ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Λούλα Αναγνωστάκη

Λούλα Αναγνωστάκη
Η φωτό είναι του Σπύρου Στάβερη για τη LIFO

Παρατηρητήριο

Η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα σαφές μέτωπο ΝΔ και του κυοφορούμενου νέου σχήματος της κεντροαριστεράς. Μια γενναία και ρηξικέλευθη πολιτική συνεννόηση αρχών με συγκεκριμένα σημεία επαφής και καθαρές στοχεύσεις. Κι ας έχουν διαφορές που πρέπει να γίνουν σαφέστατες. Αυτό προϋποθέτει τη διατύπωση και διακίνηση τεκμηριωμένων πολιτικών θέσεων για τα μεγάλα επίδικα και κυρίως για τα δύο πιο σημαντικά. Αυτά της παραγωγής πλούτου και της διαχείρισης του κράτους. Με τρόπο όμως που θα αποδεικνύει και στον πλέον αδαή ότι η ελευθερία στην οικονομία από τη μια και η υποχώρηση του κράτους από την άλλη θα αποδειχθούν ωφέλιμα όχι μόνο για το κεφάλαιο αλλά και για τους πολίτες και δη τους ασθενέστερους. Αυτό σημαίνει υπεύθυνη λαϊκή πολιτική και όχι ελιτίστικη ή λαϊκίστικη.

Athens Voice

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Όσο θα πολλαπλασιάζονται οι δημόσιες τοποθετήσεις των υποψηφίων τόσο θα αποκαλύπτεται ο φυσικός αρχηγός του κέντρου και το βαρύ πολιτικό του φορτίο. Αλλά είναι εποχή του diet, οπότε....

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

Είμαι δάσκαλος


του Ευθύμη Δημόπουλου


Είμαι δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο. Πέρσι, δύο μαθητές από την τάξη μου έδωσαν εξετάσεις σε Πειραματικά σχολεία και πέτυχαν. Παιδιά της μισθωτής μεσαίας τάξης που δεν μπορεί πια να πληρώσει τα δίδακτρα ιδιωτικού σχολείου. Παιδιά με ικανότητες, μελετηρά, σεμνά. Τα παιδιά αυτά με επισκέπτονται συχνά στο σχολείο για να τα πούμε. Είναι ενθουσιασμένα με το νέο τους σχολείο, με το μάθημα, τους καθηγητές, τις δραστηριότητες, τις πειραματικές δράσεις, τις βιβλιοθήκες, τα εργαστήρια κλπ.Μου δείχνουν τη δουλειά που κάνουν και χαίρομαι. 

Χαίρομαι που η ταλαιπωρημένη και δραματικά υποβαθμισμένη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατάφερε, χάρη στην προσπάθεια ορισμένων ανθρώπων, να δημιουργήσει μια νησίδα ουσιαστικής εκπαιδευτικής και πολιτισμικής δημιουργίας.

Παράλληλα και εμείς οι δάσκαλοι των δημοτικών σχολείων μάθαμε από τα Πειραματικά. Μάθαμε μελετώντας και συζητώντας το πνεύμα των εξετάσεών τους, μάθαμε ψάχνοντας στην τράπεζα θεμάτων τους. Κατανοήσαμε με παραδείγματα τι σημαίνει διδάσκω και αξιολογώ δεξιότητες στη Φυσική, τα Μαθηματικά τη Γλώσσα. Αρκετοί από εμάς, με αφορμή αυτή την εμπειρία, αναπροσανατολίσαμε τη δουλειά μας. Βοηθηθήκαμε από ένα θεσμό που αν και βρίσκεται ακόμη σε εμβρυώδη μορφή μπορεί να λειτουργήσει παραδειγματικά για το υπόλοιπο σώμα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και έχουμε πολλά ακόμη να μάθουμε από την επικοινωνία και τη συνεργασία μαζί τους.
Από όλη αυτή την προσπάθεια 2,5 περίπου χρόνων των Πειραματικών Σχολείων ο Υπουργός Παιδείας χωρίς καν να τα επισκεφθεί, χωρίς καν να δει το έργο που παράγουν, χωρίς να ρωτήσει γονείς και μαθητές, χωρίς να μιλήσει με διευθυντές και δασκάλους, διάλεξε να τα "μουτζουρώσει" με αυτή την απίστευτη δήλωση για "τη ρετσινιά και το δράμα της αριστείας" και να προαναγγείλει την ακύρωση των εξετάσεών τους για την επόμενη χρονιά. 

Πώς είναι δυνατόν σε ένα εκπαιδευτικό τοπίο, όπως το ελληνικό, με τόσες υστερήσεις να ξεκινάς τη θητεία σου ξηλώνοντας δημιουργικές προσπάθειες ;
Εκτός και αν η κυβέρνηση πιστεύει ότι η καθήλωση και ισοπέδωση της αριστείας είναι μέσα στα πρώτα μέτρα για την ανάσχεση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου