ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Μ' αυτούς θα προχωρήσουμε

Παρατηρητήριο

Lives matter.
Σήμερα το απόγευμα μόλις πρωτοακούστηκε η φρικτή είδηση από τη Βαρκελώνη, άρχισε το ίδιο πολύ κουραστικό, πολύ πληκτικό, πολύ εξοργιστικό γαϊτανάκι υπερεκτίμησης-απαξίωσης, απαξίωσης-υπερεκτίμησης της ανθρώπινης ζωής.
Ανάλογα με τα παραμορφωτικά γυαλιά που φοράμε, ανάλογα με τον ιδεολογικό στόκο των εγκεφάλων μας, ανάλογα με τη διαθλαστική ικανότητα των θρησκευτικών μας πεποιθήσεων οι ζωές "ζυγίζουν" λιγότερο ή περισσότερο.
Και προσπερνάμε αδιάφορα την πιθανότητα κάθε παιδάκι που πεθαίνει στην Ινδία να είναι ένας ακόμη Ραμανουτζάν.
Κάθε παιδάκι που σκοτώθηκε σήμερα στη Βαρκελώνη να ήταν ένας ακόμη Pablo Picasso.
Στο τέλος της ημέρας, του μήνα, του χρόνου στον απολογισμό μας θα μας λείπουν πέντε, δέκα, πενήντα, χίλιες ανθρώπινες ζωές. Όλες ισοβαρείς και ισότιμες.
Όταν θα μάθουμε να μετράμε το ίδιο κάθε ανθρώπινη ζωή, τότε θα έχουμε ανέβει στο επόμενο σκαλοπάτι της εξέλιξης του ανθρώπινου είδους.
Σάκης Παπαθεοδώρου

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Χτες ήταν οι καταλήψεις, σήμερα το «άσυλο» της βίας, αύριο η διάλυση των μεταπτυχιακών. Οι θλιβεροί φαιοί ή κόκκινοι κομισάριοι μισούν τους άριστους γιατί τους φοβούνται και πασχίζουν να τους σταματήσουν. Γιατί είναι αυτοί που θα χτίσουν την επόμενη ελεύθερη, δημοκρατική και δημιουργική Ελλάδα. Είναι αυτοί που θα τους αποστρατεύσουν, θα τους στείλουν επιτέλους στη λήθη της ιστορίας. Είναι αυτοί που με την αξιοσύνη τους θα αλλάξουν το παράδειγμα στην έρμη τούτη χώρα. Μην ανησυχείτε. Δεν έρχεται κανένα άλλο κόμμα, πράσινο, κόκκινο ή γαλάζιο. Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε.

Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε

Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2012

Αριστερός διευθυντής ; Μύθος και μυθεύματα!




Ένα θαυμάσιο κείμενο του φίλου και συναδέλφου Βασίλη Παππά, χωρίς ίχνος υπερβολής. Τι μπορεί να πάθει ένας αριστερός διευθυντής σχολείου που θεωρεί ότι η δουλειά του είναι λειτούργημα και θέλει να το κάνει πράξη. 

του Βασίλη Παππά


Υπόθεση εργασίας. Σε λύκειο της Αθήνας τη θέση του διευθυντή κατέχει εκπαιδευτικός που πολιτεύεται με τα ψηφοδέλτια της Αριστεράς. Πίστευε και πιστεύει ότι το κυρίαρχο πρώταγμα ενός εκπαιδευτικού πέρα από το να είναι γνώστης του αντικειμένου το οποίο διδάσκει, πέρα από την άρτια και συνεπή δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα (υπάλληλος των πολλών και όχι του εαυτού του), οφείλει να ενσκήπτει στα κοινωνικά και εκπαιδευτικά προβλήματα των μαθητών του προσπαθώντας αν όχι να τα λύσει τουλάχιστον να τα αμβλύνει, προς όφελος της εκπαίδευσης.

Προσπαθεί λοιπόν να «περάσει» στο σύλλογο των εκπαιδευτικών μια κουλτούρα συνεργασίας, αλληλεγγύης, κοινής προσφοράς είτε μεταξύ των ιδίων των εκπαιδευτικών, είτε μεταξύ εκπαιδευτικών και κάθε μαθητή ξεχωριστά. Γνωρίζει, με διακριτικότητα βέβαια, ότι αρκετοί μαθητές του σχολείου έχουν απολυμένους γονείς, κάποιοι είναι αποδέκτες ενδοοικογενειακής βίας, κάποιοι θέλγονται από τον «τσαμπουκά» των νεοναζί ή των «μπαχαλάκηδων». Το «μότο» του είναι όπως εκφράζεται στο σύλλογο διδασκόντων «κοντά στα παιδιά και τα προβλήματά τους μαθησιακά ή κοινωνικά».

Παρακαλεί το εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι δέκα λεπτά γρηγορότερα το πρωϊνό στο σχολείο, ώστε να μπορούν να εκμαιεύουν μέσα από τα αγουροξυπνημένα βλέμματα των παιδιών πιθανά τους προβλήματα. Καταγγέλλεται ότι προσπαθεί να εντατικοποιήσει τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών.

Παρακαλεί στα κενά που δημιουργούνται κατά την υλοποίηση του ωρολογίου προγράμματος, οι συνάδελφοι της ίδιας ειδικότητας, αν το επιτρέπουν οι συνθήκες, να αναπληρώνουν το μάθημα, ώστε και ο εκπαιδευτικός που λείπει, απερίσπαστος να ασχοληθεί με το πρόβλημά του, αλλά και οι μαθητές να μην μένουν πίσω στην ύλη. Καταγγέλλεται ότι δημιουργεί συνθήκες ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων.

Παρακαλεί στο σύλλογο καθηγητών τους εκπαιδευτικούς ενεργοποιώντας το συμβούλιο τάξης να καλέσουν πριν τα Χριστούγεννα ανά τάξη τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών για μια ουσιαστική ενημέρωση, πριν από την απόδοση της βαθμολογίας του πρώτου τετραμήνου, τέλος Ιανουαρίου, που τα πάντα έχουν κριθεί. Καταγγέλλεται ότι επιχειρεί, πρώτος αυτός, να αυξήσει το ωράριο των εκπαιδευτικών.

Παρακαλεί τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα να κάνουν καμιά ώρα επιπλέον, ο ίδιος ήδη κάνει αρκετές, ώστε να δοθούν παραπάνω εφόδια στους μαθητές, διότι γνωρίζει ότι πολλοί από τους μαθητές τους λόγω οικονομικών προβλημάτων δεν «πηγαίνουν φροντιστήριο». Ο νόμος δίνει το δικαίωμα να παρθούν ώρες από μαθήματα γενικής παιδείας που δεν εξετάζονται πανελλαδικά. Αυτούς δε τους συναδέλφους που θέλουν και μπορούν να συνεισφέρουν τους απαλλάσσει από εξωδιδακτικές ενασχολήσεις, δίνοντάς τες σε εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου. Καταγγέλλεται ότι λειτουργεί με «κλίκες», διαμοιράζοντας άνισα τις εξωδιδακτικές υποχρεώσεις.

Παρακαλεί τους συναδέλφους να συμμετάσχουν στα κοινωνικά φροντιστήρια που οργανώνει ο δήμος της περιοχής, όπως και να οργανώσει μαθήματα ένταξης μεταναστών, όπως οι εκπαιδευτικοί σχολείου στο κέντρο της Αθήνας που το υλοποίησαν με μεγάλη επιτυχία. Καταγγέλλεται ως δημαγωγός.
Προσπαθεί όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό να συμμετάσχει σε προγράμματα Comenius, ώστε να «ανοίξει τα σύνορα» μέσα από τις πολιτιστικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανταλλαγές. Προσπαθεί με επιλεγμένες χορηγίες να οργανώσει θεματικές εκδρομές για τους μαθητές με μηδαμινό κόστος (είναι της λογικής μαύρη γάτα άσπρη γάτα αρκεί να πιάνει ποντίκια, όπως είπε και ο σύντροφος…). Καταγγέλλεται ως υπηρέτης της άρχουσας τάξης και των μονοπωλίων.

Αυτός ο διευθυντής – εκπαιδευτικός που έχει επίγνωση του ρόλου του, όχι ως διαχειριστής εγγράφων και διαταγών περιμένοντας την επαγγελία της «αδύνατης» επανάστασης (κατά τον Ελεφάντη) , αλλά ως ενεργό υποκείμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία στις επόμενες κρίσεις, πόσο αλήθεια θα αποτιμηθεί η προσφορά του;;;

Βασίλης Παππάς – εκπαιδευτικός 

14 σχόλια:

  1. Παρακαλεί τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα να κάνουν καμιά ώρα επιπλέον, ο ίδιος ήδη κάνει αρκετές, ώστε να δοθούν παραπάνω εφόδια στους μαθητές, διότι γνωρίζει ότι πολλοί από τους μαθητές τους λόγω οικονομικών προβλημάτων δεν «πηγαίνουν φροντιστήριο». Ο νόμος δίνει το δικαίωμα να παρθούν ώρες από μαθήματα γενικής παιδείας που δεν εξετάζονται πανελλαδικά. Αυτούς δε τους συναδέλφους που θέλουν και μπορούν να συνεισφέρουν τους απαλλάσσει από εξωδιδακτικές ενασχολήσεις, δίνοντάς τες σε εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου. Καταγγέλλεται ότι λειτουργεί με «κλίκες», διαμοιράζοντας άνισα τις εξωδιδακτικές υποχρεώσεις. ''
    Σ αυτο διαφωνω ,, Τα μαθηματα Γενικής παιδειας ειναι και τα πιο ουσιαστικά.. ΔΕΝ πρεπε να χανονται , αντιθετως .Θυμιζω οτι το σχολειο δεν ειναι Φροντιστηριο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. π.χ το Μαθημα της Ιστοριας της Γ Λυκείου ... Υποτιμαται απο ολους .. Ομως αν ηξερανα την ιστορια του 20 αιωνα τα παιδια μας ..αν ηξεραν τι εκανε ο Χιτλερ ισως δεν θαχαμε αυτο το μαυρο χαλι .. Δυστυχώς εδώ και 30 χρόνια και βαλε η Μεση παιδεια θεωρειται απώς παραρτημα του Πενεπιστημιου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι Νοσφεράτο αυτό είναι ένα πρόβλημα. Και για την ιστορία έχεις δίκιο αλλά και για ένα άλλο μάθημα της δικής μου ειδικότητας ισχύει το ίδιο. Είναι η Φυσική Γενικής παιδείας που αναφέρεται σε θέματα ατομικής και Πυρηνικής Φυσικής, δηλαδή σύγχρονη φυσική. Αλλά η αντίδραση των συναδέλφων δεν είναι σε αυτό, αλλά στο γεγονός ότι φορτώνει κάποιους με παραπάνω δουλειά προκειμένου να εξυπηρετήσει τους μαθητές. Γενικώς αν υπερβείς τα εσκαμένα έχεις πρόβλημα στο δημόσιο. Όχι μόνο από τη διοίκηση αλλά και από τους συναδέλφους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. εκεινο που ηθελα νε διεξ ομως ειναι οτι και ο Δντης του παραπανω ποστ παρα τις προθεσεις του κινειται και αυτος σε λαθος - η μαλλον παρωχημενη κατευθυνση .. Οπς εξαλλου και οι συνδικαλιστες και οι καθηγητες που τον καταγγελουν για εντατικοποιηση .. Θελω να πώ : Χρειαζεται επειγοντως ενα ΑΛΛΟ μοντελο Μεσης Παιδείας και ενα Οραμα μεγαλης εκπαιδευτικής μεταρρυθμισης . Οχι προς μια τεχνοκρατική κατευθυνησ .. Και αν ειναι αληθεια αυτά που λεει το αρθρο για καποιους εκαπιδευτικους ειναι η Μιση αληθεια ... Η αλλη μιση αφορα εκπαιδευτικους που ειναι Αφοσιωμένοι..Ισως με λάθος τροπο αλλά με αθος και αγαπη .. Δεν μπορει να υπάρξει παιδεια χωρις αγαπη ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Exсеllеnt post. I definіtelу
    love thiѕ ѕіtе. Kеep ωriting!
    Here is my web-site : meaning of dreams

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ti enoi o k. Papas me to Aristeros kathigitis? Tou komatos ton k. k. Stratouli, Lafazani et al.? Tis k. Papariga? Kapias Left Lib omadas mesa i ekso tis DIMAR? Tis olokliris DIMAR? ANTARSIAkos? Aneksartitos, Skeftomenos, Psaxmenos? Arianos? Seliniakos? Exi gemisi o topos Aristerous teleftea ...

    Ke ti diafora exi o Aristeros me ton Deksio kathigiti? Nomiza oti o kathigitis ine sketa kathigitis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάκη ναι ο καθηγητής δεν είναι Αριστερός ή δεξιός, είναι όμως προοδευτικός ή αντιδραστικός. Μπορεί να είναι κολλημένος ΚΚΕ και να είναι αντιδραστικός σε όλα του, να είναι φιλελεύθερος και να είναι προχώ, ή μάλλον δεν μπορεί να είναι, είναι οπωσδήποτε. Δε νομίζω ότι ο παλιός μας φίλος ο Βάσος δίνει αυτές τις ιδιότητες στον Αριστερό διευθυντή. Απλά έτυχε και η ιστορία που περιγράφει έχει ένα τέτοιο πρόσωπο. Ξέρω δεξιότατους πολιτικά καθηγητές να έχουν ένα σχολείο διαμάντι και να συνεργάζονται θαυμάσια. Ενός μάλιστα το ΚΚΕ του έφερε το ΠΑΜΕ να τον εκφοβίσει γιατί δεν δεχόταν να κάνει λαμογιές και να φτιάχνει τμήματα μαιμού για να λουφάρουν οι Παμετζήδες. Τους χύμηξε και φύγανε τα καθίκια τρέχοντας. Δεξιός αλλά με αριστερή ψυχή. ΚΑι τέτοιους θέλουμε.

      Διαγραφή
    2. Πολύ κακώς τους χύμηξε.

      Τους έχεις δεί αν κάνουν μάθημα;

      Προσωπικά έχω καταλήξει οτι είναι πολύ καλύτερο να κάθονται και ας τους πληρώνουμε, να μη πώ να τους πληρώνουμε και κάτι παραπάνω.

      Ας κάθονται χίλιες φορές..

      Διαγραφή
    3. Leo, to arthro ine ekseretiko. Ipotheto oti o diefthintis sto arhtro iparxi mono sti fantasia tou VP, ke oxi sti pragmatikotitta, sosta? I xanome pia sti metafrasi?

      Διαγραφή
  7. Leo,
    Θα συμφωνήσω και εγώ με το Νοσφεράτο ως προς το θέμα των μαθημάτων της γενικής παιδίας. Κατά τα άλλα, στο κείμενο σου θα άλλαζα τη λέξη παρακαλεί με τη λέξη «προκαλεί..»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αντίλογε: ΝΑι είναι ένα θέμα αυτό που θίγεις και εσύ, που δεν είναι λυμμένο με την έννοια ότι υπάρχου πολλές απόψεις. Θα ακολουθήσει κάποιο κείμενο σχετικό για να γίνει διάλογος. Η σκέψη είναι τα μαθήματα γενικής παιδείας να γίνονται υπό τύπο ερευνητικής εργασίας των παιδιών για νάχουν και ενεργή συμμετοχή. Η ιστορία του 20ου αιώνα πχ δεν πρέπει απλά μα διδάσκεται αλλά να "βιώνεται" αν είναι δυνατό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η ιστορία του 20ου αιώνα πχ δεν πρέπει απλά μα διδάσκεται αλλά να "βιώνεται" αν είναι δυνατό.
    ε τωρα με την Χ. η ιστορια του Ναζισμου τουλαχιστον ανα ... βιωνεται .
    Παντως το προβλημα με την Ιστορια του 20 ου αινα που διδασκεται στην Γ Λυκειου ειναι οτι Ουτε διδασκεται ουτε ,,, βιωνεται ..

    Ακριβώς διοτι διδασκεται στη Γ Λυκείου και ολοι - απο τα παιδιά μεχρι τους... Δντες και τους Φροντιστες λένε :..Μη πατατε στα μαθηματα Γ Π και Ιστοριας ....

    Το αποτέλεσμα το ειδαμε στις περασμένες εκλογες και Κυριολεκτω


    Ειναι απιστετη η αγνοια και η παραπλανηση σε οτι αφορα την ιστορια του 20 ου αιωνα


    κατα τα αλλα . ΠΕΡΥΣΙ ΚΑΤΑΡΗΓΗΘΕ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Πολιτική και Δικαιο απο Υποχρεωτικό στηνΒ Λυκειου ..
    Τωρα ειναι μαθημα ..''επιλογής΄' Αποτελεσμα

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΘΗΜΑ ΟΠΟΥ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΤΟ..ΣΥΝΤΑΓΜΑ και η Δημοκρατια στα ελληνικά σχολεια ... Η περιφημη Αγωγή του ΠΟλιτη ΔΕΝ Υπαρχει πια σαν μαθημα μετα πενηντα χρονια .. Καταργηθηκε περυσι ..Την κατηργησε αν καταλαβα καλώς ο Κυριος Μπαμπινιωτης

    Δεν ξερω με ποιό σκεπτικό ..Ισως να νομισε οτι η πολύ Δημοκρατια...... .βλαπτει
    Οπως καταλααινεις Λεό τα πραγματα ειναι παρα πολύ ασχημα και γινονται καθε χρόνο και χειροτερα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Επισημάνσεις: Ο αριστερός δάσκαλος προφανώς μπορεί να είναι και ο ¨δεξιός" που μοιράζει τη δεκαετία του 50 στα χωριά της Ηπείρου τη βοήθεια της UNDRA στα ρακένδητα παιδιά, χωρίς να κρατά ένα πουκάμισο για τον ευατό του!
    Προφανώς για τα μαθήματα γενικής παιδείας συμφωνώ με τα λεχθέντα. Αντί άλλης απάντησης αναφέρω project που υλοποιείται στη β΄ λυκείου με θέμα: "Περιδιαβαίνοντας τις γειτονιές της Ευρώπης του 19ου αιώνα με οδηγό τα ηλεκτρικά και μαγνητικά φαινόμενα"
    Βασίλης Παππάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Aγαπητέ Λεωνίδα
    Ο Καθηγητής της ανάρτησης άσχετα αν συμμετέχει σε ψηφοδέλτια της Αριστεράς είναι ένας στυγνός νεοφιλελεύθερος, λακές της άρχουσας τάξης και μίσθαρνο όργανο του καπιταλισμού που προσαθεί να ρουφήξει με το μπουρί το αίμα των σκληρά εργαζόμεων και (φυσικά) αγωνιστών συναδέλφων του. Εντάξει... θα του μείνει ένα "Κ" κεφαλαίο στο Καθηγητής , αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες που η "επερχόμενη επανάσταση" (λέμε και καμμιά μ... να περνάει η ώρα) θα τις σαρώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή