ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Charles Mingus

Charles Mingus

Παρατηρητήριο

Παρακολουθώ με ενδιαφέρον διάφορές αριστεροπερίεργες μούρες με οικολογικές, μεταναστευτικές και άλλες πολιτικά ορθές γνώσεις και ευαισθησίες. Οι περισσότερες παρεπιδημούσαν στη ΔΗΜΑΡ ως think tank του αριστερού Φώτη τρομάρα τους και μας κουνούσαν δάχτυλο σε κάθε ευκαιρία. Άνοιγαν την Αμυγδαλέζα, φρικάρανε με το Φαρμακονήσι σκίζανε καλτσόν και καλτσοδέτες αν πέταγες κανένα χαρτί στο δρόμο και λοιπά. Φυσικά ήταν λάβρες κατά της κυβέρνησης των Σαμαροβενιζέλων.
Τώρα επί ΣΥΡΙΖΑ είναι χαμένες κάπου αρακτές και δε λένε κουβέντα για την ξεφτίλα της Μόρια, για το Σαρωνικό, τη Μάνδρα και λοιπά. Για όλα φταίνε οι Αμερικάνοι, ο καπιταλισμός, η περιστροφή της γης και γενικώς.
Αυτές οι μούρες μόλις πέσει ο ΣΥΡΙΖΑ θα βγούν πάλι στους δρόμους και θα ανακαλύψουν και πάλι τον ακτιβισμό. Για μια άλλη αριστερά με λογικούς του ΣΥΡΙΖΑ και παράλογους του Κ. Αλλαγής και άγαμους θυτες και ξέρω γω. Τις ξέρω χρόνια τις μούρες αυτές και τις παρακολουθώ γιατί είναι η εμμονή μου, η αρρώστια μου. Θάχουμε γλέντια.
Ούτε οικολόγοι είναι ούτε ευαίσθητοι με τους μετανάστες ή το τρίτο φύλλο κλπ. Απλά ο καθένας έχει ένα επάγγελμα, παίκτες μου. Σπουδάζεται και αυτό. "Αριστεροπρασινοκάπως Ευαισθησία" λέγεται. Σε ΙΕΚ. Κρατικό που λέει και η φίλη μου η Άννα.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Σε μια χώρα όπου η πολιτική γίνεται σε πρωινάδικα ανθρώπων που παριστάνουν τους δημοσιογράφους, είναι φυσιολογικό η υψηλή διπλωματία να ασκείται στην τηλεόραση από τύπους που παριστάνουν τους πολιτικούς. Μια ντεμέκ ευρωπαίκή χώρα με μια ντεμέκ πολιτική ηγεσία.
ΥΓ Και ζορισμένους σουλτάνους ξαλαφρωνουμε και μπρίκια κολλάμε και βεντουζες κόβουμε

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

Είμαι δάσκαλος


του Ευθύμη Δημόπουλου


Είμαι δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο. Πέρσι, δύο μαθητές από την τάξη μου έδωσαν εξετάσεις σε Πειραματικά σχολεία και πέτυχαν. Παιδιά της μισθωτής μεσαίας τάξης που δεν μπορεί πια να πληρώσει τα δίδακτρα ιδιωτικού σχολείου. Παιδιά με ικανότητες, μελετηρά, σεμνά. Τα παιδιά αυτά με επισκέπτονται συχνά στο σχολείο για να τα πούμε. Είναι ενθουσιασμένα με το νέο τους σχολείο, με το μάθημα, τους καθηγητές, τις δραστηριότητες, τις πειραματικές δράσεις, τις βιβλιοθήκες, τα εργαστήρια κλπ.Μου δείχνουν τη δουλειά που κάνουν και χαίρομαι. 

Χαίρομαι που η ταλαιπωρημένη και δραματικά υποβαθμισμένη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατάφερε, χάρη στην προσπάθεια ορισμένων ανθρώπων, να δημιουργήσει μια νησίδα ουσιαστικής εκπαιδευτικής και πολιτισμικής δημιουργίας.

Παράλληλα και εμείς οι δάσκαλοι των δημοτικών σχολείων μάθαμε από τα Πειραματικά. Μάθαμε μελετώντας και συζητώντας το πνεύμα των εξετάσεών τους, μάθαμε ψάχνοντας στην τράπεζα θεμάτων τους. Κατανοήσαμε με παραδείγματα τι σημαίνει διδάσκω και αξιολογώ δεξιότητες στη Φυσική, τα Μαθηματικά τη Γλώσσα. Αρκετοί από εμάς, με αφορμή αυτή την εμπειρία, αναπροσανατολίσαμε τη δουλειά μας. Βοηθηθήκαμε από ένα θεσμό που αν και βρίσκεται ακόμη σε εμβρυώδη μορφή μπορεί να λειτουργήσει παραδειγματικά για το υπόλοιπο σώμα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και έχουμε πολλά ακόμη να μάθουμε από την επικοινωνία και τη συνεργασία μαζί τους.
Από όλη αυτή την προσπάθεια 2,5 περίπου χρόνων των Πειραματικών Σχολείων ο Υπουργός Παιδείας χωρίς καν να τα επισκεφθεί, χωρίς καν να δει το έργο που παράγουν, χωρίς να ρωτήσει γονείς και μαθητές, χωρίς να μιλήσει με διευθυντές και δασκάλους, διάλεξε να τα "μουτζουρώσει" με αυτή την απίστευτη δήλωση για "τη ρετσινιά και το δράμα της αριστείας" και να προαναγγείλει την ακύρωση των εξετάσεών τους για την επόμενη χρονιά. 

Πώς είναι δυνατόν σε ένα εκπαιδευτικό τοπίο, όπως το ελληνικό, με τόσες υστερήσεις να ξεκινάς τη θητεία σου ξηλώνοντας δημιουργικές προσπάθειες ;
Εκτός και αν η κυβέρνηση πιστεύει ότι η καθήλωση και ισοπέδωση της αριστείας είναι μέσα στα πρώτα μέτρα για την ανάσχεση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου