ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Παρατηρητήριο

"Η κληρονομιά στον 21ο αιώνα των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν από τα κομμουνιστικά καθεστώτα». Αυτος ειναι ο τιτλος του συνεδριου. Τεχνηέντως και παραπειστικώς η συζήτηση μεταφέρθηκε σε συγκρίσεις μεταξύ των ολοκληρωτισμών του 20 αιώνα γιατί έτσι βόλευε τους αμετανόητους οπαδούς τους, ειδικά τους φιλοσοβιετικούς που είναι και ιδεολογικά κυρίαρχοι στη χώρα αυτή. Εχουμε μέλλον ακόμα μέχρι να βγάλουμε τη γλίτσα αυτή από πάνω μας. Είναι ένα ακόμα δείγμα της αβελτηρίας μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Χτες ήταν οι καταλήψεις, σήμερα το «άσυλο» της βίας, αύριο η διάλυση των μεταπτυχιακών. Οι θλιβεροί φαιοί ή κόκκινοι κομισάριοι μισούν τους άριστους γιατί τους φοβούνται και πασχίζουν να τους σταματήσουν. Γιατί είναι αυτοί που θα χτίσουν την επόμενη ελεύθερη, δημοκρατική και δημιουργική Ελλάδα. Είναι αυτοί που θα τους αποστρατεύσουν, θα τους στείλουν επιτέλους στη λήθη της ιστορίας. Είναι αυτοί που με την αξιοσύνη τους θα αλλάξουν το παράδειγμα στην έρμη τούτη χώρα. Μην ανησυχείτε. Δεν έρχεται κανένα άλλο κόμμα, πράσινο, κόκκινο ή γαλάζιο. Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε.

Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε

Σάββατο, 15 Σεπτεμβρίου 2012

Η άνοδος του φασισμού



του Βαγγέλη Πάλμου από το blog nikorestis

Η θεαματική άνοδος της Χρυσής Αυγής είναι γεγονός.
Ας προσπαθήσουμε με ψυχραιμία να ερμηνεύσουμε τα αίτια.

1) Είναι γεγονός πως σημαντικό ποσοστό της σοβαρής παραβατικότητας (εγκλήματα κατά της ζωής,σωματική βία) έχει στατιστικά συσχετιστεί με αδικοπραγούντες αλλοδαπούς.Οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται για τα κίνητρα που ωθούν κάποιον στο έγκλημα.Απαιτούν-δικαίως-από την πολιτεία προστασία,εμπέδωση της τάξης,αίσθημα ασφάλειας.Για ποικίλους λόγους,η πολιτεία έχει αποτύχει σ’αυτήν την αποστολή.Η Χ.Α έσπευσε να καλύψει αυτό το κοινωνικό αίτημα με επιτυχία και εισπράττει αναμενόμενη αναγνώριση.Και πάλι τονίζεται πως τον πολίτη δεν τον ενδιαφέρει ποιός επιβάλλει το νόμο και με ποιές μεθόδους,του αρκεί ο νόμος να επιβάλλεται.
Όσοι αμφισβητούμε το απλό αυτό γεγονός-πως δηλαδή η Χ.Α καλύπτει δεδηλωμένες ανάγκες των πολιτών-και αρνούμαστε να το αξιολογήσουμε εν ονόματι θεωρητικών προσεγγίσεων μάλλον βυζαντινολογούμε: εφόσον το κράτος δεν ανταποκρίνεται στην υποχρέωσή του,κάποιος άλλος φορέας θα το υποκαταστήσει νομοτελειακά.Το γεγονός πως αυτός τυγχάνει αποκρουστικός,βίαιος,ρατσιστικός κλπ είναι δευτερεύον για τον πολίτη.Είναι σαν να ζητάμε από κάθε αστυνομικό να είναι ηθικά άμεμπτος,ακέραιος,εμφορούμενος από πολιτικά ορθές αντιλήψεις,προκειμένου να αποδεχτούμε το ρόλο του.
Συμπέρασμα: η έξαρση της εγκληματικότητας και η σύνδεση των αλλοδαπών με τα σοβαρά εγκλήματα,έδωσαν ένα πρώτο έναυσμα στη Χ.Α.

2) Σε συνθήκες κοινωνικής κρίσης,οι ακραίοι πολιτικοί σχηματισμοί ενισχύονται.Αυτό ισχύει και προς τα δεξιά και προς τα αριστερά.Η Χ.Α αποτελεί τον ακροδεξιό πόλο.

3) Ο πολιτικός λόγος της Χ.Α εμπεριέχει ευρέως αποδεκτές στην Ελληνική κοινωνία αντιλήψεις.Ενδεικτικά αναφέρω:
-"οι μετανάστες εξυπηρετούν τα σχέδια της νέας τάξης για τον αφελληνισμό της χώρας" (σενάριο συνωμοσίας εθνικοπατριωτικό)
-"οι κεφαλαιοκράτες/τοκογλύφοι απομυζούν τον παραγωγικό πλούτο του λαού" (σενάριο συνωμοσίας κοινωνιολογικό το οποίο συναντά ιδεολογικά την αριστερή ανάλυση)
-"οι μετανάστες παίρνουν τις δουλειές των Ελλήνων" (σενάριο συνωμοσίας οικονομικού τύπου,σε πλήρη αντίθεση με τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα)
-"για το χάλι μας φταίνε αυτοί που τα φάγανε" (σενάριο ανθρωπολογικής συνωμοσίας,ιδιαίτερα προσφιλές στα λαϊκά στρώματα,με αποχρώσεις αριστερής κουλτούρας σε ό’τι αφορά την προκαταβολική αθώωση του αγνού λαού που έπεσε θύμα των απατεώνων)
-"η Ελλάδα μπορεί να μεγαλουργήσει αν την αφήσουν" (σενάριο παγκόσμιας συνωμοσίας,δημοφιλές κι αυτό στα λαϊκά στρώματα που γνώρισαν την εθνικοκεντρική βασική εκπαίδευση του Ελληνικού κράτους:ολόκληρη η εθνική μας μυθολογία στηρίζεται στο σενάριο των ανθρωπολογικά υπέρτερων Ελλήνων που καταδιώκονται από κακοήθεις ξένους και δεινοπαθούν εξαιτίας δόλιων σχεδιασμών).

4) Η βία είναι κυρίαρχη στην Ελληνική κοινωνία εδώ και δεκαετίες.Τα παραδείγματα δεκάδες: βίαιες καταλήψεις δημοσίων κτιρίων,δρόμων,λιμανιών, βίαιες αντιδράσεις επαγγελματικών ομάδων που νιώθουν ότι θίγονται τα συμφέροντά τους, οδική βία,καθημερινή αστική βία στις πολυκατοικίες,γηπεδική βία,ενδοοικογενειακή βία. Η κουλτούρα της βίας είναι κυρίαρχη είτε ως ιδεολογική εξ αριστερών επιλογή ("βία στη βία του κράτους"),είτε ως απολιτική επιλογή (κοινός τσαμπουκάς) ελλείψει αστυνομικού ελέγχου.Όταν η πολιτεία δεν τιμωρεί παραδειγματικά τους βιαιοπραγούντες,με πρόσχημα ευεργετικές διατάξεις του νομικού κώδικα ή ιδεολογικές ερμηνείες των βίαιων εκδηλώσεων, η βία ως επιλογή εμπεδώνεται στη συνείδηση των πολιτών. Η Χ.Α χρησιμοποιεί ένα ήδη καθιερωμένο μέσον έκφρασης.

5) Σε πολιτικό επίπεδο,πολλαπλά φαινόμενα κοινωνικής βίας,είχαν εδώ και δεκαετίες,είτε την ανοχή είτε την ανοιχτή υποστήριξη μερίδας του πολιτικού κόσμου (κυρίως τμημάτων/τάσεων της αριστεράς).Το ενδεχόμενο η Χ.Α να εκπροσωπεί  το αντίπαλον δέος –την ακροδεξιά βία- στην ως τώρα μονοπωλούσα την πολιτική βία ακροαριστερά, είναι πιθανό.

6) Οι Έλληνες είναι εθισμένοι σε κοινωνιολογική ανάλυση με όρους πολεμικούς:τόσο όσοι ενστερνίζονται τη μαρξιστική ανάλυση ("πάλη των τάξεων"),όσο και όσοι υιοθετούν τα εκλαϊκευμένα σχήματα περί "κοινωνικής ζούγκλας όπου το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό".
Τα πολιτικά κόμματα και οι πολιτικοί συνηθίζουν να αντιδικούν με λεξιλόγιο ακραίας απαξίωσης.
Σ’αυτή τη διαμορφωμένη πολιτική κουλτούρα,κάθε απόπειρα συνεργασίας θεωρείται ηθικά ύποπτη,κάθε συμβιβασμός συνιστά μειοδοσία. Ο λαός είναι εθισμένος σε πολεμικές κραυγές ολοκληρωτικής εξόντωσης του αντιπάλου.
Οι Έλληνες γονείς θεωρούν ασήμαντη αρετή την ανοχή απέναντι στη διαφορετικότητα.
Η μισαλλοδοξία είναι παρούσα ακόμη και στους κόλπους της εκκλησίας (που υποτίθεται πως κηρύσσει το μήνυμα της αγάπης).
Η Χ.Α αποτελεί το ιδεωδέστερο πολιτικό σχήμα έκφρασης αυτής της νοοτροπίας.

7) Το κοινοβούλιο ως πολιτικό σύμβολο έχει πλήρως απαξιωθεί με καθολική ευθύνη των πολιτικών κομμάτων.Η Χ.Α χαρακτηρίζει το πολίτευμα κοινοβουλευτική δικτατορία (συμπλέοντας με την κομμουνιστική φρασεολογία από αντιδιαμετρικές αφετηρίες) και καλλιεργεί τον αντικοινοβουλευτισμό των λαϊκών μαζών.

8) Το οικονομικό σχέδιο της Χ.Α είναι αποκαλυπτικό: Το δημόσιο να μην αποτελεί την τροχοπέδη, αλλά την ατμομηχανή της εθνικής ανάπτυξης. Όπως δεν μπορεί να υπάρξει ισχυρή οικονομία χωρίς την ιδιωτική πρωτοβουλία, έτσι δεν μπορεί να υπάρξει και χωρίς Δημόσιο τομέα. Οι στρατηγικοί τομείς της οικονομίας να ελέγχονται από το εθνικό κράτος. Στον ευρύτερο δημόσιο τομέα η πλειοψηφία των μετοχών να παραμένει στον έλεγχο του δημοσίου.
Ειδικά προγράμματα με προδιαγραφές για την στήριξη της αγροτικής παραγωγής, της βιοτεχνίας, των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, των επαγγελματιών και των νέων. Η αγροτική τράπεζα αποσύρεται από το χρηματιστήριο, γίνεται 100% κρατική και μετατρέπεται σε ουσιαστικό μοχλό ανάπτυξης της αγροτικής παραγωγής (από το site του κόμματος).

Αναβιώνει ο σοσιαλιστικός κορπορατισμός του μεσοπολέμου.Σε όλον τον κόσμο έχει καταστεί σαφές πως η οικονομική ανάπτυξη είναι το παράγωγο της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας.Μόνο στην Ελλάδα του εμπεδωμένου αντικαπιταλισμού χαίρουν ακόμη αναγνωρίσεως αντιλήψεις κρατικών μοντέλων ανάπτυξης.Οι ομοιότητες των οικονομικών αντιλήψεων της Χ.Α με αυτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι διόλου τυχαίες (εθνικοσοσιαλισμός και σοσιαλιστική ορθοδοξία έχουν ξανασυναντηθεί και στο παρελθόν).


9) Το σύνδρομο του ψεύτη βοσκού: χρόνια τώρα,έχει γίνει κατάχρηση του όρου φασίστας/φασισμός. Μια μερίδα της αριστεράς τον χρησιμοποιούσε για να απομειώσει συλλήβδην όσους διαφωνούσαν πολιτικά με αυτήν.Είναι ορατός ο κίνδυνος,τώρα που ο πραγματικός φασισμός αναπτύσσεται να καθυστερήσουμε να τον διαγνώσουμε λόγω μιθριδατισμού.Ας μην έχει κανείς αυταπάτες: η ιδεολογία της Χ.Α συνιστά γνήσιο φασισμό.

10) Η -ρητορική τουλάχιστον-προάσπιση εκ μέρους της Χ.Α του χριστιανορθόδοξου ιερατείου (στο όνομα της Ορθοδοξίας) είναι παράγοντας ιδιαίτερα σημαντικός σε μια χώρα με βαθύ θρησκευτικό αίσθημα και άκριτη προσήλωση στην "ιερότητα των παραδόσεων της φυλής".

 Αφού περιγράψαμε -ελλιπώς ασφαλώς- κάποιους από τους γενεσιουργούς παράγοντες της Χ.Α, πρέπει να ανιχνεύσουμε και αυτούς που ευοδώνουν σε πρακτικό επίπεδο τη δράση της.
Σταχυολογώ ενδεικτικά κάποιους:

α) Η βουλευτική ασυλία.Χρόνια τώρα συζητάμε για την αναγκαιότητα κατάργησής της.Τώρα που τη χρησιμοποιούν οι βουλευτές της Χ.Α,αναδεικνύεται το ύψος του παραλογισμού της διάταξης.Η άμεση κατάργησή της επιβάλλεται.
β) Η συμπάθεια μέρους της κοινωνίας,στις πρακτικές της Χ.Α.Τα πρόσφατα επεισόδια στις λαϊκές βρήκαν την αμέριστη υποστήριξη των πλανόδιων μικροπωλητών οι οποίοι είδαν κάποιον (αδιάφορο ποιόν) να εφαρμόζει το νόμο και να εκδιώκει τους παράνομους.Η λύση είναι μόνο η εφαρμογή του Νόμου από τα όργανα της πολιτείας.
γ) Η ώσμωση της Χ.Α με στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. Είναι κοινό μυστικό πως η Χ.Α χαίρει μεγάλης αποδοχής στους χώρους της ΕΛ.ΑΣ και αυτό εκφράστηκε και από τα ποσοστά που έλαβε σε αντίστοιχα εκλογικά τμήματα. Το φαινόμενο είναι ιδεολογικά ευεξήγητο αν ανατρέξει κανείς στη θεωρία των συγκοινωνούντων δοχείων και των ιδεολογικά όμορων χώρων (σώματα ασφαλείας/ακροδεξιά, πανεπιστημιακό άσυλο/ακροαριστερά).
δ) Η επικοινωνιακά αδέξια και δεοντολογικά άνιση μεταχείριση της Χ.Α από τα ΜΜΕ,λειτουργεί ως μπούμερανγκ "επιβεβαιώνοντας τον αντισυστημικό ρόλο" της Χ.Α. στη συνείδηση των οπαδών της.Το ίδιο αμήχανη είναι και η πολιτική αντιμετώπιση της Χ.Α: αντί για σοβαρή επιχειρηματολογία αποκαθήλωσης των πολιτικών της θέσεων , υιοθετούνται κραυγές και αισθητικές παρατηρήσεις αποτροπιασμού. Ο φασισμός όμως είναι ιδεολογία και οι ιδέες μόνο με ιδέες αντιμετωπίζονται.

Υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης της Χ.Α?
Κατά τη γνώμη μου η πολιτεία πρέπει να δράσει σε δυο επίπεδα:
-Το πρώτο έχει να κάνει με την άρση των παραγόντων που ευνοούν τη δράση της.Είναι σαφές πως κάποιοι απ'αυτούς δεν μπορούν να εξαλειφθούν άμεσα.Τα δυο βασικά πράγματα που μπορούν να γίνουν άμεσα είναι η άρση της βουλευτικής ασυλίας και ηάτεγκτη εφαρμογή του Νόμου (Νομοκρατία-rule of the law)προς κάθε κατεύθυνση.
-Το δεύτερο πρέπει να γίνει σε επίπεδο μυστικών υπηρεσιών.Ας μη γελιόμαστε,κάθε φορέας που βάλλει ευθέως κατά της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας πρέπει να παρακολουθείται.Επισήμανση των βασικών εκφραστών της Χ.Α,στενή παρακολούθησή τους,συνεχής έλεγχος των ενεργειών τους.

Τί προοπτικές υπάρχουν?
Φοβάμαι όχι ευοίωνες.
Τα αντανακλαστικά του κράτους έχουν περιέλθει σε κατάσταση ημιπαραλυσίας.Όταν η ανοχή της κοινωνικής βίας έχει προσλάβει χαρακτηριστικά εθιμικά,είναι δυσχερής η κινητοποίηση για την αντιμετώπισή της.
Η ρητορική της Χ.Α είναι εύηχη κοινωνικά: αντικαπιταλισμός,καταδίκη των πλουσίων,αντιευρωπαϊσμός,μίσος προς την παγκοσμιοποίηση,αντισιωνισμός,αντιαμερικανισμός,υπεπρπατριωτικός εθνικισμός: με εξαίρεση το τελευταίο στοιχείο σε όλα τα υπόλοιπα έχει εθίσει το κοινωνικό σώμα η αριστερή ρητορεία της μεταπολίτευσης.Θα χρειαστεί χρόνο η ιδεολογική αποκαθήλωσή τους.
Τέλος,το επίπεδο της παιδείας του μέσου Έλληνα,αναδεικνύεται σε όλη την τραγική του ανεπάρκεια τώρα που εξέλιπε ο μανδύας του επί πιστώσει ευδαιμονισμού: μια κοινωνία που παρήγαγε τεχνηέντως πτυχιούχους σε σχολές ολοένα φθίνοντος επιπέδου,χορηγώντας πλασματικά εχέγγυα γνώσης και μετατρέποντας τη βασική εκπαίδευση σε διαδικασία παραγωγής απολυτηρίων λυκείου,εμφανίζεται πλέον γυμνή.Είναι μια κοινωνία περιορισμένης παιδείας,καχύποπτη προς τον επιστημονικό λόγο,ευπειθής προς συνωμοσιολογικές θεωρίες και μεταφυσικές κατασκευές ερμηνείας της πραγματικότητας.Ιδανικό έδαφος για την καλλιέργεια-και-της φασιστικής ιδεολογίας...

Ιστορικά,ο βασικός αντίπαλος του φασισμού υπήρξε πάντοτε ο φιλελεύθερος δημοκρατικός καπιταλισμός.Οι χώρες που συνειδητά αντιτάχθηκαν στη φασιστική Ιταλία και ναζιστική Γερμανία σε όλη τη διάρκεια της ιστορικής τους παρουσίας ήταν η Μ.Βρετανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Η κομμουνιστική ΕΣΣΔ εξωθήθηκε από το Χίτλερ σε σύγκρουση:μέχρι τότε υπήρξε πιστός σύμμαχος στο διαμελισμό της Πολωνίας και στην προσάρτηση Φινλανδίας,Λετονίας,Λιθουανίας,Εσθονίας.
Στη διάρκεια της απελευθέρωσης της Ευρώπης,μόνο όσες χώρες απελευθερώθηκαν από τις φιλελεύθερες δημοκρατίες βίωσαν αληθινή απελευθέρωση.Όσες ατύχησαν να γνωρίσουν τη σοβιετικού τύπου "απελευθέρωση" προσαρτήθηκαν βίαια στο στρατόπεδο του κομμουνιστικού ολοκληρωτισμού...
Ο συνεπής ιδεολογικός αντίπαλος του φασισμού είναι ο φιλελευθερισμός.Ο κομμουνισμός,ρητορεύει μεν την αντίθεσή του,αλλά ουδόλως απολογείται για την κοινή με το φασισμό πολιτική του πρακτική.
Η περιορισμένη αποδοχή του φιλελευθερισμού από το Ελληνικό κοινωνικό σώμα,είναι ένας ακόμη λόγος που καθιστά δυσχερή την ιδεολογική αντιμετώπιση της Χ.Α.

Ο αγώνας είναι δύσκολος,αλλά η ελευθερία υπέρτατο ιδανικό!

11/9/2012

ΥΓ Σήμερα το ημερολόγιο υπενθυμίζει τη θλιβερή στιγμή της επίθεσης στους δίδυμους πύργους της Νέας Υόρκης.Η Αμερική επούλωσε τις πληγές της και συνεχίζει να αποτελεί τον ασφαλέστερο εγγυητή των πολιτικών ελευθεριών όπου γης. Στην Ελλάδα,το γεγονός αντιμετωπίστηκε χαιρέκακα! Ίσως δεν πρέπει να μας εκπλήσσει-από άποψη κοινωνικού ήθους-το γεγονός πως δέκα χρόνια μετά το τέρας του φασισμού θεριεύει.Η επώασή του είχε από χρόνια δρομολογηθεί... 

2 σχόλια:

  1. Mias ke o fasismos ine kinonikopolitiki arostia xriazete telika enas giatros san to Dr. Palmo na mas perigrapsi me safinia ta etia ke ta simptomata. Good news, mporoume na eksigisoume to arthro tou stis giagades mas.

    The bad news ine oti i prognosi tou gia ti poria tis arostias den ine entharintiki. To farmako, nomokratia, san filelefthero genosimo den tha to proothisoun i sinadelfi tou giatrou ke i farmakopii.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αμάλγαμα ανατριχίλας........Όλα στον ίδιο ντουρβά...Σύριζα - Χ.Α. (όπως ο Κασιμάτης, ο Παπαχελάς και ο Πρετέντερης χθες στα κυριακάτικα).

    Πως δεν προτείνατε να απαγορεύσουμε την Αυγή, το Δρόμο και την Εποχή, γιατί συμβάλλουν στην ενίσχυση εθνικοσοσιαλιστικών ιδεών

    ΑπάντησηΔιαγραφή