Ελληναράδικος ολοκληρωτικός βολονταρισμός





από το blog Τσούγδω


Έπεσα εχθές πάνω στην ανακοίνωση του "Συντονιστικού Γενικών Καταλήψεων και Συνελεύσεων Αθήνας" με ημερομηνία 1η Σεπτέμβρη. Εάν κάτι εντυπωσιάζει είναι το βαθιά δημοκρατικό φρόνημα των ανθρώπων που συνέταξαν το εν λόγω πόνημα. Χαρακτηριστικός ο τίτλος:

ΤΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΤΗΣ 24ΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ ΘΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ!

Πριν ακόμα ξεκινήσει κανείς να διαβάζει το δελτίο τύπου αντιλαμβάνεται τον παραλογισμό ορισμένων που μιλούν για πραξικοπηματική ψήφιση νόμου από τη μεγάλη πλειοψηφία του Ελληνικού Κοινοβουλίου, ενώ στη συνέχεια απειλούν οτι δεν θα εφαρμοστεί ο νέος νόμος και θα ανατραπεί. Ανατροπές ψηφισμένων νόμων είναι αστείο να συμβαίνουν σε μία δημοκρατία, γιατί τότε πολύ απλά δεν είναι δημοκρατία. Όπως η εξουσία δεν μπορεί να παραβιάζει το Σύνταγμα, έτσι και τραγικές μειοψηφίες που επειδή κάποιοι τους φουσκώνουν τα μυαλά(ή αν θέλετε επειδή μαζεύτηκαν σε μία πλατεία 2000 ομοϊδεάτες ή σε ένα αμφιθέατρο 300), νομίζουν οτι είναι πλειοψηφίες, δεν έχουν το δικαίωμα να εφαρμόζουν επιλεκτικά νόμους, να απειλούν οτι θα τους ανατρέψουν και να τολμούν να μιλάνε για πραξικόπημα, όταν ένας νόμος έχει ψηφιστεί από 250+ βουλευτές, την ώρα μάλιστα που οι αποφάσεις που λαμβάνουν οι ίδιοι, είναι επικυρωμένες από μειοψηφίες.


Η συνθηματολογία -ορκ που χρησιμοποιείται χαρακτηριστική... Το περιεχόμενο των τοποθετήσεων είναι περίπου "ουυυυυ χούντα χούντα, πραξικόπημα, φέρτε πίσω τα κλεμμένα, ουυυ, κρεμάλες, ελικόπτερα έρχονται, προδότες, Γουδι, ουυυυυυυυυ, έξω η τρόικα, η Μέρκελ, το Μνημόνιο, ουυυυ όχι στον καπιταλισμό, έξω οι εταιρείες, ουυυυυ κάτω ο Τζέφρυ και η λέσχη Μπίλντερμπεργκ, ουυυυυ Siemens, Ίμια, Βατοπέδι, Ομόλογα ουυυυυυυ" συνοδεία μούτζας, γιαουρτιού και το βράδυ Μάλαμας.


Αρέσει δεν αρέσει σε κάποιους έχουμε Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Στις επόμενες εκλογές τα δυο "κόμματα- ανάθεμα" θα πάρουν συνολικά πάνω από 3.000.000 ψήφους (αυτό στα πλαίσια της κατάρρευσης του δικομματισμού) εν ολίγοις το 33% περίπου της κοινωνίας θα συνεχίσει να στηρίζει τα δυο μεγάλα κόμματα και τα κόμματα διαμαρτυρίας θα συνεχίσουν να επιτελούν τον ρόλο τους. Ακατανόητο για κάποιους, ορθολογική επιλογή για κάποιους άλλους. 
Αλλά μη σας κουράζω με βαρετές αναλύσεις, ας συνεχίσω την ανάγνωση της ανακοίνωσης όσων μπολιάστηκαν στην Άμεση Δημοκρατία των πλατειών....


"Δε μπορεί η λυκοσυμμαχία ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ που έχει οδηγήσει το λαό στη χρεοκοπία, να ορίζει τον τρόπο που θα σπουδάζουμε και θα δουλεύουμε, δεν μπορούν οι καλοπληρωμένοι υπόδουλοι του σάπιου συστήματος να αποφασίζουν για το μέλλον μας".


Μαντέψτε! Και όμως η "λυκοσυμμαχία" θα αποφασίζει γιατί απαρτίζεται από εκλεγμένους εκπροσώπους του λαού, που εστάλησαν στο Κοινοβούλιο γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο, για να αποφασίζουν για εμάς. Όποιος λοιπόν θέλει να επηρεάζει τις αποφάσεις, πάει στις εκλογές και ψηφίζει αυτόν που τον αντιπροσωπεύει, εάν δεν υπάρχει, τότε μπορεί ο ίδιος να δημιουργήσει ένα δικό του κόμμα, κανείς δεν τον εμποδίζει. Αν όντως είναι η πλειοψηφική φωνή, θα βρει υποστηρικτές και θα κληθεί να εφαρμόσει τις πολιτικές του. Η Δημοκρατία δίνει αυτή τη δυνατότητα, από εκεί και πέρα μπορούμε να εξετάσουμε τις επιλογές που δίνουν άλλα πολιτεύματα.


"Τώρα είναι ώρα για αγώνες, για συνελεύσεις και καταλήψεις διαρκείας μέχρι τη νίκη. Αυτή τη στιγμή η νεολαία αποφασίζει για το παρόν και το μέλλον της, το φοιτητικό κίνημα που τόσα χρόνια δε γονάτισε ποτέ, θα έχει τον τελευταίο λόγο."


Αυτή τη στιγμή η νεολαία είναι τρομοκρατημένη από τη λυκοσυμμαχία ΕΑΑΚ/ΑΡΕΝ/ΠΑΣΠ/Αναρχικών κλπ, αυτή τη στιγμή η νεολαία που αδιαφορούσε, οργανώνεται απέναντι στα καρκινώματα που δεν έχουν συναίσθηση του γεγονότος οτι οι ίδιοι είναι τα καρκινώματα, αυτή τη στιγμή φοιτητές αρχίζουν να ενδιαφέρονται για τις εκλογές, για το τι θα ψηφίσουν προκειμένου να ανοίξει η σχολή, πατάνε σε συνελεύσεις, όχι για να αγωνιστούν για τη μη εφαρμογή του νόμου, αλλά για να διεκδικήσουν το αυτονόητο, να διεξαχθούν κανονικά οι εξεταστικές, να αρχίσουν κανονικά οι παραδόσεις, να μη χαθεί το εξάμηνο. Αυτή η πολιτικοποίηση υπάρχει και ας μη γελιούνται όσοι κλείνουν σχολές και καταδικάζουν συμφοιτητές τους, αυτή τους την επιλογή να σαμποτάρουν τους μελλοντικούς τους συναδέλφους θα τη βρουν μπροστά τους.
Γιατί μιλάω για σαμποτάζ θα αναρωτηθείτε... Ρωτήστε άτομα που έχουν διακόψει τις αναβολές τους δεδομένου οτι τους είχαν μείνει ένα δύο μαθήματα και δεν είχαν ρωτήσει πρώτα τους επαναστατημένους συναδέλφους τους, ρωτήστε άτομα που χρωστάνε ένα μάθημα και έχουν γίνει δεκτοί σε μεταπτυχιακά και θα σας πούνε αν νιώθουν οτι σαμποτάρονται ή υποστηρίζουν τον "δίκαιο αγώνα".


Όσο για το τι θα θεωρούσαν "νίκη" οι επαναστάτες, ρίξτε μία ματιά στο τι απαιτούν και τι διεκδικούν και θα καταλάβετε.

Απαιτούμε:

  • Ανατροπή του νόμου-εκτρώματος ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ. Καμία σκέψη για εφαρμογή του.
  • Ανατροπή του Μνημονίου, της κυβέρνησης. ΠΑΣΟΚ και κάθε άλλης που θα συνεχίζει τον πόλεμο ενάντια μας. Ανυπακοή στις κατευθύνσεις ΕΕ-ΔΝΤ σε εργασία, εκπαίδευση, δημοκρατία. Έξω η τρόικα

Διεκδικούμε:

  • Ένα ενιαίο και αδιάσπαστο πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα σε αυτό. Όχι σε ειδικεύσεις, διασπάσεις, κατατμήσεις. (Συγκίνηση στην αγορά εργασίας, μετά αναρωτιούνται τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε)
  • Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών (σσ. λέγε με 2ν και βάλε).Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα και συγκοινωνίες για όλους. Αύξηση των δαπανών για όλες τις φοιτητικές παροχές.
  • Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης σε δημόσιο, ιδιωτικό τομέα.Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις.
  • Λιγότερη δουλειά, δουλειά για όλους. Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους. Μείωση του ορίου συνταξιοδότησης. Γενναία αύξηση των συντάξεων και των μισθών. Γενναία μείωση της εργατικής εισφοράς για την ασφάλιση.
  • Δεν πληρώνουμε το χρέος τους. Λεφτά για την Παιδεία, την Υγεία, τις κοινωνικές παροχές, όχι για τις τράπεζες και τους επιχειρηματίες.

Όσο κι αν παλεύουν κάποιοι όποιο προσωπείο κι αν βάλουν, τους προδίδει η συνθηματολογία. Τη μία "δεν πληρώνω", την άλλη σπάω τα ακυρωτικά μηχανήματα του μετρό, την άλλη πάω στις πλατείες και αλλοιώνω τον χαρακτήρα κινημάτων επιβάλλοντας τη δική μου ιδεολογία, ανεβαίνω σε μπουκαπόρτες πλοίων... Όποιο προσωπείο και να βάλουν παραμένουν μία μειοψηφία, που προβάλλεται θρασύτατα ως η πλειοψηφία, τραμπουκίζει, βάζει εμπόδια, εύχεται να αποτύχουν οι εφαρμοζόμενες πολιτικές, προκειμένου να αποδειχθεί η ορθότητα των δικών της απόψεων και να προσηλυτίσει κόσμο. Τα ίδια και τα ίδια σε κάθε έκφανση της κοινωνικής ζωής... 


Είναι λυπηρό να βλέπει κανείς οτι με αυτές τις λογικές έχουν μπολιαστεί και νέοι άνθρωποι. Παιδιά 19 και 20 χρονών μιλάνε με μίσος για τον καπιταλισμό, για την εξουσία, αναπαράγουν πολυκαιρισμένα συνθήματα, επιδιώκουν τη στασιμότητα και αυτοχαρακτηρίζονται προοδευτικοί. Μιλάνε για ελικόπτερα, για νέο Γουδί, δεν κάνουν το ελάχιστο: να πληροφορηθούν πρώτα το περιεχόμενο κάθε πολιτικής, να προτείνουν εναλλακτικές, ενώ υιοθετούν το "ή μαζί μας ή εναντίον μας". Ένα στείρο όχι, αντίδραση, αγώνας και πάμε παραπέρα. 


Απ' όπου και να πιάσει κανείς το πράγμα στην Ελληνική κοινωνία, θα απογοητευτεί. Όλες οι ιδεολογίες, όλοι οι χώροι έχουν αλλωθεί από τον Ελληναράδικο τρόπο σκέψης. Ο Ελληναράδικος κομμουνισμός/σοσιαλισμός/φιλελευθερισμός/εθνικισμός/συντηρητισμός/προοδευτισμός. Δυστυχώς (ή ευτυχώς, όπως το πάρει κανείς) δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες εξαιρέσεις.

Σχόλια

  1. ''Ανατροπές ψηφισμένων νόμων είναι αστείο να συμβαίνουν σε μία δημοκρατία, γιατί τότε πολύ απλά δεν είναι δημοκρατία.''
    αλλο και πάλι Τουτο .. Φυσικά και συμβαινουν Ειναι δυνατον να μην συμβαινουν ..
    Στοχιεωδες ρε παιδια .. Τι σημαινει ανατροπή ψηφισμένου νομου .. Σημαινει καταργηση του με νεωτερο νόμο ..
    Καλά ειναι δυνατον ; Τοσο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το σύνθημα να έξω η Τρόικα ακούγεται όλο και σπανιότερα... Έφυγε για λίγες μέρες και είδαμε τι ακολούθησε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νοσφυ: Η ανατροπη του νόμου είναι η καραμέλα κάθε διαπλεκόμενου δεξιού και αριστερού, φοιτητή και δάσκαλου στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Ανατροπή στην αργκώ της νομενκλατούρας σημαίνει, ότι το κόμμα που κυβερνά δεν εφαρμόζει το νόμο τον οποίο ψήφισε ως αντάλλαγμα για τις ψήφους που θα του δώσουν οι δυσαρεστημένοι πελάτες του. Μόλις αλλάξειο ο υπουργός, ο επόμενος θα θέσει το νόμο σε ύπνωση και έτσι θα έχει επιτευχθεί η ανατροπή και η νίκη του φοιτητικού κινήματος. Που σημαίνει ότι συνδικαλιστές, πρυτάνεις και κόμματα μοιράζουν τα πόστα και συνεχίζουν τη ιδιοποίηση των δημόσιων ιδρυμάτων που λέγονται ΑΕΙ. Τόσο απλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βασικά έχω βαρεθεί να διαβάζω τόσο ισοπεδωτικά "πλαίσια" συλλόγων και συνδικάτων όσο και άλλο τόσο ισοπεδωτικά και "κυνικά" κείμενα που κριτικάρουν τα πρώτα. Αυτή η κοινωνία πάσχει πρωτίστως από έλλειψη πρωτότυπης σκέψης. Από αναμάσημα των ίδιων πραγμάτων άλλο τίποτα.

    Θα απαντήσω με κοινοτυπίες που αποσιωπώνται εντέχνως.
    1. Ζούμε σε κοινοβουλευτική δημοκρατία που οι αποφάσεις παίρνονται σε επίπεδο αντιπροσώπων. Αυτό είναι ένας θεσμός. Άλλος θεσμός είναι το Σύνταγμα, και όπως αναφέρει ένα άρθρο του ότι θεματοφύλακάς του είναι ο ελληνικός λαός.
    Πάμε τώρα στο πώς εκφυλλίζονται οι θεσμοί : στη Βουλή κατατίθεται ένας νόμος ο οποίος κινείται στα όρια της παραβίασης του Συντάγματος σε περισσότερα από ένα άρθρα του. Το ίδιο γίνεται και με μια σειρά άλλων νόμων και νομοθετημάτων (πχ μεσοπρόθεσμο) με την δικαιολογία του επείγοντος της σωτηρίας της χώρας. Όταν νοσούν οι θεσμοί, και οι διοικούντες αποκλίνουν από το προεκλογικό πρόγραμμά τους κατα 180 μοίρες, έχουν πεί ψέμματα στο εκλογικό σώμα συνεπώς το εκλογικό σώμα διεκδικεί μερίδιο της εξουσίας για να διορθώσει τα πράγματα προς όφελός του τη στιγμή που θεωρεί οτι εξαπατήθηκε.
    Μια κατάφορα άδικη ρύθμιση λ.χ. του κράτους προς τον πολίτη είναι η περικοπή μιας σύνταξης. Είναι χρήματα που τα έχει πληρώσει ήδη κάποιος που δούλεψε στη ζωή του τριάντα τόσα χρόνια και στην ουσία του τα κλέβεις από την τσέπη, τη στιγμή που εκδίδεις λίστες με "μεγαλο-οφειλέτες" της εφορίας στους οποίους δε μπορείς να βάλεις χέρι - και ταυτόχρονα γίνεσαι και αρκούντως γελοίος όταν μεταξύ των ονομάτων που έχεις δημοσιεύσει είναι ο Ιωάννης Βελλίδης και επιλέγεις η κυβέρνησή σου να δώσει συνέντευξη τύπου στο Βελλίδειο.
    Α, κερασαάκι : κυκλοφορείς ανερυθρίαστα στον τύπο το "ντουλάπιασμα" της υπόθεσης Siemens - ψιθυρίζεται ότι ήταν ένας βασικός λόγος της "συναινεσης" μεταξύ ΠΑΣΟΚ - ΝΔ για την παιδεία.

    Έχοντας υπ' όψιν όλα τα παραπάνω είναι τουλάχιστον αφελές - όχι απλά για τον μέσο αναγνώστη της πολιτικής ιστορίας - αλλά ακόμα και για τον μέσο αναγνώστη εφημερίδας,να πιστεύουμε ότι σε ένα κράτος όπου οι θεσμοί παραβιάζονται και καταπατώνται κατάφορα, δεν μπορεί το εκλογικό σώμα μέσω συνδικάτων, φοιτητικών συλλόγων, οργανωμένων ή μη συλλογικοτήτων (όπως οι "Αγανακτισμένοι") να αναζητήσει κάποια στιγμή διέξοδο για προβλήματα, που ναι, ας το σκεφτούμε λίγο, τα ζεί περισσότερο από έναν τεχνοκράτη ή μη υψηλόβαθμο και χιλιοπληρωμένο υπάλληλο ενός υπουργείου.
    Συνεπώς η κριτική της κυρίας "Τσουγδως" είναι ανεδαφική - η Ελλάδα δεν έχει κάν τις θεσμοθετημένες και αμετακίνητες δομές ενός αστικού κράτους για να αναμένουμε από τους πολίτες της την ανάλογη συμπεριφορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 2. Η εφαρμογή ενός νόμου είναι πολύ μα πάρα πολύ λογικό να εναποτίθεται στους λειτουργους του κράτους (πχ δημόσιοι υπάλληλοι, πανεπιστημιακοί κτλ) γιατί στο δικό τους εργασιακό χώρο θα εφαρμοστούν οι αλλαγές. Αν δε γουστάρουν την προσπάθεια που κάνει ο μέσος υπάλληλος να εφαρμόσει τα νομοθετήματά τους, ας στείλουν γερμανούς υπαλλήλους εισαγόμενους απευθείας (προτάθηκε από τον Γερμανό ΥΠΕΞ νομίζω) ή ας στείλουν την αστυνομία ( που είναι το μπαλαντέρ για όλα). Πλέον δε τους εμποδίζει και κανένα άσυλο. Το δύσκολο είναι βέβαια να καθίσουν μέχρι να τριφτεί ο κώλος τους (σόρρυ για την έκφραση) μα βρούν μια λύση ΜΑΖΙ και όχι ΑΠΕΝΑΝΤΙ στους υπαλλήλους που θα εφαρμόσουν τη μεταρρύθμιση, με σοβαρές απολογιστικές μελέτες των αναγκών του κάθε ΑΕΙ, των εισακτέων/ αποφοίτων, του χρονου φοίτησης, των εσωτερικών παθογενειών (φοιτητές που κλειδώνουν καθηγητές στα γραφεία τους, καθηγητές κολλημένοι που σε κόβουν 10 φορές στο ίδιο μάθημα - δε μπορεί να είσαι τόσο μαζόχας κάποια από τις 10 φορές θα το διάβασες, κάτι πάει λάθος στην επικοινωνία κάπου εδώ του καθηγητή με το κοινό του) και πάει λέγοντας.

    3. Η μιμητική συμπεριφορά των ανθρώπων απέναντι στο κράτος και στη διοίκηση είναι τέτοια ώστε καταφέραμε το ακατόρθωτο : γίναμε καθρέφτης τους και αποτυπώνονται τόσο τα δικά μας χάλια όσο και τα δικά τους μέσα στην αντανάκλαση. Και πάλι ο καταγγελτικός λόγος δε θα μας σώσει. Το μόνο που ίσως θα μπορούσε να μας ξελασπώσει είναι να μπούμε στην ίδια τη βρωμιά που δημιουργήσαμε, να μη φοβόμαστε αν θα μας λερώσει και "αποποιούμαστε" "ευθύνες" και "επικοινωνία" με την αντίπερα όχθη, αλλά να προσπαθήσουμε - όχι αυτιστικά - να την προσεγγίσουμε και να συζητήσουμε.

    4. Το ίδιο γίνεται και στην ακαδημαϊκή κοινότητα βέβαια, με ευθύνη όλων των πλευρών. Οι καταληψίες φοιτητές κλειδώνουν τα γραφεία των καθηγητών πρίν καν τους προσκαλέσουν σε διάλογο. Οι αντι- καταληψίες φοιτητές επικαλούνται ακόμα και την αστυνομία (όπως και επιφανείς καθηγητές που βγαίνουν στα παράθυρα του ΣΚΑΙ). Εντάξει ρε παιδιά να μπεί η αστυνομία αλλά μετά για ό,τι κι αν γίνει να φέρει και ευθύνες. Έχουμε γεμίσει ανεύθυνους. Και πόντιους πιλάτους. Οι καθηγητές με τη σειρά τους απειλούν ότι αν δε τους ξεκλειδώσουν θα φροντίσουν να χάσουν τα παιδιά και εξεταστική και εξάμηνο. Και ανάμεσά τους παραμένουν μερικοί βουβοί και τρομαγμένοι παρατηρητές που δέχονται τα βέλη εκατέρωθεν.
    Σε όλο αυτό το μπάχαλο, σε ρόλο ενορχηστρωτή το υπουργείο, απειλώντας τους πρωτοετείς - και τους γονείς τους - ότι αν δεν πάνε να πλακωθούν στο ξύλο με τους καταληψίες για να ανοίξουν τις γραμματείες θα χάσουν το έτος τους!! Να χαρώ εγώ "πολιτική για την παιδεία"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 5. Δε λέω ότι μου αρέσει η κατάσταση, ίσα ίσα το εντελώς αντίθετο, και ελπίζω να έγινα κατανοητή.
    Οι ψηφοφόροι μπορούν να επιλέξουν το ΚΚΕ, στις επόμενες εκλογές,΄οπως κυνικά εγκαλούν τους δυσαρεστημένους των κομμάτων οι διάφοροι αρθρογράφοι και blogογράφοι. Το ζήτημα είναι ότι επιλέγουν κόμματα που συστηματικά τους εξαπατούν, νομοθετώντας με βάσει ξενικά πρότυπα χωρίς καμία σοβαρή μελέτη, αποτίμηση της ελληνικής πραγματικότητας, χωρίς ούτε καν σοβαρούς τεχνοκράτες (ο Βερέμης είναι για γέλια, αν είναι όπως λένε από τους βασικούς συντάκτες του προξηγούμενου νομοσχεδίου). Όταν ο ψηφοφόρος εξαπατάται, συμπεριφέρεται σαν πληγωμένο ζώο. Κι αυτή είναι μια πολύ καλή αρχή για τη δημιουργία αριστερής σκέψης (παρεπιπτόντως είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι η αριστερά έχει απωλέσει την ικανότητα να θυμάται ότι ο άνθρωπος έχει και ζωώδη ένστικτα και ότι τον καθορίζει η ανάγκη και όχι η αστική νομιμότητα).
    Το διαίρει και βασίλευε το χαίρεται πολύ το υπουργείο... και εμείς χαιρόμαστε μονοδιάστατες ερμηνείες της πραγματικότητας που δε μας βάζουν στη δύσκολη διαδικασία να σκεφτούμε θέσεις, αντιθέσεις, διαλεκτική, διάλογο.

    Αυτά από μένα

    Η υπογράφουσα - αιώνια - φοιτητρια
    (περιμένω να με τιμωρησει το υπουργείο για τις εξεταστικές που έχασα)

    Η.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΄Πανδώρα σε κάποια συμφωνώ σε πολλά διαφωνώ. ΄Ένα θα θίξω μόνο. Τα ζωώδη ένστικτα. Κανένας άνθρωπος δεν έχει το δικαίωμα να συμπεριφέρεται ως πληγωμένο ζώο. Και κανείς δεν συμπεριφέρεται.Η πλειοψηφία θέλει να σπουδάσει και να προχωρήσει τη ζωή του. Κόμματα, εγκάθετοι, λαμόγια, συνδικαλιστές που νιώθουν να βάλλεται η κυριαρχία τους μέσα στα ΑΕΙ κλείνουν τις σχολές, ενώ η χώρα καταρρέει. Η κυρίαρχη αντίθεση σε αυτή τη φάση είναι μεταξύ των δυνάμεων της πτώσης ( πολιτικό σύστημα) και των δυνάμεων της κοινής λογικής. Ανάμεσά τους η κοινωνία παρακολουθεί αμήχανη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και για να πάμε στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα στο θέμα των βιβλίων. Δεν είναι ακριβές το σχόλιο στο "απόφθεγμα των ημερών". Δεν πρόκειται για ανικανότητα του κράτους αλλά για καθαρή διαπλοκή και ξεπούλημα των πάντων. Οι τύποι που θέλουν να τα ξεπουλήσουν ΟΛΑ (και τους οποίους εν μέρει κάποιοι σ' αυτά τα blogs δυστυχώς υποστηρίζετε) καταργούν τον ΟΕΔΒ. Ο ΟΕΔΒ δήλωσε έγκαιρα ότι μπορεί να βγάλει τα βιβλία με 0,8 έως 1 € κόστος ανά βιβλίο. Τα λαμόγια του υπουργείου όμως ήθελαν να τα αναθέσουν (με απ' ευθείας ανάθεση μάλιστα) σε ιδιώτες. Κόστος; 4-5 € ανά βιβλίο, επιβάρυνση του προϋπολογισμού κατά 300-400 εκατ. €, τη στιγμή που περικόπτονται συντάξεις και μισθοί των 500€!! Το Ελεγκτικό Συνέδριο, λογικά πράττον, μπλόκαρε την καταφανή παρανομία και αναίτια σπατάλη προς όφελος κάποιων "κολλητών". Η επιμονή των "αρμοδίων" όμως (με το αζημίωτο;) να εξυπηρετήσουν κάποια τρωκτικά του δημοσίου χρήματος ήταν αυτή που καθυστέρησε την παραγωγή των βιβλίων Και τώρα τα λαμόγια τα ρίχνουν στο Ελεγκτικό για την καθυστέρηση, με τον πιο χυδαίο τρόπο. Αυτά για μια πρώτη ενημέρωση, από κάποιες ΕΛΜΕ της Αθήνας, που ξέρουν από πρώτο χέρι τα γεγονότα. Όσο κι αν δεν εμπιστεύεστε το συνδικαλισμό (ούτε εγώ), κάποιες φορές κάτι ξέρουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. pandora
    Η τοποθέτηση σου μου γεννά ορισμένες απορίες:

    1. Μια που επικαλείσαι τους θεσμούς από ποιόν κρίθηκε αντισυνταγματικός αυτός ο νόμος;;
    2. Η μεγάλη κοινοβουλευτική πλειοψηφία το ότι συμπίπτει με την κοινή γνώμη όπως αποτυπώνεται σε όλες τις δημοσκοπήσεις για την ανάγκη αλλαγών στα πανεπιστήμια δεν λέει κάτι;;
    3. Με το προηγούμενο καθεστώς την ευθύνη της διαχείρισης την είχε η πανεπιστημιακή κοινότητα. Το ότι φτάσαμε σε αυτό το αποτέλεσμα δεν συνεπάγεται την αποτυχία της;;
    4. Με ποια λογική οι πανεπιστημιακοί θέλουν να έχουν τον μοναδικό λόγο στις αποφάσεις των πανεπιστημίων όταν αυτά χρηματοδοτούνται από τα χρήματα των φορολογουμένων;
    και
    5. πόσο αναβαθμίζεται το εκπαιδευτικό επίπεδο των φοιτητών με την μορφή των καταλείψεων;; χωρίς να επεισέλθω στο οικονομικό κόστος που προκαλεί για την μέση οικογένεια και το δημόσιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμε, αυτό είναι ένα σενάριο. Ξέρω άλλα δύο. Το ότι το λένε συνδικαλιστές και ΕΛΜΕ το αδυνατίζει. Αλλά πάλι ποτέ δεν ξέρεις. Στην Ελλάδα ζούμε. Οι τύποι ποιοι είναι και εμείς ποιους υποστηρίζουμε; Επειδή υποστηρίζω το νόμο για τα ΑΕΙ σημαίνει ότι υποστηρίζω τα λαμόγια; Πολιτική με υποθέσεις δεν κάνεις και μεις εδώ κάνουμε μόνο πολιτική και μάλιστα ακομμάτιστη. Όποιος και να φταίει, η ΕΥΘΥΝΗ είναι της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ/η radical

    Για αρχή θέτεις και ορισμένα ζητήματα που ήταν πέραν της τοποθέτησής μου. Θα απαντήσω όμως, βήμα προς βήμα.

    1. Άκουσα σε ιδιωτικό κανάλι της ελληνικής τηλεόρασης (αν ήταν παραπληροφόρηση θέλω να ελπίζω ότι ευθύνονται τα media όχι και εγώ γι' αυτό) ότι η αρμόδια επιτροπή της Βουλής για τη συνταγματικότητα των νόμων αποφάνθηκε ότι αρκετά από τα σημεία του νόμου είναι αντισυνταγματικά. Χωρίς να έχω τις απαραίτητες γνώσεις νομικού μπορώ να βρώ έστω ένα : επώνυμες έδρες (δηλαδή χορηγοί). Το Σύνταγμα αν δεν κάνω λάθος αναφέρει ότι ο μοναδικός χρηματοδότης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι το κράτος. Τους θεσμούς αποφεύγω να τους επικαλούμαι γιατί δε θέλω να μπώ στην κατηγορία του κάθε άσχετου καφενειακού τύπου που κριτικάρει χωρίς να ξέρει. Συνήθως η κριτική μου βασίζεται σε συζητήσεις που κάνω με τους καθηγητές μου, με τους συμφοιτητές μου (μια που θα μου επιτρέψετε να πώ ότι ζώ τα πράγματα από μέσα) και τέλος με την συνεχή ενημέρωσή μου τόσο από τον έντυπο όσο και από τον διαδικτυακό τύπο. Απλά απαντώ σε κριτικές που επικαλούνται τους θεσμούς. Με την ίδια - πρόχειρη ενδεχομενως για το μάτι ενός νομικού/ συνταγματολόγου/ διοικητικού λειτουργού - λογική που γίνεται και στο παραπάνω απόσπασμα από blog.

    2. Είναι πιο προφανές από οτιδήποτε ότι το πανεπιστήμιο πρέπει να υπόκειται αλλαγές της διοικητικής και εκπαιδευτικής δομής του ανάλογα με την εποχή που ζούμε. Αυτό υποστηρίζει και ο κόσμος - και καλά κάνει. Η κριτική όμως μιας μεταρρύθμισης δεν μπορεί να γίνεται με λογική ποδοσφαιρικού τύπου - υπέρ η κατά. Ο μέσος γονέας που στέλνει το παιδί του στο Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να γνωρίζει ποιές διατάξεις εφαρμόζονται εκεί μέσα και με ποιό τρόπο. Βέβαια όταν ο κανακάρης/ κανακάρα του κοβεται σε κανα μάθημα ή τον βάζει στο μάτι κανενας καθηγητής γιατί δεν έγραψε καλά, γεμίζει αγανάκτηση σαν γνήσιος ελληναράς. Την κριτική αυτού του τύπου όμως την κάνει και ένα παιδί δημοτικού. Δεν θυμάμαι ποτέ τα θεσμικά όργανα του κράτους να μπήκαν στον κόπο να εξηγήσουν αναλυτικά στην κοινωνία τις μεταρρυθμιστικές διατάξεις που ψηφίζει το ελληνικό κοινοβούλιο. Έστω ότι εγώ και το 90% των ανθρώπων που ζούν σε αυτή τη χώρα θέλουν οι τιμές των προϊόντων να πέσουν στα επίπεδα, έστω της Γερμανίας. Είναι ένα δίκαιο αίτημα. Αυτό δε σημαίνει ότι ξέρω/ ξέρουν και όλοι οι πολίτες πώς κάτι τέτοιο μπορεί να εφαρμοστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 3. Αναμφίβολλα η διοίκηση των Πανεπιστημίων έχει κάνει τραγικά λάθη στην διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Δεν μπορώ να καταλάβω παρόλα αυτά γιατί αυτό δεν ελέγχθηκε ποτέ από το κράτος, το συμβούλιο της επικρατείας, ή έστω τους ίδιους τους πολίτες της τοπικής κοινωνίας (έστω και από τον Μπουτάρη βρε αδερφέ). Νομίζω ότι το νομοθετικό πλαίσιο για να γίνει έλεγχος των πεπραγμένων από το ΥΠΕΠΘ υπήρχε και από πρίν. Δεν νομίζω να τους εμπόδισε κάποιος,ή μήπως τους εμπόδισε? Μήπως ήταν οι μισοί μέλη του κυβερνώντος κόμματος κάθε φορά; Κλείνοντας να σημειώσω ότι σε ερώτηση δημοσιογράφου στο mega στην κ. Διαμαντοπούλου σχετικά με το ποιός θα ελέγχει τα πεπραγμένα του Συμβουλίου των ΑΕΙ, απάντησε το "υπεπθ".

    4. Οι φορολογούμενοι μπορούν να κρίνουν τόσο τη διοίκηση των πανεπιστημίων όσο και έναν εξωτερικο διοικητή - η μάνατζερ - όπως θέλετε πείτε το, που θα διοικεί τα πανεπιστήμια. Κι εγώ θέλω να ελέγξω γιατί η εφορία δεν αποδίδει με την είσπραξη των φόρων. Δεν πήγα να βάλω μερικούς από το φοιτητικο μου σύλλογο σε κάθε εφορία για να ελέγξω τα πεπραγμένα τους. Άλλωστε νομίζω ότι υπάρχει και ειδική σχολή δημόσιας διοίκησης γι' αυτό. Και ναι, δεν πιστεύω ότι κάποιος που έχει διοικήσει βενζινάδικο μπορεί να διοικήσει πανεπιστήμιο καλύτερα από έναν πανεπιστημιακό.

    5. Εδώ νομίζω ότι την πατήσατε :) (χιούμορ κάνω). Είμαι κατά των καταλήψεων. Είναι η γνωστή λούμπα που πέφτουν όλοι για οποιονδήποτε κριτικάρει τον νέο νόμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ελπίζω να σας έλυσα τις απορίες.

    @leo η συζητηση που ανοίξαμε περί ζωώδων ενστίκτων ανήκει νομίζω μόνο στους έχοντες των βασικών ειδών διαβίωσης. Αλλιώς γίνονται οι Άθλιοι του Βίκτωρος Ουγκώ. Και εξω από την ΔΕΘ αυτή τη στιγμή σίγουρα υπάρχουν απολυμένοι με παιδιά. Και άλλοι που πεινάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. pandora. Οι απολυμένοι με παιδιά έξω από τη ΔΕΘ καλό είναι να ζητούν δομικές μεταρρυθμίσεις, άνοιγμα των κλειστών, δίχτυ προστασίας των ανέργων, εξαφάνιση του πελατειακού κράτους, αναδιανομή, πραγματική Παιδεία, μείωση των δαπανών, μείωση της φοροδιαφυγής, τιμωρία των κλεπτών, τόνωση της επιχειρηματικότητας, πάταξη της κρατικής διαφθοράς κλπ... Νομίζεις ότι τα ζητούν; Τουλάχιστον οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι περί άλλων τυρβάζουν. Και στο βάθος η δραχμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. pandora: Καμιά επιτροπή της βουλής δεν έκρινε το νόμο αντισυνταγματικό. Κανένα σύνταγμα δεν απαγορεύει τις χορηγίες. Η ιδιωτική χρηματοδότηση της έρευνας είναι θεσμοποιημένη, απλά δε λειτουργεί γιατί η έρευνα χωλαίνει με ευθύνη βέβαια της πολιτείας. Σε όλες τις χώρες σήμερα υπάρχει χορηγία. Που είναι το κακό;
    Και βέβαια η πολιτεία διαπλέκεται με τα ΑΕΙ πολιτικά και οικονομικά και γιαυτό δεν έκανε μέχρι τώρα ελέγχους. Αλλά φαντάσου να έκανε, θα γινόταν πόλεμος. Κανείς δεν είναι καθαρός σε αυτήν την ιστορία. ¨Ολοι είναι μέλη του ίδιου σάπιου συστήματος. ¨Όμως με το νέο νόμο, ανοίγει μια χαραμάδα λογοδοσίας και κοινωνικού ελέγχου, γιαυτό τον πολεμάνε. Υπάρχει μια ελπίδα κάτι να γίνει. Μικρή, αλλά υπάρχει. Υποστηρίζοντας τους εχθρούς του νόμου, υποστηρίζεις τη διαιώνιση του καθεστώτος το οποίο εσύ η ίδια καταγγέλεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητή Πανδόρα,
    Κτ'αρχάς ευχαριστώ θερμά για την εμπεριστατωμένη απάντηση. στόχος μου ήταν με αυτή την παρέμβαση να προχωρήσει η συζήτηση σε βάθος μέσα από την ανταλλαγή των ιδεών.

    1. Ορθά έχετε πληροφορηθεί πως η γνωμοδοτική επιτροπή διατύπωσε επιφυλάξεις ως προς την συνταγματικότητα ορισμένων άρθρων και όχι στο σύνολο του μομοσχεδίου. Η τελική κρίση ανήκει στο συμβούλειο της επικρατίας.
    2. Ο κόσμος είναι φυσικό να μην γνωρίζει τα του πανεπιστημίου όμως καταλαβίνει από το αποτέλεσμα που παράγεται από αυτό. Ας φροντίσει η πανεπιστημιακή κοινότητα να συνδεθεί με την κοινωνία και τις ανάγκες της.
    3. Αναμφίβολα το κράτος λειτούργησε με πελατειακή λογική ωστόσο οι πανεπιστημιακοί είναι ως θεσμός ταγμένος να περιφρουρήσει το πανεπιστήμιο όπως και την ίδια τους την επιστημονική και προσωπική αξιοπρέπεια. Ωστόσο ενσωματόθηκαν σε έναν μηχανισμό διαφθοράς και διαπλοκής με την πολιτική εξουσία (φυσικά και δεν ενοώ όλο το σύνολο) με αποτέλεσμα να απαξιωθούν και οι ίδιοι.
    4. Οι εφορίες ελέγχονται (εντάξει χάριν της συζήτησης) από την πολιτική τους ηγεσία που εκλέγεται από το σύνολο των πολιτών και το κοινοβούλιο. Βεβαίως είναι ένα τεράστιο ζήτημα το πόσο αποτελεσματικά λειτούργησαν αυτοί οι θεσμοί. Ωστόσο οι πανεπιστημιακοί έχουν διαμορφώσει ένα κλειστό σύστημα συναλλαγής συνεπικουρούμενοι από τους φοιτητές με πελατειακά ανταλλάγματα.
    Και πάλι σας ευχαριστώ αλλά και ακόμη τον οικοδεσπότη μας που μας τσιγκλάει την σκέψη με τις αναρτήσεις του.
    ο radical

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Νομίζω ότι με την ίδια λογική που ψηφίζουμε ποδοσφαιρικά, κρίνουμε τις δημοσκοπήσεις ποδοσφαιρικά, έτσι και ζητούμε πράγματα ποδοσφαιρικά. Η κοινωνία μας είναι δομημένη έτσι ώστε να ωφελείται αυτός που καταβάλλει την λιγότερη προσπάθεια, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Πιστεύω ότι αρκετοί άνθρωποι αναζητούν αυτά που περιγράφετε παραπάνω... οι περισσότεροι δεν έχουν ασχοληθεί αρκετά με τις πολιτειακές δομές ώστε να έχουν ολοκληρωμένη άποψη.. και εδώ έχει μεγάλη ευθύνη και ο ίδιος ο λαος φυσικά, και οι πολιτικοί. Κάποτε ο Ελευθέριος Βενιζέλος είχε πεί "ο πολιτικός έχει καθήκον να ασκεί το λαό - όχι να του χαϊδεύει τα αυτιά". Δεν είχε άδικο, νομίζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @radical

    Ευχαριστώ κι εγώ για την απάντηση. Θα απαντήσω πάλι βήμα προς βήμα, μια που τα χωρίζουμε σε θεματικές ενότητες

    1. Νομίζω ότι η δικαστική οδός για το συγκεκριμένο ζήτημα θα είναι ίσως τόσο μεγάλη, που θα προλάβει και την επόμενη αναθεώρηση του Συντάγματος. Όπως και να χει, το μέλλον θα δείξει.
    2.Το αποτέλεσμα που παράγεται... να μια μεγάλη συζήτηση με πολλά που μπορούν να ειπωθουν. Είμαι περήφανη που ανήκω σε μια σχολή από την οποία βγαίνουν - με χίλια ζόρια βέβαια γιατί το πρόγραμμα σπουδών είναι εξαιρετικά δύσκολο και η βάση ίσως και υψηλότερη από της Ιατρικής - άρτιοι μηχανικοί οι οποίοι επιβιώνουν σε οποιοδήποτε εργασιακό περιβάλλον - της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Συγκεκριμένα τα μάστερ έξω τα έχουμε στην πλάκα τα περισσότερα - όσοι πάνε έξω (αγγλία, γαλλια, σουηδία κτλ) γελάνε με τους άλλους που ζορίζονται, βέβαια ίσως να παίζει ρόλο και το ότι είμαστε σε 5ετή σχολή. Άλλη πονεμένη ιστορία γιατί χώρες της ΕΕ μας αναγνωρίζουν σαν master και μπαίνουμε κατευθείαν στα διδακτορικά, και γιατι δεν το κάνει το ίδιο μας το κράτος. Όσο για τα εγχώρια διδακτορικά, επειδή τυγχάνει να έχω αδερφή υποψήφια διδάκτορα, είναι πραγματικά αξιοσημείωτο ότι νέοι και νέες στην πιο παραγωγική τους ηλικία βγαζουν papers και δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά χωρίς να πληρώνονται ούτε δεκάρα τσακιστή (τώρα λένε ότι θα τους κόψουν και τα 200 Ε το εξάμηνο που παίρναν για τις επικουρίες και δεν θα παίρνουν πραγματικά τίποτα). Είναι ένα σημείο στο οποίο θα μπορούσε να υπάρχει συνεργασία με εταιρείες, κατόπιν ομως συμφωνίας συνταγματολόγων, και χωρίς οι εταιρείες να είναι στην κοσμητεία ή στην πρυτανεία και να καθορίζουν τα προπτυχιακά μαθήματα κατα το δοκούν. Βέβαια ανήκω στην αφρόκρεμα των καλών σχολών, γνωρίζω ότι όλοι δεν είναι έτσι. Ξερω πολύ κόσμο πχ από τα ΤΕΙ ή από φιλολογίες που είναι στην ανεργία. Δεν ξέρω αν είναι αποτέλεσμα του πανεπιστημίου ή του κεντρικού σχεδιασμού του κράτους για τα επαγγέλματα και τους εισακτέους. Το αποτέλεσμα πάντως είναι να έχουμε μετανάστευση τύπου 1960. Για την ερευνητική δουλειά των καθηγητών δεν ξέρω να πώ πολλά- όπως επίσης δε νομίζω ότι ξέρουν και οι έλληνες φορολογούμενοι... είναι κάτι το οποίο - δεν ξέρω για ποιούς λόγους - δεν βγαίνει προς τα έξω. Ίσως γιατί οι απόφοιτοι και η ερευνητική εργασία δεν τροφοδοτεί την τοπική βιομηχανια (που ΔΕΝ έχουμε).
    3.Δεν συνηθίζω να μπαίνω σε αυτή τη λογική: υπάρχουν πολλοί διεφθαρμένοι ΑΡΑ απαξιώθηκε ο κλάδος. Νομίζω τέτοιες γενικεύσεις μπορουμε να κάνουμε για όλες τις κατηγορίες των εργαζομένων (ο Λοβέρδος τα κατάφερε καλά μόλις χθές). Είμαι περήφανη που στην πανεπιστημιακή μου ζωή γνώρισα καθηγητές που δεν θα τους ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου. Και όχι έναν και δύο, τουλάχιστον 5-6 άτομα. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει συναλλαγή. Και σε αυτό το σημείο συμφωνώ με την έξοδο της όποιας κομματικής νεολαίας από τις εκλογές της διοίκησης και την ψήφο με ενιαίο ψηφοδέλτιο.
    4.Οι περισσότεροι φοιτητές που κάνουν πάντως τις καταλήψεις (όχι ΔΑΠ - ΠΑΣΠ, αυτοί απλά σιωπηρά τους στηρίζουν), δεν έχουν συμμετάσχει σε συναλλαγή... οι αριστερές δυνάμεις (εαακ - πκσ ) δεν τα χουν και πολύ καλά συνήθως με τους καθηγητές, γιατί κανουν καφρίλες για να το πούμε ωμά. Οπότε πώς να έρθουν και σε συναλλαγή από πάνω. Αντίθετα οι δαπίτες και οι πασπίτες έχουν οργιάσει με ψευδεπίγραφες διπλωματικές, ακόμη και διδακτορικά. Αυτοί όντως φοβούνται το νέο νόμο γιατί θα χάσουν κεκτημένα.

    Κι εγώ σας ευχαριστώ για τη συζήτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τα αναζητούν σίγουρα. Αλλά το πολιτικό σύστημα του τα αποκρύπτει και τον εθίζει στην ποδοσφαιρική λογική που περιγράφεις. Η μόνη ελπίδα μας είναι οι άνθρωποι με την κοινή λογική. Θα προχωρήσουμε και θάσαι μαζί μας σίγουρα.Ψάξε μας στο fb: http://www.facebook.com/groups/256491611039499/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @leo sorry δεν είδα κ το άλλο σχόλιο πιο πάνω
    Εκεί κάπου διερωτώμαι... αν το σύστημα είναι διάτρητο συνολικά (από τις χαμηλότερες έως τις υψηλότερες βαθμίδες) τότε ποιό έλεγχο περιμένουμε να κάνει η πολιτεία και πώς? Εφόσον θα έχει αφαιρεθεί πλέον και το δικαίωμα να ελέγχουν οι "παροικούντες της Ιερουσαλήμ"? Για παράδειγμα ο Κοσμήτορας της Σχολής μου είναι ο θεός επί γής, δεν τον ελέγχουν κάν οι καθηγητές μου, πόσο μάλλον εγώ ή ο πατέρας μου που πληρώνει, και είναι διορισμένος από το Συμβούλιο (το οποίο επίσης κατα το ήμισυ δεν το ελέγχει κανείς με την ψήφο του). Πώς ένα ολιγαρχικό μοντέλο ανοίγει το παραθυράκι για έλεγχο? Αυτό δεν καταλαβαίνω...

    Ούτε οι διαγραφές μου αρέσουν... είναι σαν να λές σε ένα παιδί ότι δεν μπορεί να ξαναδώσει πανελλήνιες ή οτι δεν μπορεί να ξαναπάει στο Λύκειο επειδή δεν τα καταφέρνει και τόσο καλά, ή επειδή δουλεύει παράλληλα (στη σχολή μας το 40% των συμφοιτητών μου έχουν φτάσει στο ν+2 δλδ 7ο έτος... κατι τα κενά από το Λύκειο που δεν αναπληρώνονται παρα μόνο όταν κόβεσαι 4 φορές στα μαθηματικά, κάτι και οι 4 χαμένες εξεταστικές από καταλήψεις... αν σου προκύψει και κάποιο προσωπικό/οικογενειακό/ πρόβλημα υγείας... τιμωρείσαι για πάντα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @pandora

    Απαντώ στα πρώτα σας σχόλια.

    Όσοι σηκώνουν το θέμα της αντισυνταγματικότητας του νόμου, αναφέρονται κυρίως στον νέο τρόπο διοίκησης. Θεωρούν οτι καταργείται το αυτοδιοίκητο που είναι Συνταγματικά κατοχυρωμένο. Παρ' όλα αυτά με τον συγκεκριμένο νόμο ενισχύεται. Βέβαια αυτό είναι μία άποψη. Οι μισοί λένε οτι ο νόμος είναι συνταγματικός, οι άλλοι μισοί οτι είναι αντισυνταγματικός... Όλα είναι θέμα ερμηνείας...

    Ίσως κρίνω λίγο πιο αυστηρά από εσάς, αλλά τι θα πει "ο λαός εξαπατήθηκε". Μου θυμίζει το επιχείρημα οτι ψήφισαν τον Παπανδρέου επειδή είπε "λεφτά υπάρχουν". Ο λαός έχει τις διαχρονικές του ευθύνες γι' αυτούς που επιλέγει να τον εκπροσωπούν αλλά και για την αδιαφορία του. Ο συνειδητοποιημένος πολίτης οφείλει να ασκεί έλεγχο και να μην εξαπατάται.

    Η κριτική της "κυρίας Τσούγδως" δεν αθωώνει κανέναν. Οι πολίτες έχουν τις ευθύνες τους. Εσείς μπορεί να μην έχετε αυξημένες απαιτήσεις, εγώ έχω.

    2. Ως προς τη δεύτερή σας παρατήρηση συμφωνώ εν μέρει, αλλά δεν μπορεί μία μεταρρύθμιση να λειαίνεται, προκειμένου να εξασφαλιστεί η συναίνεση όσων θα κληθούν να την εφαρμόσουν.

    3. Διαφωνώ. Δεν γίναμε καθρέφτης τους. Το Κοινοβούλιο είναι καθρέφτης της κοινωνίας και μάλιστα αντιπροσωπευτικότατος.

    Ξέρετε τι, οι περισσότεροι λένε οτι δεν τους αρέσει η παρούσα κατάσταση, αλλά δεν τους αρέσει και ο νέος νόμος. Θέλουν κάτι... άλλο. Μία άλλη μεταρρύθμιση. Το να δηλώσεις οτι διαφωνείς και θέλεις κάτι άλλο είναι το εύκολο. Το δύσκολο είναι να προτείνεις και είχαν τα περιθώρια να προτείνουν, ένα χρόνο κράτησε η διαβούλευση.

    Η ποδοσφαιροποίηση του όλου ζητήματος έγινε και από τις 2 πλευρές. Το μεν Υπουργείο έριχνε λάδι στη φωτιά, οι δε Πανεπιστημιακοί ανέδειξαν όσα ζητήματα τους έθιγαν, οι φοιτητές το ίδιο. Οπότε η συζήτηση περιορίστηκε με ευθύνη όλων σε συγκεκριμένα ζητήματα. Η κοινωνία λοιπόν που είναι και ο τελικός κριτής, είναι ημιπληροφορημένη σε σχέση με τον νέο νόμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λεο: Η στειρα λογική μιας μεριδες της αριστεράς δεν πρεπει να οδηγησει μια αλλη μεριδα της σε εξισου στειρα και εντελώς στενή θεωρηση της Κοινοβουλευτικής Δημοκρατιας .

    Οι Νομοι δεν ειναι αιωνιοι και αμεταβλητοι.Καθε μερα στο κοινοβουλιο με την ψηφιση ενος Νεου Νομου ανατρεπεται ο παλιος .:

    Lex posterior derogat priori .

    Και η ανατροπή των παλιων δεν ειναι αποτελεσμα μιας φαντασιακής''Ορθολογικής '' - διαδιακσιας καποιουΠλατωνικου Νομοθετη αλλά μιας συνθετης διαδικασιας : Και κοινωνικής , και πολιτικής .
    αυτο σημαινει ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    Απλό. Στοιχειωδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Νόσφυ
    Δεν πρόκειται περί αυτού. Ο νόμος πέφτει και από κοινωνικές διαδικασίες όχι πάντοτε βέβαια προς όφελος των εργαζομένων. Δεν συζητάμε αυτό, το στοιχειώδες. Όσοι ομιλούν για ανατροπή εννοούν πολύ πιο απλά πράγματα.
    Κατάληψη, καταστροφή, δυσαρέσκεια, πίεση στην υπουργό, πολιτικό κόστος, αλλαγή φρουράς, νέος υπουργός, συμφωνίες με τους πελάτες και αλλαγές σε όσα σημεία δεν βολεύουν τις μαφίες. Το σύστημα πιάνει κυρίως σε προεκλογική περίοδο.
    Ελπίζω η ¨Αννα να μην πέσει τόσο εύκολα. Οι αλλαγές στο τέλος μάλλον θα ψαλιδιστούν, κάποια συμφωνία θα υπάρξει με το κατεστημένο. Έχει όμως σημασία το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στην πολιτική σύγκρουση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αγαπητή Τσούγδω

    Θα σας απαντήσω βιαστικά - γιατί δεν έχω το χρόνο για τόσο μεγάλα κείμενα όπως χθές λόγω διαβάσματος και εργασίας

    1. Για τη συνταγματικότητα του νόμου ή εν πάσει περιπτώσει συγκεκριμένων διατάξεών του θα αποφανθούν τα δικαστήρια. Δε νομίζω ότι έχουμε να προσθέσουμε κάτι επ' αυτού.
    Αν καταλάβατε από όλα τα παραπάνω λεγόμενά μου ότι θεωρώ τους πολίτες άμοιρους ευθυνών λυπάμαι που σας έδωσα αυτή την εντυπωση. Με μπερδεύει η άποψή σας. Ο πολίτης να διαμαρτύρεται ή όχι? Να είναι ταγμένος στο κόμμα που ψήφισε? Να βγαίνει και να κράζει - είτε στο δρόμο είτε στο twitter που είναι και πιο βολικά - ό,τι δεν του αρέσει? Τι να ψηφίζει τελικά? Πώς να κρίνει καλύτερα ποιό είναι το συμφέρον του όταν η μπάλα είναι στην κερκίδα - δηλαδή σε χρηματοπιστωτικούς ή οικονομικούς όρους που ελάχιστα καταλαβαίνει όταν βλέπει tv? Τελικά τί έιναι πιο βολικό? Η κριτική ή η επιμόρφωση του μέσου έλληνα πολίτη?
    Και η αυτοκριτική τι θέση έχει στη ζωή μας? Κρινόντων και κρινόμενων?

    2.Δεν λειαίνονται οι νόμοι. Συνεργάζονται οι άνθρωποι. Και τους εφαρμόζουν.

    3.Στο 3. δεν θα διαφωνήσω, όπως και στον επίλογο του αρχικού κειμένου σας. Ψηφίζουμε αυτό που είμαστε τελικά. Ελληναράδες. Παρόλα αυτά θα μεταφέρω τον προβληματισμό ενός φίλου μου, καταληψία (τελειώνει στα 5 ακριβως χρόνια με 9 βαθμό πτυχίου) - "ένα χρόνο ήταν ανοιχτή η ιστοσελίδα που θα γινόταν η επικείμενη διαβούλευση για το νομοσχέδιο από την υπουργό... γράφτηκαν χιλιάδες πόστ και αναρτήσεις και τελικά εκείνη κατέβασε αυτό που ακριβώς ήθελε από την αρχή". Δεν έχω λόγο να μην τον πιστέψω.

    Στο σημείο αυτό να πώ ότι η γνώμη μας - όχι όλων των φοιτητών αλλά αρκετών - αξιώνει σεβασμό επειδή είμαστε αρκετοί ισότιμοι με τους υπόλοιπους πολίτες - δουλεύουμε (έστω και part time, αρκετοί και full time πλέον, ναι αυτοί οι κακοί αιώνιοι), είμαστε ασφαλισμένοι (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ ή δεν ξέρω κι εγώ που αλλού), και φυσικά έχουμε ΑΦΜ και κάνουμε κάθε χρόνο κανονικά φορολογική δήλωση. Συνεπώς τα "πληρώνουν οι άλλοι για μας τα κωλόπαιδα" είναι λιγάκι επικοινωνιακή μαγκιά - δε λέω βέβαια ότι υποπέσατε εσείς σε αυτήν, αλλά ακούγεται πολύ τελευταία.

    Στον επίλογο θα συμφωνήσω, άλλωστε τα είπα και παραπάνω

    Καλό βράδυ

    pandora

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ pandora

    1. Συμφωνώ, κανένας πλην των δικαστηρίων δεν είναι αρμόδιος να απαντήσει, βάσει λογικής και μόνο.
    Ο πολίτης να διαμαρτύρεται όταν τα αιτήματά του είναι δίκαια και λογικά (το πότε αυτός το κρίνει), να μην είναι ταγμένος σε κανένα κόμμα, αλλά να συμμετέχει. Ο πολίτης να είναι ενεργός, να αναζητά ο ίδιος πηγές ενημέρωσης, να ενδιαφέρεται και όχι να αδιαφορεί και να βγαίνει να κράζει χωρίς να έχει πλήρη εικόνα. Τώρα ως προς την αυτοκριτική και τι θέση έχει στις ζωές μας... Νομίζω οτι προς το παρόν όσοι κάνουν αυτοκριτική είναι γιατί βαθιά μέσα τους θέλουν να αθωώσουν τους εαυτούς τους. Ναι ξέρω έκανα αυτό, αλλά τι άλλο μπορούσα να κάνω, το έχω συνειδητοποιήσει, αλλά και ο άλλος έκανε το ίδιο κλπ.. Υποκριτική εν ολίγοις, αλλά βοηθάει αρκετά στη συνειδητοποίηση.

    2. Συμφωνώ. Δεν είπα να λειανθούν, απλά οι διεκδικήσεις των θιγομένων προς τα εκεί πιέζουν..

    3. Την εξέλιξη της Διαβούλευσης δεν την παρακολούθησα. Τις τελευταίες ημέρες όμως πριν κατατεθεί το νομοσχέδιο είδα οτι η Διαμαντοπούλου υποχώρησε σε πολλά. Η δε ΠΟΣΔΕΠ είχε πει οτι υιοθετήθηκαν προτάσεις της (ο Πρόεδρός της το ανέφερε σε εκπομπή του Παπαχελά). Υποχώρησε σε πολλά. Δεν δίνεται master στα Πολυτεχνεία, βασική ακαδημαϊκή μονάδα παραμείνει το τμήμα, υποχώρηση ως προς το Σ. Διοίκησης...

    Ούτε υπέπεσα σε τέτοιο συλλογισμό, ούτε το πιστεύω κι εγώ φοιτήτρια είμαι και θέλω η άποψή μου να μην παρακάμπτεται και να ακούγεται....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ pandora

    Ως παλαιος αποφοιτος ΕΜΠ (1980) χαιρομαι για την κρυσταλλινη διανοια σου και την τιμιοτητα με την οποια εκφραζεις τις αποψεις σου. Με χαροποιει παρα πολυ, οτι υπαρχει ελπιδα: οτι τα καλα μυαλα - εστω και στο πολυ χαμηλων απαιτησεων εκπαιδευτικο συστημα απο το δημοτικο εως το λυκειο, μετα το 1981 - εξακολουθουν να υπαρχουν.

    Ειλικρινα, αν και ασχολουμαι λιγο με τα εκπαιδευτικα θεματα κυριως μηχανικων, δεν ηξερα μερικα γεγονοτα οπως λ.χ. για το μεγαλο πληθος εργαζομενων φοιτητων στο ΕΜΠ και την εξ αυτου καθυστερηση των σπουδων. (στο αρον εχω σχολιασει αρκετα για εκπαιδευση αλλα φαινεται, επειδη ειμαι πολυ αυστηρος-απαιτητικος, μου τα χαλανε οι καθηγητες φυσικης και μαθηματικων)

    Απο τις αποψεις σου επισημαινω τα εξης:
    1. το μπαχαλο με τις καταληψεις, τα κτισιματα θυρων , τις εκατερωθεν απειλες,...
    2. γραφεις: "η διοίκηση των Πανεπιστημίων έχει κάνει τραγικά λάθη στην διαχείριση του δημοσίου χρήματος" Δεν εχουν κανει μονον λαθη, αλλα και καταχρσησεις, υπηρξαν και φυλακισμενα μελη πρυτανικων αρχων και πολλοι αλλα μελη διοικησς και οικονομικων υπηρεσιων απο ΑΕΙ και ΤΕΙ που δεν ποτε δεν διωχθηκαν ποινικα.
    3.Η κοινωνία μας είναι δομημένη έτσι ώστε να ωφελείται αυτός που καταβάλλει την λιγότερη προσπάθεια, τουλάχιστον στην Ελλάδα.
    4.Είμαι περήφανη που ανήκω σε μια σχολή από την οποία βγαίνουν - με χίλια ζόρια ...άρτιοι μηχανικοί οι οποίοι επιβιώνουν σε οποιοδήποτε εργασιακό περιβάλλον - της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Συγκεκριμένα τα μάστερ έξω τα έχουμε στην πλάκα τα περισσότερα - όσοι πάνε έξω (αγγλία, γαλλια, σουηδία κτλ) γελάνε με τους άλλους που ζορίζονται, ..... Άλλη πονεμένη ιστορία γιατί χώρες της ΕΕ μας αναγνωρίζουν σαν master και μπαίνουμε κατευθείαν στα διδακτορικά, και γιατι δεν το κάνει το ίδιο μας το κράτος. Όσο για τα εγχώρια διδακτορικά, ..., είναι πραγματικά αξιοσημείωτο ότι νέοι και νέες στην πιο παραγωγική τους ηλικία βγαζουν papers και δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά χωρίς να πληρώνονται ούτε δεκάρα τσακιστή ....
    5.Είμαι περήφανη που στην πανεπιστημιακή μου ζωή γνώρισα καθηγητές που δεν θα τους ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου. ... τουλάχιστον 5-6 άτομα.
    6.Αντίθετα οι δαπίτες και οι πασπίτες έχουν οργιάσει με ψευδεπίγραφες διπλωματικές, ακόμη και διδακτορικά. Αυτοί όντως φοβούνται το νέο νόμο γιατί θα χάσουν κεκτημένα.
    7.Ούτε οι διαγραφές μου αρέσουν... , ή επειδή δουλεύει παράλληλα (στη σχολή μας το 40% των συμφοιτητών μου έχουν φτάσει στο ν+2 δλδ 7ο έτος... κατι τα κενά από το Λύκειο που δεν αναπληρώνονται παρα μόνο όταν κόβεσαι 4 φορές στα μαθηματικά, κάτι και οι 4 χαμένες εξεταστικές από καταλήψεις... αν σου προκύψει και κάποιο προσωπικό/οικογενειακό/ πρόβλημα υγείας... τιμωρείσαι για πάντα)

    Κι εγω που εισηχθην με την πρωτη στο ΕΜΠ και σπουδαζοντας παραλληλα την ζωη τελειωσα σε 7 ετη. Ημουν ανικανος; Τι να πουμε για τους αποφοιτους ξενων πολυτεχνειων που σπουδαζαν επι 8 εως 10 ετη λ.χ στην Ιταλια και κατοπιν επειδη δεν μπορουσαν να περασουν τις 3 οκταωρες εξετασεις -διακομματικα- αυτες καταργηθηκαν και απο το 1984 το πτυχιο απονεμεται απο το ΤΕΕ.
    Ετσι το 25% των μηχανικων 5ετους φοιτησης εχει σπουδασει στο εξωτερικο. Εχω συγγενη
    που ηρθε με μεταγγραφη και τελειωσε στα ...35 του.
    Ο σοσιαλισμος εχει ενα προβλημα : δεν υπάρχει το ανάλογο του στην φύση.

    Ετσι, οι εσχατοι εσσονται πρωτοι : Σταλιν, Τσουσεσκου,...

    Συνεχιστε την προσπαθεια σας!
    Παντα μεσα στους πρωτους!

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @Τσούγδω

    Δεν έχω να προσθέσω κάτι, χάρηκα πάντως ειλικρινά για την ανταλλαγή των απόψεων.

    @Ανώνυμε

    Σπουδάζω στο ΤΗΜΜΥ ΑΠΘ. Δεν ξέρω πολλά πράγματα για το ΕΜΠ, αλλά και εκεί όπως και εμάς υπάρχουν παιδιά που εργάζονται. Είναι ένας από τους λόγους που η φοίτηση φτάνει εύκολα στο n+2 αλλά σίγουρα παίζει το ρόλο της και η αλλαγή της μέσης εκπαίδευσης. Εμείς οι του "συστήματος Αρσένη" είμαστε πολύ πιο αμελώς μορφωμένοι σε σχέση ακόμα και με τις δέσμες. Το πολυτεχνείο χρειαζεται πολύ δυνατα μαθηματικά, που εμείς δεν τα έχουμε , με αποτέλεσμα να μένουμε πολύ πίσω. Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι από τότε που μπήκα εγώ μέχρι σήμερα έχουν ισχύσει 3 διαφορετικοί νόμοι για το πανεπιστήμιο. Πιστεύω ότι η γενιά μας έχει πληρώσει τις αλλεπάλληλες μεταρρυθμίσεις πολύ ακριβά.

    Τα 7 έτη για το πολυτεχνείο είναι μια πολύ καλή διάρκεια φοίτησης, πιστεύω. Ειδικά με 3-4 χαμένες εξεταστικε΄ς από καταλήψεις, σε ένα εκ προοιμίου εξετασιοκεντρικό σύστημα. Προσωπικά πιστεύω ότι ήσασταν πολύ ικανός, σύν ότι σπουδάσατε σε μια εποχή που το Πολυτεχνείο ήταν ακόμη πιο απαιτητικό.

    Τον επίλογό σας ομολογώ πώς δεν τον κατάλαβα ... πάντως δεν ανήκω σε αυτούς που επικαλούνται τον Στάλιν αυτό είναι το μόνο σίγουρο :P Αν θέλετε μου εξηγείτε λίγο καλύτερα τον επίλογο.

    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @pandora

    Κι εγώ χάρηκα και απ' οτι κατάλαβα ουσιαστικά δεν διαφωνούμε σε κάτι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @ pandora

    Ηθελα να ξαναπω αυτο που εγραψα στην αρχη "Με χαροποιει παρα πολυ, οτι υπαρχει ελπιδα: οτι τα καλα μυαλα - εστω και στο πολυ χαμηλων απαιτησεων εκπαιδευτικο συστημα απο το δημοτικο εως το λυκειο, μετα το 1981 - εξακολουθουν να υπαρχουν."

    "Ο σοσιαλισμος εχει ενα προβλημα : δεν υπάρχει το ανάλογο του στην φύση",δηλ. δεν υπαρχει η "ανιση ισοτητα" που επικρατει στην ελλαδα τα τελευταια 40 ετη.

    Για περισσοτερα βλεπε σχολια μου στο αρθρο
    "Τέλος το έλλειμμα σε μια νύχτα... " του Γ. Προκοπάκη , Τρίτη, 28 Ιουνίου 2011, στην Μαργαριτα και ειδικοτερα το "ΑΡΙΣΤΙΝΔΗΝ Ή ΚΑΤ’ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ; "

    Ετσι,λοιπον παγκοσμιως " οι εσχατοι εσσονται πρωτοι : Σταλιν, Τσουσεσκου,...", δηλ. οι σχεδον αμορφωτοι μακιαβελικοι ηγετες τελικα επικρατουν και καταστρεφουν χωρες, ανθρωπους,...

    Επισης τονισα οτι"... για τους αποφοιτους ξενων πολυτεχνειων που σπουδαζαν επι 8 εως 10 ετη λ.χ στην Ιταλια και κατοπιν επειδη δεν μπορουσαν να περασουν τις 3 οκταωρες εξετασεις -διακομματικα- αυτες καταργηθηκαν και απο το 1984 το πτυχιο απονεμεται απο το ΤΕΕ. "

    Αυτα τα ολιγα. Για περισσοτερα στον Ε.Λεμπεση "Ἡ Τεράστια Κοινωνικὴ Σημασία τῶν Βλακῶν ἐν τῷ Συγχρόνῳ Βίῳ" και τον συγxρονο του Αυστριακο, Robert Musil, Μηχανολογο και καλυτερο συγγραφεα της κεντρικης ευρωπης τον 20ο αιωνα στην διαλεξη του "ΠΕΡΙ ΒΛΑΚΕΙΑΣ"

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κίμων Χατζημπίρος: Ύστατος πόρος: Η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση είναι μια πρόταση για το μέλλον.

Βάσω Κιντή: Παραιτούμαι από μέλος της ΚΕ και αποχωρώ από το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς

Κίμων Χατζημπίρος: Ατελέσφορη Οικολογία