ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Τέτοιες μέρες έφυγε, καλοκαιρινές

Παρατηρητήριο

Για να μην έχετε απορίες περί της κυρίαρχης ιδεολογίας του έθνους μετά τη μεταπολίτευση, σας παρουσιάζω τις κεντρικές ιδέες των θεμάτων της έκθεσης στις εισαγωγικές εξετάσεις του γενικού λυκείου στο διάστημα 2000-2017. Ένα διάστημα με όλες τις πολιτικές παρατάξεις να έχουν παρελάσει από την εξουσία.

2000: Η παιδεία ως μέσο διαφύλαξης των ιδανικών της ειρήνης, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης
2001: Ο ρολος του διανοούμενου στη σύγχρονη εποχή της εξειδίκευσης και της κατανάλωσης
2002: Η μοριακή βιολογία και η γενετική ως ανθρώπινη ματαιοδοξία προς αποφυγήν
2003: Οικολογική κρίση ανισότητα κατανομής πόρων, κατανάλωση, αληθινή δημοκρατία κλπ
2004: Ο σύγχρονος δάσκαλος απέναντι στην επαναστατημένη νεολαία
2005: Η αξία των ομαδικών αγωνισμάτων έναντι των ατομικών
2006: Η μεγάλη ακούραστη ψυχή του πνευματικού δημιουργού
2007: Ο κοινωνισμός ενάντια στον ατομισμό
2008: Η αξία της Παράδοσης
2009: Το βιβλίο ως μέσο άμυνας κατά των ΜΜΕνημέρωσης
2010: Ο φόβος να χάσεις τη δουλειά σου λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και η ανάγκη της αυτομόρφωσης
2011: Η βόμβα της πληροφορίας
2012: Η αρχαία τέχνη ως πρωτοπόρα και ζωντανή…
2013: Η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της τεχνολογίας
2014: Η αξία της Ανθρωπιάς
2015: Οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης
2016: Η φιλία
2017: Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού που διασύρονται στις μέρες μας και η ευθύνη της επιστήμης και της τεχνολογίας

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο βασικός λόγος, ωστόσο, που επέλεξα να ασχοληθώ με την αφελή αυτή επιλογή είναι πιο σημαντικός. Την έγραψε σε δύο φράσεις ο εκπαιδευτικός Λεωνίδας Καστανάς, η αρθρογραφία και οι αιχμηρές παρεμβάσεις του οποίου έχουν πάντα ενδιαφέρον. «Εδώ και 30 χρόνια, το θέμα της έκθεσης είναι το ίδιο. Τι καλός που είναι ο ελληνοορθόδοξος κομμουνισμός και τι κακός που είναι ο προτεσταντικός καπιταλισμός», έγραψε στο fb ο Καστανάς. Και υπερθεμάτισε μνημονεύοντας θέματα εξετάσεων από το παρελθόν. «Οι στέγες κοντά, οι ψυχές μακρυά. Η αρχαία τέχνη πρωτοπόρα και ζωντανή. Ο τεχνολογικός πολιτισμός και η αλλοτρίωση του ανθρώπου. Η σύγχρονη αποξένωση». Και σχολίασε: «Κανείς δεν τολμά να βγει από το ελληνικό στερεότυπο. Τεχνοφοβία και άγιος ο Θεός. Πρέπει να αντισταθούμε στην ανήθικη τεχνολογική Δύση. Διότι μας κάνει να τρέχουμε γρήγορα και να ξεχνάμε την ανθρωπιά μας. Ενώ όταν πηγαίναμε με τον αραμπά βλέπαμε και κάνα άνθρωπο. Το ότι μιλάω με τους φίλους μου σήμερα ακόμη και όταν βρίσκονται χιλιάδες μίλια μακρυά με τούτο το μηχάνημα του διαβόλου, με απομακρύνει από τους ανθρώπους. Λουδιτισμός και τα μυαλά στα κάγκελα. Η αριστερή αφήγηση της ανατολής συνεχίζεται».

Κ. Ζούλας Καθημερινή

Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2012

Πaράξενη δεν είναι η ζωή; του Γιώργου Προκοπάκη



Υπέρ του life style
του Γιώργου Προκοπάκη από το fb.

Με την επικείμενη πρώχευση της ΙΜΑΚΟ του Πέτρου Κωστόπουλου, πολλοί χάρηκαν για την παταγώδη (όχι και τόσο εδώ που τα λέμε, ποιός νοιάζεται;) πτώση του αλαζόνα, αδίστακτου, κερδοσκόπου, ιμάντα μεταφοράς των χειρότερων από τα κακά πρότυπα ζωής της Δύσης. Κάτι σαν θεία δίκη είδαν.

Ας μη ξεχνάμε ότι η κοινωνία ως οικοσύστημα θα έχει και τη Μητέρα Τερέζα αλλά και τον Χιου Χέφνερ, τον Οδηγητή και το Hustler, τον Αγγελόπουλο και τον Σειρηνάκη (έτσι γράφεται;). Τον πιανίστα στο Μέγαρο Μουσικής και τον πιανίστα στο μπορντέλο. Η στάση της κοινωνίας, οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες καθορίζουν τον σχετικό ρόλο και βάρος καθενός. Σε τελευταία ανάλυση, πακέτα με ροζ μπλουζάκια έδινε το NITRO του Κωστόπουλου, με στρασάκια και τέτοια βέβαια, πακέτα με άσπρα μπλουζάκια έδινε και η ΑΥΓΗ με τον Μάρξ όμως (όχι τον Γκράουτσο). Διαφημίσεις με ROLEX ο Κωστόπουλος (ένα γαμημένο προϊόν διαφήμιζε), πληρωμένες διαφημίσεις του ΟΠΑΠ η ΑΥΓΗ με όλες τις δραστηριότητες των σιχαμένων ιμάντων του πελατειακού κράτους (τον Πρόεδρο και τον Δ.Σ. του συγκεκριμένου μαγαζιού). Ισολογισμούς εταιρειών γέμιζε τον Ιούνιο η Αυγούλα, υποχρεωτικά για τους καταχωριζόμενους, με πόλεμο τιμών οι ανανεωτές τα παίρνανε.

Ας μη ξεχνάμε ότι η κρίση στα media, όλα όμως, δεν έχει να κάνει με καμιά θεία δίκη, ή την ραγδαία αλλαγή των καταναλωτικών ή στυλιστικών προτύπων των Ελλήνων. Έχει να κάνει με το απίστευτο σκάνδαλο του νομόθετικώς πακτωμένου νταβατζηλικιού των διαφημιστικών και τον έλεγχο, ουσιαστικά με οικονομικό εκβιασμό και ένταξη στο δίκτυο πελατείας και εξουσίας, των μέσων από την εκάστοτε κυβέρνηση - όλων των μέσων, των χυδαίων lifestyle συμπεριλαμβανομένων. Εδώ δεν υπάρχουν παρθένες. Μόνο πουτάνες και νταβατζήδες. Οι πιο έξυπνες πουτάνες και οι πιο πονηροί νταβατζήδες είναι σήμερα κήνσορες και Σαβοναρόλλες. Με σκασμένες επιταγές στα χέρια τους και περίοπτες θέσεις στα ψηφοδέλτια της μεταρρύθμισης. Με πονηρές χρεοκοπίες, οι οποίες παρασέρνουν και τους Κωστόπουλους. Με καθοδήγηση της επικοινωνιακής στρατηγικής της μεταρρύθμισης. Πόσα μέτρα και πόσα σταθμά; Ο κάθε Κωστόπουλος μπορεί να χάνει μερικές φιλιππινέζες στα σπίτια του, μπορεί να χάνει και κάνα σπίτι - κατά πάσα βεβαιότητα πλακώνεται στα αντικαταθλιπτικά.

Ας μη ξεχνάμε ότι κάθε οργανισμός, ακόμη και τα γεμάτα ξέκωλα περιοδικά, έχουν και μερικές εκατοντάδες ή χιλιάδες εργαζομένων. Η θεία δίκη στο κεφάλι του αλαζόνα Κωστόπουλου δυστυχώς πέφτει στο κεφάλι 200 νέων ανθρώπων (τόσοι μείνανε από τους 400 πέρυσι) σε μια πιάτσα που οι πάντες κλείνουν. Κι αυτός ο αλαζόνας να μη μπορεί να σώσει τις 100 δουλειές που θα μπορούσε, κρατώντας δυο ραδιοφωνικούς σταθμούς και ένα τίτλο περιοδικού (ή δύο) γιατί απλώς η νομοθεσία δεν του το επιτρέπει. Όπως δεν θα το επέτρεπε στον εκδότη της ΖΩΗΣ - lifestyle my ass.

Η κατάρρευση του Κωστόπουλου είναι μια ακόμη τραγωδία. Όπως πολλές άλλες. Σε μερικούς αρέσει γιατί δεν τον χώνευαν (ούτε εγώ άλλως τε). Η τραγωδία δεν έχει πρόσημο.
Και κάτι ακόμη για τους φιλελευθέρων απόψεων φίλους. Το 1988 ή 89, στην ιδρυτική συνδιάσκεψη του ΚΚΕεσ ΑΑ (Μπανιάς) στο ΣΕΦ, κάποιος ομιλητής είπε κάτι για προσέγγιση των ομοφυλοφίλων. Από το βάθος ακούστηκε ιστορικό (πια) στέλεχος να λέει "οι πούστηδες δεν έχουν μπέσα". Μερικούς μήνες πριν ο αλαζών lifestylist Κωστόπουλος είχε κυκλοφορήσει το ΚΛΙΚ με το Χριστουγεννιάτικο δέντρο με τα προφυλακτικά. Ο αλήτης Κωστόπουλος έσωσε πιο πολλές ζωές από το AIDS απ' ό,τι όλες οι καμπάνιες μαζί. Ο αλήτης ιστορικό στέλεχος μιλάει ως κομμένη κεφαλή για την αριστερά και τα δικαιώματα ακόμη και σήμερα.

Παράξενη δεν είναι η ζωή;

9 σχόλια:

  1. Ομολογώ πως το δημοσίευμα με έβαλε σε μία διαφορετική λογική από την αρχική μου....
    Γιώργος EL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σου Γιώργαρε, χαθήκαμε. Ο δικός σου δεν μας μαζεύει πια. Καλό αυτό νομίζω, να αλλάζουμε λογική. Θα ακολουθήσει και μια διαφορετική ανάγνωση στο δράμα της ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗΣ. Νάσαι καλά και να βρεθούμε φίλε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σαν ελάχιστο σχόλιο στο παραπάνω πόνημα του πολυγραφότατου και πάντα μαχητικού "ηδονιστή της ανανέωσης" κυρίου Γ. Προκοπάκη, επιτρέψτε μου να παραθέσω το Editorial του The Athens Review of Books, , τχ. 26, Φεβρουάριος 2012, με τον τίτλο «Τα εν πολλαίς αμαρτίαις…», το οποίο αλίευσα στην Πολιτική Επιθεώρηση.
    Μια διαφορετική ανάλυση και προ πάντων ουσιαστική προσέγγιση της θλιβερής εξέλιξης στο χώρο της πάντα ισχυρής «τετάρτης εξουσίας», στη δημοσιογραφία και στα μέσα ενημέρωσης.
    Η συμπεριφορά τους, με ελάχιστες εξαιρέσεις, ενστάλαξε στο κοινό τους κοινωνικές αξίες, νοοτροπίες και συμπεριφορές που διαμόρφωσαν καταλυτικά την κοινωνική και πολιτική ζωή της χώρας με συνέπεια τα γνωστά κοινωνικοπολιτικά και οικονομικά αποτελέσματα.
    http://politicalreviewgr.blogspot.com/2012/02/blog-post_01.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν περιμεναμε απο εναν θρασσυτο Βολιωτη , εξυπνακια με υψηλες πασοκικες διασυνδεσεις, που πηγε μερικα φεγγαρια στο Παρισι να μαθει σ' εμας τους "πλανητες" την αθηναΙκη ζωη. Και τα επαρχιωτοπουλα στην Αθηνα και αλλου "μαθαιναν", διαβαζοντας τα κωλοπεριδικα του, απο δευτερο χερι τα in και τα out. Ας φροντιζαν να εγκλιματισθουν και οχι να συνεχιζουν να πηγαινουν στις πουτανες και στα κωλομπρα με κονσομασιον, στα κλαρινα, στον Λε Πα, .....Να παιρνουν νυφες με προικα, τη δεκαετια του 90 μεσω συνοικεσιου, επειδη σπουδασαν σε ενα κωλοπολυτεχνειο η κωλοπανεπιστημιο. Και οχι απο πανσπουδαστικη να γινονται οψιμα πασοκια ή νουδακια για να τους διορισει ή να τους δωσει καμμια δουλιτσα ο εκαστοτε υπουργος απο τον νομο τους. Ελεος!

      Αφωτιστος Φιλελλην

      οπαδος και μοναδικο μελος των κινησεων

      "επιστροφη στα χωρια σας"
      "ξεσκουριαστε τα τραχτερ"
      "ξανασαλαγατα τα γιδοπροβατα"

      Διαγραφή
  4. Για την κρίση στα ΜΜΕ παλαιότερα έγραψα κι εγώ με διάφορες αφορμές. Επιτρέψτε μου για να μην αναπαραγάγω τα ίδια να θέσω μερικά links:
    Δημοσιογραφία και διαδίκτυο, Η δημοσιογραφία στην εποχή του διαδικτύου (μια απάντηση) και
    Το free press ως εναλλακτική επικοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όπως πάντα, απολαυστικό κείμενο με πολύ εύστοχες παρατηρήσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Οι πιο έξυπνες πουτάνες και οι πιο πονηροί νταβατζήδες είναι σήμερα κήνσορες και Σαβοναρόλλες. Με σκασμένες επιταγές στα χέρια τους και περίοπτες θέσεις στα ψηφοδέλτια της μεταρρύθμισης"
    ...Και ο νοών νοείτω! Έτσι, για να ξέρουν τα παιδιά του Πειραιά, ποιους τους ετοιμάζουν για βουλευτές!
    Α.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κάποιος που έχει μνήμη7 Φεβρουαρίου 2012 - 10:33 μ.μ.

    Δεν θυμάται και πολύ καλά ο κ. Προκοπάκης. Το γεγονός που αναφέρει δεν έγινε στο ιδρυτικό συνέδριο του ΚΚΕ εσ-ΑΑ, αλλά στο συνέδριο του ΚΚΕ εσ το 1982, από επιφανές στέλεχος των "Κυρκικών" όπως τους αποκαλούσαμε τότε. Από το ίδιο συνέδριο θυμάμαι επιφανές στέλεχος της ίδιας άποψης (και αργότερα των "ανανεωτικών" του ΣΥΝ -πέθανε πριν ένα χρόνο περίπου) να κραυγάζει από το βήμα του συνεδρίου ότι "ο Ρήγας έχει παρατήσει την εργατική τάξη και ασχολείται με τις πουτάνες και τους πούστηδες"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή