ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

1973 Νίξον - Μπρέζνιεφ

1973 Νίξον - Μπρέζνιεφ
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ρίτσαρντ Νίξον και ο γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Σοβιετικής Ένωσης, Λεονίντ Μπρένζιεφ, κατά τη διάρκεια περιπάτου στην αυλή της έπαυλης του πρώτου στην Καλιφόρνια, το 1973. Στο βάθος, ο Ειρηνικός Ωκεανός. Από την Καθημερινή

Παρατηρητήριο

του Τέλη Σαμαντά για τη στήλη Παροράματα και ημαρτημένα

Εδώ και χρόνια επιμένω και θα συνεχίσω να επιμένω: οι μελέτες και οι αναλύσεις —πολιτικές, οικονομικές, κοινωνιολογικές, πολιτιστικές— που αφορούν την επτάχρονη Δικτατορία είναι ελάχιστες σε σχέση με τις αντίστοιχες που αφορούν την περίοδο της Μεταπολίτευσης. Κι όμως, θεωρώ πως στη διάρκεια της Χούντας διαμορφώθηκαν τα κύρια κοινωνικά ρεύματα που καθόρισαν τις μεταπολιτευτικές στρεβλώσεις. Η αποκοπή από το διεθνές περιβάλλον και η λαϊκιστική εσωστρέφεια· η ανάδυση νέων κοινωνικών στρωμάτων που απέκτησαν οικονομική ισχύ χάρη στα οικονομικά μέτρα των δικτατόρων (χωρίς όμως να έχουν και την αντίστοιχη πολιτική εκπροσώπηση, την οποία απέκτησαν στη συνέχεια κατά τη Μεταπολίτευση)· η απότομη διακοπή των πνευματικών αλλά και των πολιτικών αναζητήσεων σε όλους τους ιδεολογικούς χώρους· η σαφέστατη οπισθοχώρηση των προβληματισμών για τον εκσυγχρονισμό της πολιτικής ζωής της χώρας· η υποχρεωτική συνύπαρξη αντιθετικών και αποκλινόντων πολιτικών και πνευματικών προβληματισμών και η εκ των πραγμάτων σύγκλιση τους —στον ελάχιστο κοινό παρονομαστή— απέναντι στον «κοινό εχθρό» της Χούντας· η καθυποταγή μέσω της ανοχής της Δικτατορίας μεγάλων τμημάτων της κοινωνίας· ηκυριαρχία του κιτς σε πάμπολλους τομείς της πολιτιστικής ζωής — αυτά είναι μερικά μόνο από τα αποτελέσματα του επτάχρονου «γύψου».

Η σημαντικότατη αυτή έλλειψη μελέτης της Χούντας έχει σοβαρές επιπτώσεις: η περίοδος της Δικτατορίας έχει καταγραφεί στην κοινωνική συνείδηση απλώς ως μία «σκοτεινή περίοδος», καταπίεσης και βίας από τη μία και «αντιστασιακής πράξης» από την άλλη. Το αποτέλεσμα είναι η ουσιαστική άγνοια —και όχι μόνο των νεότερων γενιών— των παραμέτρων οι οποίες συνιστούν την ιστορική τομή που αποτελεί για την νεοελληνική ιστορία η Δικτατορία 1967-1974 και, κατ’ επέκταση, η ενοχοποίηση της Μεταπολίτευσης ακόμη και για φαινόμενα που στην πραγματικότητα η ημερομηνία γέννησής τους χρονολογείται στην περίοδο της Χούντας. Με λίγα λόγια: ο καλύτερος τρόπος για να «θυμηθούμε» την αυριανή επέτειο είναι να μελετήσουμε το τι σήμαινε στην πραγματικότητα για την νεοελληνική κοινωνία εκείνη η «σκοτεινή περίοδος». Πολλές αιτίες ακόμη και των σημερινών κακοδαιμονιών υποψιάζομαι πως θα ανακαλύψουμε.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Κυριακή, 13 Μαΐου 2012

Να απαλλαγούμε και από Αυτόν το μύθο, του Λεωνίδα Καστανά



του Λεωνίδα Καστανά
Είναι επιτακτική ανάγκη να κυβερνήσει Αυτός. 
Σήμερα ή μετά τις επόμενες εκλογές αυτό πρέπει να είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Μονάχα έτσι θα καταρρεύσει ο τελευταίος κυρίαρχος αστικός μύθος δηλαδή, ότι ένα «αριστερό» κόμμα της καταγγελίας μπορεί και θέλει να κυβερνήσει. Και είναι καιρός να βγάζουμε όλους τους μύθους από πάνω μας.
Παρακολουθήσαμε τις αστειότητες που έκανε με την περιφορά της εντολής στις γκρούπες και στα σωματεία. Παρακολουθούμε την αήθη επίθεση στη ΔΗΜΑΡ με την οποία υποτίθεται ότι πρέπει να συμπαραταχθεί μετά τις νέες εκλογές για μια κυβέρνηση της Αριστεράς. Είναι σαν να λέει « σας βρίζω, μην τολμήσετε να έρθετε μαζί μου». Σε λίγο θα επιτεθεί και στον καμένο για να αποκλείσει και αυτήν τη δυνατότητα.
Όλα τα κόμματα του υποκλίθηκαν, του έδωσαν ανοχή και εμπιστοσύνη να κάνει κυβέρνηση της αριστεράς. Δεν θα τολμούσαν να τον ρίξουν, τουλάχιστον άμεσα, γιατί θα χρεώνονταν αυτά την ακυβερνησία και τις νέες εκλογές.
Σάμπως τι αντισυστημικό θα έκανε; Μήπως θα πείραζε τις επιδοτήσεις προς τα κόμματα, την ενίσχυση στα ταμεία των insiders, ή θα κρατικοποιούσε τον ΟΤΕ; Θα κρατικοποιούσε τις τράπεζες; Δώρο στους τραπεζίτες θα ήταν.

Αν πίστευε έστω και στο ελάχιστο στις δυνάμεις του θα το έκανε. Θα δρομολογούσε τις αλλαγές του, θα υλοποιούσε κάτι από το πρόγραμμα εξουσίας που δήθεν διαθέτει, και ο λαός θα αισθανόταν τις ωφέλιμες γι’ αυτόν πολιτικές του.
Η δημιουργία και μόνο μιας Αριστερής κυβέρνησης θα πάγωνε κάθε πολιτικό αναβρασμό, η κοινή γνώμη θα παρακολουθούσε με ενδιαφέρον τις κινήσεις του, θα είχε σε κάτι να ελπίζει. Οι δανειστές αναγκαστικά θα άρχιζαν ένα διάλογο μαζί του, τι άλλο είναι η επαναδιαπραγμάτευση;
Ο Ολάντ δεν θάχε τώρα λόγο να μην τον συναντήσει.

Θα μπορούσε να βρει κάποιους πόρους να δώσει ένα εισόδημα στους μακροχρόνια άνεργους.
Θα μείωνε τους εξοπλισμούς, θα έβαζε ένα χέρι στην εκκλησία.
Θα μάζευε με συνοπτικές διαδικασίες τα χρέη των μεγάλων προς το δημόσιο.
Θα ζητούσε την άμεση εκδίκαση υποθέσεων κλοπής δημόσιας περιουσίας.
Θα σταματούσε την αιμορραγία των τραπεζών προς το εξωτερικό.
Θα βελτίωνε το κλίμα στο εσωτερικό, ώστε να δουλέψει ο τουρισμός.
Θα εγκαινίαζε έστω και μισό δημόσιο έργο για να δείξει ότι κινείται η οικονομία.
Θα μείωνε τα χαράτσια ως κίνηση καλής θέλησης προς το χειμαζόμενο λαό.

Κάτι θα έκανε, κάτι διαφορετικό από αυτά που έκαναν οι «κακοί» τους οποίους καταγγέλλει. Μέχρι να τον πάρουν πρέφα, θα έδινε ελπίδες και κίνητρα, θα δημιουργούσε προσδοκίες.

Είχε την ευκαιρία, αλλά δεν το έκανε, γιατί είναι γυμνός και δεν τολμούν ούτε αυτός, ούτε το επιτελείο των «σοβαρών» που διαθέτει.
Με τα καμώματά  του χλευάζει ολόκληρη την Αριστερά, χλευάζει τους πολίτες που του έδειξαν εμπιστοσύνη.
Στην νέα εκλογική μάχη που είναι πιθανό να οδηγηθούμε, δεν θάχει προφανώς αυτοδυναμία, δεν τη θέλει και δεν θα την έχει. Πιθανόν, να έχει την πρωτιά.
Αλλά και πάλι θα ακολουθήσει την ίδια παρελκυστική πολιτική, θα επιτεθεί στους φύσει συμμάχους του, θα προκαλέσει, μέχρι να αναγκάσει τους υπόλοιπους να προχωρήσουν χωρίς αυτόν.
Και τότε θα δοθεί το σύνθημα. Θα καεί η Αθήνα.
Το κόμμα του δημοσίου, το κόμμα των αφελών, το κόμμα των απελπισμένων που τόλμησαν να πιστέψουν ότι η δήθεν Αριστερά έχει τη λύση, γρήγορα θα τον εγκαταλείψουν και θα στραφούν δεξιά, δεξιότερα, δεξιότατα. Όσο δεν παίρνει δεξιά.
 Να μην χάσουμε την ψυχραιμία μας. Εκλογές ξανά, όσες εκλογές θέλει, να ματώσουμε, να ξεσκιστούμε,  αλλά να απαλλαγούμε μια για πάντα, από αυτό το βάρος. Μετά θα δούμε τι θα κάνουμε. Απαλλαγήκαμε από το ΠαΣόκ. Η ΝΔ έδειξε ότι είναι πολιτικό νηπιαγωγείο. Προέχει η κατάρρευση και του τελευταίου μύθου, αρχή μιας άλλης πορείας προς τη λύτρωση.


22 σχόλια:

  1. Leo, kimase????? Ekane dilosis o Alavanos.
    Peri aristeras ke alithias. Thelo analisi.
    Ine apo aristera, deksia, katheta, diagonia?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μakis από Αλαβάνο αναλύω δηλώσεις μόνο για το μποζώνιο του Higgs

      Διαγραφή
    2. Afou apantises, na mou epitrepsis na to parafraso: o tipos ine to ΜποζοΨωνιο tou Higgs.

      Lipon, simera, opos tha elege o palios mou simfititis Li Hong: "The Leo is very upset".

      (O Li Hong itane enas politismenos komounistis, voithos se Kineziko panepistimio. Irthe ekini i polistiki epanastasi, ton vrikan apolitisto ke kapitalisti ke ton stilane na ftiaxni mixanes se fortiga orixion. Gia na zisi episkevaze sti zoula radiofona ke tileorasis. Gia na kseroume ti efage tin politistiki epanastasi: i mavri paraikonomia.)

      Ke tora sta sovara: ipotheto i DIMAR proponite gia ta penalti. Giati o SIRIZA pezi gia tin paratasi.

      Ke kati akoma: aposirete apo ta kanalia tis kotes (arsenikes ke thilikes) ke valte Matsaganides. Oso gia tin istoselida tis DIMAR, ine poli cool, toso pou pathenis ipothermia otan mpis mesa.

      Be good and cool. Ke kali vdomada.

      Διαγραφή
  2. Λεωνίδα, αν και εμφανώς φορτισμένος, είσαι, εκτιμώ, πάρα πολύ διορατικός. Κάπως έτσι θα πάνε τα πράγματα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατρέ φορτισμένος από το basket μπορεί αν και δεν είμαι Ολυμπιακός,εσύ ως Πειραιώτης θα είσαι. Αλλά καταφεύγω όπως κατάλαβες σε "ακρότητες" για να καταδείξω τα αδιέξοδα της κοινωνίας μας. Μιας κοινωνίας που την τρώει ο καρκίνος και αφού έκανε τα πάντα και δεν βρήκε γιατρειά, καταφεύγει τώρα στα μαντζούνια μπας και σωθεί. Τι να κάνω αδερφέ; Εδώ και ένα χρόνο φωνάζω για μια κυβέρνηση Monti αλλά ελληνικά με πολιτικούς και τεχνοκράτες, χωρίς εκλογές, που θα αναλάμβαναν τη βρώμικη δουλειά με συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μας πρόκυψε κυβέρνηση με Βορίδη Μπουμπούκο, Ρέπα κλπ. Που να πάμε έτσι;

      Διαγραφή
    2. Mπορώ να δεχθώ οιαδήποτε μομφή, εκτός από το ότι είμαι Ολυμπιακός.

      Διαγραφή
    3. A ok απλά υπέθεσα ρε φίλε. Εγώ αν και δεν ασχολούμαι, υποστηρίζω από παιδί τον Πανιώνιο. Αλλά η χτεσινή προσπάθεια των παιδιών του Ολυμπιακού είχε χαρακτήρα πολιτικού παραδείγματος. Θα βρει μιμητές;

      Διαγραφή
  3. Προς κ. Γ. Δραγασακη, υπουργο Οικονομιας& Οικονομικων
    αναπληρωτη υπουργο κ. Δ. Στρατουλη
    αναπληρωτη υπουργο κ. Π.Λαφαζανη

    Αξιοτιμοι κυριοι,

    Λεφτα παντα υπηρχαν στην χωρα μας. Αλλα παλαιοτερα ηταν μονον στις Ελβετικες τραπεζες. Σημερα ομως υπαρχουν παρα πολλοι φορολογικοι παραδεισοι, στους οποιους θα μπορουσατε να αναζητησετε τα βρομικα λεφτα που υπαρχουν.

    Το υπουργείο Οικονομικών δημοσιοποίησε 11-1-12, κατάλογο με τους 47 φορολογικούς «παραδείσους», που δεν έχουν συνάψει με την Ελλάδα σύμβαση διοικητικής συνδρομής στον φορολογικό τομέα.

    Συγκεκριμένα, με απόφαση του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και υπουργού Οικονομικών κ. Ευάγγελου Βενιζέλου καθορίσθηκαν τα μη συνεργάσιμα κράτη για το έτος 2012, (Παραρτημα 1) οπως στο http://www.tanea.gr/oikonomia/article/?aid=4686586

    «Μη συνεργάσιμα κράτη» είναι εκείνα τα οποία δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η κατάστασή τους σχετικά με τη διαφάνεια και την ανταλλαγή πληροφοριών σε φορολογικά θέματα έχει εξεταστεί από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.) και δεν έχουν συνάψει με την Ελλάδα σύμβαση διοικητικής συνδρομής στο φορολογικό τομέα.

    Επιπλέον, δεν έχουν υπογράψει ανάλογη σύμβαση διοικητικής συνδρομής με τουλάχιστον 12 άλλα κράτη.

    Ομως , απο πληροφοριες απο τον πρωην υπουργο Κεφαλογιαννη (σημερα του ξεφυγε στην ΝΕΤ) η μεγαλυτερη πιθανοτητα ειναι να βρεθουν πολλα χρηματα στην Δημοκρατια του Βανουάτου, στον Νοτιο Ειρηνικο(Παραρτημα 2) .Αν αρνηθει το κρατιδιο, να μας δωσει τα λεφτα που καταχραστηκαν οι προδοτες πολιτικοι και επιχειρηματιες, προτεινω να κηρυξουμε τον πολεμο εναντιον του διεφθαρμενου κρατιδιου.

    Το πολεμικο μας ναυτικο θα προμηθευεται διαρκως πετρελαιο απο πρωην αριστερο λαθρεμπορο εν πλω μεσω συμφωνιας με τον σ. Τσαβες για τις επιχειρησεις. Για να αποφευχθουν ομως αποχωρησεις αξιωματικων και μαχιμων ναυτων ή ανταρσια και την κοπανησουν σε παραδεισια νησια με εξωτικες και αιθεριες ιθαγενεις γυναικες σαν τον γαλλο χρηματιστη Γκωγκεν, σε καθε πλοιο θα υπαρχουν επιλεκτα στρατιωτικα τμηματα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ
    .
    Με επανασταστικους χαιρετισμους

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΥΓ Πληροφοριες στην Ελληνική Πρεσβεία (στη Νέα Ζηλανδία) που λειτουργεί στο Ουέλλιγκτων από το 1999 με παράλληλες διαπιστεύσεις σε έξη νησιωτικά κρατίδια του Ειρηνικού: Σαμόα, Τόνγκα, Φίτζι, Βανουάτου, Κιριμπάτι, Ναουρού. Επιπλέον, υπάρχει Άμισθο Προξενείο της Ελλάδας στην πόλη Ώκλαντ της Νέας Ζηλανδίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λεό, καταλαβαίνω τη φόρτισή σου. Τη συμμερίζομαι απόλυτα. Ο Τσίπρας είναι όλ' αυτά και μερικά ακόμα. Κατή τη γνώμη μου είναι απόλύτως άθλιος.

    Όμως, στη στάση σου και στη στάση της ΔΗΜΑΡ γενικότερα υπάρχει μια άλυτη δισημία και μια αντινομία που -κατά τη γνώμη μου- επιβάλλεται να αρθεί: Αφού ΑΥΤΟΣ είναι όλ' αυτα, πώς μπορεί να είναι συγχρόνως και εκείνος που θα έπρεπε να συγκυβερνήσει με τη ΔΗΜΑΡ, κι ακόμη η ΔΗΜΑΡ να είναι φύσει συμμαχός του;

    Δηλαδή, η ΔΗΜΑΡ είναι ετεροκαθοριζόμενη, ως προς το φαινόμενο Τσίπρα; Δεν οφείλει να βάλει τα δικά της όρια και να προσδιορίσει την πολιτική της, με βάση το τι εκείνη πιστεύει ότι πρέπει να γίνει για να σωθεί η χώρα και όχι το αν ο Τσίπρας είναι ή όχι συνεπής σ΄αυτά που διακηρύττει;

    Φοβάμαι ότι οι πολίτες που την ψήφισαν, αλλά και οι περιστάσεις απαιτούν το δεύτερο και με βάση αυτό θα κριθούν οι όποιες ευθύνες της, στο τέλος της μέρας.

    Αλίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλίκη στο χτεσινό μας άρθρο με την Astrid αναλύσαμε τους λόγους για τη μη συμμετοχή της ΔΗΜΑΡ. Δεν διεκδικούμε το αλάθητο. Καταλαβαίνεις. Αλλά ας μην μας κρύβει Αυτός την πραγματικότητα του δικομματισμού

      Διαγραφή
    2. Δεν σου κρύβω ότι φοβάμαι το εκλογικό σώμα. Δεν θέλω με τίποτα να γίνει κάτι αντίθετο στη θέληση των πολιτών. Αλλιώς δεν θα απαλλαγούμε ποτέ, θα τον ξαναβρούμε μπροστά μας.
      Η ΔΗΜΑΡ ναι νιώθει ένα κάποιο δέος μπροστά στο θράσος του. Φοβάται το κόστος είναι αλήθεια, αλλά πέσμου εσύ ποιος δεν φοβάται. Αν οι 2 είχαν δύναμη στην κοινωνία, ίσως να έπραττε αλλιώς. Αλλά τώρα, ποια κυβέρνηση να αντέξει

      Διαγραφή
  5. Η προσέγγισή σου δεν είναι ψύχραιμη. Μπορεί να έχεις δίκιο. Απλά πρέπει θυμόμαστε ότι έχει συγκεκριμένη εντολή και αυτή δεν επιτρέπει συμμετοχή σε κυβέρνηση με ΝΔΣΟΚ, όπου δε θα περάσει κανένας αντιμνημονιακός νόμος και θα συρθεί να παρακαλά. Χωρίς κοινοβουλευτική συναίνεση δεν μπορέι να καταγγείλει κανένα μνημόνιο ή να ακυρώσει κανένα νόμο. Αλλά γιατί σκας όταν οι ΝΔΣΟΚΔΗΜΑΡ έχουν 168 βουλευτές; Πρόγραμμα έχει και η ΔΗΜΑΡ και οι άλλοι, ας το υλοποιήσουν. Ο ΣΥΡΙΖΑ φταίει που φοβάται η ΔΗΜΑΡ εκλογικά μη συμπιεστεί κι άλλο; Ή μήπως φοβούνται οι 168 την κινηματική δράση του ΣΥΡΙΖΑ και ότι εκφράζει -με λαϊκίστικο ή μη τρόπο- το λαϊκό συναίσθημα; Αυτοί δε θέλουν να κυβερνήσουν. Όποιος θέλει ας κυβερνήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργος Β. Ριτζούλης14 Μαΐου 2012 - 2:33 μ.μ.

      Δεν ξέρω ποιοί στον ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να κυβερνήσουν και ποιοί όχι.
      Η αίσθηση μου είναι όμως ότι οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ έδωσαν και δίνουν σαφώς εντολή συμμετοχής στη διακυβέρνηση. Όχι εντολή διαρκούς αντιπολίτευσης.
      Η τελευταία δημοσκόπηση δείχνει πολλά. Το 80 % των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ θέλει παραμομή στην Ευρωζώνη. Είναι ακριβώς ο μέσος όρος του συνόλου των πολιτών. Τυπικοί πολίτες, στο θέμα αυτό.
      Πϊεση για προγραμματικό ξεκαθάρισμα είναι ο ρεαλιστικός δρόμος. Π.χ. να αναδειχθεί το εντελώς ασύμβατο μεταξύ της μονόπλευρης καταγγελίας του μνημονίου και της ριζικής αναδιαπραγμάτευσης της οικονομικής πολιτικής απο κοινού με τους εταίρους. Και επίσης, το εντελώς ασύμβατο μεταξύ της μονόπλευρης καταγγελίας του μνημονίου (τυπικά "Ελληνοκεντρικά") και της αναδιαπραγμάτευσης της Ευρωπαικής οικονομικής πολιτικής, απαραίτητα με συμμάχους στη δική μας πλευρά του τραπεζιού τους Ισπανούς, Πορογάλους, Ιρλανδούς, Ιταλούς...

      Διαγραφή
  6. Δείμο είσαι τελείως out φίλε. Είχε την ευκαιρία να κάνει κυβέρνηση Αριστεράς με την ανοχή των άλλων και δεν την έκανε. Εχει την ευκαιρία να συμμετάσχει με τους όρους του σε κυβέρνηση οικουμενική και δεν την έκανε. Θα του δοθεί μετά τη νέα εκλογή μια ακόμα ευκαιρία και θα την πετάξει. Συνεπώς δεν θέλει να σώσει τη χώρα ούτε το λαό της. Απλά ακκίζεται και αυξάνει την επιδότησή του.
    Η ΔΗΜΑΡ δεν θέλει να κυβερνήσει ως φτωχός συγγενής σε μια κυβέρνηση παρωδία, χωρίς δυνατότητες. Αντιθέτως τον κάλεσε να κυβερνήσουν μαζί. ΚΑι αυτός την βρίζει, ακριβώς για να χαλάσει την όποια συμμαχία. Μετά την επόμενη εκλογή όλα τα κόμματα εντός και εκτός βουλής, εκτός ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ θα αναγκαστούν να προχωρήσουν. Αλλά αυτί θα πρέπει να είναι δηλωμένο καθαρά να ξέρει κόσμος τι ψηφίζει. Πως αλλιώς θα γίνει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιώργος Β. Ριτζούλης14 Μαΐου 2012 - 11:24 π.μ.

    Μπλέξαμε, και μπλέξαμε σε φάση όπου ανοίγονται δυνατότητες μεσοπρόθεσμα.
    Μετά τις εκλογές στη Γαλλία και χθές στη Β. Ρηνανία, έχω την αίσθηση ότι δημιουργείται κύμα στην Ευρώπη. Θα χτυπήσει τους υπέυθυνους για την αποτυχημένη διαχείριση της κρίσης, δηλαδή την Ευρωδεξιά.
    Αλλά θα είμαστε ως Ελλάδα πάνω στο τρένο όταν ξεκαθαρίσει η κατάσταση και φανούν οι νέες ισορροπίες; Προλαβαίνουμε;
    Στον ΣΥΝ μερικοί έχουν μια αίσθηση για το timing. Ο ίδιος ο Τσίπρας αμφιβάλλω σφόδρα. Και το προγραμματικό νηπιαγωγείο τους δεν παίζεται με τίποτε.
    Έχω την αίσθηση ότι η πίεση για προγραμματικό ξεκαθάρισμα είναι ο μόνος ρεαλιστικός δρόμος. Πήραν ψήφους από τον κόσμο κυρίως για να κυβερνήσουν, όχι για να αντιπολιτευθούν. Και το 80 % όσων ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ του Ευρώ, σε πρόσφατη δημοσκόπηση. Είναι αναγκασμένοι να τους ακούσουν, διαφορετικά η επιτυχία θα είναι βραχύβια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι επόμενες εκλογές μπορούν να γίνουν με απλή αναλογική χωρίς καμία νομοθετική ρύθμιση. Ο συριζα ως σχηματισμός κομμάτων και ως πρώτη επιλογή των ελλήνων, δεν δικαιούται να λάβει (βάσει του ηλίθιου εκλογικού νόμου) το bonus των 50 εδρών οπότε η απλή αναλογική συντελείται στην πράξη, παρά την άρνηση των 2 πάλαι ποτέ μεγάλων κομμάτων. Το πρώτο ‘’κόμμα’’ ο σύριζα δεν ‘’δικαιούται’’ ως σχηματισμός τις 50 έδρες οπότε αυτές μοιράζονται αναλογικά σε όλους. Απλή αναλογική στην πράξη, όχι στα λόγια. Τότε όμως γιατί ο συριζα τρέχει να αναγνωριστεί νομικά ως ένα κόμμα και να ‘’υφαρπάξει’’ τις πενήντα έδρες στις επόμενες εκλογές;;;; Απλό, άλλο εμείς, άλλο αυτοί. Την αναλογική θα την κάνουμε μετά τις εκλογές ώστε αν βρεθούμε αντιπολίτευση μετά να μην την πατήσουμε!!
    http://sabotaz33.blogspot.com/2012/05/112.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι 50 έδρες, αν δεν μπορεί να τις πάρει ο πρώτος επειδή είναι συνδυασμός κομμάτων και όχι ενιαίο κόμμα πηγαίνουν στον δεύτερο, αν αποτελεί εννιαίο κόμμα αλλιώς στον τρίτο κλπ. Εχει να χυθεί λάσπη και παραπληροφόρηση με την μπετονιέρα στον Συριζα ως τις εκλογές...

      Διαγραφή
    2. O Σύριζα εισπράττει όση ακριβώς λάσπη εκτοξεύει. Μόλις αρχίσουν να κλείνουν τράπεζες, οι πολίτες θα διαπιστώσουν ότι τα πράγματα δεν ήταν για πλάκα, ούτε για επαναστατικές ονειρώξεις. Προφανώς οι παροικούντες έχουν ήδη φευγατίσει το χρήμα τους.

      Διαγραφή
  9. Την επανίδρυση του ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε ο Αλ. Τσίπρας
    Τη μετεξέλιξη του ΣΥΡΙΖΑ σε μια μεγάλη δημοκρατική αριστερή παράταξη ανακοίνωσε ο Αλ. Τσίπρας.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ της 5ης Μαΐου δεν υπάρχει πια, είπε ο κ. Τσίπρας, ανακοινώνοντας την επανίδρυση του ΣΥΡΙΖΑ και τη μετεξέλιξή του σε μια μεγάλη δημοκρατική αριστερή παράταξη.

    Ο κ. Τσίπρας ανακοίνωσε ότι αυτή είναι η εντολή του λαού, δηλαδή η επανίδρυση του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε ότι αυτή η προσπάθεια άρχισε ήδη και χθες πραγματοποιήθηκαν προς αυτή την κατεύθυνση 70 ανοιχτές λαϊκές συνελεύσεις σε όλη τη χώρα.

    Πηγή: ΑΜΠΕ
    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_14/05/2012_442075


    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θα μπορούσε να βρει κάποιους πόρους να δώσει ένα εισόδημα στους μακροχρόνια άνεργους.
    Θα μείωνε τους εξοπλισμούς, θα έβαζε ένα χέρι στην εκκλησία.
    Θα μάζευε με συνοπτικές διαδικασίες τα χρέη των μεγάλων προς το δημόσιο.
    Θα ζητούσε την άμεση εκδίκαση υποθέσεων κλοπής δημόσιας περιουσίας.
    Θα σταματούσε την αιμορραγία των τραπεζών προς το εξωτερικό.
    Θα βελτίωνε το κλίμα στο εσωτερικό, ώστε να δουλέψει ο τουρισμός.
    Θα εγκαινίαζε έστω και μισό δημόσιο έργο για να δείξει ότι κινείται η οικονομία.
    Θα μείωνε τα χαράτσια ως κίνηση καλής θέλησης προς το χειμαζόμενο λαό.

    Φοβαμαι οτι εχεις χασει οποια "ψυχραιμια" διαθετεις για να αναλύεις τα γεγονότα με ας πουμε αντικειμενικο τροπο (μηπως επειδη δεν εγινε ΧΩΡΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ MONTI;).
    Με 52 βουλευτες σε κυβερνηση μειοψηφειας και ¨αριστερη συμπολιτευση-αντιπολιτευση" την ΔΗΜΑΡ με την δικια σου λογικη:
    (Κάτι θα έκανε, κάτι διαφορετικό από αυτά που έκαναν οι «κακοί» τους οποίους καταγγέλλει. Μέχρι να τον πάρουν πρέφα, θα έδινε ελπίδες και κίνητρα, θα δημιουργούσε προσδοκίες.) θα μπορουσε να κανει κατι απο τα παραπανω ;;;;;;;;!!!!!!
    Φτανει το δουλεμα Λεωνιδα καταλαβαμε............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι να κάνω αδερφέ; Εδώ και ένα χρόνο φωνάζω για μια κυβέρνηση Monti αλλά ελληνικά με πολιτικούς και τεχνοκράτες, χωρίς εκλογές, που θα αναλάμβαναν τη βρώμικη δουλειά με συγκεκριμένο πρόγραμμα.


    Την κατηγορηματική αντίθεσή του στην συγκρότηση «κυβέρνησης προσωπικοτήτων» εξέφρασε ο Φώτης Κουβέλης, πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ, μιλώντας για «απόδειξη ήττας της πολιτικής»

    ΣΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΟΙ ΔΥΟ ΣΑΣ!!!!!!!????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμε 2:

    Για την κυβέρνηση Monti τα έχω γράψει παλιότερα. Ήταν η λύση αντί της κυβέρνησης Παπαδήμου. Όσοι τη θέλαμε δικαιωθήκαμε και απόδειξη είναι η Ιταλία. Αλλά στον τρίτο κόσμο της Ελλάδας το πολιτικό σύστημα δεν μπορεί να βρει λύση παρά μόνο στις μονοκομματικές κυβερνήσεις, ή στα παζάρια μεταξύ πολιτικάντηδων. Από τη στιγμή που πήγαμε στις εκλογές η λύση αυτή πέταξε. Από δω και μετά μόνο μια πολιτική κυβέρνηση συνεργασίας στην οποία και θα πάμε μετά τις νέες εκλογές με ή χωρίς τον Σύριζα. Μάλλον χωρίς διότι θα έχει δουλειά στο γκρέμισμα απέξω και όχι στο χτίσιμο από μέσα. Οι λύσεις δεν είναι ίδιες σε κάθε εποχή.

    Ανώνυμε 1. Αν ο Σύριζα ήθελε να συμβάλει στη διακυβέρνηση της χώρας θα έβρισκε δρόμο. Το κλίμα υπήρχε. Κυρίως θα είχε την υποστήριξη ενός σημαντικού τμήματος των πολιτών ακόμα και αυτών που δεν τον ψήφισαν. Αυτά σε μια προοπτική σωτηρίας της αστικής δημοκρατίας μέσα στην Ευρώπη. Αλλά ο Σύριζα ή και εσύ άλλα ονειρεύεστε. Οπότε προφανώς δεν του αρκεί καμιά κοινοβουλευτική λύση, καμιά λύση σωτηρίας μέσα στο Ευρώ. Ο Σϋριζα θα προσπαθήσει να φέρει τα πράγματα στα άκρα μέχρι να εξέλθουμε από το Ευρώ και να είναι πιο εύκολος ο σοσιαλιστικός μετασχηματισμός της κοινωνίας μας. Δυστυχώς δεν θα πάρω. Σοσιαλισμό με Τσίπρα, Στρατούλη, κλπ. Προτιμώ την αστική δημοκρατία. Τουλάχιστον μπορώ να γράφω χωρίς να συλλαμβάνομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή