ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Λούλα Αναγνωστάκη

Λούλα Αναγνωστάκη
Η φωτό είναι του Σπύρου Στάβερη για τη LIFO

Παρατηρητήριο

Η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα σαφές μέτωπο ΝΔ και του κυοφορούμενου νέου σχήματος της κεντροαριστεράς. Μια γενναία και ρηξικέλευθη πολιτική συνεννόηση αρχών με συγκεκριμένα σημεία επαφής και καθαρές στοχεύσεις. Κι ας έχουν διαφορές που πρέπει να γίνουν σαφέστατες. Αυτό προϋποθέτει τη διατύπωση και διακίνηση τεκμηριωμένων πολιτικών θέσεων για τα μεγάλα επίδικα και κυρίως για τα δύο πιο σημαντικά. Αυτά της παραγωγής πλούτου και της διαχείρισης του κράτους. Με τρόπο όμως που θα αποδεικνύει και στον πλέον αδαή ότι η ελευθερία στην οικονομία από τη μια και η υποχώρηση του κράτους από την άλλη θα αποδειχθούν ωφέλιμα όχι μόνο για το κεφάλαιο αλλά και για τους πολίτες και δη τους ασθενέστερους. Αυτό σημαίνει υπεύθυνη λαϊκή πολιτική και όχι ελιτίστικη ή λαϊκίστικη.

Athens Voice

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Όσο θα πολλαπλασιάζονται οι δημόσιες τοποθετήσεις των υποψηφίων τόσο θα αποκαλύπτεται ο φυσικός αρχηγός του κέντρου και το βαρύ πολιτικό του φορτίο. Αλλά είναι εποχή του diet, οπότε....

Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2010

Ελπίζετε να μας σώσουν;





Ιστορίες από την δημόσια εκπαίδευση θέλω σήμερα να σας παραθέσω.  

Πριν από μερικά χρόνια μια καθηγήτρια ξένης γλώσσας, λόγω μείωσης των ωρών της Γαλλικής στα Γυμνάσια, βρέθηκε να δουλεύει 6 ώρες λιγότερες από το νόμιμο ωράριό της. Το υπεύθυνο Γραφείο, τότε, την έστειλε να συμπληρώνει ωράριο σε ένα διπλανό σχολείο. Εκείνη το θεώρησε άδικο, πήγε στο σωματείο, εκείνο έπραξε τα δέοντα και η συμπλήρωση ακυρώθηκε. Η συνάδελφος συνέχισε με μειωμένο ωράριο, αλλά ολόκληρο μισθό και το άλλο σχολείο προσέλαβε ωρομίσθιο, με μισθό ε! Η συνάδελφος και η τοπική ΕΛΜΕ ήταν αριστερής καταγωγής και προελεύσεως, με ΝΔ στην εξουσία.

Σε μεγάλο συγκρότημα τεχνικής εκπαίδευσης στην Αθήνα, εδώ και χρόνια προσλαμβάνουν κάθε Σεπτέμβρη καμιά εκατοστή αναπληρωτές ικανοποιώντας πελατειακές σχέσεις κυρίως πολιτικών και άλλων παραγόντων. Αποτέλεσμα; το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό να δουλεύει τις μισές από τις νόμιμες ώρες. Πληρώνεται φυσικά για όλες. Το κάνει κάθε κυβέρνηση που σέβεται τον εαυτό της.

Σε πολλά σχολεία κυρίως της Αθήνας διδάσκοντες δεν έχουν ώρες λόγω μείωσης των μαθητών και κάνουν μειωμένο ωράριο. Τυπικά φαίνονται ως απασχολούμενοι σε βιβλιοθήκες και γραμματείες. Ταυτόχρονα προσλαμβάνονται αναπληρωτές για να διδάξουν απίθανα  δευτερεύοντα μαθήματα, που θα μπορούσε να διδάξει ο κάθε δάσκαλος ανεξάρτητα ειδικότητας με μια στοιχειώδη προετοιμασία. Ταυτόχρονα στην επαρχία υπάρχουν κενές θέσεις διδασκόντων  ακόμα και τώρα που μιλάμε, γιατί κάποιοι που διορίστηκαν εκεί φύγανε με απόσπαση για την Αθήνα νομίμως αλλά όχι ηθικώς. Στα γραφεία και στο υπουργείο οι αποσπασμένοι δεν έχουν καρέκλες να κάτσουνε και τρακάρουνε στους διαδρόμους από την πολυκοσμία. Μιλάει κανείς;

 Το σύστημα για να εξυπηρετήσει τα ρουσφέτια του δημιουργεί ένα κλίμα ανομίας μέσα στο οποίο διαφθείρονται όλοι, προϊστάμενοι, εργαζόμενοι και συνδικαλιστές, αφού η κοινωνία μας βαθιά αντιδραστική, και γι’ αυτό άνομη, ψάχνει την ευκαιρία. Η αριστερά μας παρούσα και καλά σε όλες τις αδικίες του κόσμου, εδώ κάνει μια μικρή γαργάρα, γιατί εκλογές έρχονται και δεν πρέπει…
Πως όμως σκέφτεται η εξουσία να λύσει το πρόβλημα; Διαβάστε τη συνταγή την πονηρή:

Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (ΕΥΔ ΕΠΕΔΒΜ) του Υπουργείου Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους σε πρόχειρο διαγωνισμό για την εκτέλεση του έργου «Σχέδιο Δράσης για τη βελτίωση του συστήματος επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού και των στελεχών της εκπαίδευσης» (έργο ενταγμένο στους άξονες προτεραιότητας 13, 14, 15 Τεχνικής Υποστήριξης Εφαρμογής του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»).
……………………

«Κατάρτιση Σχεδίου Δράσης για το σύστημα επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού και των στελεχών της εκπαίδευσης το οποίο θα περιλαμβάνει (α) πρόταση σεναρίων για πλαίσιο διορισμών, μεταθέσεων και αποσπάσεων των εκπαιδευτικών και επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, βάσει κριτικής αποτίμησης της λειτουργίας του υφιστάμενου συστήματος, συγκριτικών δεδομένων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και των πορισμάτων από επεξεργασία των προτάσεων που θα έχουν κατατεθεί κατά την πρώτη διαβούλευση της σχετικής αρχικής νομοθετικής πρότασης του Υπουργείου Παιδείας καθώς και (β) Πρόταση για το νέο σύστημα διοικητικών διαδικασιών, υποδομών και εργαλείων για την υλοποίηση του νέου προτεινόμενου πλαισίου, με αξιοποίηση των πορισμάτων της διοικητικής επιστήμης και των νέων επιστημονικών και τεχνολογικών εργαλείων».

Ελπίζετε να μας σώσουν ε;

6 σχόλια:

  1. Αν βαρυνει η γνωμη μου αυτο λεγεται.
    'Ηρθε η ωρα μας' η επι το λαικοτερον 'βουρ στο ψητο'
    Οσο για την Αριστερα μας που ξεκιναει νεα 'επανακινηση' μονο που εχει'φαει τον δισκο' καταβαλλει φιλοτιμες προσπαθειες εδω και αρκετα χρονια να ειναι 'ακριτα δημοφιλης' λησμονοντας πως 'φιλτατη η αληθεια'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς συχνά ξεχνάμε ότι ο εργαζόμενος εκτός από δικαιώματα έχει και υποχρεώσεις. Και πρώτοι το ξεχνούν οι συνδικαλιστές μας που θα πρέπει εκτός από να χαϊδεύουν μερικές φορές να τραβούν μερικά αυτιά. Είναι παράδοξο οι άνθρωποι που πιστεύουν στο δημόσιο τομέα να μην εργάζονται για την προκοπή του. Η δικαιολογία δε ότι υπονομεύουν το σύστημα έχει παλιώσει προ πολλού.
    Πώς διορθώνονται αυτά είναι το ερώτημα.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Taspa μου καλησπέρα σε σένα και στη Σαλόνικα. Ναι και μιλάμε για την Αριστερά μας που υποτίθεται ότι βλέπει.... γιατί οι άλλοι δεν έχουν βγάλει ακόμα το γράσσο του υπαρκτού.
    Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν ζητάω να μην διορίζονται συνάδελφοι στο Δημόσιο, ζητάω να έχουν όλα τα παιδιά την πρέπουσα συμμετοχή στη δωρεάν παιδεία μας.
    Και να σου πω και μια άλλη ιστορία προσωπική.
    Όταν πρωτοδιορίστικα στο νησί δούλευα 8 ώρες τη βδομάδα αντί για 21. Δεν υπήρχαν πολλά τμήματα. Όμως λείπανε άλλες ειδικότητες δασκάλων και ζήτησα, με τη ζέση του νεωφώτιστου, να κάνω μαθήματα άλλης ειδικότητας για να μη γυρνάνε τα παιδιά στους δρόμους. Μου είπανε:
    Κούλαρε χαλάς τη πιάτσα.
    Μα γω βαριόμουνα να κάθομαι, δεν έγλυφα κανένα, αλλά το βαριόμουν να κάθομαι δεν το καταλαβαίνουν πολλοί στο Δημόσιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θεία καλό και σένα νάναι το βράδυ. Και όλα διορθώνονται και όλα γίνονται αν το θελήσουμε. Ας ανοίξουμε από τα ιστολογιά μας το ψάξιμο, τι λες; από αυτά που διαβάζω και στο δικό σου, δεν θάλεγες όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στην Ιστορια σου στο νησι βρισκω τον εαυτο μου ,οταν αναλαμβανω την Δ/νση της Υπηρεσιας.
    1.Εντολη οι πορτες των γραφειων να ειναι ανοικτες ωστε ο πολιτης να μη βρισκεται στη θεση του Υπηρετη που περιμενει να του πουν περαστε.
    2.Διεκπεραιωνω εργασια απο γραφεια που ειχαν φορτο.
    Αμεση αντιδραση των λοιπων υπαλληλων.
    'Μα προισταμενη αυτο δεν γινεται''!!!!
    Τι επρεπε να κανω μια ολοκληρη ημερα να παριστανω την Δ/ντρια;;;
    3.Ο υπαλληλος που εμπαινε στο γραφειο δεν στεκοταν ορθιος.
    4.Ο Πολιτης επρεπε να εξυπηρετηθει απο τον υπαλληλο και μονο αν εκεινος δεν μπορουσε να δωσει λυση τοτε επρεπε να επισκεφθουν το γραφειο του Δ/ντη.Οι υπαλληλοι ενιωσαν για πρωτη φορα αξιοπρεπεις.
    Υπηρχε εντολη οχι μονο απο τον προηγουμενο Δντη της συγκεκριμενης Υπηρεσιας αλλα σε ολο το Φασμα των Υπηρεσιων πως ο Πολιτης επρεπε να περασει απο το γραφειο του Δ/ντη συνοδευομενος απο τον υπαλληλο.
    Τι Δ/ντης θα ηταν γ......το;;;;;;
    Δυστυχως τιποτε δεν αλλαξε, οι περισσοτεροι 'γραφικοι' φυγαμε γρηγορα αν και ειχαμε να δωσουμε πολλα.
    Μπηκαμε με ονειρα που κουβαλουσαμε στο δισακι μας και δεν βλεπαμε την ωρα να φυγουμε μη και καταληξουμε 'κατ' εικονα και....'
    Η Αριστερα στην διαδρομη μας, μας προδωσε,με τους διαφορους ιδιοτελεις κομισαριους.
    Οταν ανεφερες την κατασταση στο δημοσιο η μονη απαντηση που λαμβανες ηταν.
    Με τους δημοσιους υπαλληλους θα ασχολουμαστε;;;
    Ειχαν σοβαροτερα ν' ασχοληθουν!!πως θα ειναι αρεστοι να παρουν αναθεσεις εργολαβιες η πως θα πανε στα γραφεια της εκπαιδευσης προκειμενου να εχουν χρονο που θα 'ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΣΑΝ' προς ιδιον ωφελος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μερικά πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ. Και εμείς στη Νίσυρο έχουμε τέτοια φαινόμενα κακοδιαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Για παράδειγμα υπάρχουν 2 καθηγητές μουσικής για τα 2 σχολεία του νησιού, που κάνουν από 7 ώρες μάθημα την εβδομάδα ο καθένας. Συγχρόνως μέχρι τον Νοέμβρη υπήρχε μόνο ένας φιλόλογος για γυμνάσιο και λύκειο μαζί...
    Και μπορώ να συνεχίσω να λέω άπειρα τέτοια παραδείγματα ανθρώπων που εκμεταλλεύονται αυτή την κατάσταση και ανθρώπων που επειδή ήθελαν κάτι να κάνουν "χαλούσαν την πιάτσα". Και είμαι στο δημόσιο μόνο 6 μήνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή