Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου αρχίζει στις 12 Μαΐου !!!



To κλείσιμο των σχολείων στις 6/5 μειώνει δραστικά το χρόνο διδασκαλίας των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, πράγμα απαράδεκτο. Είτε οι λόγοι είναι οικονομικοί, είτε πολιτικοί μας βρίσκει αντίθετους.  (Leo)

του Βασίλη Παππά

΄Ένα μήνα πριν, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων (βεβαίως – βεβαίως) με περισσή  έπαρση διαβεβαίωνε ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις θα διεξάγονταν το 2ο δεκαπενθήμερο του Μαΐου. Πριν «Αλέκτωρ φωνήσει τρείς»  αυτοακυρώνεται τροποποιώντας την ημερομηνία των εξετάσεων. Προφανώς θέλει να τελειώνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα με τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς. Τα θερινά τμήματα της Βουλής, με κλειστά τα σχολεία, μπορούν να νομοθετήσουν χωρίς «φωνασκούντες» στις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις νομαρχίες και τους δρόμους.
Θα ρωτούσε κάποιος καλοπροαίρετος πολίτης αυτής της χώρας «και τι έγινε που τα σχολεία κλείνουν επτά με δέκα ημέρες νωρίτερα;» . Σε αυτά τα σχολεία εκτός από τους «τεμπέληδες» δημόσιους υπαλλήλους υπάρχουν και πολλοί άλλοι χιλιάδες που επιτελούν με αξιοπρέπεια τον εκπαιδευτικό τους ρόλο. Και σε αυτές τις δέκα ημέρες με τα ανακεφαλαιωτικά  θέματα θα κέντριζαν την προσοχή των μαθητών, θα προσπαθούσαν να «μπαλώσουν» κενά, θα παρουσίαζαν θέματα στην ολότητά τους παρουσιάζοντας ολιστικά την διδαχθείσα ύλη. Θα επεσήμαναν λεπτομέρειες που πιθανόν θα είχαν διαφύγει στην πορεία της διδακτικής διαδικασίας, θα εμψύχωναν τους μαθητές ώστε να αντιμετωπίσουν με νηφάλιο πνεύμα τη διαδικασία των εξετάσεων ενδοσχολικών και πανελληνίων. ΄Όλα αυτά ακυρώνονται μέσα στην λαίλαπα των μέτρων της αντιλαϊκής αντιπαιδαγωγικής εκπαιδευτικής «μεταρρύθμισης» που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (βεβαίως – βεβαίως).
Βέβαια οι σχολάρχες και οι φροντιστές, οι μόνοι σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα που υπεραμύνονται των νέων μέτρων, θα καγχάσουν και πιθανά θα ειρωνευτούν μια τέτοια τοποθέτηση. Όμως την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και παιδαγωγική πρακτική που περνά μέσα από την  διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων αλλά και την κριτική προσέγγιση επίκαιρων κοινωνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων δεν την χαρίζουμε σε κανέναν και ειδικά στους μανδαρίνους του Υπουργείου Παιδείας. Πάντοτε πορευόμαστε χωρίς αυτούς. Το ίδιο θα πράξουμε και τώρα και ας μας επισείουν τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα ως μηχανισμό καταναγκασμού και άκριτης υποταγής. Η Αριστερά και οι Αριστεροί γνωρίζουν τι πρέπει να πράξουν. Και ένα σύνθημα που κάποτε δονούσε τα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα είτε ως στόχος κοινωνικός είτε ως ειρωνική αντιπαλότητα μπορεί να σηματοδοτήσει  τη στάση μας: «Πρώτοι στους αγώνες, πρώτοι όμως και στη διδασκαλία των μαθημάτων».
Τότε η κοινωνία, η κοινωνία της Λαζοπούλειας αντίδρασης του καναπέ, θα συνταχθεί μαζί μας για την  ανατροπή των δεινών που επέρχονται.
                                                                                               Βασίλης Παππάς
                                                            Εκπαιδευτικός – μέλος ΣΥΝ Τρικάλων    

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίμων Χατζημπίρος: Ύστατος πόρος: Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι μια πρόταση για το μέλλον.

Βάσω Κιντή: Παραιτούμαι από μέλος της ΚΕ και αποχωρώ από το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς

Κίμων Χατζημπίρος: Ατελέσφορη Οικολογία