ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

πίσω στα 60s

πίσω στα 60s

Παρατηρητήριο

"Η κληρονομιά στον 21ο αιώνα των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν από τα κομμουνιστικά καθεστώτα». Αυτος ειναι ο τιτλος του συνεδριου. Τεχνηέντως και παραπειστικώς η συζήτηση μεταφέρθηκε σε συγκρίσεις μεταξύ των ολοκληρωτισμών του 20 αιώνα γιατί έτσι βόλευε τους αμετανόητους οπαδούς τους, ειδικά τους φιλοσοβιετικούς που είναι και ιδεολογικά κυρίαρχοι στη χώρα αυτή. Εχουμε μέλλον ακόμα μέχρι να βγάλουμε τη γλίτσα αυτή από πάνω μας. Είναι ένα ακόμα δείγμα της αβελτηρίας μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Χτες ήταν οι καταλήψεις, σήμερα το «άσυλο» της βίας, αύριο η διάλυση των μεταπτυχιακών. Οι θλιβεροί φαιοί ή κόκκινοι κομισάριοι μισούν τους άριστους γιατί τους φοβούνται και πασχίζουν να τους σταματήσουν. Γιατί είναι αυτοί που θα χτίσουν την επόμενη ελεύθερη, δημοκρατική και δημιουργική Ελλάδα. Είναι αυτοί που θα τους αποστρατεύσουν, θα τους στείλουν επιτέλους στη λήθη της ιστορίας. Είναι αυτοί που με την αξιοσύνη τους θα αλλάξουν το παράδειγμα στην έρμη τούτη χώρα. Μην ανησυχείτε. Δεν έρχεται κανένα άλλο κόμμα, πράσινο, κόκκινο ή γαλάζιο. Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε.

Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε

Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2012

Για την αναμόρφωση της κεντροαριστεράς


Η γνώμη της "μαργαρίτας" είναι ότι κανένα σχήμα της κεντροαριστεράς δεν πρόκειται να προχωρήσει αν δεν διατυπώσει πολύ καθαρά και με απτά παραδείγματα τι θέλει να κάνει στην έρημη αυτή χώρα. Τέλος οι αμφισημίες και οι γενικότητες. Πως θα απολύσει ΔΥ; Πως θα μειώσει το κράτος και ταυτόχρονα θα το ισχυροποιήσει; Πως Θα απλοποιήσει τους νόμους αλλά και θα τους εφαρμόζει; Πως θα ανοίξει τις αγορές; Πως θα μαζεύει τους φόρους από όλους; Πως θα εφαρμόσει το ενιαίο μισθολόγιο σε όλους; Πως θα κλείσει πανεπιστήμια; Πως θα ανοίξει το δρόμο σε μερικούς χιλιάδες μετανάστες να πάνε όπου θέλουν; 
Πως θα φτιάξει το πραγματικό κοινωνικό κράτος δικαίου; 
Όχι αν θα τα κάνει, αλλά πως θα τα κάνει. ¨Ολα αυτά για τη μεθεπόμενη μέρα. Αφού περάσει από πάνω μας ένα Συριζαίικο τσουνάμι που θα καθαρίσει τις συνειδήσεις και θα τελειώσει αυτήν την "Αριστερά". Έχουμε δρόμο. (leo) 

 Βάσω Κιντή από τη Μεταρρύθμιση

Ακούγονται το τελευταίο διάστημα μετ’ επιτάσεως προτάσεις για τη συγκρότηση ενός σχήματος τύπου ‘Ελιάς’ για την αναμόρφωση του χώρου μεταξύ ΝΔ και Σύριζα. Άλλοι θεωρούν πως αυτό το σχήμα πρέπει να καλύπτει μόνο τον χώρο της σοσιαλδημοκρατίας, άλλοι να περιλαμβάνει επίσης αριστερούς και φιλελεύθερους, άλλοι να αναμορφώνει το κέντρο. Άλλοι θεωρούν πως πρέπει οπωσδήποτε να βρίσκονται στο σχήμα το Πασόκ και η Δημάρ και άλλοι πως πρέπει να γίνει εκτός αυτών των φορέων.

Γιατί αισθάνονται όλοι αυτοί την ανάγκη ενός νέου σχηματισμού; Προφανώς διότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τα υπάρχοντα κόμματα. Το Πασόκ δεν είναι παρά η σκιά του παλιού του εαυτού, χωρίς ορατές προοπτικές και χωρίς ενδείξεις οποιασδήποτε σοβαρής αναμόρφωσης και ανάκαμψης, ενώ η Δημάρ παραπατά παραζαλισμένη από τις αλλεπάλληλες κινήσεις τακτικισμού. Δεν βλέπουν οι προτείνοντες πώς τα δύο κόμματα θα μπορέσουν να σηκώσουν το βάρος που αναλογεί σε ένα σοβαρό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα στην παρούσα συγκυρία, τόσο από άποψη λειτουργίας όσο και από πλευράς θέσεων, και προτείνουν τη λύση της ‘Ελιάς’. Ποιος είναι ο χαρακτήρας της ‘Ελιάς’; Συνεργασία αυτόνομων μονάδων κάτω από κοινή ομπρέλα. Ποιες είναι οι αυτόνομες μονάδες; Εκτός από τα δύο κόμματα, μικρές κινήσεις πολιτών, συνήθως διανοουμένων και επαγγελματιών της πολιτικής, με μεταρρυθμιστικό και ευρωπαϊκό προσανατολισμό.

Κατά τη γνώμη μου η πρόταση αυτή είναι πρόταση αμηχανίας, έτοιμο δάνειο από την Ιταλία, που κρύβει τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Τι επιτυγχάνει μία ‘Ελιά’; Αναιρεί τον κατακερματισμό του τοπίου δημιουργώντας ένα μεγάλο κόμμα (τουλάχιστον στον σχεδιασμό) από πολλές μικρές, ή σχετικά μεγαλύτερες, οντότητες ώστε να επιτύχει (ελπίζει) καλύτερα εκλογικά ποσοστά. Είναι δηλαδή ένας Σύριζα της σοσιαλδημοκρατίας. Τι δεν επιτυγχάνει; Την ανανέωση, τη σύνθεση και την ανάταξη του ζαλισμένου και πολυτραυματισμένου χώρου. Γιατί αυτό; Διότι καλεί τα διάφορα μέρη να προσέλθουν (και να παραμείνουν;) ως έχουν, με τις απόψεις και τα στελέχη τους, για έναν προσεκτικό (ίσως και κυνικό) διακανονισμό συμβίωσης που θα αποτυπώνεται σε συμφωνίες και κείμενα κορυφής. Αυτή όμως είναι μία, κατά κυριολεξία, συνεννόηση θέσεων και σχεδιασμών, δηλαδή μία θεωρητική συμφωνία, που είναι αμφίβολο –σε περίπτωση που επιτευχθεί-, αν θα μπορέσει να έχει επίδραση στην κοινωνία. Η εύλογη αντίρρηση σ’ αυτό που λέω είναι ότι ασφαλώς θα επιδιωχθεί η σύνθεση, ότι οι απόψεις θα μετασχηματιστούν και μπορεί να συντεθούν, ότι η συνύπαρξη θα είναι καταλύτης για ενέργειες που θα αφορούν την κοινωνία και θα απευθύνονται σε ένα νέο, ευρύτερο κοινό. Ίσως. Όμως, η πρόταση αυτή τη στιγμή, το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει, κατά τη γνώμη μου, είναι η τακτοποίηση (το πολύ) της πολυφωνίας που έχει αναπτυχθεί.

Τα τελευταία τρία χρόνια ειπώθηκαν πολλά, χαράχτηκαν διαχωριστικές γραμμές, υπήρξαν διαφωνίες και αντιπαραθέσεις, δημιουργήθηκαν διαθεσιμότητες, ομάδες, κινήσεις και μέτωπα. Όμως, ο πλουραλιστικός αυτός λόγος της μεταρρύθμισης δεν έχει μετουσιωθεί σε πολιτική. Την πολιτική ασκούν τα δύο κόμματα του χώρου, Πασόκ και Δημάρ, που εξακολουθούν να λειτουργούν με τον τρόπο που έχουν μάθει. Μπορεί το Πασόκ, μόνο του, χωρίς καμία υποστήριξη, να αγωνίστηκε τα τελευταία δυο χρόνια (παρά τα προβλήματα και τις αναστολές) για τη διάσωση και την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας, μπορεί η Δημάρ να έκανε την υπέρβαση στηρίζοντας την παρούσα κυβέρνηση, αλλά κατά τα άλλα είναι φανερό πως πολιτεύθηκαν και πολιτεύονται με όρους του παρελθόντος. Δεν έχουν κανένα δικό τους μεταρρυθμιστικό σχέδιο και υπεκφεύγουν διαρκώς από τα γεγονότα. Μόνη τους μέριμνα τα εκλογικά ποσοστά και η χειραγώγηση της επικοινωνίας. Ορίζοντας της πολιτικής τους είναι να αντιδρούν σε ό,τι προτείνουν οι δανειστές υπερασπιζόμενοι το status quo με όλες του τις στρεβλώσεις. Ομνύουν στην προστασία των πιο αδύναμων αλλά στην πράξη τους προσπερνούν αφού είναι διατεθειμένοι να τους θυσιάσουν για να μη θίξουν τις ιερές αγελάδες της μεταπολίτευσης. Τίποτε ελπιδοφόρο δεν μας υπόσχονται, δεν δείχνουν διάθεση ν’ αλλάξουν τη χώρα. Απεναντίας, εφευρίσκουν τρόπους να διατηρήσουν ό,τι τους είναι οικείο και προσφιλές συντασσόμενοι, εκ των πραγμάτων, σε κοινό μέτωπο με τα κόμματα της αντιπολίτευσης σε ένα συνεχές αντιμνημονιασμού, σε ένα συνεχές υπεράσπισης του παρελθόντος. Αυτό ξέρουν, αυτό μπορούν, αυτό κάνουν. Μάλιστα, για να διασώσουν αυτό ακριβώς το παρελθόν, ανακοινώνουν τελευταία πρωτοβουλίες για να αναμορφώσουν την Κεντροαριστερά. Ωστόσο, δεν θέλουν να ανανεώσουν την πολιτική ζωή ή να μεταμορφώσουν τη χώρα, αλλά να διασώσουν τα ποσοστά τους και το συγκεκριμένο πολιτικό προσωπικό.

Δηλαδή από τη μια μεριά η υπόθεση της κεντροαριστεράς απασχολεί γνήσια ενεργούς πολίτες του σοσιαλδημοκρατικού χώρου και από την άλλη αντιμετωπίζεται από τα δύο κόμματα ως σωσίβιο για να υπερβούν τις τρέχουσες δυσκολίες τους. Είναι σαν ένα φάρμακο λήθης για να ξεχάσουμε όσα έκαναν ώστε από μηδενική αφετηρία και με ανανεωμένη νομιμοποίηση να ξαναρχίσουν πάλι από την αρχή. Τον κυνισμό και τις ακροβασίες του Πασόκ και του αρχηγού του τις ξέρουμε. Έχουν φθάσει να αντιπολιτεύονται τον ίδιο τον εαυτό τους. Αλλά και για τη Δημάρ διαβάζω σε παραπολιτικό σχόλιο στα ΝΕΑ της 20/9/2012 ότι κορυφαία στελέχη της «έχουν πάρει ‘στο ψιλό’» τους βουλευτές Βουδούρη και Μιχελογιαννάκη που φτάνουν στο σημείο να εγκαλέσουν τον πρόεδρο ότι είναι εκτός γραμμής. Φαίνεται ότι η γραμμή στη Δημάρ είναι ό,τι πει ο πρόεδρος ο οποίος μπορεί να αλλάζει γνώμη μεταξύ πρώτων και δεύτερων εκλογών (κατά δήλωση στελεχών της Δημάρ), εκμαιεύοντας εκ των υστέρων αποφάσεις οργάνων, μεταξύ προγραμματικής συμφωνίας και διαπραγματεύσεων με την τρόικα. Αγωνίστηκε η Δημάρ να κερδίσει τους Βουδούρη και Μιχελογιαννάκη σε μία παλαιότερη απόπειρα αναμόρφωσης του σοσιαλιστικού χώρου, τότε που έχασε τον Μητρόπουλο και τον Δημαρά. Τώρα τους ειρωνεύονται γιατί δεν τους έχουν ανάγκη και ανοίγονται, όχι πια στο βαθύ Πασόκ, αλλά στον εκσυγχρονιστικό χώρο για να επιχειρήσουν μια νέα βολική διεύρυνση. Είπαμε ότι στην πολιτική δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι ή δογματικοί, αλλά με τόσες (κυνικές) στροφές κανείς ζαλίζεται.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει ανάγκη ενός νέου κόμματος στον χώρο της σοσιαλδημοκρατίας ή της Κεντροαριστεράς, όπως υπάρχει ανάγκη συνεργασίας όλων των μεταρρυθμιστικών ομάδων που έχουν σχηματιστεί. Όμως αν είναι να πετύχει αυτή η απόπειρα πρέπει ο λόγος προς τους πολίτες να είναι ειλικρινής, υπεύθυνος, καθαρός, φρέσκος. Όχι άλλα παλαιοκομματικά τερτίπια, όχι συμβιβασμοί με το παλιό. Η αναμόρφωση της κεντροαριστεράς δεν θα προκύψει με παρθενογένεση αλλά δεν μπορεί να είναι δέσμια των πρακτικών του παρελθόντος. Χρειάζονται καθαρές κουβέντες και όχι χρησμοί, υπεύθυνες πράξεις και όχι υπολογισμένες μεθοδεύσεις. Υπ’ αυτήν την έννοια η γνώμη μου είναι πως δεν χρειαζόμαστε μία παρατακτική συνάθροιση ομάδων κάτω από μια ‘Ελιά’, αλλά τις βαθιές τομές ενός καθαρού μεταρρυθμιστικού λόγου. Στόχος δεν πρέπει να είναι η αμοιβαία ανοχή των διαφορετικών παραλλαγών και ο συμβιβασμός σε ένα minimum αλλά η ρήξη με ό,τι μας οδήγησε στη χρεοκοπία.

9 σχόλια:

  1. Μεταξύ μας, δεν θέλω να περπατήσω τους ίδιους δρόμους με τον Τσίπρα, το Φωτόπουλο και το Λυμπερόπουλο.

    Εσείς να περπατήσετε με τον Μπίστη και τον Μαλέλη. Θα νιώσετε καλύτερα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σύντροφε, με το Μπίστη ναι θα περπατήσουμε. Όπως και να το κάνουμε έχει ένα άλλο αέρα ρε παιδί μου Ευρωπαϊκό και δεν βρωμάνε τα χνώτα του. Εσύ έχεις άλλη παρέα δεν είναι ανάγκη να συγχρωτιζόμαστε όλοι μαζί. Όσο για το Μαλέλη, δεν τον γνωρίζω προσωπικά, γνωρίζω όμως τη δουλειά του και δεν με ενδιαφέρει καθόλου. Πολύ λαϊκάντζα. Η Πετρούλα ίσως να ήταν μια ενδιαφέρουσα περίπτωση. Για λίγο.

      Διαγραφή
    2. Mην περπατησεις πολυ. Στο πρωτο πιασιμο να πας για φουαγκρα με τα ξωτικα του ιντερνετ

      Διαγραφή
    3. ΤΑρίφα αμα κουραστούμε θα μας περιμένεις για να μας πας σπίτι, αλλά θα σου δώσουμε κάτι λιγότερο απ' όσα γράψει το ρολόι αφού δεν έχεις ταμειακή. Ελπίζω το ρολόι να μην είναι πειραγμένο. Κανένας άλλος ανωμαλιάρης;

      Διαγραφή

  2. "Έχουμε δρόμο. (leo)". Πολυ δρομο που ισως φτανει το 2050.

    Οι μεταρρυθμιστες ειναι εξωστρεφεις ανθρωποι οι οποιοι ενστερνιζονται σφοδρα διαφορες ιδεες τις οποιες υπερασπιζονται με παθος, ωσπου να αλλαξουν τουλαχιστον αλλες τρεις φορες ιδεες (1989, 1996-2000, 2009)ις οποιες υπερασπιζονται επισης παθος αλλα και με βαθμιαως αυξανομενο υπολογισμο και ιδιοτελεια,καθε φορα που μεταρρυθμιζουν την ιδεολογια τους.

    Κοινα χαρακτηρισικα των περισσοτερων : μεσηλικες, ακαδημαϊκοι, ελιτιστες, πνευματικα ναρκισσοι και "δακτυλοδειχτοντες" τα προφανη, μανιακοι της προσωπικης προβολης, κατι σαν οιωνει υποψηφιοι βουλευτες.

    Τελικος σκοπος δεν ειναι η "σωτηρια" του "σοφου λαου" (διοτι σχεδον ολοι τους ειναι απο την ασφαλη πλευρα σε οικονομικους ορους), αλλα για να λαβουν καλυτερες θεσεις ή να ανελθουν στο ακαδημαϊκο-πολιτικο-κοινωνικο-δημοσιογραφικο-οικονομικο γιγνεσθαι.

    Προσωπικα, κανενα δεν μπορω να "σωσω", ακομη κι αν το ηθελα πολυ.

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΥΓ "...Για λιγο..." Ενδεχομενως με εκπαιδευτικα χτυπηματακια στον ποπο!!!



















































    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γλωσσαρι κοινωνικης αριστερας

    Εμμονή : η επιμονη αναφορα πολλακις του αυτονοήτου. Ένδειξη έναρξης ψυχικής διαταραχής.

    Μεταρρύθμιση : απανταται και αναφερεται σε διαφορα πεδια της οργανωμενης κοινωνιας(εκπαιδευτικη, διοικητικη, οικονομικη) με δηθεν στοχο παντα βεβαιως την κοινωνικη προοδο, αλλα ουσιαστικα για να λαβουν καλυτερες θεσεις σε ολες τις εκφανσεις της ανθρωπινης δραστηριοτητας “οι πονηροι της κοινωνιας”
    Λ.χ. η κλασσικη ρηση στον Γατόπαρδο του Λαμπεντούζα οπως τον μαθαμε απο τον Βισκοντι :
    «όλα πρέπει να αλλάξουν για να μείνουν ίδια»

    Αριστερος : ανωριμο υβριδιο,παροτι σχεδον μεσηλιξ.
    Συνηθως επαρχιωτης, που ως πρωτοετης ακριβως μετα την δικατορια ενταχθηκε στην ΠΣΚ, ΑΑΣΠΕ,ΠΠΣΠ,… και στην συνεχεια στο ΚΚΕ, ΕΚΚΕ,…Ξεχωριστη περιπτωση αποτελουν τα μελη του Δημοκρατικου Αγωνα και του Ρηγα Φεραιου, στην πλειονοτητα Αθηναιοι η απο πρωτευουσες νομων, αφου ειχαν επηρεαστει απο τις σοβιετικες επεμβασεις της Βουδαπεστης και της Πραγας, τον ευρωκομμουνισμο και ιδιαιτερα απο την ιταλικη αριστερα.Σκεφτομενοι αριστεροι, κατι εγραψαν, γενικα ωραιοι τυποι, ακουγαν rock και jaz οταν οι υπολοποι ακουγαν δημοτικα,ρεμπετικα, Θεοδωρακη και ανταρτικα, αντε και Σοστακοβιτς.
    Τώρα κάτι με τους 400, κάτι με την Β πανελλαδική, μετά από μια 20ετια επήλθε η ώσμωση και γεννήθηκε το ως άνω υβρίδιο (έτσι χωρίς περεταίρω σχόλια)

    Ανθρωπισμός (ουμανισμός): φιλοσοφία που θέτει τον άνθρωπο και τις ανάγκες του στο κέντρο κάθε δραστηριότητας και ως κεντρικό άξονα κάθε απόφασης.
    Στην πράξη, απουσιάζει από όλες τις φιλελεύθερες και αριστερές ιδεολογίες.

    ...................

    Αφωτιστος Φιλελλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. An doume kati kalo apo....osous exoun perasei apo thn komounistikh aristera .na mou grapseis...SUMPLEGMATIKOI..... kseligomenoi .mikropsyxoi.....GI AYTO ALONIZE........ TO PASOK.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Olo to arthro tis Dr. Kinti ine i teleftees leksis: riksi me afta pou odigisan sti xreokopia. Ala den eksigi POS. Eftixos simplirose o Leo. Riksi, tora pou egine i xreokopia, ine na pis pos tha vgis apo ti xreokopia. O Leo ethese sxedon ola ta pos pou prepi na apantithoun. I apantisis ine gnostes se osous kinounte se ena perivalon (sxedon agnosto stin Ellada) kinis logikis [gnostes sto Leo ke alous (fil)elefthera skeptomenous]. Ke sosta o Leo lei oti afta ine gia ti methepomeni mera. Diafono oti exoume dromo akomi. I ifesi exi perasi to 25%. Ke mia erotisi: endiaferete kanis gia kanena Kapa Kapa Lambda: Koma Kinis Logikis? O Olant den esose tin katastasi....Les na ....? TO Koma tis ENIEAS Kentroaristeras?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Makis P
      Δεν γνωρίζω άν η κα Κιντή (ως ειδική) συμφωνεί π.χ. με την άποψη, ότι η σκέψη Μπίστη περιλαμβάνεται στην "Κοινή Λογική" (κατ' ανάγκη συμβατή με την προτασιακή). Υποπτεύομαι πως όχι.

      Διαγραφή