ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Τεχνικής μηχανικής εγκώμιον

Παρατηρητήριο

Βγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάΒγαίνεις στο σχολείο στα διαλείμματα για να κάνεις τη λεγόμενη εφημερία στο προαύλιο. Μην πέσουν και χτυπήσουν, μη τσακωθούν, μην μπει ο εξωσχολικός και τα πειράξει. Και πέφτει το μάτι σου στην άκρη της αυλής σένα παιδί που περπατάει μόνο του. Φαινομενικά δεν έχει κανένα λόγο να είναι μόνο του. Ούτε στο τηλέφωνο μιλάει, ούτε διαβάζει το μάθημα της επόμενης ώρας. Απλά κάνει διάλειμμα μόνο του ενώ λίγο παρακάτω η αυλή δονείται από τα γέλια, τα χάχανα, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;να, τα τρεχαλητά. Γιατί αυτό το παιδί είναι μόνο του; Ποιο σκοτεινό σπήλαιο έχει ρουφήξει αυτό το βλασταράκι στα έγκατα της ανείπωτης φρίκης;ρκτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν ξανά με το μεταναστευτικό όταν άρχισαν οι τσαμπουκάδες της Ιταλικής κυβέρνησης και η κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας. Από τις αποφάσεις που πήραν-δεν πήραν είναι φανερό ότι δεν έχουν λύση, αλλά έχουν λεφτά για πέταμα. Είπαν και κάτι υπαινικτικά και για τη δράση των ΜΚΟ στη Μεσόγειο και έδωσαν και του δικού μας παράταση στην αύξηση του ΦΠΑ. Απλά δεν υπάρχει καμιά λύση εκεί που δήθεν ψάχνουν. Πρόκειται περί εποικισμού της Ευρώπης από κατοίκους της Αφρικής και της Ασίας. Ζούμε μια φάση μετακίνησης λαών που θα ενταθεί λόγω υπερπληθυσμού, διάβρωσης των παραλίων και ερημοποίησης που προκαλεί η κλιματική αλλαγή. Αυτά συνδυάζονται με την πολιτική αστάθεια, την οικονομική καχεξία, τη βία αλλά και τη διακίνηση της πληροφορίας και την ευκολία των μετακινήσεων. Η Ευρώπη είναι πολύ πλούσια για το μέγεθος του πληθυσμού της και λογικά φαντάζει ως η γη της επαγγελίας. Κάποια στιγμή θα κλείσει σαν στρείδι αλλά αυτό θα σημάνει βία, ανείπωτη βία. Στα πλαίσια της κατάρρευσης της μεταπολεμικής ηθικής που έρχεται.

Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2015

Η ισοπέδωση της αριστείας



του Πάσχου Μανδραβέλη από την Καθημερινή

Στον χώρο της διανόησης πολλοί παραλογισμοί συγχωρούνται. Ετσι προχωρεί η ανθρώπινη σκέψη: επιτρέπεται σε όλους να λένε το κοντό και το μακρύ τους, οι υπόλοιποι τα ζυγίζουν σε σχέση με την πραγματικότητα και στο τέλος κρατούν τις πραγματικά πρωτοποριακές ιδέες, απορρίπτοντας τις ανοησίες. Υπ’ αυτή την έννοια η ποιητική αντιμετώπιση της νέας τεχνολογίας από τον καθηγητή Αριστείδη Μπαλτά πρέπει να αντιμετωπίζεται με ένα απλό μειδίαμα συγκατάβασης και με την προτροπή «εντάξει, πάμε παρακάτω».

Να θυμίσουμε ότι με παλαιότερο άρθρο του ο νυν υπουργός (και) Παιδείας ζητούσε την επιστροφή στους παλιούς «καλούς» καιρούς του μαυροπίνακα και της κιμωλίας, που «αν και λερώνουν» υλοποιούν την «ενσώματη διδακτική σχέση» (πάει η τηλεκπαίδευση!). «Προτζέκτορες, επιδιασκόπια και λοιπά υποκατάστατα αποστειρώνουν τη διδακτική σχέση. Την εξαϋλώνουν τείνοντας τελικά να την καταργήσουν», έγραψε ο κ. Μπαλτάς (Αυγή 6.4.2014), προτείνοντας την επιστροφή στις αρχές της βιομηχανικής επανάστασης, τότε που δεν υπήρχε καν ηλεκτρισμός για να λειτουργούν τα επιδιασκόπια.

Υπάρχουν πολλοί Γάλλοι (κυρίως) και Αμερικανοί που έκαναν καριέρα λέγοντας όποια παραδοξότητα τους κατέβαινε στο κεφάλι. Την εμφάνιζαν σαν αριστερή για να προστατεύονται από την κριτική των άλλων. Ως γνωστόν στη Γαλλία άνθησε ο χαχαμπούχα αντισυστημισμός που θεώρησε ακόμη και την τυπική λογική μέρος του συστήματος· το οποίο φυσικά πρέπει να ανατραπεί. Αυτό τους έκανε «άτρωτους» στην κριτική των άλλων, αφού οποιοσδήποτε τους έκρινε με βάση την «αντιδραστική» λογική αποδείκνυε ταυτόχρονα ότι ήταν «συντηρητικός», μην πούμε και τίποτε χειρότερο, όπως «νεοφιλελεύθερος».

Ο κ. Αριστείδης Μπαλτάς, αν και -χαρά στο κουράγιο του!- μετέφρασε ένα βιβλίο του Ζακ Ντεριντά, δεν ανήκει στον χώρο του παλαβού μεταμοντερνισμού. Οι συνάδελφοί του τον θεωρούν καλό φιλόσοφο της επιστήμης και οι φοιτητές του καλό δάσκαλο. Ανήκει όμως στον χώρο του αριστερού παλαιο-ρομαντισμού, αυτόν που νοσταλγεί τον χαμένο παράδεισο του πρόσφατου παρελθόντος. Νοσταλγεί τη δεκαετία του ’80, πριν δηλαδή από την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων και λοιπών αριστερών ονείρων.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι ο κ. Μπαλτάς, εκτός από καθηγητής, έγινε και υπουργός και μπορεί να πάει την παιδεία τριάντα χρόνια πίσω, δηλαδή στην εποχή που θεσμοθετήθηκε η διοίκηση των τραμπούκων στα ΑΕΙ. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο νόμος-πλαίσιο του 1982 είχε καλές και δημοκρατικές προθέσεις, αλλά -όπως θα έλεγε και ο Λίντον Τζόνσον- εξετάστηκε μόνο υπό το πρίσμα των θετικών που θα έφερνε αν εφαρμοζόταν σωστά και όχι υπό το πρίσμα των δεινών που τελικώς επέφερε επειδή εφαρμόστηκε λάθος.

Βεβαίως η παλαιο-ρομαντική Αριστερά έχει παρερμηνεύσει το ιδανικό της ισότητας, γι’ αυτό και τρέφει μια ιδιαίτερη εκτίμηση στην ισοπέδωση. Πιθανώς ένα κομμάτι αυτού του χώρου το πήρε απόφαση ότι δεν μπορεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο κι αποφάσισε να τον κάνει χειρότερο, δίχως αριστείες κι άλλα τέτοια αντιδραστικά τερτίπια. Εξ ου και η αποστροφή του καθηγητή-υπουργού περί της «αριστείας-ρετσινιάς». Είναι δικαιολογημένος διότι η δική του Αριστερά δεν αρίστευσε πουθενά στον κόσμο και δεν μπορεί να ξέρει τα ευεργετήματα. Επομένως είχε (εν μέρει) άδικο ο συγγραφέας Πέτρος Τατσόπουλος όταν έλεγε για τις δηλώσεις του κ. Μπαλτά, στο θέμα της αριστείας, ότι ήταν «σαν την εκδίκηση του κομπλεξικού, η χαρά του. Ουσιαστικά έλεγε ότι η αριστεία προκαλεί άγχος και σε αυτόν που θα την επιδιώξει να την κατακτήσει και κυρίως προκαλεί άγχος σε αυτούς που δεν θα τα καταφέρουν και θα ζουν με αυτό το κόμπλεξ» (Βήμα FM, 12.2.2015). Δεν είναι προσωπικό το ζήτημα του κ. Μπαλτά. Το μεγαλύτερο μέρος της Αριστεράς που εκφράζει ο ΣΥΡΙΖΑ ζει μ’ αυτό το κόμπλεξ
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου