

    ΤΑ ΝΕΑ Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012


    Σημερα εμαθα οτι θα προμηθευτει πατατες Νευροκοπιου και ο Δημος Παλληνης για τους δημοτες του προς 0.28 ευρω/κιλο, λογω αυξημενων μεταφορικων.

    Ομως, οπως παντα στην ιστορια, καποια πρωτοπορια ξεκινα αυθορμητα μια δραση ή ενεργεια(μικρη ή μεγαλη, δεν εχει σημασια) και στη συνεχεια οι επιβητορες της εξουσιας την οικειοποιουνται, παραχαραζοντας στη συνεχεια και την ιστορια καταδικαζοντας ή τιμωρωντας τους φωτισμενους και τολμηρους αυθορμητους επανασττατημενους που πρωτοστατησαν, εφοσον δεν ενταχθηκαν στην οργανωση των εξουσιαστων (χειμερινα ανακτορα, καταληψη ΕΜΠ 1973, κ.λ.π.). Δυο παραδειγμτα αντιιδρασεων :

    Αυτο ξυνισε την διοικηση της ΠΑΣΕΓΕΣ, που χαρακτηρισε την ενεργεια της πρωτοβολιας Κατερινης ακτιβιστικη και μεμονωμενη και θελει να καπελωσει αναλογες ενεργειες πωλησης προιοντων .

    Επισης λιγο πριν η Α.Παπαρηγα στην ΝΕΤ ειπε οτι αυτες οι μεμονωμενες δρασεις πρεπει να ενταχθουν στο οραμα του σοσιαλισμου.

    Τωρα οι "αριστεροι" του σαλονιου ή οι οπαδοι-ομοιδεατες-εκπροσωποι τους, που διαπληκτιζονται στα διαφορα blogs, οπως σε χθεσινη αναρτηση της Αριστερης Στρουθοκμηλου, τι εχουν να πουν;

    Πως θα αναλυσουν αυτην την ακτιβιστικη ενεργεια;
    Μεταμοντερνα με κοινωνικα φρακταλ, χαϊνετεγκερικα, θα το αποδομησουν κατα τον Ντεριντα η θα τον ψυχαναλυσουν με τον Λακαν.

    Προσωπικα παραμενω δαρβινικος, μεταφρουδικος και ....
    Αφωτιστος Φιλελλην.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι πάρα πάνω χρειάζεται ώστε οι συντάκτες του κειμένου να απορρίπτουν κάθε μεταρρύθμιση. « 
    Η ψευδώνυμη χρήση της έννοιας της «μεταρρύθμισης» είναι ενδεικτική για την αδυναμία υπέρβασης της κρίσης. Και αυτοί ακόμη που ήλπιζαν ότι η κρίση θα αποτελούσε
    ευκαιρία εξυγίανσης και τολμηρής θεσμικής ανανέωσης αντιλαμβάνονται πλέον ότι οι επιβαλλόμενες «μεταρρυθμίσεις» διαλύουν την κοινωνία. » Δεν προτείνουν το αυτονόητο πως θα έπρεπε σε αυτές τις μεταρρυθμίσεις να δοθεί ένας φιλολαικός και προοδευτικός χαρακτήρας. Αντίθετα θεωρούν πως η κοινωνία και η δημοκρατία μπορούν να υπερασπιστούν με το σύστημα που επικρατούσε πριν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή