ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

ομαδάρα

ομαδάρα

Παρατηρητήριο

Εκπαιδεύοντας του πολίτες

Το ελληνικό πολιτικό σύστημα αρνήθηκε να κοινωνήσει την αλήθεια και να εκπαιδεύσει τους πολίτες του στις νέες συνθήκες, δηλαδή στην «τεχνολογία των μνημονίων». Τώρα, μετά από επτά χρόνια ύφεσης αυτό φαντάζει ακόμα πιο δύσκολο. Το γεγονός ότι ο ορθολογισμός και οι φιλοευρωπαϊκές ιδέες δεν δημιουργούν κοινωνικό ρεύμα, παρόλη την κυβερνητική αποτυχία των λαϊκιστών, έγκειται στην αδυναμία των αντίστοιχων ταγών να πείσουν για τα προφανή. Και δεν πείθουν, γιατί ακόμα και σήμερα δεν θέτουν ως προτεραιότητα τη διακίνηση της αλήθειας, απεναντίας την αποφεύγουν. Καταφεύγουν και αυτοί στην ευκολία της καταγγελίας των μόνιμα κακών κυβερνητικών πρακτικών αναμένοντας την πτώση του ώριμου φρούτου.

Athens Voice

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Όσα Brexit και να γίνουν, όσες Λεπέν ή Μελανσόν, Πέπε Γκρίλο και Αλέξηδες κι αν παρελάσουν από τη σκηνή, το Τείχος έχει πέσει και η Κίνα όπου νάναι θα κάνει εκλογές. Ο δρόμος της Ελευθερίας είναι ανοικτός, έστω και αν ακόμα κυκλοφορούν Ζόμπυ του προηγούμενου αιώνα. Power to the free people

Τρίτη, 17 Ιουνίου 2014

Η αποτυχία της ΝΕΡΙΤ


του Ηλία Κανέλη από τα ΝΕΑ

Ηταν το κλείσιμο της ΕΡΤ αντιδημοκρατική εκτροπή και πραξικόπημα, όπως δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας; Σίγουρα, δεν ήταν κάτι που συνηθίζεται στις δημοκρατίες. Αλλά έγινε. Κι αν ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επιλέξει να ξαναστήσει μαγαζί που ονομάζεται ΕΡΤ, όπως διακήρυξε χθες στο twitter, επʼ ουδενί μπορεί να ανασυστήσει εκείνο που έκλεισε. Το ότι, ήδη, λειτουργεί, έστω μερικώς, με τεράστιες ελλείψεις, το διάδοχο σχήμα ΝΕΡΙΤ κάνει ακόμα πιο περίπλοκη την υπόσχεσή του. Θα κλείσει (πραξικοπηματικά) τη ΝΕΡΙΤ ή θα τη μετονομάσει; Και πώς θα αποκαταστήσει τις παλιές ιεραρχίες, αφού έχουν προκύψει καινούργιες;

Ο Τσίπρας κάνει απλώς άγονη αντιπολίτευση. Ωστόσο, μετά την εκδήλωση του κυβερνητικού αυταρχισμού, δόθηκε η ευκαιρία για τη σύσταση μιας όντως νέας, ζωηρής και ανεξάρτητης ραδιοτηλεόρασης, δημιουργικής, φτηνής, χωρίς πολιτικές εξαρτήσεις και χωρίς τις παθογένειες της γραφειοκρατίας, του παραγοντισμού και του άρρωστου συνδικαλισμού. Εκ των πραγμάτων, η περιπέτεια ΝΕΡΙΤ απέδειξε την αποτυχία του ελληνικού κράτους, κυβέρνησης και διοίκησης, να στήσει με διαφορετικά απʼ τα συνήθη υλικά έναν νέο οργανισμό.

Μπορούσε, άραγε, όντως να φτιαχτεί μια κυψέλη ανεξαρτησίας, δημοκρατίας, λαϊκότητας και καλλιέργειας, όπως ήταν το αιτούμενο; Με τίποτα, από τη στιγμή που τέθηκαν κριτήρια «αντικειμενικότητας», κι άρχισε η συζήτηση για τη μοριοδότηση των υποψηφίων προς πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ. Μοιραία, η ΝΕΡΙΤ αποδείχθηκε μια μικρή νέα ΕΡΤ με ανάλογες παθογένειες: σε κανέναν δημιουργικό οργανισμό δεν μπορείς να περιμένεις πρωτοβουλίες και έμπνευση από πρόσωπα - ιμάντες ενός μηχανισμού που φοβάται και τις πρωτοβουλίες και την έμπνευση. Σε τέτοιους οργανισμούς ανθούν η γραφειοκρατία και η καμαρίλα.

Το μοναδικό μοντέλο για μια σύγχρονη ραδιοτηλεόραση είναι ένα, δεν είναι ασφαλής η επιτυχία του και αναλογικά μοιάζει στο μοντέλο τού κατά Μάνον Χατζιδάκι Τρίτου. Ενας ή μία, πρόσωπο με κύρος, που μπορεί να εμπνεύσει και να επιβληθεί, με την ομάδα του/της και την άποψή του για τα πράγματα, αναλαμβάνει με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ελευθερία την ευθύνη να φέρει εις πέρας ένα συνολικό δημιουργικό εγχείρημα, με συγκεκριμένο προϋπολογισμό τον οποίο δεν πρέπει να παραβιάσει ούτε κατά ένα ευρώ. Δέχεται προτάσεις, κάνει συνεντεύξεις, προτείνει, απορρίπτει. Χρειάζεται πετυχημένους, αλλά δεν έχει δικαίωμα να σνομπάρει νεότερες δυνάμεις. Δεν προσφέρει μονιμότητα (εκτός ίσως από τα στελέχη της διοίκησης και ορισμένους τεχνικούς) και έχει ανά πάσα στιγμή τη δυνατότητα να αλλάζει συνεργάτες, ομάδα, γνώμη. Σε χρονικό ορίζοντα προκαθορισμένο ξέρει ότι θα κριθεί συνολικά. Αν αποτύχει, θα έχει χαθεί χρόνος. Αν όχι, θα έχει κερδηθεί η δυνατότητα ενός νέου μοντέλου δημόσιου οργανισμού, όχι μόνο στον τομέα της ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης.

Ολα αυτά προφανώς είναι υποθετικά. Η πολιτική ζωή στην Ελλάδα δεν έχει χώρο για ανεξάρτητες δημιουργικές πρωτοβουλίες.
O Ηλίας Κανέλλης είναι δημοσιογράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου