ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Σταύρος Τσακυράκης, ο δικός μας σούπερ ήρωας

Παρατηρητήριο

Εφυγε μια εμβληματική μορφή της Γενιάς του Πολυτεχνείου. Ο Σταύρος Τσακυράκης, Γραμματέας της νεολαίας του ΚΚΕ Εσωτερικού στα χρόνια του αντιδικτατορικού φοιτητικού κινήματος, συνταγματολόγος καθηγητής της Νομικής Αθηνών, αργότερα αφοσιωμένος στην υπόθεση των δικαιωμάτων και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Πολίτης με όλη τη σημασία της έννοιας, σε διαρκή εγρήγορση για την τύχη αυτού του τόπου και της Ευρώπης, για την ποιότητα της Δημοκρατίας, αντίπαλος της δημαγωγίας και των εύκολων λόγων.

Η δημόσια σφαίρα έχασε μια μαχητική φωνή στρατευμένη στην υπόθεση της ελευθερίας που στάθηκε η καθοδηγητική αξία της ζωής του.

Οι φίλοι του χάσαμε την ευθύτητα, την ανιδιοτέλεια, την ανατρεπτικά παιγνιώδη διάθεσή του.

Οι πολιτικά απανταχού ρηγάδες και ρηγίτισσες θα αναπολήσουν την ατομική και συλλογική τους διαδρομή, και τον σιωπηλό δεσμό που κρατάει ακόμα.

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα θυμούνται έναν Δάσκαλο συμπαραστάτη.

Γιάννης Βούλγαρης

Καθηγητής Παντειου Πανεπιστημίου
Γραμματέας Ρήγα Φεραίου 1974-1976».

Πηγή: Ο Γιάννης Βούλγαρης αποχαιρετά τον Σταύρο Τσακυράκη | iefimerida.gr

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Σάββατο, 2 Οκτωβρίου 2010

Πρόχειρες σκέψεις για τις κυοφορούμενες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση





Διαβάζω διάφορες διαρροές σχετικά με το νέο πρόγραμμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντιγράφω από την Καθημερινή:

1. -  Η πρόσβαση στα ΑΕΙ θα γίνεται με πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα (από τα έξι σήμερα).
2. - Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τα εξεταζόμενα μαθήματα και τη στάθμιση της βαθμολογίας κάθε μαθήματος.
3. - Θα συνυπολογίζεται ο βαθμός της Β΄ και Γ΄ τάξης Λυκείου, που θα προκύπτει και από ενδοσχολικές εξετάσεις.
4 - Οι εισακτέοι θα εισάγονται σε σχολή (π.χ. Οικονομικών Σπουδών, Νομικών Σπουδών κ.λπ.). Μετά το πρώτο έτος θα κατανέμονται στα επιμέρους τμήματα.
5.- Προτείνεται η ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης.
6. - Δίνεται η δυνατότητα σε αποφοίτους ΙΕΚ να εισαχθούν σε ΤΕΙ μέσω ειδικών εξετάσεων και αφού έχουν πιστοποιήσει τις γνώσεις τους.

Μερικές πρόχειρες παρατηρήσεις:

1. Τα 4 μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά πρέπει να έχουν αυξημένες ώρες διδασκαλίας στο σχολείο. Όχι όπως τώρα, πράγμα που αναγκάζει τα παιδιά να πηγαίνουν φροντιστήριο και τους διδάσκοντες καθηγητές να ζουν με το άγχος ολοκλήρωσης της ύλης. Ακόμα πρέπει να υποστηρίζονται από σοβαρά σχολικά βιβλία και εποπτικό υλικό. Με παλιά υλικά δεν χτίζονται καινούργια σχολεία. Τα αναλυτικά προγράμματα πρέπει να μπουν σε δημόσια διαβούλευση, καθότι το παιδαγωγικό ινστιτούτο που είναι καθ’ ύλη αρμόδιο δεν μας έχει δώσει καθόλου καλά δείγματα γραφής στο παρελθόν. Επιτέλους, είναι τόσο δύσκολο να γραφούν σχολικά βιβλία που να διαβάζονται από τους μαθητές; Η πείρα έχει δείξει ότι τα καινούργια βιβλία, όπως αυτά του γυμνασίου, είναι τελείως αποτυχημένα.

2. Τα ΑΕΙ να καθορίζουν τα εξεταζόμενα μαθήματα και τη στάθμιση της βαθμολογίας. Προφανώς αυτά ξέρουν.

3. Ποιες ενδοσχολικές εξετάσεις, σε τι θέματα και ποιοι βαθμολογούν; Ποιος εξασφαλίζει το αδιάβλητο; ο σύλλογος καθηγητών; ο διευθυντής, ο δήμαρχος, ποιος; Τα θέματα ποιος τα επιλέγει; και ποιος τ’ αξιολογεί; Φαντάζομαι να έχει το υπουργείο μια πειστική απάντηση. Όποτε  μετρούσε η βαθμολογία για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όλη Ελλάδα είχε απολυτήριο με 20.

4. Κατανομή μετά το πρώτο έτος που γίνεται από τα ΑΕΙ. Προφανώς με κάποιες εξετάσεις, με κάποια κριτήρια. Λίγοι θέλουν να γίνουν μεταλλειολόγοι ή ναυπηγοί. Οι πολλοί θέλουν, να γίνουν αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί, μηχανολόγοι. Ποιος εξασφαλίζει το αδιάβλητο του καταμερισμού; Στην Ελλάδα ζούμε. Ποιος μηχανισμός θα αποσβένει τις πιέσεις;

5.  Ελεύθερη πρόσβαση σε τι; Θα είναι σχολές ή θα ισχύει ότι το «φτηνό το κρέας τα σκυλιά το τρώνε»; Μια σχολή μπορεί να μην είναι δημοφιλής για δέκα λόγους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας, να τιμάει τον τίτλο της. Διαφορετικά ο ανταγωνισμός θα γίνει πιο σκληρός, αφού οι πραγματικές αξιόπιστες σχολές θα έχουν λιγοστέψει υπερβολικά.

6. Το μέτρο εισαγωγής των αποφοίτων ΙΕΚ σε ΤΕΙ είναι σωστό αρκεί με κάποιο τρόπο να ελεγχθούν τα ιδιωτικά ΙΕΚ, πολλά από τα οποία δεν πληρούν τις πραγματικές προϋποθέσεις λειτουργίας. Αντίθετα υπάρχουν δημόσια και ιδιωτικά  ΙΕΚ που κάνουν σοβαρή και αξιέπαινη δουλειά.
Προφανώς θα επανέλθουμε όταν έχουμε βάσιμες και ακριβείς πληροφορίες για όλες τις αλλαγές στο λύκειο. Η διαρροή και τα μισόλογα στα οποία αρέσκονται οι υπεύθυνοι στο Υπουργείο δεν βοηθούν στο διάλογο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου