ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Ηiggs Boson

Ηiggs Boson

Παρατηρητήριο

Σχετικά με την αποστροφή Κυριάκου Μητσοτάκη περί ανισότητας:

Η μοναδική μορφή ισότητας που έχει νόημα για εμάς τους φιλελεύθερους,είναι η ισότητα ενώπιον του Νόμου (ισονομία)!
Κάθε άλλη μορφή,ειναι είτε ανέφικτη,είτε επιτυγχάνεται μέσω καταναγκασμού,άρα συντρίβει τον ανθρωπο,τα δικαιώματα και τη μοναδικοτητά του. Ο εξισωτισμος,υπήρξε ιστορικά πάντοτε βίαιος και αυθαίρετος,συνέτριψε τα άτομα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους στο όνομα ενός συλλογικού οράματος,το οποίο κάποιοι άλλοι σχεδίασαν και τους επέβαλλαν. Οδήγησε σε κοινωνίες στάσιμες,ομοιόμορφα βαρετές,πληκτικά ομοειδείς,οικονομικα αδιέξοδες,αισθητικά βάρβαρες,ηθικά αποτρόπαιες.
Ειναι τελείως διαφορετικό το να ζητάς ενα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για τον καθένα απο το να ζητάς ίδιο εισόδημα για ολους.
Αυτή ειναι η ειδοποιός διαφορά φιλελευθερισμού-σοσιαλισμού και το τεκμήριο ηθικής υπεροχής της ελευθερίας.

Βαγγέλης Πάλμος

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο αγράμματος πλην όμως πτυχιούχος και "αγωνιστής" νέος είναι θετικό πρότυπο για μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας. Ο αντίθετος είναι σπασίκλας, ούφο, φύτουλας, φυτό κλπ. Μια ερμηνεία της σύγχρονης δυναστείας των αγραμμάτων.

Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2012

Το σχολικό κουδούνι δεν «χτυπά» για τα ειδικά σχολεία


από την Καθημερινή
Το σχολικό κουδούνι χτύπησε εδώ και ένα μήνα, αλλά όχι για τα σχολεία ειδικής αγωγής. Αδυναμία μεταφοράς των μαθητών με ειδικές ανάγκες από και προς τα σχολεία και σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές, οδηγούν στο κλείσιμο σχολικών μονάδων και στην ελλιπή μόρφωση των παιδιών.
Τα παραπάνω καταγγέλλουν οι γονείς των μαθητών, οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, σύστησαν το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων Αττικής, μια εθελοντική οργάνωση για την καταγραφή και προώθηση των προβλημάτων των σχολείων.
Όπως αποκαλύπτουν οι γονείς, το 30% των σχολείων ειδικής αγωγής στην Αττική δεν μπορούν να μεταφέρουν τους μαθητές με ειδικές ανάγκες από και προς τα σχολεία, ενώ λόγω της κατάστασης αυτής το 80% των μαθητών δεν πηγαίνουν καθόλου ή πηγαίνουν περιστασιακά στο σχολείο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το 2ο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Πειραιά, που δεν έχει λειτουργήσει ακόμα κατά τη φετινή σχολική χρονιά.
«Πρόκειται για ένα καίριο ζήτημα που στερεί το δικαίωμα των παιδιών μας στην εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη, αφαιρώντας τους και τις προοπτικές της μελλοντικής εργασιακής αποκατάστασης», εξήγησαν σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του Δικτύου, Νέστορας Λαδάς, Ζακλίν Πόιτρας και Δημήτρης Μπότσος.
Μεταφορά αρμοδιοτήτων από τις περιφέρειες στους δήμους και πάλι πίσω, διαμοιρασμός ευθυνών ανάμεσα σε τρία υπουργεία, καθυστερήσεις στις πληρωμές των μεταφορέων (έχουν να πληρωθούν από τον περασμένο Νοέμβριο) και έλλειψη τεχνογνωσίας στους δήμους, αποτελούν, σύμφωνα με τους γονείς, τους κύριους λόγους για τους οποίους η μεταφορά των μαθητών δεν υλοποιείται.
Μόλις πριν από δύο ημέρες ο υπουργός Εσωτερικών ανακοίνωσε την κατάθεση σχεδίου νόμου για τη μεταφορά της αρμοδιότητας της μεταφοράς των μαθητών και πάλι στις Περιφέρειες. Ωστόσο, οι γονείς του Δικτύου προβλέπουν ότι και πάλι το πρόβλημα δεν θα λυθεί, καθώς εκκρεμεί το ζήτημα της πληρωμής των χρεών, που σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών ανήλθαν τον Αύγουστο σε 140 εκατομμύρια ευρώ.
Το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών έρχεται να προστεθεί στις σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό (λόγω των μειωμένων προσλήψεων), καθώς και σε υλικοτεχνική υποδομή που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των ειδικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Σημαντικές είναι και οι ελλείψεις στις δομές παράλληλης στήριξης παιδιών με ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.
Της σημερινής συνέντευξης Τύπου προηγήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών των ειδικών σχολείων, με τη συμπαράσταση μουσικών σχολείων, έξω από το κτίριο της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ελλάδα, όπου παρέδωσαν ψήφισμα. «Καταγγέλλουμε σε εσάς την αδυναμία του ελληνικού κράτους να επιλύσει έγκαιρα και μόνιμα το πρόβλημα της μετάβασης των παιδιών μας προς και από το σχολείο και τον έμμεσο αποκλεισμό τους από την εκπαιδευτική διαδικασία, επιφυλασσόμαστε δε ως Ευρωπαίοι πολίτες για όλα τα δικαιώματά μας κατά της διάκρισης αυτής», αναφέρει μεταξύ άλλων το ψήφισμα.
Το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων συστήθηκε πριν από ένα χρόνο από γονείς μαθητών που φοιτούν στα ειδικά σχολεία της Αττικής, με στόχο να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών που εντάθηκε την περασμένη σχολική χρονιά. Μέλη του είναι σύλλογοι γονέων από 35 ειδικά σχολεία της Αττικής, ενώ στόχος του Δικτύου είναι να επεκταθεί και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

3 σχόλια:

  1. Δεν καταλαβαίνω ποιο το περίεργο. Σε κάθε χώρα που εφαρμόζονται νεοφιλελεύθερες πολιτικές, μείωσης/λιτότητας κρατικών δαπανών κλπ, η παιδεία είναι η πρώτη που χτυπιέται... Πώς γίνεται να μιλάμε υπέρ ενός μνημονίου και να καταγγέλλουμε την αδιαφορία για την εκπαίδευση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μόνο έτσι δεν είναι Δείμο. Που τις είδες τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές να εφαρμόζονται; Εγώ βλέπω έντονα κρατικομονοπωλικές πολιτικές με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη σωτηρία των ΔΥ και μάλιστα των πιο ευνοημένων και των κρατικοδίαιτων λαμόγιων. Γιαυτό περιορίζονται οι δαπάνες για την παιδεία. Για να διασωθούν και να μην απολυθούν 15000 πλεονάζοντες καθηγητές που κάθονται και διορίστικαν για κομματικούς και πελατειακούς λόγους. Αμ πώς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω πώς ορίζεις το νεοφιλελευθερισμό... Αλλά για μένα είναι η πολιτική διάλυσης του κράτους με οποιοδήποτε πρόσχημα. Και μην αρχίσουμε πάλι να μιλάμε για έλλειμμα και συντεχνιασμό γιατί την ίδια πολιτική με ή χωρίς μνημόνιο ακολουθούν σε όλο το νότο (για άλλα υποτίθεται εκεί αίτια). Και η παιδεία με την Υγεία πάντα σε πρώτο πλάνο... Οργανωμένο σχέδιο διάλυσης του κράτους πρόνοιας είναι...

      Διαγραφή