ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Charles Mingus

Charles Mingus

Παρατηρητήριο

Δηλαδή την Ελλάδα, τη μόνη χώρα που δεν έχει βγει ούτε και πρόκειται να βγει από την κρίση του 2009 έως ότου κατακτήσει τη γη της επαγγελίας, δηλαδή τον «κομμουνισμό με φτώχεια».

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Σε μια χώρα όπου η πολιτική γίνεται σε πρωινάδικα ανθρώπων που παριστάνουν τους δημοσιογράφους, είναι φυσιολογικό η υψηλή διπλωματία να ασκείται στην τηλεόραση από τύπους που παριστάνουν τους πολιτικούς. Μια ντεμέκ ευρωπαίκή χώρα με μια ντεμέκ πολιτική ηγεσία.
ΥΓ Και ζορισμένους σουλτάνους ξαλαφρωνουμε και μπρίκια κολλάμε και βεντουζες κόβουμε

Τρίτη, 18 Μαΐου 2010

Το ΚΚΕ βλέπει χειραγώγηση των νέων μέσα από τα θέματα των εξετάσεων. Έλα;



Το ΚΚΕ ανακάλυψε προσπάθεια χειραγώγησης των μαθητών μέσα από τα θέματα της ιστορίας που δόθηκαν στις Γενικές Εξετάσεις. Και δεν είναι επιστημονική η διαφωνία γύρω από την εγκυρότητα ή μη των θεμάτων. Το πρόβλημα είναι στα ίδια τα ιστορικά γεγονότα. Γιατί μια ζωή στο χώρο της δογματικής αριστεράς αν τα γεγονότα διαφωνούν με το κόμμα, τόσο το χειρότερο για τα γεγονότα. Ας απολαύσουμε το ανυπόγραφο άρθρο του Ριζοσπάστη.   

 18/5/2010


ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Προσπάθεια χειραγώγησης και από τα θέματα της Ιστορίας

Φτηνοί εργάτες, κρατικά δάνεια, εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις τα θέματα που επέλεξαν για την Ιστορία Γενικής Παιδείας


Αποφασισμένο να υποτάξει όσο ποτέ τις πανελλαδικές εξετάσεις στην αποστολή της ιδεολογικής παρέμβασης στις συνειδήσεις της νεολαίας φαίνεται να είναι φέτος το υπουργείο Παιδείας, σε συνθήκες γενικευμένης επίθεσης σε δικαιώματα. Αυτή τη φορά, εργαλείο ήταν τα χτεσινά θέματα Ιστορίας Γενικής Παιδείας με τους υποψηφίους να υφίστανται πέρα από το άγχος των εξετάσεων και... πολιτική προπαγάνδα αιτιολόγησης των αντιλαϊκών κυβερνητικών επιλογών για την έξοδο από την κρίση υπέρ του κεφαλαίου. Είχε προηγηθεί την περασμένη Παρασκευή η «εξέταση» στο πόσο καλά αφομοιώνουν οι μαθητές την πολιτική της δια βίου περιπλάνησης, στην οποία παρέπεμπε το θέμα για την «αυτομόρφωση» στη Νεοελληνική Γλώσσα.


Το θέμα τώρα της προπαγάνδας


Αντλώντας στοιχεία από τα κείμενα που σας δίνονται και με βάση τις ιστορικές σας γνώσεις, να αναφερθείτε στην οικονομική, κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας περί τα τέλη της δεκαετίας του 1920.

ΚΕΙΜΕΝΟ Α΄


«Σε σχέση με τη βιομηχανία, η εγκατάσταση μεγάλου αριθμού προσφύγων στα κυριότερα αστικά κέντρα σήμαινε την προσφορά άφθονης φτηνής εργασίας και επιχειρηματικού δυναμικού τη στιγμή που εισέρρεαν στη χώρα μαζικά νέα ξένα κεφάλαια με τη μορφή κρατικών δανείων, διεθνούς βοήθειας για τους πρόσφυγες, ιδιωτικών επενδύσεων για την κατασκευή δημοσίων έργων κλπ. [...] Στο διάστημα 1923-1939 η βιομηχανική παραγωγή διπλασίασε την ιπποδύναμη και την αξία της και τριπλασίασε τον όγκο της. Στη δεκαετία 1928-38 η ηλεκτρική παραγωγή τετραπλασιάστηκε και στην ίδια περίοδο, σύμφωνα με τις στατιστικές των Ηνωμένων Εθνών, η Ελλάδα σημείωσε την υψηλότερη αύξηση βιομηχανικής παραγωγής (65%) μετά τη Σοβιετική Ένωση και την Ιαπωνία».
Ν. Μουζέλης, Οικονομία και Κράτος την εποχή του Βενιζέλου, στο: Μελετήματα γύρω από τον Βενιζέλο και την εποχή του, Αθήνα: Φιλιππότης, 1980, σσ. 9-10.

Η κριτική του Ριζοσπάστη

«Στα χτεσινά θέματα της Ιστορίας επιλέχτηκε ένα κείμενο του Ν. Μουζέλη με θέμα Οικονομία και Κράτος την εποχή του Βενιζέλου. Το κείμενο αναφέρεται στην εγκατάσταση μεγάλου αριθμού προσφύγων στα αστικά κέντρα που «σήμαινε την προσφορά άφθονης φτηνής εργασίας και επιχειρηματικού δυναμικού τη στιγμή που εισέρρεαν στη χώρα μαζικά νέα ξένα κεφάλαια με τη μορφή κρατικών δανείων, διεθνούς βοήθειας για τους πρόσφυγες, ιδιωτικών επενδύσεων για την κατασκευή δημοσίων έργων κλπ. (...) Στη δεκαετία 1928 - 38 (...) η Ελλάδα σημείωσε την υψηλότερη αύξηση βιομηχανικής παραγωγής (65%) μετά τη Σοβιετική Ενωση και την Ιαπωνία», αναφέρεται στο απόσπασμα. Εξ αντικειμένου, δημιουργεί συνειρμούς με τη σημερινή κατάσταση και ενισχύει την προπαγάνδα που ισχυρίζεται ότι με τα βάρβαρα μέτρα που επιβάλλονται σήμερα στο λαό θα υπάρξει ανάπτυξη. Μάλιστα, μέσα από τη σύγκριση με τη Σοβιετική Ενωση δημιουργεί επιπλέον συγχύσεις, αφήνοντας να εννοηθεί έως και ότι μέσα στον καπιταλισμό μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη υπέρ του λαού! Πρόκειται, δηλαδή, για επιχειρηματολογία υπέρ του καπιταλιστικού τρόπου «ανάπτυξης», ο οποίος στο απόσπασμα εμφανίζεται και ως αποδοτικός, σε μια χρονική συγκυρία που η κυβέρνηση προωθεί αντίστοιχες επιλογές παρά τη λαϊκή κατακραυγή.»

Πρόκειται περί διαστροφής, περί απλής βλακείας, περί τίνος; Ειδικά αυτό που τη δίνει στον αρθρογράφο είναι, το πως τόλμησε ο Ν. Μουζέλης να συγκρίνει την καπιταλιστική Ελλάδα του μεσοπολέμου  με τη Σοβιετική ένωση σε ρυθμούς ανάπτυξης; Και αυτό το «εξ αντικειμένου» πως το συνάγει ο αρθρογράφος; Που λέει ο ΝΜ ότι όλα αυτά έγιναν προς όφελος του λαού; Ποιος αμφισβητεί ότι αυτή τη χρονική περίοδο, δεν έχουμε δημόσια έργα, οργάνωση τραπεζικού συστήματος, εισαγωγή κεφαλαίων και αρχή εκβιομηχάνισης της χώρας; Και πως η ιστορική αυτή περίοδος συνδέεται με τη σημερινή κρίση;


ΚΕΙΜΕΝΟ Β΄


Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Ελευθερίου Βενιζέλου (1928)


«Το νέο εκπαιδευτικό σύστημα εκφράζει μια διαφορετική από την προηγούμενη φιλοσοφία και στηρίζεται τόσο σε δομικές μεταβολές (το τετράχρονο δημοτικό - το “σχολείο του λαού- έγινε εξάχρονο, δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, ενισχύθηκε η διδασκαλία της δημοτικής και αναβαθμίστηκε ο επαγγελματικός κλάδος στη δεύτερη βαθμίδα) όσο και σε λειτουργικές καινοτομίες (προαιρετικά μαθήματα στο Γυμνάσιο, έγκριση πολλών διδακτικών βιβλίων κατά τάξη και μάθημα, “απογεύματα ελευθέρας εργασίας” στα σχολεία).
Αλέξης Δημαράς, «Παιδεία. Συντηρητική αντεπίθεση», στο τεύχος με τίτλο «Η Ελλάδα τον 20ό αιώνα (1920-1930)», Η Καθημερινή, Επτά Ημέρες, 31-10-1999, σ. 29.

Και το παραλήρημα συνεχίζεται:

«Δε μένουν όμως μόνο εκεί. Παρατίθεται επίσης ένα απόσπασμα από κείμενο του Αλέξη Δημαρά με τίτλο «Παιδεία. Συντηρητική αντεπίθεση», το οποίο αναφέρεται στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Βενιζέλου (1928). Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, γίνεται λόγος για τις «καινοτομίες» που πρόσταζε τότε στην παιδεία η κυρίαρχη τάξη. Ανάμεσα σε άλλα αναφέρεται στο πολλαπλό βιβλίο, προαιρετικά μαθήματα, «απογεύματα ελευθέρας εργασίας» στα σχολεία. Επιχειρούν να δώσουν έτσι ιστορική... νομιμοποίηση στις επιλογές που κάνουν σήμερα για την Παιδεία, για να θεωρηθεί «καινοτομία» - μια λέξη πολυχρησιμοποιημένη και στην προπαγάνδιση του «νέου σχολείου» - ό,τι πιο αντιδραστικό σήμερα.
 Πρόκειται για προκλητική προσπάθεια χρησιμοποίησης της διαδικασίας των εξετάσεων, για να παρέμβουν ιδεολογικά σε μια περίοδο που η πολιτική των μονοπωλίων γίνεται επιθετικότερη και η λαϊκή αγανάκτηση εντονότερη. Δεν είναι βέβαια ούτε το πρώτο, ούτε το μόνο μέσο που χρησιμοποιούν για να πείσουν τον κόσμο ότι είναι υποχρεωμένος να δεχτεί το μονόδρομό τους, έχοντας στο στόχαστρο εκείνους που θα υποστούν με το χειρότερο τρόπο τις κυβερνητικές επιλογές: Τη νέα γενιά.»

 Δηλαδή έγιναν ή όχι αυτές οι αλλαγές στην εκπαίδευση την εποχή εκείνη; Τι σόι ιστορική νομιμοποίηση αποκτούν οι σημερινές αλλαγές στην Παιδεία που βέβαια δεν τις είδαμε ακόμα; Θα ξανακάνουμε εξάχρονο το δημοτικό; Αφού είναι. Το πολλαπλό βιβλίο γιατί τον ενοχλεί; Τα προαιρετικά μαθήματα είναι μέτρο αντιδραστικό; Εξ’ άλλου που ακούστηκε κάποια κυβέρνηση να θεωρεί καινοτομίες και να τις προπαγανδίζει, αλλαγές, που έγιναν πριν από 80 σχεδόν χρόνια;
Τάχουν χάσει;  

Προφανώς και όχι. Τα τελευταία χρόνια στο ΚΚΕ έχει αναπτυχθεί η θεωρία ότι θα ιδιωτικοποιηθεί η κατώτερη και μέση εκπαίδευση, στην Ελλάδα. Ότι μεγάλες Ελληνικές και πολυεθνικές εταιρίες θα έρθουν να χρηματοδοτήσουν ως σπόνσορες τα ελληνικά σχολεία. Τότε θα επιβάλλει η κάθε μια το δικό της αναλυτικό πρόγραμμα με  στόχο να κατευθύνει την εκπαίδευση των μαθητών στα δικά της επιχειρηματικά σχέδια. Στόχος των καπιταλιστών να προσλάβουν μετά τους μαθητές αυτούς στις επιχειρήσεις τους, ως ειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Σενάρια επιστημονικής φαντασίας;
Για να θεμελιώσουν την «άποψη» υποπτεύονται τους πάντες. Αν έρθει κανένας δήμος και κάνει έργα ή βοηθήσει οικονομικά ένα σχολείο της περιοχής του, κρούουν τον κώδωνα του αντιλαϊκού κινδύνου. Αν κανένας σύλλογος γονέων δώσει τίποτα Ευρώ για να μπουν κουρτίνες σε καμιά τάξη, τα ίδια.  Ότι θετικό ή αρνητικό ή ουδέτερο προωθεί το υπουργείο στα σχολεία το εντάσσουν στο ίδιο σχέδιο.
Τους πρότεινα να χρηματοδοτήσει το τεχνικό σχολείο μας η ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  και να μας φτιάξει και μια ειδικότητα εκπαίδευσης σε όφσετ, χαμογέλασαν πονηρά και δεν μου απάντησαν.

Δεν πρόκειται περί παραφροσύνης. Στα πλαίσια της επαναστατικής γυμναστικής στην οποία εξασκούν τα μέλη τους τα κεφάλια του Περισσού κατασκευάζουν μύθους και κινδύνους για να τα κρατάνε σε φόρμα. Ταυτόχρονα παίζουν και το παιχνίδι του φόβου. Προσπαθούν να εκφοβίσουν τους δασκάλους ότι η εκπαίδευση ιδιωτικοποιείται και κινδυνεύει η μονιμότητα και το ψωμάκι τους.

Το άθλιο ταξικό σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα είναι γι’ αυτούς το μετερίζι που θα δώσουν τον λαϊκό αγώνα τους. Προβάλλουν και καλά επώδυνες και αντιλαϊκές αλλαγές για να μείνει το σχολείο ως έχει, μίζερο, αντιδραστικό, αναχρονιστικό, ψυχοφθόρο. Αυτή τη στιγμή το ΚΚΕ είναι η κυρίαρχη  δύναμη συντήρησης στα σχολεία. Παλεύει με νύχια και με δόντια να μην αλλάξει τίποτα στην εκπαίδευση, αλλά και σε ολόκληρη την Ελληνική κοινωνία.

 Όπως λέει και ο Μίμης ο Χατζόπουλος στην γελοιογραφία,
Είναι τόσο συντηρητικοί που θα μπορούσαν να γίνουν θαυμάσιοι κομμουνιστές.

6 σχόλια:

  1. Δυστυχως,όλα όσα αναφέρεις δεν προέρχονται μόνο από το γνωστό,δογματικό ΚΚΕ.Παρόμοια "ανάλυση",σχετικά με το θέμα της Γλώσσας,δημοσιευσε η Αυγή της Κυριακής με την υπογραφή του γνωστού "πανελληνιολόγου" Κάτσικα.Ούτε λιγο ούτε πολύ ο εν λόγω κύριος υποστήριζε ότι η αυτομόρφωση εξυπηρετεί τις ευέλικτες μορφές εργασίας,την έκπτωση των εργασιακων δικαιωμάτων κ.α.Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι η "αυτομόρφωση",ως θέμα στις πανελλήνιες ,στόχο είχε να προπαγανδίσει τον νέο εργασιακό μεσαίωνα.Τι σχέση μπορεί ναέχει αυτό με την ουσία της αυτομορφωσης;Απο πότε έννοιες σηματοδοτούνται αρνητικά,επειδη κάποιοι ενδέχεται να τις χρησιμοποιούν προπαγανδιστικά;Μού φαίνεται πως μαζί με τα νερά πετάμε και το μωρό.
    Μαρία Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν περίμενα να ακούσω και πολύ διαφορετικά πράγματα. Ο Ριζοσπάστης παντού βλέπει προπαγάνδα. Βέβαια, επί της ουσίας της παιδείας δεν κάνει τακτικά λόγο. Μόνο γενικότητες για τα βιβλία, για το σύστημα κτλ. Εξειδικευμένες προτάσεις ποτέ μου δε διάβασα (ούτε όταν ήμουν ΚΝίτης φοιτητής).

    Ποια η αντιπρόταση για τη διαθεματικότητα; Για τα παραθέματα ως τρόπο προσέγγισης; Για την παπαγαλία; Για τις πολλές εξετάσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρία Σ. καλώς ήρθες. Σε ευχαριστώ για την πληροφορία, σχετικά με την Αυγή. Ο Κάτσικας είναι γνωστή περίπτωση. Συνασπισμός και ΚΚΕ ψάχνουν παντού συνωμοσίες και επιθέσεις. Πρόκειται για εκφοβιστική μέθοδο που βρίσκει ακροατήριο σε βλάκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δείμο.
    Όχι μόνο δεν έχουν άποψη για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά είναι αντίθετοι και σε κάθε αλλαγή. Έχουν δε εγκαταλείψει την παλαιοκομμουνιστική θέση περί μόρφωσης των νέων του λαού κλπ. Γιαυτό και υποστηρίζουν τις καταλήψεις ακόμα και χωρίς λόγο και ανέχονται τους βανδαλισμούς και τις καταστροφές. Η σημερινή είναι η πιο αριστερίστικη φάση του ΚΚΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. leo καλημέρα

    Απολαυστική εφαρμογή του ορθόδοξου αντικαπιταλιστικού λογισμού. Ο καθείς κάνει τις προεκτάσεις και τους παραλληλισμούς. Αν είχαν επικρατήσει όλα αυτά τα μικρά λάθη της ιστορίας θα είχαν επιμελώς διορθωθεί μαζί με άλλα όπως η κατάληψη της Πολωνίας ταυτόχρονα με τον Χίτλερ, το Κατύν και λοιπά ων ουκ έστι αριθμός.

    Απλά αναρωτιέμαι: σε ποιον γίνονται ελκυστικότεροι άραγε, τώρα που υποτίθεται ότι ωρίμασαν οι αντικειμενικές συνθήκες;

    Πρόκειται ίσως για άσκηση επιμελούς αυτοϊκανοποίησης που δυστυχώς μας αφορά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. α δημητρίου
    Καλημέρα και σε σένα
    Μμμμ. κι' όμως υπάρχει κόσμος που τσιμπάει. Δυστυχώς η ανάγκη για μια αριστερή στάση απέναντι στα πράγματα μπορεί να ρίξει στην παγίδα κάποιον που δεν το ψάχνει και πολύ. Στην εποχή της κρίσης κάποιοι είναι αλήθεια ότι ριζοσπαστικοποιούνται αλλά τα κόμματα υποδοχής τους είναι αυτά που ξέρεις οπότε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή