ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Charles Mingus

Charles Mingus

Παρατηρητήριο

Δηλαδή την Ελλάδα, τη μόνη χώρα που δεν έχει βγει ούτε και πρόκειται να βγει από την κρίση του 2009 έως ότου κατακτήσει τη γη της επαγγελίας, δηλαδή τον «κομμουνισμό με φτώχεια».

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Σε μια χώρα όπου η πολιτική γίνεται σε πρωινάδικα ανθρώπων που παριστάνουν τους δημοσιογράφους, είναι φυσιολογικό η υψηλή διπλωματία να ασκείται στην τηλεόραση από τύπους που παριστάνουν τους πολιτικούς. Μια ντεμέκ ευρωπαίκή χώρα με μια ντεμέκ πολιτική ηγεσία.
ΥΓ Και ζορισμένους σουλτάνους ξαλαφρωνουμε και μπρίκια κολλάμε και βεντουζες κόβουμε

Σάββατο, 2 Οκτωβρίου 2010

Πρόχειρες σκέψεις για τις κυοφορούμενες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση





Διαβάζω διάφορες διαρροές σχετικά με το νέο πρόγραμμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντιγράφω από την Καθημερινή:

1. -  Η πρόσβαση στα ΑΕΙ θα γίνεται με πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα (από τα έξι σήμερα).
2. - Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τα εξεταζόμενα μαθήματα και τη στάθμιση της βαθμολογίας κάθε μαθήματος.
3. - Θα συνυπολογίζεται ο βαθμός της Β΄ και Γ΄ τάξης Λυκείου, που θα προκύπτει και από ενδοσχολικές εξετάσεις.
4 - Οι εισακτέοι θα εισάγονται σε σχολή (π.χ. Οικονομικών Σπουδών, Νομικών Σπουδών κ.λπ.). Μετά το πρώτο έτος θα κατανέμονται στα επιμέρους τμήματα.
5.- Προτείνεται η ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης.
6. - Δίνεται η δυνατότητα σε αποφοίτους ΙΕΚ να εισαχθούν σε ΤΕΙ μέσω ειδικών εξετάσεων και αφού έχουν πιστοποιήσει τις γνώσεις τους.

Μερικές πρόχειρες παρατηρήσεις:

1. Τα 4 μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά πρέπει να έχουν αυξημένες ώρες διδασκαλίας στο σχολείο. Όχι όπως τώρα, πράγμα που αναγκάζει τα παιδιά να πηγαίνουν φροντιστήριο και τους διδάσκοντες καθηγητές να ζουν με το άγχος ολοκλήρωσης της ύλης. Ακόμα πρέπει να υποστηρίζονται από σοβαρά σχολικά βιβλία και εποπτικό υλικό. Με παλιά υλικά δεν χτίζονται καινούργια σχολεία. Τα αναλυτικά προγράμματα πρέπει να μπουν σε δημόσια διαβούλευση, καθότι το παιδαγωγικό ινστιτούτο που είναι καθ’ ύλη αρμόδιο δεν μας έχει δώσει καθόλου καλά δείγματα γραφής στο παρελθόν. Επιτέλους, είναι τόσο δύσκολο να γραφούν σχολικά βιβλία που να διαβάζονται από τους μαθητές; Η πείρα έχει δείξει ότι τα καινούργια βιβλία, όπως αυτά του γυμνασίου, είναι τελείως αποτυχημένα.

2. Τα ΑΕΙ να καθορίζουν τα εξεταζόμενα μαθήματα και τη στάθμιση της βαθμολογίας. Προφανώς αυτά ξέρουν.

3. Ποιες ενδοσχολικές εξετάσεις, σε τι θέματα και ποιοι βαθμολογούν; Ποιος εξασφαλίζει το αδιάβλητο; ο σύλλογος καθηγητών; ο διευθυντής, ο δήμαρχος, ποιος; Τα θέματα ποιος τα επιλέγει; και ποιος τ’ αξιολογεί; Φαντάζομαι να έχει το υπουργείο μια πειστική απάντηση. Όποτε  μετρούσε η βαθμολογία για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όλη Ελλάδα είχε απολυτήριο με 20.

4. Κατανομή μετά το πρώτο έτος που γίνεται από τα ΑΕΙ. Προφανώς με κάποιες εξετάσεις, με κάποια κριτήρια. Λίγοι θέλουν να γίνουν μεταλλειολόγοι ή ναυπηγοί. Οι πολλοί θέλουν, να γίνουν αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί, μηχανολόγοι. Ποιος εξασφαλίζει το αδιάβλητο του καταμερισμού; Στην Ελλάδα ζούμε. Ποιος μηχανισμός θα αποσβένει τις πιέσεις;

5.  Ελεύθερη πρόσβαση σε τι; Θα είναι σχολές ή θα ισχύει ότι το «φτηνό το κρέας τα σκυλιά το τρώνε»; Μια σχολή μπορεί να μην είναι δημοφιλής για δέκα λόγους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας, να τιμάει τον τίτλο της. Διαφορετικά ο ανταγωνισμός θα γίνει πιο σκληρός, αφού οι πραγματικές αξιόπιστες σχολές θα έχουν λιγοστέψει υπερβολικά.

6. Το μέτρο εισαγωγής των αποφοίτων ΙΕΚ σε ΤΕΙ είναι σωστό αρκεί με κάποιο τρόπο να ελεγχθούν τα ιδιωτικά ΙΕΚ, πολλά από τα οποία δεν πληρούν τις πραγματικές προϋποθέσεις λειτουργίας. Αντίθετα υπάρχουν δημόσια και ιδιωτικά  ΙΕΚ που κάνουν σοβαρή και αξιέπαινη δουλειά.
Προφανώς θα επανέλθουμε όταν έχουμε βάσιμες και ακριβείς πληροφορίες για όλες τις αλλαγές στο λύκειο. Η διαρροή και τα μισόλογα στα οποία αρέσκονται οι υπεύθυνοι στο Υπουργείο δεν βοηθούν στο διάλογο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου