ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Τάσος Μπουλμέτης

Τάσος Μπουλμέτης

Παρατηρητήριο

Το ελληνικό κράτος, όχι η ελληνική κοινωνία αλλά το κράτος, παρέταξε σε αυτά τα πολύ δύσκολα και κρίσιμα χρόνια της κρίσης τρεις σπουδαίους ανθρώπους που υπερασπίστηκαν με σθένος, σύνεση και θαυμαστή εργατικότητα τη χώρα, την κοινωνία και τη θέση μας στην Ευρωπαϊκή ένωση: τον Λουκά Παπαδήμο, τον Γιάννη Στουρνάρα και τον Παναγιώτη Πικραμμένο, ο καθένας τους υπόδειγμα homme d’ etat. Και τους τρεις αυτούς πατριώτες ο ΣΥΡΙΖΑ επιχείρησε να τους κηλιδώσει ηθικά, να τους εξοντώσει πολιτικά, να τους ρίξει βορά στους «αγανακτισμένους». Το ήθος του φθόνου, το ήθος του μίσους, το ήθος του διχασμού.

Ευθύμης Δημόπουλος

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Το αριστεροδέξιο και πάντα φοβικό προς τη Δύση συνεχές, παλλόμενο αδιαλείπτως, γραπώνεται τώρα από την εθνική ταυτότητα και μετατοπίζεται πολιτικά δεξιά. Τα όσα αποτυπώνουν οι δημοσκοπήσεις δεν είναι φενάκη. Το κίνημα των αγανακτισμένων εκδικείται. Επιστρέφει ηττημένο, αβέβαιο και light. Η εξαπάτησή του παράγει το αντίθετο πολιτικό αποτέλεσμα. Ποιος πολιτικός θα τολμήσει να του πάει κόντρα όταν δεν έχει χρήμα να μοιράσει;

Μήπως ήρθε ο καιρός της δεξιάς;

Παρασκευή, 6 Μαΐου 2011

Εμπρός του πετρελαίου οι κολασμένοι



Ανησυχώ και εγώ με τη σειρά μου για την κατάσταση στα ΕΛΠΕ. Γιατί σύσσωμη η Αριστερά, αφού υποστήριξε τον δίκαιο αγώνα της ΓΕΝΟΠ- ΔΕΗ, ολιγωρεί απέναντι στο δίκαιο αγώνα των ΕΛΠΕ και δεν έχει σπεύσει να συναντήσει τους αγωνιστές και να τους συμπαρασταθεί. Απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση του μνημονίου, οι κολασμένοι του πετρελαίου δείχνουν το δρόμο του αγώνα. Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα που κόβει, εκτός των άλλων και το επίδομα του κυλικείου που είναι όμως δωρεάν. (Leo)


ΕΛΠΕ, Άγρια κόντρα και φόβοι ελλείψεων 


Από τα Νέα (6/05/2011)


ΤΗΝ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΤΟΥΣ ότι οι συνεχιζόµενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζοµένων στα διυλιστήριατων Ελληνικών Πετρελαίων µπορεί να προκαλέσουν σοβαρές ελλείψεις σε καύσιµα εκφράζουν στελέχη του οµίλου και της ελληνικής αγοράς πετρελαιοειδών.

Σύµφωνα µε πληροφορίες του πρακτορείου Reuters, τα Ελληνικά Πετρέλαια ενδέχεταινα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε εισαγωγές καυσίµων (60.000 τόνοι διυλισµένων προϊόντων) ενόψει των νέων απεργιών αυτόν τον µήνα.

Η νέα απεργία των εργαζοµένων στα ΕΛΠΕ θα αρχίσει – αν δεν κριθεί παράνοµη από τα δικαστήρια – την Παρασκευή το πρωί και θα διαρκέσει δέκα ηµέρες.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις πλήττουν και τον όµιλο τωνΕλληνικών Πετρελαίων, στον οποίο η προηγούµενη δεκαήµερη απεργία κόστισε 12 εκατ. ευρώ. 

Σε µια περίοδο κατά την οποία η οικονοµική ύφεση έχει προκαλέσει µέσα σε έναν χρόνο πτώση των πωλήσεων του οµίλου στην εσωτερική αγορά 13,5%, η διοίκησή του αποφάσισε να προχωρήσει σε περικοπές των αποδοχών των εργαζοµένων στα πλαίσια της νέας συλλογικής σύµβασης εργασίας.

Σύµφωνα µε τη διοίκηση των ΕΛΠΕ, οι εργαζόµενοι στην εταιρεία αµείβονται µε 20%-40% υψηλότερους µισθούς από αυτούς της Μότορ Οϊλ, ενώ οι µισθοί τους είναι 20%-30% υψηλότεροι από τους αντίστοιχους στη Γερµανία. Οι προτάσεις της διοίκησης των Ελληνικών Πετρελαίων είναι να µη δοθεί φέτος αύξηση στους µισθούς, ούτε και στο καθιερωµένο χρονοεπίδοµα 3% που λαµβάνουν κάθε χρόνο. Το τελευταίο, δε, να αναπροσαρµόζεται κάθε 5 χρόνια και όχι κάθε έτος.

Ακόµη, ζητεί να αυξηθούν οι εβδοµαδιαίες ώρες εργασίας από 38 σε 40, όπως στις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου, για να µειωθεί το µεγάλο κόστος που καταβάλλει για υπερωρίες και παράλληλα να αυξηθούν σε 212 οι ηµέρες εργασίας ανά έτος από 197 σήµερα. 

Οι εργαζόµενοι στα διυλιστήρια ζητούν για φέτος αύξηση αποδοχών όσο ο ευρωπληθωριµός (1,8%). Ο κ. Θωµάς Κώτσιας, πρόεδρος του σωµατείου των εργαζοµένων στα ΕΛΠΕ, µιλώντας στα «ΝΕΑ» παραδέχεται ότι η κατάσταση είναι αδιέξοδη και δηλώνει ότι οιεργαζόµενοι µπορούν να συζητήσουν κάποιες λογικές περικοπές στα επιδόµατα αλλά «δεν δέχονται να ανατραπεί στο σύνολό της η φιλοσοφία της συλλογικής σύµβασης εργασίας». Μάλιστα, για τους µισθούς λέει ότι κινούνται περίπου στα ίδια επίπεδα µε αυτούς στη Μότορ Οϊλ. Για τις ώρες εργασίας υποστηρίζει ότι στα γαλλικά διυλιστήρια εργάζονται 35 ώρες και στην BP της Αγγλίας 32 ώρες την εβδοµάδα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου