ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Charles Mingus

Charles Mingus

Παρατηρητήριο

Παρακολουθώ με ενδιαφέρον διάφορές αριστεροπερίεργες μούρες με οικολογικές, μεταναστευτικές και άλλες πολιτικά ορθές γνώσεις και ευαισθησίες. Οι περισσότερες παρεπιδημούσαν στη ΔΗΜΑΡ ως think tank του αριστερού Φώτη τρομάρα τους και μας κουνούσαν δάχτυλο σε κάθε ευκαιρία. Άνοιγαν την Αμυγδαλέζα, φρικάρανε με το Φαρμακονήσι σκίζανε καλτσόν και καλτσοδέτες αν πέταγες κανένα χαρτί στο δρόμο και λοιπά. Φυσικά ήταν λάβρες κατά της κυβέρνησης των Σαμαροβενιζέλων.
Τώρα επί ΣΥΡΙΖΑ είναι χαμένες κάπου αρακτές και δε λένε κουβέντα για την ξεφτίλα της Μόρια, για το Σαρωνικό, τη Μάνδρα και λοιπά. Για όλα φταίνε οι Αμερικάνοι, ο καπιταλισμός, η περιστροφή της γης και γενικώς.
Αυτές οι μούρες μόλις πέσει ο ΣΥΡΙΖΑ θα βγούν πάλι στους δρόμους και θα ανακαλύψουν και πάλι τον ακτιβισμό. Για μια άλλη αριστερά με λογικούς του ΣΥΡΙΖΑ και παράλογους του Κ. Αλλαγής και άγαμους θυτες και ξέρω γω. Τις ξέρω χρόνια τις μούρες αυτές και τις παρακολουθώ γιατί είναι η εμμονή μου, η αρρώστια μου. Θάχουμε γλέντια.
Ούτε οικολόγοι είναι ούτε ευαίσθητοι με τους μετανάστες ή το τρίτο φύλλο κλπ. Απλά ο καθένας έχει ένα επάγγελμα, παίκτες μου. Σπουδάζεται και αυτό. "Αριστεροπρασινοκάπως Ευαισθησία" λέγεται. Σε ΙΕΚ. Κρατικό που λέει και η φίλη μου η Άννα.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Σε μια χώρα όπου η πολιτική γίνεται σε πρωινάδικα ανθρώπων που παριστάνουν τους δημοσιογράφους, είναι φυσιολογικό η υψηλή διπλωματία να ασκείται στην τηλεόραση από τύπους που παριστάνουν τους πολιτικούς. Μια ντεμέκ ευρωπαίκή χώρα με μια ντεμέκ πολιτική ηγεσία.
ΥΓ Και ζορισμένους σουλτάνους ξαλαφρωνουμε και μπρίκια κολλάμε και βεντουζες κόβουμε

Δευτέρα, 19 Μαρτίου 2012

Φλεγόμενο ΟΑΚΑ: Η επανάσταση για την κάβλα της.


του Λεωνίδα Καστανά

Μετά τα επεισόδια στο ΟΑΚΑ ξεκίνησε η γνωστή συζήτηση, για τα αίτια του εγκλήματος, τους υπεύθυνους, και την τιμωρία που τους αξίζει. Όλα ήταν οργανωμένα λέει ο ένας, η ΕΠΟ και η super league φταίνε γράφει ο άλλος, όχι η αστυνομία φταίει που έχασε τον έλεγχο μεταφοράς των πυρομαχικών κλπ. Κλανιές στον αέρα που λέει και ο Τζούμας.
Άκουσα πως στους βανδαλισμούς και τις επιθέσεις συμμετείχαν ταυτόχρονα, τρελαμένοι οπαδοί, αναρχικοί και ακροδεξιοί. Καθόλου περίεργο. Όσο η κρίση βαθαίνει τα όρια όλων αυτών σβήνουν και χάνονται, οι επικαλύψεις και οι συγχωνεύσεις είναι αυτονόητες. Σε λίγο θα αποτελούν και επίσημα, όλοι μαζί, το  φαιοκόκκινο μπλοκ για το οποίο μιλάμε εδώ και καιρό. Στόχος τους, κανένας. Η καταστροφή και η επανάσταση για την κάβλα της.

Το ζήτημα είναι τι κάνει η υπόλοιπη οργανωμένη, υποτίθεται, κοινωνία. Υποδαυλίζει το μπάχαλο για να εισπράξει από το θέαμα του σταδίου που καίγεται, για να έχει να γράφει ο άθλιος αθλητικός «τύπος», για να αρχίσουν οι συζητήσεις και οι καταγγελίες, οι έρευνες και οι μελέτες, να κυκλοφορήσει χρήμα γύρω από ένα χιλιοπαιγμένο έργο αυτό της βίας μέσα στα γήπεδα, με αφορμή τα αθλητικά γεγονότα.  Μας είναι αδιάφορη η λύση του προβλήματος που απασχολεί μόνο αυτούς που συμμετέχουν και καλό είναι να αφεθούν να το λύσουν μονάχοι τους.
Η πολιτεία δεν έχει κανένα, μα κανένα λόγο να παραχωρεί προς καταστροφή δημόσια στάδια προκειμένου να τα χρησιμοποιούν ιδιωτικές κερδοσκοπικές εταιρίες, οι λεγόμενες και ΠΑΕ, ως έδρες. ΑΕΚ και ΠΑΟ καλό είναι να του δίνουν από το ΟΑΚΑ και όποιος άλλος χρησιμοποιεί εθνικά ή δημοτικά στάδια. Ας γκρεμίζουν οι ευγενείς τους φίλαθλοι τις περιουσίες των μετόχων τους.
Η πολιτεία δεν έχει κανένα λόγο να διαθέτει τμήματα της ελληνικής αστυνομίας, που πληρώνουν οι πολίτες της, προκειμένου  να τηρήσουν την τάξη σε ιδιωτικά θεάματα ρωμαϊκής αρένας. Ας πληρώσουν ιδιωτικές εταιρίες security ή ας φτιάξουν δικές τους. Ούτως ή άλλως το σχετικό «αθλητικό θέαμα» το παρακολουθούν μόνο οι οπαδοί τους, οι οποίοι και είναι εθισμένοι στο να απολαμβάνουν ένα παιχνίδι που παίζεται με μπάλα και που στην Ελλάδα το αποκαλούμε κατ΄ εφημισμό «ελληνικό ποδόσφαιρο».  Οι οπαδοί γνωρίζουν πολύ καλά  τι περίπου μπορεί να συμβεί μέσα σε ένα ελληνικό γήπεδο, και καλό είναι να παίρνουν και την ευθύνη για την προσωπική τους ασφάλεια. Η πολιτεία δεν έχει κανένα λόγο να τους προστατεύει. Το μόνο που έχει καθήκον να κάνει είναι να ορίσει το θέαμα ως ακατάλληλο για τους ανήλικους και να προειδοποιεί τους ξένους ότι εισέρχονται στο γήπεδο με δική τους ευθύνη.
Χτες στο ΟΑΚΑ ήταν γύρω στα 50.000 άτομα και τις φασαρίες  τις προκάλεσαν μόνο γύρω στους 1000-2000. Όλοι όμως, μα όλοι, ήξεραν περίπου τι θα συμβεί και εδώ που τα λέμε και γι’ αυτό πήγαν. Πολλοί γούσταραν τη φάση, αλλά δεν είχαν και τα κότσια να πρωταγωνιστήσουν στους βανδαλισμούς. Κράτησαν για τον εαυτό τους το ρόλο του θεατή. Είναι κάτι αντίστοιχο με τους εμπρησμούς των κινηματογράφων στις πρόσφατες διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας. Ελάχιστοι έβαλαν τις φωτιές, πολλοί τις απόλαυσαν.  Οι φιλοπόλεμοι οπαδοί δηλώνουν μέσω των καταστροφών την αντίθεσή τους στη διαιτησία, στους παίκτες, στις διοικήσεις κλπ. και οι αντίστοιχοι φιλοπόλεμοι διαδηλωτές δηλώνουν την αντίθεσή τους στην κυβέρνηση, την τρόικα, τον καπιταλισμό κλπ. Το μέσο είναι η φωτιά, το μήνυμα είναι βαθύτατα πολιτικό. Κυρίες και κύριοι έχουμε διαφορετική ανάγνωση για τα τεκταινόμενα και γι’ αυτό τα σπάμε. Δεν μας απασχολεί η αιτία, έχουμε σπάσει προ πολλού το καθρέφτη που απεικονίζει το τερατώδες προφίλ μας. Δεν θα κάτσουμε να αναλογιστούμε τις δομές του «αθλήματος» ή του πολιτικού συστήματος, τις ευθύνες μας ως τροφοδότες και παραγωγούς της κάθε παθογένειας. Θα καταφύγουμε στη τυφλή βία και θα απολαύσουμε τη φλεγόμενη δημοκρατία στέλνοντας το μήνυμα στο πουθενά. Και το μήνυμα είναι, ότι κάποιοι άλλοι είναι πάντοτε  υπεύθυνοι για την κατάντια μας. Σίγουρα όχι εμείς. 

10 σχόλια:

  1. LEO
    Σε μία σελίδα τα είπες όλα.
    Εάν το Ελληνικό ποδόσφαιρο είναι αθλητική δραστηριότητα τότε οι λέξεις έχουν χάσει την έννοια που ξέρουμε.
    Η Ελληνική πολιτεία δεν πρέπει να δίνει ούτε 1 ευρώ σε αυτές τις βρώμικες συμμορίες.
    Και μόνο από τα μούτρα που γίνονται πρόεδροι καταλαβαίνει κανείς τι γίνεται.
    Γιώργος EL

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε leo
    θα προσυπέγραφα το κείμενο σου και με τα δυο χέρια. Δεν χρειαζεται να προσθέσω τίποτα παραπανω.. Πρεπει να μπει ενα τέλος στην αμπελοφυλοσοφία της καταστροφής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντίλογε και οι άλλοι φίλοι χαίρομαι που συμφωνούμε. Είναι μια αρχή, δείτε όμως τα κόμματα που λούφαξαν απέναντι στη φρίκη. 50000 ψηφοι ήταν εκεί μέσα ε;

      Διαγραφή
  3. @Leo

    1. Ολα καλα με το κειμενο για τα γεγονοτα.Προτεινω την δημιουργια ΜΚΟ Μπαχαλοκαταστολη (η καπως ετσι), που θα χορηγει την καταλληλη δοση ηρεμιστικων η /τελος παντων καταλληλων φαρμακων με συνταγη ειδικου ιατρου, ωρες πριν την εισοδο στο γηπεδο , ωστε "οι τρελαμένοι οπαδοί, αναρχικοί και ακροδεξιοί" και οχι μονον, να ηρεμουν και απολαμβανουν το θεαμα
    χωρις βανδαλισμούς και επιθέσεις.

    2. Ομως δεν κανουν καθολου καλα οι αριστεροι πολιτικοι και στελεχη να επικαλουνται ειδικα το ποδοσφαιρο λ.χ. οπως ο Σ.Λιβαδας σε προσφατη αναρτηση σου την 13/3/2012"Ο Σταύρος Λιβαδάς στην κοινή συνέντευξη τύπου ΔΗΜΑΡ και στελεχών του οικολογικού χώρου" καταληγοντας λες και ηταν ο Ι.Πρετεντερης η ο Π. Τσιμας στο "Με το Μιχάλη βρεθήκαμε επί μακρόν, στο περιοδικό ο Πολίτης και στα γήπεδα: γαύροι και οι δύο. Γαύρος, όμως είναι κι ο Ηλίας. Χαίρομαι που με την τωρινή πολιτική μας επαναπροσέγγιση μεγαλώνει το στρατόπεδο των «κόκκινων» περί τη ΔΗΜΑΡ. Τρέμε Γραμματέα…"!!!



    3. Τελος, δεν ειναι καταλληλος ο τιτλος γιατι παραπεμπει στο βιβλιο «Επανάσταση για τη Κάβλα της» του Άμπυ Χόφφμαν(1968, με το ψευδώνυμο «Free») («Revolution for the Hell of it»), το οποίο τόλμησε να κυκλοφορήσει μεταφρασμενο το 1982 η «Διεθνής Βιβλιοθήκη» (1982).
    Ο Abbie Hoffman ή Abbott Hoffman, Worcester Μασσαχουσέττης 30 Νοεμβρίου 1936 - New Hope Πενσυλβανίας, 12 Απριλίου 1989) ηταν
    Αμερικανοεβραίος συγγραφέας, κοινωνικός και πολιτικός ακτιβιστής, ηγετική φυσιογνωμία της αμερικανικής Αριστεράς κατά την διάρκεια των μεγάλων διαμαρτυριών της δεκαετίας του 1960 και ένας από τους ιδρυτές του «Διεθνούς Κόμματος Νεολαίας», των λεγόμενων «Γίππις» («Youth International Party«, «Yippies»). Συμμετοχος μιας μακράς σειράς ανατρεπτικών «συμβάντων»(όπως το κάψιμο δολλαρίων από τους Γίππις μέσα στο χρηματιστήριο της Ουώλ Στρητ στις 24 Αυγούστου 1967) μαζί με άλλους 7 ακτιβιστές

    Συνεληφθη πολλες φορες.Κυνηγηθηκε σχεδον οσο κανεις αλλος τις ΗΠΑ και ζουσε στην παρανομια για πολλα χρονια.

    Για περισσοτερα στο :

    http://www.rassias.gr/7K.html


    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον θυμάσαι τον Hoffman βλέπω Αφώτιστε. ΤΑ χρόνια εκείνα μας είχε συνεπάρει. Θα το ξαναδιαβάσω επ ευκαιρία το βιβλιαράκι εκείνο, Η δεκαετία του 60 ήταν γεμάτη υποσχέσεις για τα χρόνια που θα ακολουθούσαν οπότε η ροκ ή τα ακτιβιστικά κινήματα μπορούσαν να παίζουν ακόμα και την επανάσταση για την κάβλα της ( χωρίς υ). Σήμερα και δη στη χώρα μας τα πράγματα είναι αλλιώς, πρέπει να βρούμε λύσεις για πράγματα που επείγουν. Οπότε την κάβλα μας όση μας έμεινε αλλού πρέπει να την διοχετεύσουμε, φίλε. Ο τίτλος μπήκε ακριβώς γιαυτό που σχολιάζει. Δεν έκανα παραπομπή γιατί σε περίμενα. ΤΑ λέμε

      Διαγραφή
  4. Leo, ήμουν στο γήπεδο την Κυριακή. Συμφωνώ στα περισσότερα που λές αλλά θα εκφράσω μια ένσταση: όταν περίπου στο 80' έπεσαν τα πρώτα "πυρομαχικά" στο γήπεδο μετά από 35' ηρεμίας στο 2ο ημίχρονο, ο κόσμος σιωπηλός άδειασε με μιας το γήπεδο χωρίς να περιμένει να δει αν θα συνεχιστεί το παιχνίδι. Τη σιωπή έσπαζαν μερικές φωνές αγανακτισμένων οπαδών που φέρονταν κατά των μπαχαλάκηδων. Ο κόσμος (η συντριπτική πλειοψηφία του) ΔΕΝ πήγε για να δει τα προαναγγελθέντα έκτροπα. Είμαι μάλιστα σίγουρος πως πολλοί από αυτούς (όπως κι εγώ) θα κάνουν πολύ καιρό να ξαναπάνε στο γήπεδο. Δεν μας απαλλάσσω ωστόσο από την ευθύνη της ανοχής τέτοιων περιστατικών εδώ και χρόνια.

    Κωνσταντίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κωνσταντίνε
    Κρατάω το πολύ σημαντικό:"είμαι μάλιστα σίγουρος πως πολλοί από αυτούς (όπως κι εγώ) θα κάνουν πολύ καιρό να ξαναπάνε στο γήπεδο. Δεν μας απαλλάσσω ωστόσο από την ευθύνη της ανοχής τέτοιων περιστατικών εδώ και χρόνια."
    Αυτός είναι ο ένας λόγος που έχω να πάω χρόνια στο γήπεδο και φρόντισα να μην κολλήσουν τα αγόρια μου αυτήν την αρρώστια που ως μικρότερος τη χάρηκα και γω. Ο άλλος είναι αυτή η ρημάδα η μπάλα που δεν παίζεται παρόλο που οι παίκτες είναι πιο γυμνασμένοι και πιο τεχνίτες. Αισθάνομαι ότι είναι τόσο βαρετό το θέαμα, τόσο αργό που μόνο σαν οπαδός που περιμένεις να νικήσει η ομάδα σου μπορείς να απολαύσεις. Ευχαριστώ για την παρέμβαση. Είναι ελπιδοφόρο αυτό που μας είπες, είναι ελπιδοφόρο να αδειάσουν τα γήπεδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παρότι συμφωνώ με τις επισημάνσεις σου Leo,μπαινω στον πειρασμό να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου:η επανάσταση για την κάβλα της ως σύνθημα,αντιπροσωπεύει μια υπαρκτή σχολή σκέψης στον αναρχικό χώρο.Ο Μπακούνιν,μιλούσε για το "δίκαιο ένστικτο του όχλου" και την "αυθόρμητη δημιουργικότητα των μαζών",ως σημαντικούς παράγοντες επαναστατικής δημιουργίας.Αρα η καταστροφή προκρίνονταν ως επναστατικό μέσον δυνάμει δημιουργικό!
    Μ'αυτό δε θέλω να υπονοήσω πως τα επεισόδια στο ΟΑΚΑ εντάσσονταν σε κάποιου είδους κοινωνική εξέγερση.Λέω μόνο πως υπάρχει θεωρητική υποστήριξη του καταστροφικού αυτοσκοπού,από έναν ιδεολογικό χώρο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο τίτλος είναι εξαιρετικά επιτυχημένος, και προβοκάρει, και αποδίδει συνοπτικά το νόημα του κειμένου. Οι επισημάνσεις του Leo με βρίσκουν και μένα σύμφωνο. Η βία ως αυτοσκοπός (η βία για τη βία) είναι ίσως η απωθητικότερη εκδοχή της. H πορεία που ξεκίνησε το 2008 συνεχίζεται και οδηγεί σε όλο και πιο επικίνδυνες ατραπούς.
    Δείτε και αυτό http://pentalia.blogspot.com/2012/03/blog-post_9074.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή