ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

πίσω στα 60s

πίσω στα 60s

Παρατηρητήριο

"Η κληρονομιά στον 21ο αιώνα των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν από τα κομμουνιστικά καθεστώτα». Αυτος ειναι ο τιτλος του συνεδριου. Τεχνηέντως και παραπειστικώς η συζήτηση μεταφέρθηκε σε συγκρίσεις μεταξύ των ολοκληρωτισμών του 20 αιώνα γιατί έτσι βόλευε τους αμετανόητους οπαδούς τους, ειδικά τους φιλοσοβιετικούς που είναι και ιδεολογικά κυρίαρχοι στη χώρα αυτή. Εχουμε μέλλον ακόμα μέχρι να βγάλουμε τη γλίτσα αυτή από πάνω μας. Είναι ένα ακόμα δείγμα της αβελτηρίας μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Χτες ήταν οι καταλήψεις, σήμερα το «άσυλο» της βίας, αύριο η διάλυση των μεταπτυχιακών. Οι θλιβεροί φαιοί ή κόκκινοι κομισάριοι μισούν τους άριστους γιατί τους φοβούνται και πασχίζουν να τους σταματήσουν. Γιατί είναι αυτοί που θα χτίσουν την επόμενη ελεύθερη, δημοκρατική και δημιουργική Ελλάδα. Είναι αυτοί που θα τους αποστρατεύσουν, θα τους στείλουν επιτέλους στη λήθη της ιστορίας. Είναι αυτοί που με την αξιοσύνη τους θα αλλάξουν το παράδειγμα στην έρμη τούτη χώρα. Μην ανησυχείτε. Δεν έρχεται κανένα άλλο κόμμα, πράσινο, κόκκινο ή γαλάζιο. Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε.

Έρχονται οι άριστοι και να τους φοβάστε

Κυριακή, 14 Απριλίου 2013

Το αλάνι και το καπλάνι



 του Λεωνίδα Καστανά

Δεν καταλαβαίνω γιατί ξενίζουν τα γεγονότα του ΤΕΙ της Πάτρας. Ξενίζει η κανονικότητα; Τέτοιες σκηνές είναι το σύνηθες στο ελληνικό πανεπιστήμιο της αριστείας. Είναι ο αγώνας των προδομένων - επαναστατημένων πελατών που στρέφονται κατά όλων αυτών που συναγελάστηκαν και συνεργάστηκαν μαζί τους στην απέλπιδα προσπάθεια προς την κατάκτηση του υψώματος Νο 1981. «Είσοδος στο Δημόσιο». Είναι η κατάληξη ενός project διάλυσης της ελληνικής κοινωνίας που εμπνεύστηκε και υλοποίησε το πάλαι ποτέ κραταιό ΠΑΣΟΚ με πρωταγωνιστές το πιο εμπνευσμένο τμήμα του, το ΕΔΠ του τέλους της δεκαετίας του 70. Τα απομεινάρια εκείνης της ένδοξης εποχής υφίστανται τώρα τα αποτελέσματα των έργων τους.

Το σχέδιο άλωσης του κράτους προέβλεπε το τρίγωνο: Πανεπιστήμιο - Πτυχίο - Διορισμός. Η κρίση έσβησε από το χαρτί την πλευρά «Διορισμός» οπότε το τρίγωνο καταστράφηκε. Έτσι, οι άλλες πλευρές δεν έχουν νόημα μόνες τους και σβήνουν και αυτές. Όσοι πρόλαβαν τον Κύριο oίδαν. Οι υπόλοιποι μπορούν να την πέφτουν στο καπλάνι, να το βάφουν, να το βρίζουν, να το λοιδορούν, να του χώνουν στη μούρη ένα χαρτί και να του ζητούν παραίτηση. Παραίτηση από τι; Υπήρχε κάτι, υπήρχε αντικείμενο το οποίο διεύθυνε το καπλάνι και τώρα πρέπει να παραιτηθεί;

60.000 εφηβικές ψυχές εισέρχονται κάθε χρόνο στα 43 ελληνικά πανεπιστήμια με τα 540 τμήματα. Σε όλη την Ευρώπη η αναλογία είναι 20 πανεπιστήμια ανά 10.000.000 κατοίκους. Τι ιδιαίτερο έχει αυτή η χώρα; Τι δίψα για μάθηση είναι αυτή; Πως γίνεται όλοι αυτοί που έρχονται τελευταίοι στους διεθνείς διαγωνισμούς  PISA,  να παίρνουν απολυτήρια με 19,9 και να εισέρχονται στα πανεπιστήμια ακόμα και με βαθμό 2; Είναι όλα αυτά φυσιολογικά; Και μετά να κάνουν καταλήψεις για να μειώσουν το χρόνο εκπαίδευσης και μαζί την εξεταστέα ύλη και να ζητούν πρόσθετες περιόδους εξέτασης και να δουλεύουν ατιμώρητα τα πιο σύγχρονα συστήματα αντιγραφής και να συναλλάσσονται με τους «μέντορες» με κάθε τρόπο και στο τέλος πτυχίο να μη παίρνουν και να σωρεύονται οι αιώνιοι φοιτητές και να έχουν οι σχολές 4ετούς φοίτησης 7,5 χρόνια μέσο χρόνο απόκτησης πτυχίου; Και να ψάχνουν οι Πρυτάνεις τρόπους να τους κρατήσουν ζωντανούς στα κατάστιχα για να μην τους λείψει το αίμα του φορολογούμενου πολίτη;    

Ποιος εγκλημάτησε, ποιος εκμαύλισε τα παιδιά μας, την κοινωνία ολάκαιρη; 
Ποιος δίνει απολυτήριο λυκείου στο 99% των μαθητών με την πρώτη προσπάθεια; 
Ποιος  υποσχέθηκε πτυχίο σε όλους και τους παρέσυρε στα έδρανα των ΑΕΙ, όταν είναι σίγουρο πως μόνο το 30% μπορεί σήμερα να αποκτήσει κάτι τέτοιο με την αντικειμενική πρόοδο της επιστήμης και την αναγκαστική άνοδο του επιπέδου σπουδών; 
Ποιος απολύει όλα τα παιδάκια από το Δημοτικό  με βαθμό Άριστα 10; 
Ποιος μοιράζει πτυχία ειδικότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση σε ποσοστά 99% και στέλνει άσχετους έφηβους στην αγορά εργασίας για να γίνουν βορά της πιο σκληρής εκμετάλλευσης; 
Ποιος γιγάντωσε ένα ολόκληρο σύστημα παράλληλης ιδιωτικής Παιδείας δεκάδων εκατομμυρίων Ευρώ το χρόνο στο όνομα μιας φενάκης;
Ποιος παίζει και ρυθμίζει τους τζίρους αυτής της Παιδείας με τα Θέματα των Εξετάσεων; 

Ποιος ανέχθηκε τα κρούσματα βίας, ποιος τα ενθάρυνε, ποιος τα βάφτισε αγώνα των λαού, ενάντια σε ποιους, στους ευεργέτες τους; στους προϊστάμενους της ανοχής; 
Ποιος λέει χιλιάδες ψέματα στην ελληνική κοινωνία υποσχόμενος πτυχία, ειδικότητες, επαγγελματικά δικαιώματα, πρόοδο και δουλειά; 

Μήπως αυτός που διέλυσε κάθε παραγωγική βάση, που χρέωσε τη χώρα μέχρι το λαιμό, που εξευτέλισε κάθε έννοια σπουδών, επιστήμης, αξιολόγησης, πτυχίου;

Αν υπήρχε τσίπα στη χώρα αυτή έπρεπε εκείνο το μολύβι που έσπρωχνε η έφηβη πάνω από το χαρτί  και μπροστά από το καπλάνι να σηκωθεί μόνο του και να υπογράψει την παραίτηση και μαζί και το ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ.    

10 σχόλια:

  1. Για μια νεα εποχη χρειαζονται ικανα και εγκυρα στελεχη να εχουν μυαλο σαν το δικο σου αγαπητε Λεωνιδα, μονο να σκεφτεις με ποιο κομμα θα εισαι υποψηφιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://orthografos.blogspot.gr/2013/04/blog-post_877.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. The answer my friend is Είμαστε δυό, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δεκατρείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ποιός τα έκανε όλα αυτά Λεωνίδα; Μα όλοι εμείς. Μην απατάσαι, δεν υπάρχουν άλλοι δαίμονες εκτός απο αυτούς μέσα μας.
    Και εγγράφως τώρα. Χρόνια πολλά και πίονα.
    Και, Μάκη, νομίζω ότι αν θυμάμαι καλά, the answer my friend is blowing with the wind.
    Μπάμπης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η προφανής απάντηση στα ερωτήματα σου είναι.. ΕΜΕΙΣ.
    Θα προσέθετα κι άλλη μία...το ΠΑ.ΣΟ.Κ. (της δεκαετίας του ’80, κι όχι μόνο) και ο σύγχρονος Αλκιβιάδης ...Ανδρέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ερώτηση από Κρουέλα Ντε Βιλ ή Αργυρώ Παπαγεωργίου

    Αλήθεια κύριε Καστανά αφού το ΠΑΣΟΚ έφερε την εκπαίδευση, τη νεολαία, και την κοινωνία σ' αυτά τα χάλια, εσείς της ΔΗΜ.ΑΡ γιατί έχετε συμπράξει μαζί τους; Μη μου πείτε για την σωτηρία της πατρίδας γιατί θα γελάσω...Εκτός αν θέλετε να βοηθήσετε στην «ανάνηψη» όλων αυτών των «επαναστατών» που θέλουν να βουλιάξουν τη χώρα και θέλετε να τους δείξετε τον ορθό δρόμο της προόδου και του ευρωπαϊκού οράματος.

    Κάθε φορά που η εκάστοτε ηγεσία έχει τα δικά της «οράματα» ο λαός γίνεται το πειραματόζωο..και μη μου πείτε ότι μου αρέσει αυτή η κατάσταση και δεν θέλω ν' αλλάξει τίποτα και οι Έλληνες είμαστε βολεμένοι κλπ.

    Ξέρετε τη λένε στο χωριό μου «ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται..» και τώρα έχουν πλακώσει πολλοί «λύκοι» και μας τραβάνε από παντού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συνήθης απάντηση όσων δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα στον τόπο αυτό είναι ότι οι αλλαγές βλάπτουν το λαό. Και λέγοντας λαό εννοούν τους προσοδούχους. Ε δυστυχώς οι όποιες αλλαγές δεν είναι επιλογή καμιάς κυβέρνησης. Αν ήταν έτσι θα την αλλάζαμε και ζούσαμε πάλι στη χλιδή του παρελθόντος. Είναι επιλογή της ζωής και των νόμων της φύσης. Γνωρίζετε φαντάζομαι τα θερμοδυναμικά αξιώματα. Στοιχειώδες Κρουέλα μου.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ κύριε Καστανά,

      με τη λέξη «προσοδούχους» εννοείτε τα παιδιά των ΤΕΙ που μπήκαν με βαθμό 2 σε κάποιες σχολές 4ής ή 5ης κατηγορίας... Τί θα λέγατε αν η κυβέρνηση έκλεινε για 2 - 3 χρόνια την ιατρική π.χ. Αθηνών ή τη Νομική....αφού όπως λένε οι στατιστικές έχουμε μεγάλο πλεόνασμα...Τότε θα βλέπαμε γλέντια...

      Δεν με ενοχλούν οι αλλαγές κύριε Καστανά, με ενοχλούν οι αλλαγές που ξεκινούν από τους δυνατούς προς τους αδύναμους όχι για να βελτιώσουν τη ζωή της «πλέμπας» αλλά για να εδραιώσουν τις θέσεις τους και να τους χρωστάμε και χάρη ότι μας έσωσαν...Αν ήθελαν να βοηθήσουν πραγματικά θα είχαν αρχίσει από πάνω προς τα κάτω ..Μη ξεχνάτε ότι το ψάρι από το κεφάλι βρωμάει....(αξιολόγηση καθηγητών πανεπιστημίων, φοροφυγάδες, υπουργούς με μεγάλους λογαριασμούς, κλπ)

      Σχετικά με τις αλλαγές στο υπουργείο Παιδείας αυτό που με ενοχλεί είναι ότι όποιος υπουργός έρθει «μαϊμουδίζει» ότι του έρχεται από το εξωτερικό, πήγε ο γιος της Διαμαντοπούλου για IB και τέλειωσε η Χριστοφιλοπούλου το Peers άντε να τ' αλλάξουμε όλα γιατί οι ξένοι είναι καλύτεροι από μας σε όλα...μια ζωή πίσω από τους ξένους...πετάει ο γάϊδαρος στην Ευρώπη ..πετάει και στην Ελλάδα..

      Όσο για τα θερμοδυναμικά αξιώματα έχω μαύρα μεσάνυχτα ...Ισχύουν άραγε αυτοί οι νόμοι για ανθρώπους με ψυχή και πνεύμα; Μάλλον ...γιατί όπως θα έλεγε και ο φίλος σας ο Αϊνστάιν «όλα είναι σχετικά»....

      Α-στοιχείωτη Κρουέλα ή Αργυρώ

      Υ.Γ. Δε λέτε στο παρεάκι σας στη ΔΕΠΠΣ να ρίξει κανένα θέμα σε αυτό το έρμο το site για τις εξετάσεις στα πρότυπα πειραματικά γυμνάσια - λύκεια να δούμε τι θα κάνουμε με τα έρμα τα παιδιά μας. Από τις αρχές Απριλίου τα περιμένουμε ..για απλά πράγματα μας είχαν πει που είναι...
      (Βλέπετε και γω σας χρησιμοποιώ σαν μέσω...δεν ξεχνάει ο ραγιάς τις συνήθειές του)

      Διαγραφή
    3. Κύριε Καστανά με έχετε καταπλήξει

      ΧΘΕΣ σας ζήτησα μεσολάβηση για θέματα από τη ΔΕΠΠΣ

      ΧΘΕΣ μπήκαν στο Site....

      αν και ήρθαν με μικρή καθυστέρηση (κάποιων ετών 2011 είχε ψηφιστεί ο νόμος) πάλι ευχαριστημένοι είμαστε....εμείς οι ραγιάδες..

      Ευχαριστώ και πάλι
      Αργυρώ

      Διαγραφή