ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Παρατηρητήριο

Βγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάΒγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάχανα, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;να, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;ρκτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Τρίτη, 17 Ιουνίου 2014

Η αποτυχία της ΝΕΡΙΤ


του Ηλία Κανέλη από τα ΝΕΑ

Ηταν το κλείσιμο της ΕΡΤ αντιδημοκρατική εκτροπή και πραξικόπημα, όπως δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας; Σίγουρα, δεν ήταν κάτι που συνηθίζεται στις δημοκρατίες. Αλλά έγινε. Κι αν ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επιλέξει να ξαναστήσει μαγαζί που ονομάζεται ΕΡΤ, όπως διακήρυξε χθες στο twitter, επʼ ουδενί μπορεί να ανασυστήσει εκείνο που έκλεισε. Το ότι, ήδη, λειτουργεί, έστω μερικώς, με τεράστιες ελλείψεις, το διάδοχο σχήμα ΝΕΡΙΤ κάνει ακόμα πιο περίπλοκη την υπόσχεσή του. Θα κλείσει (πραξικοπηματικά) τη ΝΕΡΙΤ ή θα τη μετονομάσει; Και πώς θα αποκαταστήσει τις παλιές ιεραρχίες, αφού έχουν προκύψει καινούργιες;

Ο Τσίπρας κάνει απλώς άγονη αντιπολίτευση. Ωστόσο, μετά την εκδήλωση του κυβερνητικού αυταρχισμού, δόθηκε η ευκαιρία για τη σύσταση μιας όντως νέας, ζωηρής και ανεξάρτητης ραδιοτηλεόρασης, δημιουργικής, φτηνής, χωρίς πολιτικές εξαρτήσεις και χωρίς τις παθογένειες της γραφειοκρατίας, του παραγοντισμού και του άρρωστου συνδικαλισμού. Εκ των πραγμάτων, η περιπέτεια ΝΕΡΙΤ απέδειξε την αποτυχία του ελληνικού κράτους, κυβέρνησης και διοίκησης, να στήσει με διαφορετικά απʼ τα συνήθη υλικά έναν νέο οργανισμό.

Μπορούσε, άραγε, όντως να φτιαχτεί μια κυψέλη ανεξαρτησίας, δημοκρατίας, λαϊκότητας και καλλιέργειας, όπως ήταν το αιτούμενο; Με τίποτα, από τη στιγμή που τέθηκαν κριτήρια «αντικειμενικότητας», κι άρχισε η συζήτηση για τη μοριοδότηση των υποψηφίων προς πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ. Μοιραία, η ΝΕΡΙΤ αποδείχθηκε μια μικρή νέα ΕΡΤ με ανάλογες παθογένειες: σε κανέναν δημιουργικό οργανισμό δεν μπορείς να περιμένεις πρωτοβουλίες και έμπνευση από πρόσωπα - ιμάντες ενός μηχανισμού που φοβάται και τις πρωτοβουλίες και την έμπνευση. Σε τέτοιους οργανισμούς ανθούν η γραφειοκρατία και η καμαρίλα.

Το μοναδικό μοντέλο για μια σύγχρονη ραδιοτηλεόραση είναι ένα, δεν είναι ασφαλής η επιτυχία του και αναλογικά μοιάζει στο μοντέλο τού κατά Μάνον Χατζιδάκι Τρίτου. Ενας ή μία, πρόσωπο με κύρος, που μπορεί να εμπνεύσει και να επιβληθεί, με την ομάδα του/της και την άποψή του για τα πράγματα, αναλαμβάνει με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ελευθερία την ευθύνη να φέρει εις πέρας ένα συνολικό δημιουργικό εγχείρημα, με συγκεκριμένο προϋπολογισμό τον οποίο δεν πρέπει να παραβιάσει ούτε κατά ένα ευρώ. Δέχεται προτάσεις, κάνει συνεντεύξεις, προτείνει, απορρίπτει. Χρειάζεται πετυχημένους, αλλά δεν έχει δικαίωμα να σνομπάρει νεότερες δυνάμεις. Δεν προσφέρει μονιμότητα (εκτός ίσως από τα στελέχη της διοίκησης και ορισμένους τεχνικούς) και έχει ανά πάσα στιγμή τη δυνατότητα να αλλάζει συνεργάτες, ομάδα, γνώμη. Σε χρονικό ορίζοντα προκαθορισμένο ξέρει ότι θα κριθεί συνολικά. Αν αποτύχει, θα έχει χαθεί χρόνος. Αν όχι, θα έχει κερδηθεί η δυνατότητα ενός νέου μοντέλου δημόσιου οργανισμού, όχι μόνο στον τομέα της ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης.

Ολα αυτά προφανώς είναι υποθετικά. Η πολιτική ζωή στην Ελλάδα δεν έχει χώρο για ανεξάρτητες δημιουργικές πρωτοβουλίες.
O Ηλίας Κανέλλης είναι δημοσιογράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου