ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Λούλα Αναγνωστάκη

Λούλα Αναγνωστάκη
Η φωτό είναι του Σπύρου Στάβερη για τη LIFO

Παρατηρητήριο

Η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα σαφές μέτωπο ΝΔ και του κυοφορούμενου νέου σχήματος της κεντροαριστεράς. Μια γενναία και ρηξικέλευθη πολιτική συνεννόηση αρχών με συγκεκριμένα σημεία επαφής και καθαρές στοχεύσεις. Κι ας έχουν διαφορές που πρέπει να γίνουν σαφέστατες. Αυτό προϋποθέτει τη διατύπωση και διακίνηση τεκμηριωμένων πολιτικών θέσεων για τα μεγάλα επίδικα και κυρίως για τα δύο πιο σημαντικά. Αυτά της παραγωγής πλούτου και της διαχείρισης του κράτους. Με τρόπο όμως που θα αποδεικνύει και στον πλέον αδαή ότι η ελευθερία στην οικονομία από τη μια και η υποχώρηση του κράτους από την άλλη θα αποδειχθούν ωφέλιμα όχι μόνο για το κεφάλαιο αλλά και για τους πολίτες και δη τους ασθενέστερους. Αυτό σημαίνει υπεύθυνη λαϊκή πολιτική και όχι ελιτίστικη ή λαϊκίστικη.

Athens Voice

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Όσο θα πολλαπλασιάζονται οι δημόσιες τοποθετήσεις των υποψηφίων τόσο θα αποκαλύπτεται ο φυσικός αρχηγός του κέντρου και το βαρύ πολιτικό του φορτίο. Αλλά είναι εποχή του diet, οπότε....

Τετάρτη, 7 Ιουλίου 2010

Μπες στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Μπορείς





Του Αλέκου Λασκαράτου από το protagon 


Τα στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε για τις πανελλήνιες εξετάσεις το υπουργείο Παιδείας δείχνουν μια κακή, έως πολύ κακή, εικόνα για το επίπεδο των υποψηφίων. Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος. (Θα ήταν πολύ χρήσιμο και διδακτικό να ψάξει κανείς τα αίτια αυτής της κακής εικόνας που παρουσιάζουν οι απόφοιτοι των λυκείων). Ποιά είναι η εικόνα αυτή; Το 15.51% των γραπτών βαθμολογήθηκε μεταξύ 18-20. Το 19% μεταξύ 15-18. Το 37.09% των γραπτών βαθμολογήθηκε κάτω από 10, ενώ σχεδόν τα μισά από αυτά (16.48%) βαθμολογήθηκαν κάτω από 5.

Οι αριθμοί αυτοί αφορούν γραπτά και όχι υποψήφιους. ‘Ετσι ένας υποψήφιος μπορεί, θεωρητικά, να έχει γραπτά που ανήκουν σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες. Όμως στην πράξη ένας καλός ή πολύ καλός υποψήφιος θα έχει τα περισσότερα γραπτά του στις πάνω κατηγορίες. Αντίστοιχα τα γραπτά ενός κακού ή πολύ κακού υποψήφιου θα στοιβάζονται στις κάτω κατηγορίες. Με άλλα λόγια μπορούμε να πούμε ότι τα παραπάνω ποσοστά αφορούν χοντρικά και την κατανομή των υποψήφιων και ότι συνεπώς το 37% περίπου των υποψηφίων θα έχουν γενική βαθμολογία κάτω του 10.

Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι η εγκληματική κατάργηση της βάσης του δέκα στην οποία προχώρησε το υπ. Παιδείας για λόγους ψηφοθηρικούς και μόνο. Χάρις σ’αυτή τη ρύθμιση το σύνολο σχεδόν των υποψηφίων θα τα ‘καταφέρει’ να μπεί σε κάποια από τις ανώτατες σχολές. Οι περισσότεροι βέβαια από εκείνους που έχουν βαθμό κάτω από τη βάση θα μπούν σε σχολές ΑΕΙ ή ΤΕΙ με χαμηλό επίπεδο και χαμηλή ζήτηση. Μα εδώ ακριβώς βρίσκεται το έγκλημα και η βόμβα στα θεμέλια της ανώτατης παιδείας. Πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για ανώτατη εκπαίδευση με φοιτητές/σπουδαστές που είναι τόσο χαμηλού επιπέδου με μέση βαθμολογία στις εισαγωγικές 5.6.7,8 κλπ. στα είκοσι; Πώς είναι δυνατό η ίδια η πολιτεία, που για ψηφοθηρία και μόνο, καταργεί κάθε έννοια αξιοκρατίας, να έρχεται στη συνέχεια και να ανακοινώνει τη δημιουργία νέου φιλόδοξου νόμου πλαίσιου για την ανώτατη εκπαίδευση! Αιδώς Αργείοι.

Το χειρότερο ή φαιδρότερο δεν ξέρετε ποιό είναι... Πολλά από αυτά τα αστέρια που θα μπούνε σε περιφερειακά ιδρύματα μπορεί να τα δείτε αύριο καμαρωτά-καμαρωτά να φοιτούν στην Αθήνα στο ΕΜΠ ή σε άλλες περιζήτητες σχολές. Πώς; Μα είναι απλό. Με τη φάμπρικα που έχει στηθεί με τις υιοθεσίες. Αν έχουμε συγγενή που να έχει δύο παιδιά και που μένει στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη ή άλλη πόλη που μας ενδιαφέρει με τη βοήθεια δικηγόρου (έχουν εμφανιστεί δικηγόροι τσακάλια που αναλαβάνουν τέτοιες υποθέσεις) γίνεται πράξη υιοθεσίας του ενδιαφερόμενου από τον συγγενή μπάρμπα κλπ. οπότε με τρία παιδιά η οικογένεια είναι πιά πολύτεκνη και ο ενδιαφερόμενος δικαιούται μετεγγραφής στον τόπο της «οικογένειας» του. Δεν το πιστεύετε; Να το πιστέψτε, είναι αλήθεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου