ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

των νιάτων μας την εκδικήτρα ορμή την ξεφλούδησαν οι έσχατοι

Παρατηρητήριο

Ούτε μια σοβαρή αριστερά δεν μπορούμε να ’χουμε. Τους πρότεινε ο άλλος να βγάλουν ψεύτικα λεφτά σαν τη Μonopoly να κάνουν αυτοί πως μας πληρώνουν και μεις πως τους πληρώνουμε κι αυτοί ενθουσιάστηκαν και του ζήτησαν να γίνει υπουργός των Οικονομικών. Ουάου yes, το κινηματικό χρήμα… Και συ περίμενες αυτό το νηπιαγωγείο να σε σώσει και να σε οδηγήσει ξανά στη γη της επαγγελίας. Να διαπραγματευτεί με τη Μέρκελ και τον Σόιμπλε και να τους τουμπάρει. Πόσο αφελής μπορείς να είσαι; Αλλά και πόσο επικίνδυνος;

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Κακώς αναστατώνεστε με την υπόθεση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές. Βρισκόμαστε στη μακρά και επώδυνη φάση της αποκομμουνιστικοποίησης και ο θόρυβος λογικά θα είναι ισχυρός. Φανταστείτε να εφαρμοστεί η αξιολόγηση των ΔΥ, να πωληθούν όλες οι ΔΕΚΟ, να γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια κλπ. Μεγάλο μέρος της κοινωνίας θα αντισταθεί μέχρις εσχάτων. Η Ελλάδα κοιλοπονάει την ελευθερία της.

Τρίτη, 10 Φεβρουαρίου 2015

Είμαι δάσκαλος


του Ευθύμη Δημόπουλου


Είμαι δάσκαλος σε δημοτικό σχολείο. Πέρσι, δύο μαθητές από την τάξη μου έδωσαν εξετάσεις σε Πειραματικά σχολεία και πέτυχαν. Παιδιά της μισθωτής μεσαίας τάξης που δεν μπορεί πια να πληρώσει τα δίδακτρα ιδιωτικού σχολείου. Παιδιά με ικανότητες, μελετηρά, σεμνά. Τα παιδιά αυτά με επισκέπτονται συχνά στο σχολείο για να τα πούμε. Είναι ενθουσιασμένα με το νέο τους σχολείο, με το μάθημα, τους καθηγητές, τις δραστηριότητες, τις πειραματικές δράσεις, τις βιβλιοθήκες, τα εργαστήρια κλπ.Μου δείχνουν τη δουλειά που κάνουν και χαίρομαι. 

Χαίρομαι που η ταλαιπωρημένη και δραματικά υποβαθμισμένη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατάφερε, χάρη στην προσπάθεια ορισμένων ανθρώπων, να δημιουργήσει μια νησίδα ουσιαστικής εκπαιδευτικής και πολιτισμικής δημιουργίας.

Παράλληλα και εμείς οι δάσκαλοι των δημοτικών σχολείων μάθαμε από τα Πειραματικά. Μάθαμε μελετώντας και συζητώντας το πνεύμα των εξετάσεών τους, μάθαμε ψάχνοντας στην τράπεζα θεμάτων τους. Κατανοήσαμε με παραδείγματα τι σημαίνει διδάσκω και αξιολογώ δεξιότητες στη Φυσική, τα Μαθηματικά τη Γλώσσα. Αρκετοί από εμάς, με αφορμή αυτή την εμπειρία, αναπροσανατολίσαμε τη δουλειά μας. Βοηθηθήκαμε από ένα θεσμό που αν και βρίσκεται ακόμη σε εμβρυώδη μορφή μπορεί να λειτουργήσει παραδειγματικά για το υπόλοιπο σώμα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και έχουμε πολλά ακόμη να μάθουμε από την επικοινωνία και τη συνεργασία μαζί τους.
Από όλη αυτή την προσπάθεια 2,5 περίπου χρόνων των Πειραματικών Σχολείων ο Υπουργός Παιδείας χωρίς καν να τα επισκεφθεί, χωρίς καν να δει το έργο που παράγουν, χωρίς να ρωτήσει γονείς και μαθητές, χωρίς να μιλήσει με διευθυντές και δασκάλους, διάλεξε να τα "μουτζουρώσει" με αυτή την απίστευτη δήλωση για "τη ρετσινιά και το δράμα της αριστείας" και να προαναγγείλει την ακύρωση των εξετάσεών τους για την επόμενη χρονιά. 

Πώς είναι δυνατόν σε ένα εκπαιδευτικό τοπίο, όπως το ελληνικό, με τόσες υστερήσεις να ξεκινάς τη θητεία σου ξηλώνοντας δημιουργικές προσπάθειες ;
Εκτός και αν η κυβέρνηση πιστεύει ότι η καθήλωση και ισοπέδωση της αριστείας είναι μέσα στα πρώτα μέτρα για την ανάσχεση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου