ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Λούλα Αναγνωστάκη

Λούλα Αναγνωστάκη
Η φωτό είναι του Σπύρου Στάβερη για τη LIFO

Παρατηρητήριο

Η Ελλάδα έχει ανάγκη από ένα σαφές μέτωπο ΝΔ και του κυοφορούμενου νέου σχήματος της κεντροαριστεράς. Μια γενναία και ρηξικέλευθη πολιτική συνεννόηση αρχών με συγκεκριμένα σημεία επαφής και καθαρές στοχεύσεις. Κι ας έχουν διαφορές που πρέπει να γίνουν σαφέστατες. Αυτό προϋποθέτει τη διατύπωση και διακίνηση τεκμηριωμένων πολιτικών θέσεων για τα μεγάλα επίδικα και κυρίως για τα δύο πιο σημαντικά. Αυτά της παραγωγής πλούτου και της διαχείρισης του κράτους. Με τρόπο όμως που θα αποδεικνύει και στον πλέον αδαή ότι η ελευθερία στην οικονομία από τη μια και η υποχώρηση του κράτους από την άλλη θα αποδειχθούν ωφέλιμα όχι μόνο για το κεφάλαιο αλλά και για τους πολίτες και δη τους ασθενέστερους. Αυτό σημαίνει υπεύθυνη λαϊκή πολιτική και όχι ελιτίστικη ή λαϊκίστικη.

Athens Voice

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Όσο θα πολλαπλασιάζονται οι δημόσιες τοποθετήσεις των υποψηφίων τόσο θα αποκαλύπτεται ο φυσικός αρχηγός του κέντρου και το βαρύ πολιτικό του φορτίο. Αλλά είναι εποχή του diet, οπότε....

Σάββατο, 23 Ιουνίου 2012

Τα σημεία της προγραμματικής σύγκλισης των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ



Προοίμιο

Η κυβέρνηση εθνικής ευθύνης που θα δημιουργηθεί με τη στήριξη των τριών κομμάτων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ) θα έχει πλήρεις αρμοδιότητες και χρονικό ορίζοντα όπως ορίζει το Σύνταγμα.
Στόχος της είναι να αντιμετωπίσει την κρίση, να ανοίξει το δρόμο της Ανάπτυξης και να αναθεωρήσει όρους της Δανειακής Σύμβασης (Μνημονίου), χωρίς να θέσει σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας, ούτε την παραμονή της στο ευρώ. Και, ασφαλώς, χωρίς να αμφισβητήσει τους αυτονόητους στόχους μηδενισμού του δημοσιονομικού ελλείμματος, ελέγχου του χρέους και εφαρμογής των διαρθρωτικών αλλαγών που έχει ανάγκη η χώρα.

Στόχος επίσης είναι να δημιουργήσει τις συνθήκες για να βγει οριστικά η χώρα από την κρίση, καθώς κι από την ανάγκη εξάρτησης από δανειακές συμβάσεις στο μέλλον.
Η νέα κυβέρνηση Εθνικής Ευθύνης θα είναι όσο το δυνατόν πιο μικρή, λειτουργική και επιτελικού χαρακτήρα.

Δεν θα αποτελείται από «φέουδα» κομματικών επιρροών, θα λειτουργεί ενιαία, θα στηρίζεται στην διαφάνεια, στις προγραμματικές συμφωνίες των κομμάτων που την στηρίζουν και στη στελέχωση όλου του διοικητικού μηχανισμού με αξιοκρατικά κριτήρια.

Επίσης, θα στηρίζεται στην ευελιξία, ώστε επί μέρους διαφωνίες που μπορεί να υπάρξουν, να μην αναστέλλουν ούτε το έργο της ούτε τη συναίνεση που είναι απαραίτητη για τη συνέχιση του έργου της.

Τέλος, με πρωτοβουλία της νέας κυβέρνησης και του Προεδρείου της Βουλής, θα αλλάξει ο Κανονισμός Λειτουργίας της, ώστε να προσαρμοστεί η άσκηση νομοθετικού έργου και ο Κοινοβουλευτικός έλεγχος στις νέες συνθήκες των κυβερνήσεων συνεργασίας. Έτσι θα αναβαθμιστεί και ο ρόλος του Κοινοβουλίου.

Βάση της νέας κυβέρνησης συνεργασίας είναι η σύγκλιση απόψεων που υπήρξε και καταγράφηκε στα εξής ζητήματα, ευρύτερων κατευθύνσεων και άμεσης πολιτικής προτεραιότητας, χωρισμένα στα εξής κεφάλαια-κατηγορίες:
  • Ζητήματα αναθεώρησης όρων της Δανειακής σύμβασης.
  • Ζητήματα Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης, Κοινωνικής Προστασίας και πολιτικών που δεν συνδέονται με το Μνημόνιο.
  • Άμεσες οικονομικές προτεραιότητες
  • Συμφωνία για αλλαγές στο πολιτικό σύστημα της χώρας και στο κράτος.
  • Μέτρα για Ασφάλεια και Παράνομη μετανάστευση.
  • Ζητήματα Εξωτερικής Πολιτικής.
Α. Ζητήματα για Αναθεώρηση δανειακής σύμβασης:

1. Παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής κατά δύο τουλάχιστον χρόνια. Ο δημοσιονομικός στόχος για το τέλος της περιόδου προσαρμογής κατανέμεται σε περισσότερα οικονομικά έτη, για τη στήριξη της ζήτησης, της ανάπτυξης, της απασχόλησης. Έτσι, ο τελικός δημοσιονομικός στόχος μπορεί να επιτευχθεί χωρίς επί πλέον περικοπή μισθών και συντάξεων ή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, αλλά με την περιστολή της σπατάλης και την στοχευμένη καταπολέμηση της διαφθοράς, της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας, καθώς και μέσα από τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις του κράτους και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

2. Η συλλογική αυτονομία και η ισχύς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας επανέρχεται στο επίπεδο που προσδιορίζουν το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Δίκαιο και το ευρωπαϊκό κεκτημένο, σύμφωνα με το οποίο το ύψος του μισθού στον ιδιωτικό τομέα συμφωνείται μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Αυτό περιλαμβάνει και την ρύθμιση του κατώτατου μισθού που προβλέπεται στη ρύθμιση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

3. Αποκατάσταση αδικιών (χαμηλοσυνταξιούχοι, πολυτεκνικά επιδόματα κλπ.) με άμεσα δημοσιονομικά ισοδύναμα.

4. Ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων φορολογουμένων για φέτος, ώστε να μην ξεπερνούν το 25% του εισοδήματός τους (τα υπόλοιπα σε δύο ετήσιες δόσεις).

5. Επέκταση του επιδόματος ανεργίας για ένα ακόμα χρόνο (1+1) από κοινοτικούς πόρους.

6. Επέκταση του επιδόματος ανεργίας και σε μη μισθωτούς (αυτο-απασχολούμενους, επιτηδευματίες κλπ.) που έχασαν τις δουλειές τους, εφ’ όσον πληρούν εισοδηματικά κριτήρια (επίσης από κοινοτικούς πόρους).

7. Σταδιακή αύξηση του αφορολόγητου ορίου στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους στα πλαίσια του Εθνικού Φορολογικού Συστήματος με κριτήρια κοινωνικής δικαιοσύνης, ιδιαίτερα για τους μισθωτούς (συμπεριλαμβανομένων και των συμβάσεων έργου που υποκρύπτουν συμβάσεις εργασίας) και τους συνταξιούχους.

8. Μείωση των εξής φορολογικών συντελεστών:
  • ΦΠΑ για την εστίαση στην προηγούμενη κλίμακα.
  • ΦΠΑ για αγροτικά εφόδια, σπόρους, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, ζωοτροφές, σε χαμηλά κλιμάκια.
9. Όχι απολύσεις στο δημόσιο.

10. Αντικατάσταση του Ειδικού Τέλους Ακινήτων και όλων των φόρων επί της Ακίνητης Περιουσίας με ενιαίο προοδευτικό φόρο.

11. Αγροτική Τράπεζα: Επανακεφαλαιοποίηση και εξυγίανσή της. Διαφύλαξη του χαρτοφυλακίου υποθηκών αγροτικής γης.

Γενική επιδίωξη, όχι άλλες μειώσεις μισθών και συντάξεων, όχι άλλοι φόροι.

Β. Ζητήματα Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης, Κοινωνικής Προστασίας και πολιτικών που δεν συνδέονται με το Μνημόνιο

1. Διαμόρφωση εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης της χώρας με νέο αναπτυξιακό και παραγωγικό πρότυπο. Επανακαθορισμός των αναπτυξιακών προτεραιοτήτων στους κρίσιμους και συμπληρωματικούς τομείς (αγροτική παραγωγή, τρόφιμα, μεταποίηση καινοτομία), αξιοποίηση συγκριτικών πλεονεκτημάτων ( ενέργεια, τουρισμός, ορυκτός πλούτος, ναυτιλία). Ενίσχυση της Περιφερειακής διάστασης της ανάπτυξης και δημιουργία τοπικών συμφωνιών (με έμφαση στο τρίπτυχο ελληνικά προϊόντα- τουρισμός – πολιτισμός).

2. Αξιοποίηση κάθε επενδυτικού πόρου και δυνατότητας με την απελευθέρωση των μεγάλων έργων του ΕΣΠΑ, την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, την αποδέσμευση και αξιοποίηση (και όχι εκποίηση) της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου (τίτλοι, χρήσεις γης συντελεστές δόμησης, μορφές χρηματοοικονομικής εκμετάλλευσης). Ο χωροταξικός σχεδιασμός θα εναρμονίζει τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες. Παράλληλα διεκδίκηση συμπληρωματικών αναπτυξιακών πόρων σε εφαρμογή των διακηρύξεων του Συμβουλίου της ΕΕ. Σύνδεση στρατηγικών παρεμβάσεων με τη δημιουργία σταθερών θέσεων εργασίας με υψηλό εισοδηματικό πολλαπλασιαστή.

3. Διεκδίκηση του μέγιστου δυνατού προϋπολογισμού για τη νέα ΚΑΠ και δίκαιη κατανομή πόρων προσανατολισμένη στην αγροτική παραγωγή με προτεραιότητα τη κτηνοτροφία και τα τρόφιμα.
  • Πρώτος στόχος η μετατροπή του αρνητικού ισοζυγίου εισαγωγών-εξαγωγών στον αγροτικό τομέα σε θετικό.
  • Αξιοποίηση του ρεύματος επιστροφής στην ύπαιθρο με παροχή κινήτρων, με παραχώρηση γης σε νέους αγρότες αλλά και ενεργούς αγρότες και συνεταιρισμούς
  • Δημιουργία νέων χρηματοδοτικών και εγγυοδοτικών μέσων.
  • Ίδρυση Ταμείου Ενίσχυσης Αγροτών και αγροτικών επιχειρήσεων.
  • Παρεμβάσεις στο κύκλωμα εμπορίας και διακίνησης προϊόντων, με στόχο την προστασία του παραγωγού και του καταναλωτή.
  • Λειτουργία Δημοπρατηρίων, συμβατικών και ηλεκτρονικών κατά αυτοδιοικητική περιφέρεια.
  • Ενίσχυση της συμβολαιακής γεωργίας
  • Θέσπιση του «αγροτικού πετρελαίου» με τη δημιουργία κάρτας αγρότη.
  • Εκσυγχρονισμός και εξυγίανση των συνεταιρισμών.
4. Στήριξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας με νέα χρηματοδοτικά εργαλεία σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
  • Ενεργοποίηση των Κοινοτικών Προγραμμάτων.
  • Ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά μετά από την ανακεφαλαιοποιηση των τραπεζών με διάφορους πρόσφορους τρόπους: Ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχείρησης μέσω του Ενιαίου Ταμείου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, του «εργαλείου ρευστότητας», της αποκλιμάκωση επιτοκίων χορηγήσεων κλπ.
  • Αναμόρφωση των κανόνων του «Τειρεσία», προκειμένου να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σε συνθήκες κρίσης.
  • Επίσπευση αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τον επιχειρηματικό κόσμο. Εφαρμογή της αρχής συμψηφισμού οφειλών από και προς το Δημόσιο. Αναστολή κάθε προστίμου και διακανονισμός, όταν υπάρχει χρέος του Δημοσίου.
5. Αποκατάσταση του χαρτοφυλακίου των ασφαλιστικών ταμείων με ομόλογα του ελληνικού δημοσίου και πόρους δημόσιας περιουσίας. Εφαρμογή της χρηματοοικονομικής πρότασης που έχει γίνει δεκτή και από τους ομολογιούχους-φυσικά πρόσωπα και από το Λογιστήριο του κράτους.

6. Άμεση προτεραιότητα έχουν και πρόσθετα μέτρα κοινωνικής προστασίας για πολίτες και νοικοκυριά
  • Για όλους καθολική υγειονομική προστασία χωρίς προϋποθέσεις (ένσημα, χρόνος ασφάλισης)
  • Για τους ανέργους, ιδιαίτερα τους νέους, αξιοποίηση ειδικών προγραμμάτων κοινωνικής εργασίας (αυτεπιστασία Δήμων, προγράμματα κατάρτισης, θεσμοί κοινωνικής μέριμνας)
  • Για τους δανειολήπτες εφαρμογή της ρύθμισης ότι: «η δόση δεν ξεπερνά το 30% του μηνιαίου εισοδήματος», με την εξαίρεση των υψηλών εισοδημάτων. Επέκταση της ρύθμισης σε ατομικές μικρές επιχειρήσεις.
  • Για τα νοικοκυριά, καταπολέμηση της ακρίβειας με κάθε πρόσφορο μέτρο: σπάσιμο των καρτέλ, έλεγχος ενδο-ομιλικών συναλλαγών κλπ.
  • Για τα ΑΜΕΑ ενίσχυση επιδομάτων από κοινοτικούς πόρους. Ενοποίηση και εξορθολογισμός επιδομάτων-ουσιαστικός έλεγχος
Γ. Άμεσες οικονομικές προτεραιότητες

1. Νέο Φορολογικό Σύστημα:
  • Με ευρεία συναίνεση και σταθερότητα για το επόμενα δέκα χρόνια.
  • Με θέσπιση περιουσιολογίου και «πόθεν έσχες».
  • Με δίκαιη και αναλογική κατανομή των φόρων
  • Με διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ταυτόχρονα με τη σταδιακή μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, πάταξη της φοροδιαφυγής και της παρα-οικονομίας.
  • Με μείωση των έμμεσων φόρων, συντελεστών ΦΠΑ κλπ.
  • Με οριστική κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και αντικατάσταση τους από απλούς κανόνες απεικόνισης συναλλαγών.
2. Αποκρατικοποιήσεις: 
  • Διαδικασία αποκρατικοποιήσεων-εγγυήσεις διαφάνειας.
  • Σύνδεση με την ανάπτυξη και όχι μόνο με εισπρακτικούς στόχους.
  • Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για τις ρυθμιστικές αρχές
  • Διατήρηση της κυριότητας του κράτους στα δίκτυα και αξιοποίηση του θεσμού των συμβάσεων παραχώρησης για βασικές υποδομές.
  • Επίσπευση με άμεσες ενέργειες, κυρίως των περιπτώσεων όπου η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα συνδέεται με επενδύσεις σε υποδομές και θέσεις εργασίας. Π.χ. λειτουργικό έργο ΟΣΕ.
3. Κατάργηση-συγχώνευση δημοσίων οργανισμών και φορέων:
Στόχος να μη γίνουν απολύσεις μόνιμου προσωπικού, αλλά σοβαρές οικονομίες από μη μισθολογικό λειτουργικό κόστος και μείωση γραφειοκρατίας.

4. Δημόσια Υγεία:
Επείγοντα μέτρα για αποκατάσταση ομαλού εφοδιασμού νοσοκομείων και ασθενών σε φάρμακα, αποκατάσταση λειτουργίας ΕΟΠΥΥ. Ενεργοποίηση του θεσμικού πλαισίου. Συνέχιση μείωσης της φαρμακευτικής και νοσοκομειακής δαπάνης.

5. Άμεσα μέτρα καταπολέμησης σπατάλης και διαφθοράς (εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών και διαχείρισης υλικού).

Δ1.Συμφωνία για αλλαγές-εξυγίανση στο πολιτικό σύστημα και αναδιοργάνωση του κράτους – δημόσιας διοίκησης.

Η ριζική αλλαγή του πολιτικού συστήματος και η αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την προώθηση ενός προγράμματος αλλαγών στη χώρα .

Προτεραιότητες είναι:
α) Εξυγίανση του πολιτικού συστήματος 
  • Ψήφιση νόμου για αναδρομικό έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων όσων διετέλεσαν αρχηγοί κομμάτων, υπουργοί, υφυπουργοί, Γ.Γ Υπουργείων, ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί, οι οποίοι διαχειρίστηκαν δημόσιο χρήμα από το 1974 μέχρι σήμερα. Ο νόμος να προβλέπει και να εξασφαλίζει διοικητικά την επιβολή ποινών και τη δήμευση περιουσιών για όσους τα περιουσιακά τους στοιχεία δεν δικαιολογούνται από τα νόμιμα εισοδήματά τους.
  • Αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για ευθύνη υπουργών και υπαγωγή των περιπτώσεων οικονομικών εγκλημάτων υπουργών στις διατάξεις του νόμου για τους καταχραστές του Δημοσίου και της καταπολέμησης του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
  • Κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας για τα θέματα που δεν έχουν σχέση με την πολιτική δραστηριότητα.
  • Υποστήριξη του έργου του βουλευτή χωρίς προνόμια και ατέλειες. Κατάργηση της αποζημίωσης για συμμετοχή στις επιτροπές της Βουλής.
  • Ορισμός πλαφόν στο συνολικό ποσό που λαμβάνουν από συνταξιοδοτικά ταμεία οι βουλευτές. Για τους νεοεισερχόμενους βουλευτές κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης και συνταξιοδότηση μόνον από τον ασφαλιστικό τους φορέα, όπως ο κάθε πολίτης, και εφόσον θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
  • Επανεξέταση όρων και προϋποθέσεων για τη χρηματοδότηση των κομμάτων. Μείωση της επιχορήγησης των πολιτικών κομμάτων. Πλήρης έλεγχος των οικονομικών των κομμάτων και των βουλευτών από ανεξάρτητο θεσμικό όργανο.
  • Δραστικός περιορισμός του αριθμού των ειδικών συμβούλων και συνεργατών των υπουργών, Γενικών Γραμματέων και βουλευτών.
  • Δημιουργία θεσμικού πλαισίου που θα ρυθμίζει τα ζητήματα των ΜΜΕ και τις αδειοδοτήσεις. Δημόσια τηλεόραση ανεξάρτητη, που θα ελέγχεται και θα λογοδοτεί στην Επιτροπή θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, η οποία θα διορίζει και τα εκτελεστικά όργανα της διοίκησής της. Διαφανής οικονομική διαχείριση και εξασφάλιση της διάθεσης τυχόν πλεονασμάτων από τις χρήσεις στην παραγωγή ελληνικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής βιομηχανίας.
  • Μεταρρύθμιση στη Δικαιοσύνη: Βελτιώσεις για ταχύτερη απονομή. Εξωδικαστική επίλυση των διαφορών. Κωδικοποίηση του δικαίου. Απεμπλοκή της εκτελεστικής εξουσίας από την επιλογή ηγεσίας της Δικαιοσύνης και κατοχύρωση του Αυτοδιοίκητου των δικαστηρίων.
  • Συνολική στρατηγική για χτύπημα γραφειοκρατίας
  • Συνολική στρατηγική για χτύπημα φοροδιαφυγής.
  • Συνολική στρατηγική για την Ενέργεια και τη διαχείριση Υδάτινων πόρων (ρυθμιστικό πλαίσιο, ρυθμιστικές αρχές και μακροχρόνιος προγραμματισμός)
β) Ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης
  • Αναμόρφωση του τρόπου λειτουργίας Κυβέρνησης και υπουργείων: Κεντρικός διυπουργικός συντονισμός των καθημερινών οριζόντιων αποφάσεων. Ενίσχυση της επιτελικότητας, του συντονισμού και του ελέγχου της εφαρμογής δημοσίων πολιτικών.
  • Ενίσχυση της αυτοτέλειας της δημόσιας διοίκησης από τις πολιτικές αλλαγές: Δραστική μείωση του αριθμού των γενικών διευθύνσεων και ορισμός γενικών διευθυντών με 5ετή θητεία και μισθό ίσο με του Γενικού γραμματέα.
  • Περιορισμός της πολυνομίας και εξάλειψη της σύγκρουσης νομοθετημάτων. Πάταξη της διαφθοράς μέσω της ενίσχυσης πρακτικών διαφάνειας και νομοθέτησης νέου αυστηρότερου πειθαρχικού δίκαιου και κυρίως εφαρμογή του στην πράξη.
  • Αντικειμενικές και διαφανείς διαδικασίες προαγωγής. Διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης υπηρεσιών και προσωπικού. Θεσμοθέτηση της λογοδοσίας και της διαφάνειας. Σύνδεση του προϋπολογισμού που δίδεται σε κάθε δημόσια υπηρεσία με τους στόχους και την απόδοση.
  • Οργανωτικός και τεχνολογικός εκσυγχρονισμός.
Δ2. Για Παράνομη μετανάστευση και Ασφάλεια:

1.Αναβάθμιση φύλαξης συνόρων.
2. Αναβάθμιση αρμοδιοτήτων-δικαιοδοσιών FRONTEX
3. Πρωτοβουλία σε Ευρώπη (και με πυρήνα τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου) για αλλαγή Συμφωνίας Δουβλίνου-ΙΙ και κοινή πολιτική επαναπατρισμού.
4. Διασπορά των παράνομων μεταναστών σε κέντρα φιλοξενίας ως τον επαναπατρισμό τους.
5. Επιτάχυνση εξέτασης των αιτήσεων ασύλου.
6. Προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου για απόδοση Ιθαγένειας σε συνδυασμό με τις σύγχρονες εξελίξεις και σε αντιστοίχηση με τα ισχύοντα σε ευρωπαϊκές χώρες με παρόμοια προβλήματα (Ευρωπαϊκός Νότος).
7. Επιλογή υψίστης κυβερνητικής προτεραιότητας η ασφάλεια του πολίτη. Με τις απαραίτητες προσαρμογές νομικού, επιχειρησιακού και σωφρονιστικού πλαισίου, ώστε να ελεγχθεί η εγκληματικότητα και να σταματήσει η ατιμωρησία. Βασική αρχή η προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών, αλλά και η πεποίθηση ότι η ίδια η Ασφάλεια είναι κι αυτή ουσιώδες δικαίωμα των πολίτη και υποχρέωση της δημοκρατικής πολιτείας. Μόνο έτσι θα ελεγχθούν και τα κρούσματα αυτοδικίας.

Ε. Ζητήματα Εξωτερικής Πολιτικής


1. Συστηματική προετοιμασία για ανακήρυξη ΑΟΖ στα πλαίσια του Διεθνούς Δικαίου και της διεθνούς πρακτικής, ώστε να επισπευσθεί η εκμετάλλευση του ενεργειακού πλούτου.
2. Ενεργός προώθηση κοινής Ευρωπαϊκής Πολιτικής για όλα τα περιφερειακά ζητήματα του Ευρωπαϊκού Νότου.
3. Ενίσχυση όλων των παραδοσιακών συμμαχιών της Ελλάδας και αναζήτηση νέων περιφερειακών ερεισμάτων για την κατοχύρωση-προώθηση εθνικών συμφερόντων. Η ενεργός διπλωματία είναι απαραίτητη εν όψει και των εξελίξεων σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Η Ελλάδα παραδοσιακά επιδιώκει σχέσεις καλής γειτονιάς με όλο τον περίγυρό της.
4. Αναβάθμιση του ρόλου της χώρας ως σταθεροποιητικού παράγοντα στην περιοχή της.

Τελική παρατήρηση: Πέρα από την συναίνεση που σημειώθηκε σε όλα τα παραπάνω, υπάρχουν και ζητήματα στα οποία δεν προχώρησε ακόμα ο διάλογος. Στα ζητήματα αυτά και σε άλλα που θα προκύψουν στο μέλλον, θα συνεχιστεί η προσπάθεια συνεννόησης, ώστε η συναινετική βάση της νέας διακυβέρνησης να ενισχύεται συνεχώς.

8 σχόλια:

  1. εντυπωσιακό το σύγχρονο δικαιωματικό περιεχόμενο της προγραμματικής σύγκλισης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αφού το ταμείο είναι μείον, ή θα μειωθούν τα έξοδα ή θα αυξηθούν τα έσοδα (ή και τα δύο μαζί). Φαίνεται ότι ζητάται να αυξηθούν τα έξοδα και να μειωθούν τα έσοδα, με μια γενικόλογη αναφορά σε ισοδύναμα μέτρα. Χωρίς εξειδίκευση (που, πότε, πόσο) είναι σαν να ζητάτε από τον Αη Βασίλη να σας φέρει την λαμπάδα Action Man (που θα χρειασθεί λίαν συντόμως για να φωτίσει τις νύχτες μετά την κατάρρευση του δικτύου ηλεκτροδότησης).

    Η Ελλάδα ΔΕΝ μπορεί να κυβερνηθεί χωρίς μέτρα εξαιρετικής σκληρότητας, που (οριακά) να περιορίζουν κάποια συνταγματικά δικαιώματα για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα. Όσο αυτό δεν γίνεται κατανοητό, τόσο θα βυθίζεται η χώρα στο τέλμα για να σκάσει θεαματικά (μάλλον) μετά τις Αμερικανικές εκλογές.

    Εναλλακτικά σκεφτείτε out of the box και προτείνετε πακετάρισμα ΔΕΚΟ, μονάδων του ΕΣΥ, δημοτικών επιχειρήσεων κ.α. σε αυτόνομες μονάδες με μετοχοποίηση των μισθολογικών υποχρεώσεων που θα δωθούν στους εργαζόμενους, μαζί με μια γενναία τεχνική βοήθεια (σε επίπεδο management). Όποιες μονάδες καταφέρουν να αυτοδιαχειρισθούν τα οικονομικά τους και να πληρώσουν τα χρέη τους (τα οποία θα πάνε πακέτο στους εργαζόμενους-μετόχους των επιχειρήσεων) μετατρέπονται αυτόματα σε (κερδοφόρες) επιχειρήσεις ιδιωτικού δικαίου, και όσες δεν τα καταφέρουν κλείνουν χωρίς να χρεωθεί ο φορολογούμενος το κόστος των αποζημιώσεων για απολύσεις στις ΔΕΚΟ αυτές. Δεν υπάρχει άλλος κοινωνικά δίκαιος τρόπος να μειωθεί το δημόσιο, μια και μόνο κρατικοδίαιτα λαμόγια θα ενδιαφέρονταν για αυτές τις κρατικές μονάδες.

    Οριοθετείστε τις υποχρεώσεις του κράτους (παιδεία, υγεία, πρόνοια) σε επίπεδο και μόνο της κάλυψης του κόστους των αντίστοιχων υπηρεσιών και όχι ΚΑΙ της παροχής τους (π.χ. το κράτος να πληρώνει μόνο ΚΕΝ και μέρος της πρωτοβάθμιας περίθαλψης/δίδακτρα για πανεπιστημιακές σπουδές αλλά να μην έχει νοσοκομεία, κέντρα υγείας και πανεπιστήμια). Ανοίξτε ΑΜΕΣΑ όλες όλες τις υπηρεσίες και τα επαγγέλματα ώστε ιδιώτες και ιδιωτικοποιημένες (είτε μέσω πώλησης, είτε μέσω παραχώρησης στους εργαζόμενους) μονάδες του δημοσίου να μπορέσουν να παράσχουν τις υπηρεσίες αυτές στα όρια του Budget του δημοσίου.

    Φυσικά όλα τα παραπάνω αντιστρατεύονται το μοντέλο της κομματικής, φεουδαρχικής οικογενειοκρατίας που διαχειρίσθηκε την χώρα με μικρές διακοπές από το 1821 μέχρι σήμερα, άρα έχουν λίγες πιθανότητες να γίνουν. Οπότε θεαματικό σκάσιμο μετά τις Αμερικανικές εκλογές με διχασμό, κρεμμάλες, παλούκια και ίσως και εθνικό ακρωτηριασμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι πολύ δύσκολο να μη νοιώσει κάποιος θλίψη και απόγνωση διαβάζοντας το κυβερνητικό πρόγραμμα (?) της νέας κυβέρνησης.
    Αντί για πρόγραμμα με ουσιαστικές προτάσεις ανάμεσα στις διαθέσιμες επιλογές, οι κυβερνητικοί εταίροι προτίμησαν ένα καλοπροαίρετο ευχολόγιο, που δεν έχει καμμιά σχέση με την σημερινή ελληνική οικονομική πραγματικότητα.
    Διαβάζοντας το κυβερνητικό πρόγραμμα (?), είναι φανερό ότι η νέα κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αποφύγει κάθε ουσιαστική μεταρρύθμιση, στον βαθμό που θίγει τα συνήθη προνομιούχα εκλογικά μπλόκ, προσφέροντας χάντρες και καθρεφτάκια στους εργαζόμενους ιθαγενείς του ιδιωτικού τομέα. Οι χάντρε και τα καθρεφτάκια, θα είναι ασφαλώς τα πρώτα και τα μόνα που θα κοπούν, μόλις γίνει γνωστό τις επόμενες ημέρες ότι δυστυχώς "Λεφτά δεν υπάρχουν".
    Παρά τον πρότερο Μη έντιμο βίο των κομμάτων του κυβερνητικού συνασπισμού, πολλοί απο μας θεώρησαν ότι η εμπειρία των τελευταίων τριών χρόνων και το φάσμα της καταστροφής, θα τους υποχρέωνε να ξεπεράσουν, έστω και την τελευταία στιγμή, τον μικροπρεπή εαυτό τους, σώζωντας εκτός απο το πολιτικό τους μέλλον και την χώρα, υπο τύπον παράπλευρης οφέλειας.
    Ευτυχώς ή δυστυχώς, έσπευσαν πολύ γρήγορα να μας απαλλάξουν απο αυτή την πλάνη. Γι αυτό, ίσως θα έπρεπε να τους ευχαριστήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα γινω κουραστικος:
    Θεωρημα
    Το ελληνικο κρατος ειναι το λαφυρο για εξυπηρετηση εκλογικης πελατειας, πολυδιαπλεκομενης κλεπτοκρατιας, με σκοπο την παραμονη στην εξουσια των πολιτικων και την γιγαντωση του οικονομικου αποτελεσματος των κολλητων αφανων συνεταιρων.

    Οποτε απλα πορισματα του παραπανω θεωρηματος ειναι :
    1. η παρα τα συμφωνηθεντα παραβιαση της σχεσης 5 προς 1
    2. η -με πολυ αργους ρυθμους- μειωση των κρατικων δαπανων και σπαταλων
    3. η χρησιμοποιηση απο το 2004 εως σημερα ενοικιαζομενων γραφειων για δημοσιες υπηρεσιες στην Αττικη,εναντι υψηλοτατου τιμηματος, αντι να χρησιμοποιηθουν πολλα απο τα ολυμπιακα ακινητα.

    Με (ελαχιστη) ενδεικτικη τιμη ενοικιασης 10 ευρω /τ.μ. σε 8 ετη εξοικονομουνται 960 ευρω/τ.μ. που προσεγγιζει σημαντικο ποσοστο του κοστους κατασκευης (1500 εως 1800 ευρω/τ.μ.), μετα δε το περας δεκαπενταετιας εως εικοσαετιας, το μεγιστο, θα ειχαν αποσβεσθει πληρως και θα ειχαν παραμενουσα διαρκεια ζωης για τουλαχιστον 30 ακομη ετη με την αναγκαια συντηρηση.

    Αφώτιστος Φιλέλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θα γινω κουραστικος:

    Θεωρημα
    Το ελληνικο κρατος ειναι το λαφυρο για εξυπηρετηση εκλογικης πελατειας, πολυδιαπλεκομενης κλεπτοκρατιας, με σκοπο την παραμονη στην εξουσια των πολιτικων και την γιγαντωση του οικονομικου αποτελεσματος των κολλητων αφανων συνεταιρων.

    Οποτε απλα πορισματα του παραπανω θεωρηματος ειναι :
    1. η παρα τα συμφωνηθεντα παραβιαση της σχεσης 5 προς 1
    2. η -με πολυ αργους ρυθμους- μειωση των κρατικων δαπανων και σπαταλων
    3. η χρησιμοποιηση απο το 2004 εως σημερα ενοικιαζομενων γραφειων για δημοσιες υπηρεσιες στην Αττικη,εναντι υψηλοτατου τιμηματος, αντι να χρησιμοποιηθουν πολλα απο τα ολυμπιακα ακινητα.

    Με (ελαχιστη) ενδεικτικη τιμη ενοικιασης 10 ευρω /τ.μ. σε 8 ετη εξοικονομουνται 960 ευρω/τ.μ. που προσεγγιζει σημαντικο ποσοστο του κοστους κατασκευης (1500 εως 1800 ευρω/τ.μ.), μετα δε το περας δεκαπενταετιας εως εικοσαετιας, το μεγιστο, θα ειχαν αποσβεσθει πληρως και θα ειχαν παραμενουσα διαρκεια ζωης για τουλαχιστον 30 ακομη ετη με την αναγκαια συντηρηση.

    Αφώτιστος Φιλέλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. O Ράπανος αρνήθηκε τελικά το Υπουργείο Οικονομίας
    Ψάχνουν αντικαταστάτη 24.6.2012 | 15:56

    http://www.lifo.gr/now/politics/12176

    Θα παραμείνει πιθανότατα στο τιμόνι της Εθνικής Τράπεζας ο Βασίλης Ράπανος και δεν θα αναλάβει το κρίσιμο Υπουργείο της Οικονομίας, για το οποίο είχε προαλειφθεί.
    Αυτό οφείλεται αφ΄ενός στην κατάσταση της υγείας του, η οποία κρίθηκε εύθραυστη και αδύναμη για μεγάλες εντάσεις και στρες, αφ΄ετέρου -σύμφωνα με ρεπορτάζ του enikos.gr- στο γεγονός ότι δεν πλαισιώθηκε τελικά από πρόσωπα όπως ο Γιάννης Στουρνάρας και ο Τάσος Γιαννίτσης, όπως τον είχε διαβεβαιώσει ο κ.Σαμαράς.
    Αν και η ανακοίνωση της σύνθεσης της νέας κυβέρνησης του δημιούργησε έντονη δυσφορία, δεν ανακοίνωσε τίποτε εκείνη την στιγμή, για να μη δημιουργήσει αλυσιδωτές «εκρήξεις» τόσο στην Ελλάδα όσο και στις Βρυξέλλες..
    Την Παρασκευή το πρωί πάντως βρέθηκε στο υπουργείο Οικονομικών, όπου και έχασε τις αισθήσεις του.
    Δύο είναι τα ονόματα που παίζουν για την αντικατάστασή του: του Σταύρου Δήμα ο οποίος διαθέτει εμπειρία από τη θητεία του στην Κομισιόν και του Γιώργου Ζανιά που ήδη κατέχει τη θέση και θεωρείται από τις Βρυξέλλες ένας τεχνοκράτης που γνωρίζει και μπορεί να διαχειριστεί το πρόβλημα.

    Αφώτιστος Φιλέλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προγραμματική σύγκλιση;
    Ε ναααααα!
    Καλό ταξίδι με την Air Palaiokostas.

    ΑπάντησηΔιαγραφή