ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Παρατηρητήριο

Βγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάΒγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάχανα, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;να, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;ρκτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Τετάρτη, 7 Ιουλίου 2010

Μπες στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Μπορείς





Του Αλέκου Λασκαράτου από το protagon 


Τα στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε για τις πανελλήνιες εξετάσεις το υπουργείο Παιδείας δείχνουν μια κακή, έως πολύ κακή, εικόνα για το επίπεδο των υποψηφίων. Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος. (Θα ήταν πολύ χρήσιμο και διδακτικό να ψάξει κανείς τα αίτια αυτής της κακής εικόνας που παρουσιάζουν οι απόφοιτοι των λυκείων). Ποιά είναι η εικόνα αυτή; Το 15.51% των γραπτών βαθμολογήθηκε μεταξύ 18-20. Το 19% μεταξύ 15-18. Το 37.09% των γραπτών βαθμολογήθηκε κάτω από 10, ενώ σχεδόν τα μισά από αυτά (16.48%) βαθμολογήθηκαν κάτω από 5.

Οι αριθμοί αυτοί αφορούν γραπτά και όχι υποψήφιους. ‘Ετσι ένας υποψήφιος μπορεί, θεωρητικά, να έχει γραπτά που ανήκουν σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες. Όμως στην πράξη ένας καλός ή πολύ καλός υποψήφιος θα έχει τα περισσότερα γραπτά του στις πάνω κατηγορίες. Αντίστοιχα τα γραπτά ενός κακού ή πολύ κακού υποψήφιου θα στοιβάζονται στις κάτω κατηγορίες. Με άλλα λόγια μπορούμε να πούμε ότι τα παραπάνω ποσοστά αφορούν χοντρικά και την κατανομή των υποψήφιων και ότι συνεπώς το 37% περίπου των υποψηφίων θα έχουν γενική βαθμολογία κάτω του 10.

Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι η εγκληματική κατάργηση της βάσης του δέκα στην οποία προχώρησε το υπ. Παιδείας για λόγους ψηφοθηρικούς και μόνο. Χάρις σ’αυτή τη ρύθμιση το σύνολο σχεδόν των υποψηφίων θα τα ‘καταφέρει’ να μπεί σε κάποια από τις ανώτατες σχολές. Οι περισσότεροι βέβαια από εκείνους που έχουν βαθμό κάτω από τη βάση θα μπούν σε σχολές ΑΕΙ ή ΤΕΙ με χαμηλό επίπεδο και χαμηλή ζήτηση. Μα εδώ ακριβώς βρίσκεται το έγκλημα και η βόμβα στα θεμέλια της ανώτατης παιδείας. Πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για ανώτατη εκπαίδευση με φοιτητές/σπουδαστές που είναι τόσο χαμηλού επιπέδου με μέση βαθμολογία στις εισαγωγικές 5.6.7,8 κλπ. στα είκοσι; Πώς είναι δυνατό η ίδια η πολιτεία, που για ψηφοθηρία και μόνο, καταργεί κάθε έννοια αξιοκρατίας, να έρχεται στη συνέχεια και να ανακοινώνει τη δημιουργία νέου φιλόδοξου νόμου πλαίσιου για την ανώτατη εκπαίδευση! Αιδώς Αργείοι.

Το χειρότερο ή φαιδρότερο δεν ξέρετε ποιό είναι... Πολλά από αυτά τα αστέρια που θα μπούνε σε περιφερειακά ιδρύματα μπορεί να τα δείτε αύριο καμαρωτά-καμαρωτά να φοιτούν στην Αθήνα στο ΕΜΠ ή σε άλλες περιζήτητες σχολές. Πώς; Μα είναι απλό. Με τη φάμπρικα που έχει στηθεί με τις υιοθεσίες. Αν έχουμε συγγενή που να έχει δύο παιδιά και που μένει στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη ή άλλη πόλη που μας ενδιαφέρει με τη βοήθεια δικηγόρου (έχουν εμφανιστεί δικηγόροι τσακάλια που αναλαβάνουν τέτοιες υποθέσεις) γίνεται πράξη υιοθεσίας του ενδιαφερόμενου από τον συγγενή μπάρμπα κλπ. οπότε με τρία παιδιά η οικογένεια είναι πιά πολύτεκνη και ο ενδιαφερόμενος δικαιούται μετεγγραφής στον τόπο της «οικογένειας» του. Δεν το πιστεύετε; Να το πιστέψτε, είναι αλήθεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου