ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Παρατηρητήριο

Ποια αξιολόγηση όμως; Μήπως αυτή που θα κάνει μια εξωτερική ανεξάρτητη αρχή, ένας ανάλογος ΑΣΕΠ; Ή καλύτερα, μια ιδιωτική εταιρία σε σύμβαση με το δημόσιο; Με μετρήσιμους ποσοτικούς δείκτες; Μια αξιολόγηση συνεχής της οποίας οι μετρήσεις θα επιφέρουν αποτελέσματα ανεξαρτήτως κυβέρνησης; Ή μήπως αυτή που θα λαμβάνει υπόψη και τη γνώμη των πολιτών και των επιχειρήσεων που συναλλάσσονται με το δημόσιο; Αλλά για να θεσμοθετηθούν όλα αυτά απαιτείται κοινωνική βούληση που δεν υπάρχει. Η κοινωνία δεν καίγεται για τέτοια πράγματα, δεν έχει μάθει να τα ζητά.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Χτες ήταν οι καταλήψεις, σήμερα το «άσυλο» της βίας, αύριο η διάλυση των μεταπτυχιακών. Οι θλιβεροί φαιοί ή κόκκινοι κομισάριοι μισούν τους άριστους γιατί τους φοβούνται και πασχίζουν να τους σταματήσουν. Γιατί είναι αυτοί που θα χτίσουν την επόμενη ελεύθερη, δημοκρατική και δημιουργική Ελλάδα. Είναι αυτοί που θα τους αποστρατεύσουν, θα τους στείλουν επιτέλους στη λήθη της ιστορίας. Είναι αυτοί που με την αξιοσύνη τους θα αλλάξουν το παράδειγμα στην έρμη τούτη χώρα. Μην ανησυχείτε. Δεν έρχεται κανένα άλλο κόμμα, πράσινο, κόκκινο ή γαλάζιο. Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε.

Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

Είμαι δάσκαλος


του Ευθύμη Δημόπουλου


Είμαι δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο. Πέρσι, δύο μαθητές από την τάξη μου έδωσαν εξετάσεις σε Πειραματικά σχολεία και πέτυχαν. Παιδιά της μισθωτής μεσαίας τάξης που δεν μπορεί πια να πληρώσει τα δίδακτρα ιδιωτικού σχολείου. Παιδιά με ικανότητες, μελετηρά, σεμνά. Τα παιδιά αυτά με επισκέπτονται συχνά στο σχολείο για να τα πούμε. Είναι ενθουσιασμένα με το νέο τους σχολείο, με το μάθημα, τους καθηγητές, τις δραστηριότητες, τις πειραματικές δράσεις, τις βιβλιοθήκες, τα εργαστήρια κλπ.Μου δείχνουν τη δουλειά που κάνουν και χαίρομαι. 

Χαίρομαι που η ταλαιπωρημένη και δραματικά υποβαθμισμένη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατάφερε, χάρη στην προσπάθεια ορισμένων ανθρώπων, να δημιουργήσει μια νησίδα ουσιαστικής εκπαιδευτικής και πολιτισμικής δημιουργίας.

Παράλληλα και εμείς οι δάσκαλοι των δημοτικών σχολείων μάθαμε από τα Πειραματικά. Μάθαμε μελετώντας και συζητώντας το πνεύμα των εξετάσεών τους, μάθαμε ψάχνοντας στην τράπεζα θεμάτων τους. Κατανοήσαμε με παραδείγματα τι σημαίνει διδάσκω και αξιολογώ δεξιότητες στη Φυσική, τα Μαθηματικά τη Γλώσσα. Αρκετοί από εμάς, με αφορμή αυτή την εμπειρία, αναπροσανατολίσαμε τη δουλειά μας. Βοηθηθήκαμε από ένα θεσμό που αν και βρίσκεται ακόμη σε εμβρυώδη μορφή μπορεί να λειτουργήσει παραδειγματικά για το υπόλοιπο σώμα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και έχουμε πολλά ακόμη να μάθουμε από την επικοινωνία και τη συνεργασία μαζί τους.
Από όλη αυτή την προσπάθεια 2,5 περίπου χρόνων των Πειραματικών Σχολείων ο Υπουργός Παιδείας χωρίς καν να τα επισκεφθεί, χωρίς καν να δει το έργο που παράγουν, χωρίς να ρωτήσει γονείς και μαθητές, χωρίς να μιλήσει με διευθυντές και δασκάλους, διάλεξε να τα "μουτζουρώσει" με αυτή την απίστευτη δήλωση για "τη ρετσινιά και το δράμα της αριστείας" και να προαναγγείλει την ακύρωση των εξετάσεών τους για την επόμενη χρονιά. 

Πώς είναι δυνατόν σε ένα εκπαιδευτικό τοπίο, όπως το ελληνικό, με τόσες υστερήσεις να ξεκινάς τη θητεία σου ξηλώνοντας δημιουργικές προσπάθειες ;
Εκτός και αν η κυβέρνηση πιστεύει ότι η καθήλωση και ισοπέδωση της αριστείας είναι μέσα στα πρώτα μέτρα για την ανάσχεση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου