ελευθερία, αλληλεγγύη, αναζήτηση, σκληρή δουλειά και πάντα rock n roll

Ηiggs Boson

Ηiggs Boson

Παρατηρητήριο

Σχετικά με την αποστροφή Κυριάκου Μητσοτάκη περί ανισότητας:

Η μοναδική μορφή ισότητας που έχει νόημα για εμάς τους φιλελεύθερους,είναι η ισότητα ενώπιον του Νόμου (ισονομία)!
Κάθε άλλη μορφή,ειναι είτε ανέφικτη,είτε επιτυγχάνεται μέσω καταναγκασμού,άρα συντρίβει τον ανθρωπο,τα δικαιώματα και τη μοναδικοτητά του. Ο εξισωτισμος,υπήρξε ιστορικά πάντοτε βίαιος και αυθαίρετος,συνέτριψε τα άτομα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους στο όνομα ενός συλλογικού οράματος,το οποίο κάποιοι άλλοι σχεδίασαν και τους επέβαλλαν. Οδήγησε σε κοινωνίες στάσιμες,ομοιόμορφα βαρετές,πληκτικά ομοειδείς,οικονομικα αδιέξοδες,αισθητικά βάρβαρες,ηθικά αποτρόπαιες.
Ειναι τελείως διαφορετικό το να ζητάς ενα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για τον καθένα απο το να ζητάς ίδιο εισόδημα για ολους.
Αυτή ειναι η ειδοποιός διαφορά φιλελευθερισμού-σοσιαλισμού και το τεκμήριο ηθικής υπεροχής της ελευθερίας.

Βαγγέλης Πάλμος

ΠΡΟΣΟΧΗ ΧΡΩΜΑΤΑ- ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΌΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ

Ο αγράμματος πλην όμως πτυχιούχος και "αγωνιστής" νέος είναι θετικό πρότυπο για μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας. Ο αντίθετος είναι σπασίκλας, ούφο, φύτουλας, φυτό κλπ. Μια ερμηνεία της σύγχρονης δυναστείας των αγραμμάτων.

Τετάρτη, 1 Μαΐου 2013

ΟΧΙ στην αθλιότητα της απεργίας των καθηγητών μέσα στις Εξετάσεις



Η ΟΛΜΕ ετοιμάζεται να προχωρήσει σε απεργία μέσα στις εξετάσεις. ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ και ΑΡΙΣΤΕΡΙΣΤΕΣ που συμμετέχουν στο ΔΣ συμφωνούν. Προς τιμήν του το ΠΑΜΕ διαφωνεί με την αθλιότητα αυτή. Το ΠΑΜΕ μπορεί να είναι ότι είναι , αλλά δεν είναι ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΕΣ. Οι χιλιάδες των οικογενειών, των νέων, των μαθητών που εμπλέκονται με τον ένα ή άλλο τρόπο με τις εξετάσεις δεν πρέπει να ανησυχούν. Σε κάθε απεργία της ΟΛΜΕ απεργεί το πολύ ένα 10%. Ακόμα και αν τελικά αποφασίσει την ομηρία των μαθητών, κανένας Δάσκαλος δεν θα την ακολουθήσει στην αθλιότητα. Οι συνδικαλιστές μας καλούν να απεργήσουμε για 2 ώρες παραπάνω μάθημα και για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Να στραφούμε κατά των μαθητών μας και της κοινωνίας επειδή μας ζητούν 2 διδακτικές ώρες (1 ώρα εργασίας) παραπάνω. Αλήθεια ποιος θα  καρπωθεί την υπεραξία που αντιστοιχεί στις 2 ώρες; Μήπως κάποιος εργοδότης, κάποιος καπιταλιστής; Ή μήπως τα παιδιά μας που κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς δασκάλους το Σεπτέμβρη, λόγω της λιτότητας και της δημοσιονομικής προσαρμογής, λόγω των πελατειακών αποσπάσεων, λόγω των αδυναμιών του συστήματος; Μέρα που είναι και με 1.500.000 ανέργους του ιδιωτικού τομέα, η λέξη αθλιότητα δεν λέει τίποτα. Αλλά αυτός είναι ο συνδικαλισμός του δημοσίου. (leo)

Παραθέτω τις δηλώσεις της Μαρίας Ρεπούση υπεύθυνης του τομέα Παιδείας της ΔΗΜΑΡ, του Γιάννη Αντωνίου και των ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ. Για να γίνουν και οι αναγκαίες συγκρίσεις.

Η Μαρία Ρεπούση στην τηλεόραση του ΣKAI

Μια δήλωση του Γιάννη Αντωνίου μέλους της ΕΕ της ΔΗΜΑΡ

Αγαπητοί φίλοι
Μία υπενθύμιση κάποιων εξαιρετικά κρίσιμων ζητημάτων:
Η ΔΗΜΑΡ μετέχει στην κυβέρνηση και σηκώνει στις πλάτες της στο μέτρο που της αναλογεί την πολιτική εξόδου της χώρας από την κρίση
Η ΔΗΜΑΡ ψήφισε το πολυνομοσχέδιο, το οποίο εμπεριείχε τη ρύθμιση της αύξησης του ωραρίου για τους εκπαιδευτικούς με τις όποιες υποσημειώσεις.
Η ΔΗΜΑΡ είναι πολιτικό κόμμα με αναφορά σ' ολόκληρη την κοινωνία. Σε καμιά περίπτωση δεν είναι ομοσπονδία επί μέρους επαγγελματικών κλάδων, τοπικών κοινωνιών κλπ.
Οι εξετάσεις είναι ένα ζήτημα που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο αφορά το σύνολο σχεδόν της κοινωνίας που επιθυμεί την ομαλή διεξαγωγή τους. 
Η ΔΗΜΑΡ λοιπόν είναι εξ ορισμού με την κοινωνία και όχι με τη συντεχνία. Η προάσπιση των δικαιωμάτων των μαθητών και των οικογενειών τους δεν μπορεί να είναι επερωτήσιμη στο κόμμα μας.  Στην ιδρυτική διακήρυξη του Τομέα Παιδείας πριν τρία χρόνια είχαμε συνομολογήσει ότι η εκπαίδευση υπάρχει για την κοινωνία και όχι για τους εκπαιδευτικούς. 
Το club ΟΛΜΕ ως μετωπική συγκρότηση του χύδην λαϊκισμού, της δημαγωγίας και της πολιτικής ανευθυνότητας ας εξαγγέλλει ό,τι θέλει. Αυτό έκαναν όλα αυτά τα χρόνια. Χάρτινες απεργίες και τυφλός καταγγελτισμός. Δεν θα τους βγει όπως δεν τους βγήκε μέχρι τώρα. Οι εκπαιδευτικοί γι άλλη μία φορά θα τους γυρίσουν την πλάτη.
Για όλους τους παραπάνω λόγους και επειδή δεν είμαστε σχιζοφρενείς, να μετέχουμε στην κυβέρνηση και να στρεφόμαστε εναντίον της πολιτικής της, να ψηφίζουμε νόμους και μετά να στηρίζουμε κινητοποιήσεις που αποσκοπούν στην ακύρωση και τη μη εφαρμογή τους, να δηλώνουμε ένθερμοι οπαδοί των μεταρρυθμίσεων και να ευθυγραμμιζόμαστε με το σκοτάδι της αντιμεταρρύθμισης, γνήσιο εκπρόσωπο της οποίας αποτελεί η ΟΛΜΕ, για όλα αυτά λοιπόν λέμε όχι σ' αυτό τον τυχοδιωκτισμό και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας να τον σταματήσουμε.

  
ΔΗΛΩΣΗ ΠΑΣΚΕ

Η προωθούμενη, επίσημα πλέον, αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά μέτρων που έχουν βάλει στο στόχαστρο τον κλάδο, τους μαθητές, την εκπαίδευση στο σύνολό της.
Μετά από τον επαίσχυντο νόμο για το ενιαίο βαθμολόγιο – μισθολόγιο, που οδήγησε στον εκπαιδευτικό των 650ε, το νέο πειθαρχικό δίκαιο, που έχει θέσει  υπό διωγμό  τους συναδέλφους, καθιστώντας όλους μας εν δυνάμει «επίορκους», τη θέσπιση διατάξεων για την αργία, τη διαθεσιμότητα, την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων, και το απαράδεκτο και τιμωρητικό σχέδιο για την αξιολόγηση, η κυβέρνηση θα νομοθετήσει και για την αύξηση του ωραρίου.
Πρόκειται για μία απόφαση που έχει να κάνει με τις δηλωμένες προθέσεις του υπουργείου Παιδείας για μηδενικές προσλήψεις και μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Η ανάγκη να εξυπηρετηθεί με κάθε τρόπο μία εξοντωτική δημοσιονομική πολιτική αποβαίνει όχι μόνον σε βάρος του δοκιμαζόμενου Έλληνα εκπαιδευτικού, αλλά και σε βάρος των μαθητών, σε βάρος του ίδιου του σχολείου.
Χωρίς να στηρίζονται σε αντικειμενικά δεδομένα, χωρίς μελέτη για τις επιπτώσεις μιας τέτοιας απόφασης στην  ποιότητα της εκπαίδευσης αλλά και στη διαχείριση του προσωπικού, ετοιμάζονται για μια ακόμη φορά να κάνουν λάθος.
Ας αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στους μαθητές, τους γονείς, την κοινωνία.
Οι σχεδιασμοί που οδηγούν σε υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και σε κατάργηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων, δεν θα περάσουν.


Η Εκτελεστική Γραμματεία της
ΠΑΣΚ Καθηγητών Δ.Ε.

ΔΗΛΩΣΗ ΔΑΚΕ ΔΕ

Η ΔΑΚΕ ΔΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη μεθόδευση του Υπ. Παιδείας στο ζήτημα της αύξησης του διδακτικού ωραρίου των καθηγητών. Μετά τη μισθολογική εξόντωση του κλάδου από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και την κατάργηση των υπερωριών μας (επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης) έρχεται η τρικομματική κυβέρνηση να αποτελειώσει τους εκπαιδευτικούς με την αύξηση του ωραρίου και το πειθαρχικό δίκαιο επιβάλλοντας καθεστώς εργασιακού μεσαίωνα.
Παραγνωρίζει η πολιτική ηγεσία την ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος του καθηγητή. Αποσιωπά το γεγονός ότι ο καλά προετοιμασμένος καθηγητής χρειάζεται 1 με 1,5 ώρα προετοιμασίας στο σπίτι για κάθε διδακτική ώρα.
Αποσιωπά από την Ελληνική κοινωνία το ότι λόγω της προβλεπόμενης αξιολόγησης ο κάθε καθηγητής θα χρειάζεται 1 με 2 ώρες την ημέρα για να διεκπεραιώσει την γραφειοκρατία που προβλέπει το ΠΔ του Υπουργείου.
Δε λαμβάνει υπόψη το άκρως γραφειοκρατικό σύστημα που επεβλήθη την τελευταία 3ετία και υποχρεώνει τους καθηγητές να αναλώνονται με την συμπλήρωση στατιστικών και άλλων στοιχείων που απαιτεί καθημερινά το Υπουργείο.
Και φυσικά, αδιαφορεί για την Έκθεση του ΟΗΕ που αποδεικνύει ότι κάθε διδακτική ώρα ισοδυναμεί με 4 υπαλληλικές ώρες εργασίας.
Αντίθετα, το Υπ. Παιδείας ψευδολογεί όταν ισχυρίζεται ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται λιγότερο από τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους. Η αλήθεια είναι ότι ο μέσος όρος ωρών εργασίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών ταυτίζεται με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο και των χωρών του ΟΟΣΑ.
Επίσης, με νέο ΠΔ, εκατοντάδες καθηγητές θα χάσουν την οργανική τους θέση και θα υποχρεωθούν να μετατεθούν για πρώτη φορά ανά την Ελλάδα. Χιλιάδες οικογένειες εκπαιδευτικών διαλύονται βίαια λόγω της μνημονιακής λογικής της πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Παιδείας.
Σε αυτό τον όλεθρο που υπόσχεται το Υπ. Παιδείας στους καθηγητές η ΔΑΚΕ ΔΕ δεν θα μείνει αδρανής. Θα σταθεί στο πλευρό των συναδέλφων.
Η ΔΑΚΕ ΔΕ είναι η Παράταξη των εκπαιδευτικών που πρεσβεύει τον κοινωνικό φιλελευθερισμό. Βαθιά μας πεποίθηση είναι μια φιλελεύθερη κοινωνία με ισχυρή κοινωνική στήριξη στους πολίτες από το Κράτος. Με θλίψη παρακολουθούμε τον κατήφορο που ακολουθεί το Υπ. Παιδείας υιοθετώντας την πιο ακραία νεοφιλελεύθερη λογική. Πιστοί στις ιδέες του κοινωνικού φιλελευθερισμού θα σταθούμε απέναντι στο Υπ. Παιδείας.
Απαιτούμε άμεση απόσυρση των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων για το ωράριο και τις υποχρεωτικές μεταθέσεις.
Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι ο αγώνας μας θα συνεχιστεί μέχρι την τελική μας δικαίωση.
Το Υπ. Παιδείας λίγο πριν την ευαίσθητη περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων έσπειρε ανέμους,

ΘΑ ΘΕΡΙΣΕΙ ΘΥΕΛΛΕΣ!

Ε.Ε ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ



9 σχόλια:

  1. εχουμε πει μεταξύ μας και εχουν κατανοησει πολλοι και θα το κατανοησουν ολο και περισσοτεροι οτι Δεν μιλαμε απλά για αυξηση ωραριου.. Μιλαμε για σχεδίο εξαναγκασμου σε παραιτησεις .. Οι καθηγητές δεν ειναι μια αλλα πολλές ειδκοτητες.. Οτανα αυξανεις το ωραριο αντι να γυρισεις πισω τους 4.500 Αποσπασμένους στην Αριεπισκοπή και στα κομματα και το κανεις αιφνιδιαστικά ειναι βεβαιο οτι το κανει ( η Κυβερνηση ) επιτηδες για να διαλυσει Τα σχολεια .. Αλλο τοθεμα της απεργιας και του ποτε εναι πιο συμφερουσα για τους εκπαιδευτικους...( κατα την γνωμη μου τον Σεπετεμβρη οταν θα γινει σε ολους φανερο η ΔΙΑΛΥΣΗ των σχολειων που ειναι ο κρυφος σκοπος αυτης της ρυθμισης -) Το ζητημα ειναι οτι η τρικομματική ΞΕΡΕΙ ΟΤΙ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ..ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΒΓΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ .. Ηδη δεν ειναι δυνατον να βγει σε πολλά σχολεια πριν τον Νοεμβρη


    -την πιο κρισιμη στιγμή για την παιδεια η τρικομματική - και η Δημρα - ριχνει μια απιστευτη πισωπλατη μαχαιρια οχι μονο στους εκπαιδευτικους αλλά στην ιδια την δευτεροβαθμια εκπαιδευση ..Ντροπή και Αισχος . Ολοι - μα ολοι οι εκπαιδευτικοι δευτεροβαθμιας ειναι αγανακτισμένοι και νιωθουν ΠΡΟΔΟΜΕΝΟΙ ανεξαρτητα απο τον χρόνο που θα επιλεξουν για την απεργια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τωρα ... εκεινο που αντιλαμβανεται αμεσως κανεις παρατηρωντας τις τρεις ανακοινωσεις - περα απο της Μ Ρεπουση , που παραθετεις Λεο- και ανεξαρτητα αν ο παρατηρητης συμφωνει η οχι με την Ολμε ειναι οτι η ΔΗΜΑΡ καταφερε ακομα μια φορά να φανει ΒΑΣΙΛΙΚΟΤΕΡΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩς.. ..το γιατι το κανει .. τσο ..αδεξια ο θε΄ς και η ψυ΄χη της ..ισως νομιζει οτι θα ..εισπραξει .. το Ευγε απο την..Κοινωνια .. ( κατι μουρχεται να πώ τωρα αλλά με πιανει Θλιψη .)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ως συνταξιούχος πλέον εκαπιδευτικός (φυσικός - όχι παίζουμε), με θητεία σε Γυμνάσιο και Λύκειο μπορώ "μετά λόγου γνώσεως" όπως λέμε να πιστοποιήσω ότι: Το συντομότερο ανέκδοτο διαχρονικά είναι το "1 με 1,5 ώρα προετοιμασίας για κάθε διδακτική ώρα".
    Μπάμπης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνώ απόλυτα για τον τυχοδιωκτισμό όλων των παρατάξεων της ΟΛΜΕ. Εκλογές είναι σε εξέλιξη και ο καθένας προσπαθεί να φανεί πιο "επαναστατικός". "Η συμπεριφορά της ΟΛΜΕ βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με το μέτριο επίπεδο ενός πολύ μεγάλου αριθμού των εκπαιδευτικών σήμερα", όπως γράφει στο εξαιρετικό άρθρο του ο Αγγελος Στάγκος στην Καθημερινή:http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_30/04/2013_496725.
    Χαιρετίζω και προσυπογράφω τη δήλωση του κ. Γιάννη Αντωνίου της ΔΗΜΑΡ. Όσο για "πισώπλατες μαχαιριές" και άλλα κουραφέξαλα (ελλείψει επιχειρημάτων πλεονάζουν οι χαρακτηρισμοί), ας σκεφτούμε λίγο την πισώπλατη μαχαιριά στους μαθητές μας με μια πιθανή απεργία στις εξετάσεις. Ίσως τελικά μια αποτυχημένη απεργία στις εξετάσεις "πάει το συνδικαλιστικό κίνημα δεκαετίες πίσω" και επιστρέψουν οι συνδικαλιστές στις αίθουσες διδασκαλίας (αν μπορούν να σταθούν πια).
    Κύριε Λεωνίδα σας συγχαίρω για το ρητορικό ερώτημα: "Αλήθεια ποιος θα καρπωθεί την υπεραξία που αντιστοιχεί στις 2 ώρες; Μήπως κάποιος εργοδότης, κάποιος καπιταλιστής;" Δε φαντάζομαι να περιμένετε λογική απάντηση από τις παρατάξεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η αύξηση ωραρίου θα σημάνει ακόμα περισσότερους "αποσπασμένους" σε κόμματα κλπ.
    Γιατί επιτίθενται στούς καθηγητές; γιατί δεν είναι ρουσφετολογικά αξιοποιήσιμοι. Ούτε οι μόνιμοι ούτε οι αναπληρωτές (10000 επιπλέον άνεργοι). Οι κομματικά αξιοποιήσιμοι άνεργοι είναι οι 50000 τού πεντάμηνου στους ΟΤΑ.
    ΟΛΟΙ οι αποσπασμένοι να επιστρέψουν στα σχολεία. Και μετά το συζητάμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ολα είναι πρόβλημα. Και οι αποσπάσεις και οι 50000 στους ΟΤΑ για να κάθονται και να πληρώνονται και η ανεργία. Και η αύξηση και οι αναπληρωτές και η διεύρυνση των αναθέσεων που προτείναμε δεν επαρκούν για να καλυφθούν τα κενά. Και αν φτάσουν για φέτος, του χρόνου θα γίνει έκρηξη. Φεύγει κόσμος μαζικά από τη δημόσια εκπαίδευση λόγω συνταξιοδοτήσεων. ΘΑ αναγκαστεί να διορίσει

      Διαγραφή
  6. Η διεύρυνση των αναθέσεων είναι καταστροφή. Μ'έστειλαν για 3 μήνες να κάνω βιολογία α'γυμνασίου -είμαι φυσικός- και έκανα 2 θηριώδη λάθη. Ευτυχώς επανόρθωσα (χάρι σε καλό μου φίλο γιατρό, γιατί η ύλη είναι ανθρωπολογία στην α' γυμνασίου)
    Δε θα διορίσουν. Όποιος μπορεί θα πάει στα ιδιωτικά, που κι'αυτά ωφελούνται από την αύξηση ωραρίου (και την κατάργηση συλλογικών συμβάσεων). Χωρίς να μειώσουν το περιθώριο κέρδους τους οι σχολάρχες ίσως μειώσουν έτσι τα δίδακτρα.
    Το κράτος αποσύρεται, δεν το βλέπεις; Άλλη συζήτηση άν αυτό είναι καλό ή κακό. Πάντως το κάνει με τη συναίνεση τού κόσμου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν τρέχει και τίποτα αν έκανες δυο λάθη, αρκεί που τα διόρθωσες. Ο φυσικός έχει τη βιολογία 3η ανάθεση είναι υποχρεωμένος να την ξέρει ή να τη διαβάζει προσεκτικά. Ακόμα οι πληροφορικάριοι έχουν συνήθως άλλο πτυχίο, ( φυσικού μαθηματικού κλπ) και μπορούν να αξιοποιηθούν ανάλογα. Αλλά ότι και να γίνει τα κενά θα υπάρξουν αν δεν γίνουν κάποιοι διορισμοί αναπληρωτών.
      Γενικά η εκπαίδευση θέλει αποκέντρωση, αλλά με αυτούς τους Δήμους είναι αδύνατο να γίνει κάτι σοβαρό. Το κράτος σε λίγο θα έχει πρόβλημα να εκπληρώσει συνολικά τις υποχρεώσεις του αν δεν αλλάξει ριζικά τις δομές του. Σήμερα θέλει να διατηρηθεί αναλλοίωτο με το 1/3 των χρημάτων, Γίνεται;

      Διαγραφή
    2. 3η ανάθεση; στο γυμνάσιο ίσως (το έχω αποφύγει ως...δύσκολο!)Όσο και να το διαβάσεις κάτι δεν το κατέχεις αν δεν το έχεις σπουδάσει, νομίζω. Τέλος πάντων.
      Αποκέντρωση; Μ'αυτούς τους δήμους και μ' αυτό το λαό; Θα συμμετάσχουν και στην εκπόνηση αναλυτικών προγραμμάτων; μπρρ...

      Διαγραφή