ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Παρατηρητήριο

Βγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάΒγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάχανα, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;να, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;ρκτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Τετάρτη, 11 Απριλίου 2012

Αριστερό (και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση) είναι ό,τι αλλάζει τα πράγματα… του Ορέστη Καλογήρου


Οι απόψεις που ακολουθούν και αναφέρονται στο τι είναι αριστερό σήμερα για τα πανεπιστήμια μας βρίσκουν σύμφωνους κατά 100%, Είναι οι απόψεις της Αριστεράς του 21ου αιώνα. Η καθεστωτική αριστερά της συντεχνίας και της ελάχιστης προσπάθειας στέκεται απέναντι στις απόψεις αυτές. Υπερασπίζεται απλά το σαθρό αστικό σύστημα του οποίου και αποτελεί κεντρικό πυλώνα (Leo).
του Ορέστη Καλογήρου από το site:  Αριστεροί υπέρ Δράσης
Παρά τον ευρύτατα διαδεδομένο αστικό μύθο, τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι στελεχωμένα με πολλούς καλούς επιστήμονες, ιδιαίτερα της νεότερης γενιάς. Επίσης, κάθε χρόνο μέσα από τη σκληρή διαδικασία των πανελληνίων εισάγονται οι καλλίτεροι μαθητές. Κι όμως η ελληνική κοινωνία, η ελληνική οικονομία, η νέα γενιά δεν εισπράττουν όσα επενδύουν στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Αριστερό είναι, αυτό να αλλάξει…
Το πρώτο μεγάλο πρόβλημα του ελληνικού πανεπιστημίου είναι το μοντέλο διοίκησης. Είναι βαθιά ριζωμένη η πεποίθηση σε όλες τις ομάδες της πανεπιστημιακής κοινότητας, ότι το πανεπιστήμιο είναι μια αυτόνομη επικράτεια, η οποία κυβερνάται εκ των έσω χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν, αλλά κυρίως ούτε στον φορολογούμενο πολίτη, με τους φόρους του οποίου συντηρείται, αλλά και χάριν του οποίου υπάρχει, το πανεπιστήμιο. Αριστερό είναι, αυτό να αλλάξει…
Απόρροια αυτού του πρώτου προβλήματος είναι η άθλια οργάνωση των σπουδών και των υπηρεσιών του ελληνικού πανεπιστημίου. Από την πρώτη ημέρα φοίτησης τα εμπόδια που συναντάει ο πρωτοετής φοιτητής στην οργάνωση των σπουδών οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην απογοήτευση, στην παραίτηση, αλλά κυρίως στην άκριτη αποδοχή της πρώτης κομματικής αφήγησης που θα συναντήσει μπροστά του. Με αποτέλεσμα να επιλέγει, ήδη από το πρώτο έτος, τη χειρότερη δυνατή εκδοχή οργάνωσης των σπουδών και των άλλων πτυχών της ακαδημαϊκής ζωής του. Το τίμημα είναι ο διπλασιασμός του χρόνου σπουδών, δηλαδή η οικονομική αιμορραγία της οικογένειας, του πανεπιστημίου, της κοινωνίας. Αριστερό είναι, αυτό να αλλάξει…
Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα του ελληνικού πανεπιστημίου είναι το λεγόμενο «κρυφό ακαδημαϊκό πρόγραμμα» (hidden curricullum). Το σύνολο δηλαδή των προφορικών αφηγήσεων, που μεταδίδονται από τους μεγαλύτερους φοιτητές και από τους διδάσκοντες προς τους νεότερους φοιτητές. Αλλά, και η οργανωμένη και μη καθημερινή ζωή της πανεπιστημιακής κοινότητας, η ίδια η έννοια της κοινότητας και του ακαδημαϊκού «ανήκειν». Ενώ σε μικρό ή μεγάλο βαθμό το επίσημο ακαδημαϊκό πρόγραμμα (μαθήματα, εργαστήρια, κλινικές κλπ) ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της επιστήμης, το λεγόμενο κρυφό πρόγραμμα υπονομεύει και ακυρώνει κάθε φιλότιμη προσπάθεια είτε των διδασκόντων είτε των διδασκομένων. Αριστερό είναι, αυτό να αλλάξει…
Απόρροια του δεύτερου προβλήματος είναι η κρατούσα «αρχή του ελαχίστου κόπου», η έλλειψη ουσιαστικής αξιολόγησης και στοιχειώδους ελέγχου των υποχρεώσεων διδασκόντων και διδασκομένων. Κυρίως, όμως, είναι η διαμόρφωση μια λανθασμένης εικόνας για το τι είναι πανεπιστήμιο. Αντιακαδημαϊκές νοοτροπίες, συμπεριφορές και πρακτικές, εκλαμβάνονται ως κοινός τόπος και ως μοναδικό ακαδημαϊκό κοσμοείδωλο. Αποτέλεσμα, η χαμηλή κινητικότητα, η εσωστρέφεια, η λαμπρή απουσία από τους διεθνείς προβληματισμούς, ακόμη και η πεποίθηση ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι το δυσκολότερο στον κόσμο! Αριστερό είναι, αυτό να αλλάξει…
Το ελληνικό πανεπιστήμιο αναπτύχθηκε στην πιο στρεβλή βάση χωρίς κανένα σχέδιο και με μόνο γνώμονα το πελατειακό «κάθε χωριό και ΤΕΙ, κάθε πόλη και ΑΕΙ», 24 ΑΕΙ και 18 ΤΕΙ σε 76 πόλεις και κωμοπόλεις. Η τεχνολογική συνιστώσα του, το ΤΕΙ, που τόσα έχει να προσφέρει, στην κοινωνία, στην οικονομία και στη νέα γενιά, προσπαθεί να ακυρώσει το ρόλο της και να μετατραπεί και αυτή σε πανεπιστήμιο (24+18=42!). Αριστερό είναι, αυτό να αλλάξει…
Οι δυνάμεις της αδράνειας και της αντίδρασης, το «βαθύ πανεπιστήμιο», αντιστρατεύεται εδώ και πολλά χρόνια κάθε απόπειρα αλλαγής, ακόμη και της πιο μικρής και ανώδυνης μεταρρύθμισης. Η μεγάλη πλειοψηφία τόσο των διδασκόντων όσο και των διδασκομένων, βρίσκεται εγκλωβισμένη και βραχυκυκλωμένη σε ένα άκαμπτο σύστημα που συνεχώς αναπαράγεται. Αριστερό είναι, αυτό να αλλάξει…
Κάποτε ρώτησα μια μεταπτυχιακή φοιτήτρια, αριστούχο της σχολής Χ, αν μετάνιωσε που σπούδασε στην Ελλάδα αντί στο εξωτερικό. Η απάντησή της με εξέπληξε: «στην Αγγλία, όπου δούλεψα, κατάλαβα ότι έγινα πολύ καλή στην επιστήμη Χ σε σχέση με τους εκεί, γιατί στην Ελλάδα έκανα εκπαίδευση κομάντο. Έμαθα την επιστήμη μου, κόντρα σε όλα τα εμπόδια που μου έβαζε η σχολή»! Αριστερό είναι, αυτό να αλλάξει…
 Ο Ορέστης Καλογήρου είναι καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου